Új hozzászólás Aktív témák
-
luciferc
őstag
na pont az érdekelne, hogy szavatossági igény esetén miért nehéz bizonyítani, hogy a hiba (adott ponton, adott körülmények között mondjuk fagy a program) már a gyártáskor benne volt? mert ez kell a szavatossághoz, ha jól tudom. ez miért probléma? erre tényleg érdekelne kompetens emberek, jogászok, egyebek álláspontja.
ha veszek egy autóba légzsákot (plusz 100.000 mondjuk) és szar a vezérlés, akkor az szavatossági probléma. gondolom. ugyanez egy 100.000Ft-os szoftvernél miért nem? vagy legalább a legdurvább esetekben legyen az, amikor adatvesztés és egyebek vannak. -
Zordkaszás
senior tag
Igen, azonban ez az elkerülés sajnos csak a bolt méretétől függően jelent büntetést.
Pl szvsz az auchan-t sem nagyon érdekli, hogy egy vásárló nem megy oda többet, van helyette ezer másik. Szvsz a vásárlók nem fogynak el. Mindig lesz valaki akinek más bolttal volt rossz tapasztalata és újat keres vagy éppen ninscenek rossz tapasztalatai az adott bolttal...█ Egyszer elmegyek érted!! Érted? █
-
Zordkaszás
senior tag
Nem teljesen helytálló, de jól példázza a vadkapitalista hozzáállást (szerintem).
Másik fele: a piac telítődni fog. Lehet, hogy nem lesz érdemes boltot nyitni, de az biztos, hogy a vásárlók száma növekedni fog még egy ideig. Jön a sok új vevő is aki csak annak néz utána, hogy mit vesz (vagy annak se). A ''hol?''-nál meg csak az ár lesz a kérdés, hogy hol a legolcsóbb.█ Egyszer elmegyek érted!! Érted? █
-
Gambit
őstag
Szia! A cikkben azt írjátok, hogy egy cég nem perelhet. Ez szerintem nem így van. A jogi személy jogképessége ugyanúgy abszolút, mint a természetesé. (Kivéve persze azokat a jogokat, amik csak emberre vonatkozhatnak.)
Szerk: Ja nem, látom már. Azt írjátok, nem mehet a FVF-hez. Ez igaz.
[Szerkesztve]''Akár hiszed, hogy meg tudsz csinálni valamit, akár nem, mindenképpen igazad van.'' - Henry Ford
-
Netmaster
tag
Az a baj, hogy ez kerülő megoldás, nem jelent gyógyírt a problémára. Ezentúl az emberek elkezdik zsarolni a boltot, hogy ha nem veszik vissza az X alaplapot, vagy Y videokártyát, bepanaszolják őket (ugyanis az ilyen típusú termékekhez vásárlásaim alatt egyszer sem kaptam magyar nyelvű utmutatót)? Esetleg most erre hivatkozva fogják az emberek a jótállás lejárta előtt két nappal visszavinni a cuccaikat? És ez akkor is alkalmazható, ha macskaszőr van az elfüsölt eszköz nyák-én?
Netmaster
-
e-biza
őstag
Én az FVF-el beszéltem mert az ed*g*tal 1 hónapig ült a digigépemen ami nem volt drága kb 50e ft, mondván javitják (valoszinüleg igy is volt, kiküldték németoba ésatöbbi). Az FVF elmondta hogy 2005-től a szervíznek mindössze törekednie kell a 15 napra, ha nem tudja 15 napon belül megcsinálni valami indok miatt, sem tehetek semmit, mert a törvény szerint csak törekedni kell. Azaz ha nem érkezik meg az X alkatrész ami kellene a szereléshez, akkor várnom kell.
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
Netmaster
tag
Na jó, vázolom újra a helyzetet. Tegyük fel veszek valami alkatrészt, mondjuk egy alaplapot/procit/videokártyát, és nem kapok hozzá magyar kezelési útmutatót (ennek hiánya még egy-másfél éve - amikor utoljára vettem hasonló eszközt - is elég általános volt). Ha jól értelmezem amit írtál a cikkben, ezzel kapok a kezembe egy adu ászt, amit szinte bármikor bevethetek a bolt ellen (ha nem is a saját előnyömre, de legalább az ő hátrányára).
Égésnyomok vannak az elfüstölt vinyón (ami amúgy ugyanúgy lehet ''kézi beavatkozás'', szériahiba - lásd régi Quantum winchesterek -, táphiba, stb)? Biztos nem megfelelően használtam, mondja a kereskedő. Bocs, nem adtál hozzá magyar nyelvű kezelési útmutatót, vághatom a fejéhez. Márpedig bármi is történt is a cuccal, a magyar nyelvű útmutató hiánya ülni fog, így ha a pénzem nem is kapom vissza, az FVF jól elveri a port a kereskedőn (az amúgy egy jó kérdés, hogyan fogom bebizonyítani, hogy anno nem kaptam ilyet a termékhez, ha mondjuk közben eltelt majdnem egy év és már nem forgalmazzák).
Én úgy érzem, ez a gondolatmenetet a vonatkozó részből következik, de ha valamit félreértettem, megtisztelnél ha felvilágosítanál .Netmaster
-
bpka000
csendes tag
Hát ez jól hangzik.
A kereskedő válaszai, amikor a vásárló a törvényt idézi:
''törekedni kell'' = ezt be*tad, mi törekedtünk, most épp nem jött össze (meg a többi 1000 esetben se, de arról neked nem kell tudnod)
''felszólíthatod'' = hahaha, úgysem tudsz mit tenni, ne pattogj
''aránytalan kellemetlenség a vevőnek'' = ha nem halsz meg miatta, akkor nem aránytalan
nincs magyar használati utasítás (pl. egy memóriához?), ami nincs azt nem lehet bizonyítani, azt is csak nehezen, ami van
ha meg az orra alá teszel egy kinyomtatott törvényt, azt mondja, hogy ezt most gépelted be egy szövegszerkesztőbe, és azt nyomtattad ki.... -
Blackmate
senior tag
szvsz sajnos korantsem szelsöseges altalanositas. A hatarozottsagrol pedig annyit, hogy akinek nincs, az bebukta, igy jart? En mint laikus egy gondolom, hogy az eladonak kellene tisztaban lennie az eppen aktualis törvenyekkel, hiszen ez szüksegeltetik a munkajahoz. Vagy rosszul gondolom? Tehat nem a mezei usernek kellene kioktatnia az eppen aktualis paragrafusokrol.
Egyebkent az EU-s garanciakrol lehet valamit tudni? Tehat mondjuk egy külföldön vasarolt hardverre Magyarorszagon milyen garancia ervenyesithetö? Persze gondolom ez a gyartotol függ, de lehetseges, hogy ezt mondjuk a Mao-i kepviselet/szerviz megtagadja?
Ez utobbit azert kerdezem, mert epp notebook vasarlas elött allok, külhonban , es az en ertelmezesem szerint Bővebben: link tudom ervenyesiteni a garanciat otthon. A magyar markakepviselet hevesen tiltakozik ez ellen.
[Szerkesztve] -
bpka000
csendes tag
Hát, kicsit sarkítottam a dolgon, az igaz, de attól még jórészt ilyesmi a helyzet.
Folyamatosan biztos nem, de ha épp velem történik, vagy a te esetedben épp veled, az bőven elég, nem?
Én pedig nem szeretek kötekedni és fenyegetőzni, hogy ''márpedig nekem jogaim vannak''.
Tudom, ez az én hibám.
Egyébként vannak üzletek (nem mondok példát) amiről mindenki, aki már egynél többször vásárolt ott, tudja, hogy ilyen a hozzáállásuk, és mégsem változtatnak rajta, sőt! az emberek továbbra is oda járnak.
[Szerkesztve] -
Rover623
félisten
Gyakorlatilag mindegy, hogy alkatrészről, vagy berendezésről beszélünk, a törvény ugyanis úgy fogalmaz, hogy az ''áru'' mellé kell adni a leírást. Nyilván ez elsősorban a tartós használatra szánt, nagyobb értékű termékeknél igazán fontos, ezért a villanykörtés példa kicsit sántít.
Nem érzed az ellentmondást...?
A villanykörte nem áru...? Nem alkatrész...?
És a táp-Y...?
[Szerkesztve]primus inter pares
-
MoRgOnC
csendes tag
Köszi
Jó kis téma ez, már hiányzott egy részletes cikksorozat ezekről a problémákról.
Csak így tovább.....Zavard össze a világot, mosolyogj hétfőn..... Víruspajzs - www.viruspajzs.hu - https://www.facebook.com/viruspajzs Éjszakai szerviz - www.ejszakaiszerviz.hu - https://www.facebook.com/ejszakaiszerviz
-
VA
csendes tag
Jó, ha foglalkoztok a témával, sok újdonságot megtudhat belőle az olvasó.. De az jogászként nekem is ''újdonság'', hogy ha nagy betűkkel jól látható helyre odaírják az árlistára, hogy +ÁFA, akkor az megtévesztő. Természetesen ha nem írják oda, akkor az a vélelem, hogy bruttó árat tüntettek fel, de nehogy már aki MHz-ekkel, V-okkal, fps-ekkel álmából felkeltve derivál, azt egy sima százalékszámítás megtévessze. Én gyorsan kijavítanám a cikket a helyetekben, a jogi lektorotokat meg csókoltatom.
-
VA
csendes tag
Nos, mivel e cikk címe garanciális problémák, és fogyasztói valamint nem fogyasztói szerződésből fakadó problémákkal egyaránt foglalkoztok, ezért a nem fogyasztói szerződésekben semmiféle kifogásolnivaló nem lehet az említett megoldással kapcsolatban. A fogyasztói szerződésekben pedig /bár a törvény betűje szerint valóban jogellenes/ ez a belátási képességgel rendelkező vásárlónál az esetek 99,99%-ában alkalmatlan a megtévesztésre, mivel a gyakorlatban ott is feltüntetik, hogy bruttó árat írtak ki, ahol ez felesleges túlbiztosítás. Ráadásul itt az árakhoz képest nagyobb betűvel írták ki a figyelmeztető feliratot. Belátási képességgel rendelkező vevő esetén ma Magyarországon nem nagyon beszélhetünk olyanról, aki ezt az ÁFA intézményéről nem hallott. Tehát az esetek egy részében teljeséggel jogszerű, fogyasztói szerződések esetén pedig sikerült megtalálnotok a félrevezetés szándékát teljesen nélkülöző, legkisebb gyakorlati jelentőségű jogsértést. Szóval ezzel illusztálni egy megtévesztésekről szóló cikket (fel nem tüntetve, hogy fogyasztói, vagy nem fogyasztói szerződésről beszélünk) elég érdekes.
De ha már a jogszabályok szigorú értelmezésénél tartunk, akkor eleve jótállási problémákat kellett volna írni a garanciális problémák helyett (a kettő szinoníma), fogyasztói szerződéseknél kellékszavatosságnál meg felesleges azt írni, hogy ezt vagy azt vállal a kereskedő, hiszen ez a Ptk. értelmében a szerződés része, függetlenül attól, hogy mi az adásvétel közvetett tárgya.
[Szerkesztve] -
VA
csendes tag
Elvi okokból akadtam a fent a példátokon, hiszen az egész fogyasztóvédelmi jog fő feladata a fogyasztó és kereskedő közötti információs szakadék feloldása. Az említett esetben a szükséges információk rendelkezésére álltak a vásárlónak, egyszerűen a négy alapművelet egyikét kellett csak elvégeznie. Gondoljunk csak arra, hogy hogyan is tudna válaszolni a vásárló a ''Kér-e ÁFÁS számlát?'' c. kérdésre, ha enm tudná ennek a jelentőségét. Tehát itt nem információ-eltüntetésről van szó, hanem egyszerű helytakarékosságról.
Egyszerűem arról van szó, hogy míg az Egyesült Államokban azt is rá kell írni a mikrosütők használati utasítására, hogy macskát tilos benne szárítani, addig a kontinentális jogrendszerekben (még a fogyasztóvédelmi jogban is) nem a funkcionális analfabéta a jogszabályok emberképe. Nekem maga a tendencia nem tetszik, hogy a vásárlótól általában elvárható magatartást ilyen alacsony szinten fogalmazzátok meg.
Fenntartom azt a véleményemet, hogy nem csak általában a vásárlók, de még a fogyasztók megtévesztésére is alkalmatlan a példátok, még akkor is, ha a második esetben jogsértő.
[Szerkesztve] -
VargaI
senior tag
ez egy jogszabály? mert ha igen akkor megmondanád hol találom meg? mert akkor legalább betudnám vinni, azt akkor nem köthetnének belém
kösziAz idő pénz, az egyetem idő, hülyeségekre meg nem költöm a pénzem. - - - - - - - - ''The answer for the ultimate question is: 42.''
-
Netmaster
tag
Az ilyen inkompatibilitási problémákkal amúgy mit lehet tenni? Mondjuk ha azt látja az ember, hogy az adott alaplap X méretig minden olyan rendszerű (pl. DDR SDRAM) memóriát támogat, aztán az adott típussal valami miatt mégsem megy. Ezért valahol, valakinek mégiscsak tartania kéne a hátát ;). Ha másért nem, hát hiányos tájékoztatásért (mondjuk jó kérdés, az alaplappal, vagy a memóriával kapcsolatban tájékoztattak hiányosan, és ezt ki is tudja megállapítani).
Netmaster
-
psn
tag
Halihó, megint én.
A kérdésem nem változott, annyit hozzátennék, hogy én a lapot és a memet is ugyanott és ugyanakkor vettem. Nem változtat ez a helyzetemen? Mármint hogy egyszerre vettem a két cuccot és nem bírnak egymással?
üdvAttól, hogy sok ember mond hülyeséget, attól az még hülyeség marad!
-
BlackWoOd
aktív tag
-
Netmaster
tag
A kérdés már csak az, mit tekintünk hibátlannak. Pl. lehet-e hibátlan egy olyan videomagnó, aminek szabványos csatlakozású kimenetén érkező jelét néhány TV nem tudja megjeleníteni, vagy éppen fordítva, olyan TV, ami némely - amúgy szabványos kimenetet adó - videomagnó jelével nem tud mit kezdeni? Hiszen a csatlakozás pont azért szabványos, hogy ilyen problémák ne fordulhassanak elő.
A fenti esettől elvonatkoztatva tényleg érdekelne, hogyan definiálható a hibátlan egymáshoz szervesen kapcsolódó eszközöknél. Nem tudok olyan módszerről, amivel egy ilyen eszköz hibátlansága kétséget nem hagyó módon megállapítható lenne .
[Szerkesztve]Netmaster
-
mizs
csendes tag
Az egésszel csak azt akartam mondani, hogy nem mindig a kereskedő a hibás, ha a gyártó nem szállít az igért időre, és nem csak ennek a nagykernek, a másiknak sem, mert épp újraárraza terméket, nyaral az ügyintéző, stb., akkor nem tudsz mit tenni.
(egyébként jóváírták vásárláskori értékén, tehát Ők példa érétéküen jártak el)
Kiskerből könnyű válogatni, mert minden sarkon van egy, de nagykerből jóval kevesebben van. És senki sem akar egy alkatrészét végig utazni a városon.
[Szerkesztve] -
mizs
csendes tag
''Tulajdonképpen mindegy, hogy a szakszervízhez, vagy a kereskedőhöz viszed vissza az árut javításra, egyik sem hajthat el a problémáddal. ''
Egy lényeges kérdés, a kiskeres és a vevő viszonyában, mondhatja-e a kiskereskedő, hogy mivel az adott termék javítását csak kijelölt szakszervíz végezheti, pl monitor, notebook, a vevő egyenesen a szakszervízbe menjen, van-e időbeli korlát, amíg a kiskereskedő köteles visszavenni, hogy Ő vigye el szervízbe?
Ha áfás számlát kérsz nincs jótálás témakörben egy kéréds, mi van az egyéni vállalkozóval??? Kis Jakab bemegy a sarki számtech boltba és vesz egy wincsit, kér róla egy számlát, amire ráíratja nevét címét, amikor visszamegy a rossz wincsivel, akkor bolt azt negligálja a jótálást, mert áfás számla, mire Ő aztmondja, hogy ezt magánszemélyként vette..........???, nem ellentmondásos a a jogi keretrendszer, elvileg nem lehetne a cégek, a vállalkozók és a magánszemélyek között ilyen megkülönbözetést tenni ilyen ügyekben, vagy tévedek? (az áfát akkor be kell fizetni az eladónak, ha kérnek róla áfás számlát, ha nem analógia) -
djyuri
őstag
Tényleg nincs egyenlőre panaszra okom,de ha azt nézzük,hogy 30-ért vettem a cuccot tavaly és ha most visszakaptam volna a pénzt,akkor kettőt is vehettem volna a 16x-os duallayer-es féléből.
Na mindegy.
Amúgy nem felovasta,csak én hagytam ki egy ''m''-betüt.
És egy hivatalos féle pecsét is volt rajta,de szerintem valami valódisága van a dolognak,mert az milyen volna már,hogy mindenki azt csinálná,hogy tönkreteszi a termékét kb 5-8 hónap után és visszakapná a teljes árát és venne kettőt például. -
djyuri
őstag
-
mizs
csendes tag
Up
''Tulajdonképpen mindegy, hogy a szakszervízhez, vagy a kereskedőhöz viszed vissza az árut javításra, egyik sem hajthat el a problémáddal. ''
Egy lényeges kérdés, a kiskeres és a vevő viszonyában, mondhatja-e a kiskereskedő, hogy mivel az adott termék javítását csak kijelölt szakszervíz végezheti, pl monitor, notebook, a vevő egyenesen a szakszervízbe menjen, van-e időbeli korlát, amíg a kiskereskedő köteles visszavenni, hogy Ő vigye el szervízbe?
Egy élő példa és sűrgős, ezért kérlek segítsetek! Egy ismerős vett egy Asus alaplapot kb fél éve, a lap behalt, de a bolt, ahol vette megszűnt, mehet a garpapírjjaival máshova (központi szervíz), vagy bukta dolgot???
Előre is köszi -
Zoltán
őstag
-
mizs
csendes tag
Tehát a akiskereskedő köteles az adott terméket saját maga elszállítani a központi szeervízbe, csak, hogy jól értem???, Ki lehet-e kötni eladásnál, hogy a szervízelést a központi végzi ésegyenesen oda kell vinni, vagy ez törvénytelen.
Az adott termékre nincs központi szervíz, az előbb beszéltem az egyikkel, akik pénzért vállalják, mert ahogy ő fogalmazott senki nem szervízeli más esetleg illegálisan behozoz alaplapját. A már megszűnt bolt garpapírjával az a baj, hogy meg úgye ebben az esetben túl vastag.
Ha gyártónak nincs magyaroszági képviselete, akkor mit lehet tenni?, le kell nyelni a javítási költéséget?
Köszi a gyors választ! -
highlander81
tag
''Tájékoztatom, hogy a termékre a jótállást a CHS vállalta, nem pedig cégünk, így bármiféle követelését feléjük jelezze kérem a jövőben! Tájékoztatom arról is, hogy cégünk csak méltányossági alapon folyt bele a közvetítésbe, segítve ezzel Önt - erre ugyanis törvényi kötelezettségünk nincs és nem is volt.''
(ha valaki nem tudná Szegeden vettem és oda vittem vissza - a szervíz viszont Pesten van)
Ma kaptam a Mistraltól. -
joghurt
addikt
Az elméletet én is tudom, a gyakorlatot írtam le. A garanciajegyre tipikusan csak a visszaadás napját írják rá, az szervízbe adás időpontja csak azon a papíron van rajta, amit visszakérnek, hogy kiadják a gépet.
Btw, a 15 naptári napot is rengeteg helyen 15 munkanapnak gondolják.A tej élet, erő, egészség.
-
up
senior tag
Akkor meg kell változtatni a szabályozást úgy, hogy tényleg fenyegetést jelentsen egy elmarasztalás, ne viccet . A nyugattól itt is messze vagyunk még. A fvf eljár hivatalból, csinál pl. próbavásárlást, mondjuk ha tudomására jut, hogy egyes cégek azt írják a számla aljára, hogy a gari csak akkor érvényes, ha szakszerviz szerelte be a cuccost? kétlem
Tökjó, mert mostanra kb annyit ér a gép, amiről szó van... -
luciferc
őstag
az adókedvezmény rendszere arra épül, azt írja elő, hogy hogy ha bármely oknál fogva megválsz a terméktől, akkor jogosulatlanul vetted igénybe a kedvezményt.
Na de a hibás termék azonosra cserélésével nem válok meg a terméktől, tehát nem vettem igénybe jogosulatlanul a kedvezményt. Az én jogaimat miért befolyásolja, hogy esetleg az adott terméket menet közben kivették a programból? Mert jelenleg megfoszt a garanciális csere jogától, ha a termék már nincs benne a programban. És engem ez nagyon zavar.
ám tény, hogy a cserének is szerepelnie kell a programban
pontosan itt van a bibi, mert az én olvasatomban a cserének is szerepelnie kellett a programban, amikor az eredetit vette valaki. tehát nem most, hanem akkor.
Én egyelőre két jogi dolgot látok. Van egy szerződés vásárlásra a kiskerrel, illetve van egy regisztráció a sulinet központ fele. Az egyik megadja a jogot a termék birtoklására, a másik megadja a jogot az adókedvezmény igénybevételére, a kettő csak jogszabályi háttérrel befolyásolhatja egymást. Szvsz.
Végül, nem hiszem, hogy a garanciális ügyintézésnek kell őrködnie a kedvezmény jogossága felett.
szóval ezért érdekelne ennek a korlátozásnak a jogszabályi háttere. -
yerico
senior tag
Sulinetes notebookot cseréltettünk mi azonos márka más típusára. Egy APEH -es hölggyel beszéltem telefonon, és szerinte az Apeh nem foglalkozik azzal, hogy mid van, ha tudod igazolni, hogy az új a kicserélt sulinetes termék garanciális cseréjeként került hozzád. Ja, és az új ternék nem szerepelt a Sulinetben anno, de ezzel nem kellett foglalkozni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- BestBuy topik
- Tőzsde és gazdaság
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...