- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Crypto Trade
- Mozilla Firefox
- Hálózati / IP kamera
- Windows 10
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Proxmox VE
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pacák
senior tag
Szerintem létezik. Én sajnos már utazgattam oda-vissza a szervíz és a lakás között ilyen baromság miatt. Anno dobozosan vettem egy DVD-ROM -ot, dekóderkártyával. Elromlott a DVD tálcamechanikája, visszavittem, de a szervíz csak akkor volt hajlandó foglalkozni a problémámmal, ha a dekóderkártyát és minden hozzáadott lemezét, kábelét visszaviszem. Át is nézték darabra, hogy megvan -e minden.
Nuclear launch detected
-
Calogero
addikt
Nekem VGAm romlott el. Beadtam a szervizbe. Javitasi hataridonek nalam is 15 napot adtak meg Hataridon belul nem tudtak megcsinalni, igy a 16dik napon felhivtak hogy faradjak be a boltba. Ekkor kaptam egy cserekartytat (Nem ugyanolyat, rosszabbat amit
beadtam). Mivel a kartyamat 30 napon belul sem tudtak megcsinalni igy volt 3 lehetosegem:
1. Megtartom a cserekartyat amit adtak, es a kulonbozetett megteritik
2. Mivel mar nem tudtak ugyanolyan kartyaval szolgalni igy visszakerthettem volna a penzt (eredeti vetelar)
3. Veszek mast es a kulonbozetet kifizetem vagy kifizietik az artol fuggoen hogy az uj termek dragabb vagy olcsobb mint az elromlott cucc veteli szamlan szereplo erteke. -
luciferc
őstag
A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról) alapján:
1. §
(...)
(3) A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó).
vagyis a kötelezettség az EW-t terheli
4. § (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.
(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.
Amennyiben a jótállási jegyen van pecsét, akkor teljes nyugalommal menj be az EW-be. ha a dátum miatt elhajtanak, akkor hivatkozz erre a jogszabályra. ha ez sem hatja meg őket (vagy ha nem akarsz 2-szer mászkálni), akkor írd be a vásárlás dátumát és kész. Szvsz először inkább ne írj semmit a jótállási jegyre, mert az jogvesztő, ha gyanút fognak és igazolják, hogy át/beleírtál valamit.
A jogszabály teljes hatályos szövege letölthető a [link] oldalról
[Szerkesztve] -
luciferc
őstag
na a pénz vissza az egy érdekes kérdés. ehhez valami fogyvédelemben jártas jogász kellene, de szerintem ilyen esetben egy hasonló tudású és márkájú video mai árát ajánlják fel és ezzel végülis nem nagyon lehet vitázni, mert kétlem, hogy előkeresnék neked az adatbázisból a régi árat (pedig biztos megvan), hiszen az nekik valószínűleg rosszabb lenne.
a panaszkönyvhöz meg lásd Ariadne előző megszólalása: a lényeg, vita esetén bizonyíték, hogy te pontosan milyen hibát is jeleztél. ezért kell pontosan megfogalmazni.
Ariadne: gondolom ha veszít a kékhal, akkor ők állják a te ügyvéded költségeit is (vagy legalábbis a bíróság általk meghatározott összeget) , de csak kiváncsiságból mennyibe fáj neked ez a per? azaz mennyit kell ''befektetni''?
[Szerkesztve] -
luciferc
őstag
Hát így Ariadne mellett nem nagyon merek megszólalni, de első blikkre ez nekem semmis kitételnek tűnik, de ha mégsem az, akkor el kell menned a szervízbe, ha ott nem akarnak foglalkozni vele, akkor kérni kell egy írást, hogy miért is nem (hiányosan kitöltött jótállási jegy), majd ezzel menni az EW-hez, aki esetleg ráírja a dátumot és visszazavar...
alternatíva: mégis megpróbálod először az EW-t, hátha nem tudják mi van a papírjukra írva és intézkednek, illetve ha elhajtanak, akkor megkéred őket (nyomtékosan), hogy ugyan írják már rá a dátumot (kb biztos emlékszel mikor vetted) a jótállási jegyre (mert úgyis visszaküld a szervíz, de akkor morcos leszel) és akkor már nem hajthat el a szervíz. -
Ariadne
őstag
Én egyetértek veled. Ha meg akadékoskodnak, írd bele a vásárlók könyvébe, mi történt, így lesz róla írásos bizonyíték. Ha elhozod a példányod, biztos nem tudnak variálni a beírásodon utólag, viszont fénymásolatot érdemes kérni, ha mégis válaszolnak bele valamit. De remélem nagyon, hogy egyszerűbben megúszod - beviszed, megjavít(tat)ják, viszlát...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Garanciát általában a gyártó által vállalt jótállásra szoktuk mondani. A jótállás részletes tartalma a 151/2003. kormányrendeletben van benne, ld. magyarorszag.hu, tulképp 1 év kötelező a legtöbb, a rendelet mellékletében kategóriánként felsorolt műszaki cikkre, szinte mindnél bruttó 10.000 Ft feletti értéknél. Garancia tartalmában ugyanez, csak arra mondjuk, ha a gyártó önként vállalja, és ez sokszor több mint egy év, pl. monitorra 3 évet azért szoktak adni a gyártók. Tehát jótállás-garancia esetén lényeg, hogy ha elromlik a cucc időn belül, a kiskernek javít(tat)nia kell, ha nem megy, kicsélni ugyanolyanra, ha ez sem megy, visszaadni a teljes vételárat. Ha a kisker azt állítja, hogy a vásárló okozta a hibát, vagy nem hibás, ezt neki kell bebizonytania, pl. független fogyvédelmi bevizsgáltatással (már nem kötelező). Ha ezt nem teszi meg, köteles javítani, cserélni, stb...
Van még a szavatosság is, ez a Polgári Törvénykönyvben van benne (1959. évi IV. tv, 300 § felé valahol), minden termékre, amit megveszel, jár, értéktől függetlenül 2 év, tartós fogyasztási cikkre (pl. szgépalkatrész!!!) 3 (!) év. Ugyanaz a kisker kötelezettsége, javít, cserél vagy pénzt visszaad. Egy a különbség, és ez fontos. Itt már kétség esetén a vásárlónak kell bebizonyítani, hogy nem ő okozta a hibát, hanem gyártási hibáról van szó, ami később jött elő. Kivétel a szavatosság első 6 hónapja, az ugyanolyan, mint a jótállás, tehát jobb a vásárlónak. Ezért pl. cipőnél, amire jótállás nincs, csak szavatosság, az első 6 hónap utáni szétesésnél már kb. 8000 Ft-os bevizsgálás árán kényszertheti ki csak az ember a javítást, cserét...
Olyan dolgoknál, amire van mindegyik, a következő a helyzet: az első 1 évben jótállás a legjobb a fogyasztónak, ha ez eltelt, a 2. évben ha van garancia (gyártói jótállás), az a jó, a 3. évben, ha mondjuk már garancia sincs, akkor még mindig van szavatosság. Szóval ezek egyszerre indulnak és léteznek egymás mellett, csak mindig a kedvezőbbre érdemes hivatkozni.
Lehet speciális eset is, amikor pl. csak ''szervízgaranciát'' vállal a gyártó mondjuk 3 évet, akkor első évben legjobb a jótállás, a kötelező fajta (ha van az adott típusú cuccra), a 2. évtől meg a javítási garancia, ha kedvezőbb, mint a szavatosság.
Ja, és jótállási szabályoknál a fogyasztó számára kedvezőtlenebb megállapodás semmis, vagyis olyan, mintha nem is létezne. Vagyis a számtech cégek ''garanciális feltételei'', melyek jó része (tisztelet a kivételnek) jogszabálysértő elemeket tartalmaz, ezen részeikben figyelmen kívül hagyhatóak...
Jótállási jegy és garancialevél tulképp ugyanaz, jót jegy a kötelezőre vonatkozik általában, garijegy meg a gyártó által vállaltra, de ezt is szokták kavarni maguk a kereskedők is.
Huhh, ha van még kérdés, állok elébe. Ezeket nagyon jó tudni... És bocs a hosszú offért, már ha off ez.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
''Tényleg jó tudni, hogy máshol, a Balkántól nyugatabbra ilyenek vannak.''
Amíg az emberek hagyják magukat elhajtani, holott tudják, hogy kellene menniük a dolgoknak, addig ilyen balkániak is maradnak a körülmények. Csak legtöbben lusták saját maguk elkezdeni az üzleteknél, szervízeknél kiharcolni a maguk igazát. Ez van, mindenkinek egyéni döntése, hogy harcol vagy beáll a sorba - ez utóbbi nekik jó, így folytathatják ugyanúgy..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
lesaux
veterán
Na. Kész a videó.
Ma rászántuk azt a másfél órát, és a gyerekkel elmentünk a szervizbe. Szerelő megrázta, zörög, szétszedte, kivett belőle egy puzzle-darabot, letesztelte, működik, összecsavarozta, kész.
Pénzt nem kért érte, de azért kapott.
A Panasonic fekete pontját töröljük a jegyzőkönyvből, a Video-Part kurva nagy fekete pontja mellé véssünk be egy pirosat is.
(Azért belegondoltam, mi lett volna, ha az EW-ben fenyegetőzök, főnököt előkerítek, panaszkönyvbe beírok, aztán kiderül, hogy mi tettük tönkre a videót.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Milyen TV-t vegyek?
- iPhone-t használók OFF topikja
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Politika
- Macska topik
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- További aktív témák...
- VivoBook S15 S521EA 15.6" FHD IPS i5-1135G7 Iris Xe G7 8GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv gar
- DELL rack keret 1000 mm mély 24U magas eladó
- Szinte új T14 Gen 4 Ryzen 7 Pro 7840U 32GB RAM (forr.) 1TB NVMe Samsung SSD 4G LTE 2026.12.20 GAR
- Vostro 3590 15.6" FHD i5-10210U Radeon 610 16GB 512GB NVMe magyar bill., gar
- IPhone 11 64GB gyári független ÚJ Product Red 90 nap Apple garancia