- Linux - haladóknak
- DIGI internet
- Proxmox VE
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
Új hozzászólás Aktív témák
-
lesaux
veterán
Ha egy termék megadja magát, tényleg eredeti dobozában, könyvvel, drótokkal együtt kell visszavinni? Mert most megtaláltuk a videokártyám garancialevelét, nincs meg viszont egy kis átalakító bizbasz, azt se tudom, mit alakít át, talán S-videót, vagy nem tudom, de nincs meg. Létezik, hogy akkor nem lehet gariztatni?
-
lesaux
veterán
Ma visszavittem, egy másik srác volt a boltban. Azt mondta, hogy ha 15 napon belül nem tudják megjavítani a kártyát, akkor cserélik. A hiányzó alkatrésszel nem foglalkozott. Amikor rákérdeztem, azt mondta, szerinte nem lesz baj. Tök korrekt eddig.
Ha a rossz kártyára két év gari volt, akkor a cserekészülékre is két év lesz, ami most indul, ugye. Ha jól tudom. Remélem, ők is jól tudják. -
lesaux
veterán
Ha az azonos típusra történő csere nem lehetséges, az eredeti vételárat alapul véve a forgalmazó más termék felajánlásával is kárpótolhatja a fogyasztót.
Ilyenkor ha a vásárlónak valamilyen okból nem felel meg a cserére felajánlott termék, elállhat a szerződéstől.
Elállás:
Amennyiben a felek elállnak a szerződéstől (felbontják a szerződést), az eredeti állapot visszaállítására kötelesek.
A fogyasztó köteles a termék visszaszolgáltatására, cserébe követelheti a vásárláskor kifizetett (eredeti) vételárat, melyet a forgalmazó köteles megtéríteni a fogyasztónak.
Ma voltam a BF-ben, mert jún. 30-át adták meg javítási határidőnek (15 nap), azt ígérték, addigra megjavítják a vinyót és felhívnak, vagy ha nem hívnak, hát kapok egy újat automatikusan. De ugyanilyen vinyó nincs, csak másfajta, az 3 év gari helyett 1 évvel, illetve nagyobb vinyók vannak ráfizetéssel.
Mondtam, hogy fizetni nem akarok, szarabb nem kell, akkor elállok a szerződéstől, és kérem vissza a pénz. A szervizes szerint erre csak 30 nap után van lehetőségem, de hétfőn már lesz ilyen vinyó, akkor megkapom azt.
Ez létezik? -
lesaux
veterán
Komolyan mondom, kezd a puttonyom tele lenni a fogyasztóvédelemmel is. Két napig hívogattam őket, illetve azt a számot, amit a központ adott. X csöngés után foglaltra váltott. Visszahívtam a központot, hogy tényleg beszélnem kéne valakivel, adjon már egy rendes számot, mondta, hogy csak ezek vannak, de ezeket hívja az egész ország, próbálkozni kell. Hát fasza. Megnéztem a Matáv tudakozójában, hátha más számok is léteznek, tényleg volt még egy, ahol információt lehet kérni. Felhívtam azt, ott rögzítőre rámondhattam a nevemet meg a számomat, és majd visszahívnak. Aha. Azóta eltelt három nap, és még nem hívtak. Én meg holnap visszamegyek a boltba, és lehet, hogy megint jól rácseszek, ráadásul még azt se tudom, hogy a panaszkönyvbe beírhatok-e, vagy tényleg türelemmel kell lennem.
Köszi, Fogyvéd! Remélem, olvassátok. -
lesaux
veterán
Az, hogy 3 napon belül indoklás nélkül mehetsz pénzt visszakérni, az már megszűnt. Legalább olvasd el az itteni cikkeket.
A másik kérdésedre:
Nem tudom, hogy webáruházból rendelte, vagy sima boltban, házhoz szállítással. De azért idemásolom, amit ''tudok'':
Webáruházakból történő rendelésnél a vásárló az átvételt követő nyolc munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől.
Elállás esetén az áru forgalmazóhoz történő visszajuttatásának költségét a fogyasztó állja.
A forgalmazó a fogyasztó által kifizetett összeget köteles az elállást követően legkésőbb harminc napon belül visszafizetni.
Erre is azt tudom írni, hogy olvasd el az itteni cikket. -
lesaux
veterán
Urak!
Van egy beteg videónk, két év jótállást kaptunk rá. Egy év már lejárt, kettő még nem. Viszont az a rossz hírem van, hogy a blokk már nincs meg.
De van egy érdekesen kitöltött jótállási jegyünk, amiből kiderül, hogy az Electroworldben vettük a gépet, 24 hónap jótállás van rá, nincs ott viszont a vásárlás dátuma.
Felhívtuk a hivatalos márkaszervizt (Video-part), onnan elhajtottak, hogy ha szarul van kitöltve a jótállási jegy, akkor nem tehetnek semmit.
Én úgy tudom, hogy
1. Nem kell nekem a halál tökére elcipelnem a videót, visszavihetem a forgalmazóhoz, az Electroworldbe is.
2. Gariztatáshoz nem kell a blokk, elég a jótállási jegy.
Ezekből mi igaz?
Így, ezen információk birtokában mi az esélyünk egy működő videóra? -
lesaux
veterán
válasz luciferc #299 üzenetére
Oké, majd lehet, hogy ma sort is kerítek rá. Csak két problémám van még. Ha azt mondják, hogy nem cserélik, akkor mennyi pénz jár vissza? Mert ugye a blokk nincs meg, a jótállási jegyen meg nincs feltüntetve az ár.
A másik: ha esetleg beírok a vásárlók könyvébe, az mire jó? Ellenőrzi azt valaki? Megbüntetik őket, ha nekem van igazam? Ugyanis a Camera Kft. (lásd az aláírásomban szereplő tanulságos topicot) panaszkönyvébe két beírás is született tőlünk, az egyikre írtak valami baromságot, hogy elmagyarázták az ügyfélnek, hogy kell használni a gépet, a másik bejegyzésre pedig soha nem válaszolnak. Szóval a panaszkönyv kb. olyan, mintha felírnám egy darab papírra, aztán széttépném, nem? -
lesaux
veterán
Még valami. Olvagatom most a jótállási jegyet, az van rajta, hogy
9. A készüléket meghibásodás esetén a jótállási jegyen feltüntetett szervizek valamelyikébe kell beszállítani.
És ezt így hogy? -
lesaux
veterán
Valószínűleg simán rá lehetne írni a vásárlás dátumát, de inkább nem buzerálom, hátha a kis szelvényeken rajta van valami általam azonosítatlan formában, vagy visszakeresik stb., ne legyen belőle bajom, hogy ráhamisítottam.
Egyébként azért gondoltam, hogy az EW-be viszem vissza, mert egyrészt ők baszták el a jótállási jegyet, másrészt sokkal közelebb van, harmadrészt akárhova viszem, 15 napjuk van. Hogy ők közben még beviszik a Video-Parthoz, az az ő magánügyük.
Jól gondolkodom?
Igen, tudom, az a 15 nap már nem úgy 15 nap, csak törekedni kell rá, és csak indokolt esetben hosszabbítható meg stb. De ez majd egy következő történet lesz. -
lesaux
veterán
válasz luciferc #311 üzenetére
Még semmi, inkább bementem dolgozni. Elvileg holnap délelőtt megyünk az EW-be, de a fene tudja. Anyukám azt mondja, nem akar balhézni, én pláne nem vagyok az a balhés alkat, lehet, hogy csak ráíratjuk szépen az eladás dátumát a jótállási jegyre, vagy megcsináltatjuk egy ismerőssel 15 nap helyett 15 perc alatt.
Holnap elválik, ők hogy állnak hozzá a dologhoz.
Tényleg: a jótállás meg a garancia ugyanaz? És a jótállási jegy meg a garancialevél? -
lesaux
veterán
Nagyon köszönöm a részletes infót. Tényleg jó tudni, hogy máshol, a Balkántól nyugatabbra ilyenek vannak.
Mert mi ugye bemegyünk a Camera Kft.-hez, ott azt mondják, hogy az objektív működik, semmi baja, haza lehet menni. Hiába írunk bele kettőt a panaszkönyvbe, hiába töltök fel tesztképeket, hiába fotóznak vele ők is rossz képet, az obinak semmi baja.
Bevisszük a videót az EW-be, ott azzal fogadnak, hogy nem javítják, vigyük a Video-Parthoz. Cirkuszolni nem volt kedvünk, mert baromi rendes volt a csaj, fellapozta nekünk a jótállási jegyet, rábökött a Video-Part címére. Amikor megtudta, hogy nincs meg a számla, utánanézett a gépben, persze nem találta, mert nem kértünk számlát, csak blokkot. Ekkor nyomtatott egy számlát, ráírt valamilyen dátumot, árat. Szépen megkértem, hogy legalább most töltse már ki tisztességesen a jótállási jegyet. Kitöltötte. Mögöttünk meg csak gyűltek az emberek, szóval nem balhéztunk.
A Panasonicnak egy kisebbfajta fekete pontot azért bevések, mert 14 hónapig sem bírta a videó.
A Video-Partnak meg egy kurva nagy fekete pont jár, mert a telefonban azt se kérdezték, mi baja a gépnek. Hátha telefonon keresztül lehetett volna orvosolni a problémát, nem? Vagy esetleg olyan csekély a baj, hogy azt mondják, vigyük be, soron kívül megcsinálják. Vagy megkérdezték volna, konkrétan milyen típusú videó, mert esetleg Magyarországon nem is forgalmazzák még két éve, és akkor biztos garis. De nem. Ez a legegyszerűbb. Nincs jól kitöltve a jótállási jegy, akkor nincs videó. Az, hogy nem az ügyfél tehet róla, senkit nem érdekel.
Hát ez is egy hozzáállás. Az a szomorú, hogy az ilyenek, mint a Video-Part meg a Camera Kft., meg tudnak élni a piacon.
Holnap átviszem egy ismerőshöz a videót, szerintem egy Túró Rudiért estére megcsinálja. -
lesaux
veterán
Ebben (is) teljesen igazad van, csak innen a XVIII. kerületből bemászni a XI.-be nem két perc, a sorban állás szintén nem, hazajönni dettó, aztán 15 nap múlva még egyszer ugyanez. Van most egy szabadnapom, ma valószínűleg meglátogatom a Video-Partot. Ha megyek, vinnem kell magammal az egyik gyereket. Kicsit elevenke, kész öröm lesz így az ügyintézés.
-
lesaux
veterán
Na. Kész a videó.
Ma rászántuk azt a másfél órát, és a gyerekkel elmentünk a szervizbe. Szerelő megrázta, zörög, szétszedte, kivett belőle egy puzzle-darabot, letesztelte, működik, összecsavarozta, kész.
Pénzt nem kért érte, de azért kapott.
A Panasonic fekete pontját töröljük a jegyzőkönyvből, a Video-Part kurva nagy fekete pontja mellé véssünk be egy pirosat is.
(Azért belegondoltam, mi lett volna, ha az EW-ben fenyegetőzök, főnököt előkerítek, panaszkönyvbe beírok, aztán kiderül, hogy mi tettük tönkre a videót.)