Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr.Szilícium

    kezdő

    válasz steve brown #7376 üzenetére

    "Magas feszültség", ne viccelj...

    A járművek elektronikái legalább 16 V tűrésére vannak tervezve, hiszen a generátor gerjesztésszabályzója is meghibásodhat bármikor, azt is ki kell bírni. Külön beépíthető rádiók, erősítők adatlapján is szerepel a 16 V tűrés, mint kvázi szabvány.

    Legfőképpen pedig eléggé oda kell figyelni, ha én például szeretnék tervezni egy áramkört, ami 14,4 V-on üzemel, de 16 V-on direkt menjen tönkre. Megoldható, meg tudom csinálni, de azt külön akarni kell. Plusz alkatrészeket beépíteni, ami direkt erre figyel, hogy pusztítsa el önmagát, pontosan 14,4 V felett.

    Mellesleg sok olyan egyszerűbb autó fut még manapság is, amiben a gyújtás ráadása nélkül épp csak az óra kap feszültséget, illetve a rádió memóriája, meg a riasztó. A motort, injektort vezérlő egység már nem, így tönkre sem tudna menni, amíg nem adod rá direkt a gyújtást.

    Ha már itt tartunk, egy életszerű példa: akku pont lemerült, de nekünk sietni kell, indulni hamarjában. Okos töltőnket előkapjuk, az felszalad hamar 14,4 V-ra, utána jön a szívatási idő. Autó indulni nem bír.

    Ilyenkor jön jól egy gyorsabb töltő.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák