- PHP programozás
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Mesterséges Intelligencia topik
- Microsoft Excel topic
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cövi
csendes tag
válasz fusion33 #395 üzenetére
98-as évjáratú Mazda 323 1.5 benzin.
45 Ah volt az Exide Classic, most egy 55 Ah -ás Electric Powert vettem.
Ahol vettem az akkumulátort bemérettem a generátort, jó a töltése. Néha van egy kis nyikorgó hangja a szíjnak nyirkos időben.
A márkás akksikról (Bosch, Banner) is hallottam már olyat hogy csak pár évig bírták. -
fusion33
újonc
válasz fusion33 #398 üzenetére
2000 után gyártott gépjárművek már nagyobb feszültséggel töltenek ezeket már a modernebb calciumos akkumulátorokkal szerelik ezek a modern akkumulátorok igénylik is a magasabb töltőfeszültséget, számot nem írok mert gépkocsimárkánként eltér a Fordoké meg még magasabb. Viszont ha régi típusú alacsonyabb töltőfeszültséggel rendelkező gépjárműbe modern calciumos akkumulátort használunk akkor alultöltöttség lép fel ami idő előtti tönkremenetelt okoz. 3 típusú akkumulátor van a gépjárművekben.
1. régi típusú ólom savas
2. modernebb calciumos vagy calcium silver
3. AGM felitatott üvegszövetes
Régi típusú töltési rendszerrel rendelkező gépjárművekbe a hagyományos ólom savas akkumulátor a jó igaz sokat kell ellenőrizni az elektrolit szintet különösen nyáron.
2000 után gyártott magasabb töltési feszültséggel rendelkező gépjárművekbe a modernebb calciumos vagy calcium silver (ezüst) akkumulátorok valóak azoknál nem jelentkezik túltöltés.
Legújabb drága luxus autókba AGM akkumulátor való ha gyárilag az van benne nem szabad mást bele tenni mert úgyis tönkre megy, (kétszer olyan drágák ezek az akkumulátorok). -
Cövi
csendes tag
-
fusion33
újonc
válasz fusion33 #405 üzenetére
Ilyenkor amikor ki van véve az akkumulátor és nem nagy töltés kell elég a motor móddal 12V/0,8A tölteni mert a calciumus akkumulátor pláne ha kis árammal, intelligens töltővel van töltve nem fejleszt annyi gázt, hogy le kelljen venni a zárókupakokat ha van rajta.
Ez a zárókupak levétel a durranógáz fejlődés miatt csak teljesen vagy nagyon lemerült régi típusú ólom-savas akkumulátor töltésénél fontos meg ha régi töltővel töltik. Ha belegondolsz menet közben a kocsiban se veszi le senki a kupakokat, mert nem termelődik annyi gáz, hogy gondot okozzon meg az oldalán van kivezetés.
Ha 0,8A rel töltöd nem kell fölöslegesen levenni a zárókupakokat mert ha mégis eladod a zárókupakok a sok levételtől roncsolódnak, meglátszik rajtuk és nem fogsz érte jó árat kapni. -
peti85
senior tag
válasz fusion33 #412 üzenetére
A 39. oldalon az ábra mellet lépésről-lépésre írja, hogyan kell lekötni az autóról az akkumulátort. Na most akkor hogy is van ez?
Másik dolog, hogy az autómban egy VARTA gondozásmentes akku van, amin ugye nem lehet folyadékot utántölteni, leszedni a kupakokat. Itt az írják, hogy csak automata töltővel szabad tölteni és csak 14,4V-ig. Tehát a (belinkelt) használatiban lévő táblázat szerint (37-38. oldal) csak a 2-es módot (motorkerékpár ikon) használhatom, igaz?
HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
-
honvéd44
újonc
válasz fusion33 #432 üzenetére
Nem sok lehetőségem van a válogatásra, falun, megveszem 14 ruppóért helyben, vagy eboltból, ahol viszont most nem kapható... + futárral szállítás. Másrészt, a központi zár lemerítette az akksit, kellett valami nagyon gyorsan ami felébreszti. Nem mentegetem magam, régóta tervezem, hogy veszek automata okos töltőt, most volt itt az ideje.
-
steve brown
csendes tag
válasz fusion33 #452 üzenetére
Az LCD-s Utimate Speed töltő sem tökéletes, ennek is van hibája. Pl. kevésbé lemerült akkut ha fel akarsz tölteni, vagy csak feltenni szinten tartásra. A készülék bekapcsolását követően elvégez egy tesztet úgy, hogy ad rá valamennyi töltőáramot is. Ekkor a kevésbé, vagy le sem merült akku feszültsége felugrik 15V-ra, ami azt jelenti hogy teljesen kikapcsolja a töltőt. Ugyanis van minden Utimate Speed töltőben egy 15V-os biztonsági korlát, ahol is standby üzemmódba helyezi a töltőt.
Tehát, ha fel akarsz tenni egy jobb akkut tölteni, meríteni kell belőle, másképp állandóna kikapcsolja a feszültségkorlát.
A másik kevésbé jelentős hiba, hogy 80mA a csepptöltése. Ez akkor probléma, ha kisebb kiszerelt akkut töltünk vele, de a legnagyobb probléma pl. robogó akku töltésnél jelentkezik, hiszen a 80mA-s csepptöltés egy 4Ah-as akkunak több mint sok.
Viszont egy sok elektronikai kütyüvel felszerelt autónál, ahol beszerelt akkut töltünk vagy szinten tartunk megfelelő lehet, ugyanis az elektronika alapból felzabál 30-40mA-t, és így még mindig marag 40mA az akku töltésének fenntartására.Szoval tuti megoldás nincs.
-
honvéd44
újonc
válasz fusion33 #464 üzenetére
Tény, hogy jó ideje,teljes generációváltás zajlik az akkumulátoroknál, és ez kihat a akkutöltőkre is. A gyártók új és még újabb ötletekkel, technológiával, anyagokkal igyekeznek, minél tartósabb, megbízhatóbb, kevés odafigyelést igénylő energiatárolókat építeni. Természetes, hogy a töltőberendezéseknek ezzel lépést kell tartani, nincs más út, a számítástechnika pedig tálcán kínálja a lehetőséget a fejlesztéshez, ami persze jelentős árfelhajtó hatású. Itt tartunk most. Az alap megvan, közel azonos képességű töltőkről beszélhetünk, ami pedig a töltők "csomagolását" illeti, a gyártó igényessége és a megcélzott ár a döntő ebben is. Abban bízhatunk, hogy talán, olcsóbbak lesznek amint telítődik a piac.
-
honvéd44
újonc
válasz fusion33 #466 üzenetére
A CTEK ebből kivonandó, kétségkívül etalon, régi gyártó, sok év tapasztalat, minőség. Öt év garanciát ad a termékeire, etc. Ebben nincs vita. Az előző hszben a trendet próbáltam felvázolni. Ennyi. Az Extol töltőm nincs a CTEK szintjén, de mégis szeretnék benne hinni, ragyogóan helyrehozta a lemerült, többéves akksimat, és még most is rajta lóg. Bár a teljesen feltöltött, zöld led ég, időnként halk kattanással rátölt, 13.7v.-ig /multiméterrel mérve/, majd néhány másodperc és újabb kattanás után leejti 12.9v, kb. 10 perc és ismétel, mintegy pulzáló töltéssel szinten tartást végez, gondolom.
[ Szerkesztve ]
-
-
Kiscupák
újonc
válasz fusion33 #492 üzenetére
Még az lenne érdekes, hogy a Carstel/Extol hibajavító üzemmódja (villáskulcs jel) vajon hasonlókat művel-e az akksival, mint a CTEK RECOND módja, vagy az csak "parasztvakításnak" van rajta. A 4A-es verzióban nem lehet manuálisan kiválasztani a villáskulcs jelhez tartozó üzemmódot, a 8A verzióban már manuálisan is lehet abban a módban tölteni (javítani) az akkut. Kérdés, hogy valóban mit is csinál abban az üzemmódban az akkutöltő. Akinek van erre vonatkozó infója, kérem ossza meg.
-
Kiscupák
újonc
válasz fusion33 #526 üzenetére
Az Ultimate Speed-nél legalább pontos a kijelzőn kiírt érték, azaz egyezik a multiméterrel mért értékkel. Ez a töltő előnyös oldala. Az ALDI-s sajnos nem pontos, mármint annál a kijelzőn kiírt érték és a multiméterrel mért érték eltérő.
Hogy miért áll meg az Ultimate Speed 12,9-nél az rejtély számomra.[ Szerkesztve ]
-
Kiscupák
újonc
válasz fusion33 #539 üzenetére
A CTEK nem mér hőmérsékletet hagyományos értelemben sehol, sem a töltő házában, sem a csipeszekben, sehol, sem külsőt, sem belsőt. Elektronikusan határozza meg az akkumulátor hőmérsékletét az akkumulátort tesztelő mérései alapján és így alkalmazza a hőmérsékletkompenzációt, azaz tölt 14,7-ig hidegben, vagy akár 15-ig, illetve melegben csak 14,4 V-ig.
-
Kiscupák
újonc
válasz fusion33 #553 üzenetére
Hidd el, hogy olyan emberrel beszéltem, aki a LEGkompetensebb a kérdésben. Tehát az információ pontos. A klónok nem biztos, hogy másolni akarják a CTEK-et az utolsó hajszálig. Lehet önálló ötlete egy-egy gyártónak, amely nem biztos, hogy rossz ötlet, mégha a CTEK máshogy is csinálja. Ezért van az, hogy a klónok közül némelyik egész jóra sikerült. Például az Akkukraft. Vagy a Carstel is 9 lépésben tölt, tehát nem ALDI és LIDL töltő szint. A CTEK kétségtelenül a legrégebben foglalkozik az ilyen típusú töltőkkel, de ne feledd, hogy nemrég még a CTEK töltők is csak 4 fokozatban töltöttek, egészen sokáig, mikor már a piacon voltak réges rég 9 lépésben töltő töltők, tehát ha úgy tetszik, akkor a CTEK "másolta" ezeket a töltőket. Persze nem így van, a CTEK tudástárában is ott volt a 9 lépésben töltő töltő, de nem dobták piacra a 3,6 A-es verzióban sokáig. Ezt váltotta le a 4.2 vagy 4.3 és most az 5.0, ami már tudja a 8 fokozatot. De más processzorral vezérelt töltők már évekkel ezelőtt 9 fokozatban töltöttek, mikor a CTEK még csak 4 fokozatot tudott. Ezzel nem akarom leminősíteni, mert nem kell és nem is szolgált rá, de tény, hogy lépniük kellett, ha a versenyt akarták tartani.
[ Szerkesztve ]
-
zsozso710711
újonc
-
honvéd44
újonc
válasz fusion33 #561 üzenetére
Szeretném leszögezni, az Extol ismert cseh gyártó, kb. két éve számos eszközt használok Extol néven, minden gond nélkül. A töltőjük príma, hogy klón vagy sem nem érdekel, ki törődik vele, tegye azt amiért vettem. Ennyi. Jó ideje fikázod a "klónokat", de Te sem aranyért vetted a tied.
Új hozzászólás Aktív témák
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!