- Windows 10
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- DIGI kábel TV
- PHP programozás
- Aliexpress tapasztalatok
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Microsoft Excel topic
- Játékfejlesztés
- Videó stream letöltése
- A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz DigitXT #6959 üzenetére
Miután végzett a töltéssel utána mértem rá multiméterrel.
A kisebb 7.0Ah akku meg 12.4V környékén volt, aztán aránylag gyorsan végzett is vele, majd akkor mértem 12.9V-ot. Pedig az a akku nagyon keveset volt használva, soha nem volt mélykisütve, kb. 2 töltésen esett csak át. A 12.9V meg sokLenne még egy kérdésem munka akkuval kapcsolatban. Rá van írva egy csomóra hogy
Cycle Use: 14.4V-14.7V
Standby Use: 13.6V-13.8V
Ez pontosan mit jelent? Gondolom nem a töltési végfeszt mert annak sok lenne. Inkább a töltőáram feszültségét akarja jelenteni? Gondolom a munka akkuk is ugyanúgy 12.6V-12.7V környékéig töltődnek fel?iPhone 13 Pro Max
-
Brogyi
senior tag
válasz DigitXT #7041 üzenetére
Nem, a tirisztor gyújtása úgy van megszerkesztve. Az izzó nem ad semmi feszültséget. Ez a legegyszerűbb rövidzár védelem. Tipikus alkalmazás abban a korban.
@ddsteel
CH611 simán beindította a kis Yaris-t. Persze, ahogy írtam illik padló gázt nyomni, hogy a benyás rész beröffenjen. -
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #7972 üzenetére
Testet találsz az autóban, pluszt meg az első biztosítéktáblából. Esetleg csinálsz egy OBD csatlakozós ellendarabot, léteznek ilyen kábelek áthidalásra. Egy kollégám most vett egy CTEK MXS5-öt és szivargyújtóból használja, mert a Fordjában állandó táp van, sőt van egy a csomagtartóban is.
Üdv Inhouse
-
kory24
őstag
válasz DigitXT #7987 üzenetére
Köszönöm!
Közelemben csak LIDL van, de nem akarom kivárni mire lesz akcióban töltő....
A lentebb linkelt: Einhell CE-BC 4 M is megfelelő lenne, igaz?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz DigitXT #7985 üzenetére
Ha a töltőt egy vezeték miatt dobjuk ki... Akkor autóban se cseréljünk olajat, inkább bontó? A zárlatos, akku leégetős töltőt mai napig használjuk, kapott
újvalami kábelt, biztosítékot a végére, nameg egy pár csipeszt, ez nincs egy ezres anyagköltség. 1-2 méter vezeték és mehet tovább boldogan, sőt, akár a gyárit is vissza lehet vágni ha nem túl rövid, két forrasztás és meg van javítva.[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #8014 üzenetére
Ahhoz képest egész jó!
A Thaliámon megint vacakolt a töltés, most a testkábel gond helyett (az meg lett oldva pár éve) a plusz egyik saruja volt a gond. Ami az önindítóra csatlakozik. Bepárhuzamosítottam egy új kábelt a generátor és az önindító közé, és ha már ott jártam ("csodajó móka"), akkor az önindító és az akku közöttihez is tovább vittem. Nagyon kevés autóban van ebben az ágban biztosíték, de ez pont olyan. Így nem köthettem a bizti utáni pontra csak úgy. Költséghatékony módon egy lemezbiztosítékot vettem (200A 600Ft) és csináltam hozzá egy tartót.
Üdv Inhouse
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #7989 üzenetére
Ha már téma, hogy mit tud feltölteni a töltő, és mit nem, és melyik, nos ezt az
akkut a kis XS 0.8 nem tudta feltölteni... Felszaladt a fesz*, azt hitte kész van,
átment teszt módba, ott ugye az akku nem tartotta a feszt, a töltő kiállt hibára,
én meg néztem másnap, hogy 11.8V-on áll, mi a retek? Ugyanezt még kétszer
eljátszotta, mire elővettem a "nagyágyút" (MXS 7.0): AGM módban feltöltöttem.Igen, gyorsan felszaladt a fesz, és csak kb. 2A áramot vett fel, de szép lassan,
ahogy tért magához kezdte felvenni a töltést: azóta hibátlannak néz ki amúgy...
(Tudom, hogy nem tesz jót az akkunak, ha nagyon lemerül, én felejtettem úgy.)*: tudom, nem a töltő hibája, hanem az akku (megnövekedett) belső ellenállása
miatt van, de az fura, hogy ezek után elég gyorsan tovább lépett teszt fázisba...
Utóbbira már mondanám, hogy a töltő hibája. Ja és igen, tök hasznos infókat is
lehetne látni a töltési folyamatról, ha írnák a feszt és az áramot. De nem teszik.
Ezt a hiányosságot külső mérővel kezeltem. Beraktam a töltő és az akku közé. -
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #8080 üzenetére
Jó cikk, de az általad említett mondaton nekem is megakadt a szemem. Illetve van egy másik is, amit most valamiért nem találok... Bár az is lehet, hogy az ebben linkelt előző, hasonló témájú cikkekben volt. A lényeg annyi volt, hogy kisebbet és gyengébbet ne tegyél helyette (tehát EFB vagy AGM helyett SLI), de egy sima SLI helyett mehet az AGM, csak drágább lesz, de minden jobb is. Holott előtte vesézte, hogy másképpen kell tölteni, magasabb a végfeszültség.
A buta/olcsó töltőkben nincs semmiféle szabályozás. Tölt amennyivel tölt. Pont az állítható (vagy önmagát állítja) áramú a drágább és ritkább. De jellemzően ezek egy sok lépéses program alapján töltenek, ahol a feszültség is figyelve van. Szóval igen, ez a mondat nehezen értelmezhető jól...Üdv Inhouse
-
Brogyi
senior tag
válasz DigitXT #8080 üzenetére
"elvileg azok a töltők a jobbak, amelyek az akkumulátor feszültségét tartják szem előtt és annak szabályozásával érik el a megfelelő töltöttségi szintet, nem pedig az elterjedtebb és olcsóbb szerkezetek, amelyek a töltőáramot tartják állandó szinten."
Szerintem itt az igazság a következő, vagy minek is van értelme.
A mondat első részében arra célozna, hogy a modern CPU-s darabok jobbak. Itt nem kellett volna belemenni a CC/CV módokban, mert az a gyanúm nem egészen világos, de ez érthető, mert nem az ő területe.
Amit meg nem ajánl az se CC hanem egész egyszerűen ezek a primitívek. Trafó+egyenirányító, és vége. Ilyenek a lengyel töltők nagy rész. Ezeket az alacsony ár elárulja, vagy ismerni kell mi is van a dobozba.
Szerintem így is gondos munka egy mechanikustól. Egy szavam se lehet.
Nézd meg ezt.
Szerintem ez a legalja. Még a diódák is parasztosan vannak párhuzamosan kapcsolva. -
tibcsiworld
aktív tag
válasz DigitXT #8141 üzenetére
Az baj az akkunak, ha nem használom, hanem feltöltve az autóban van?
Nah de van fejlemény! 1 perces töltés után az éjszaka felment a csepptöltés feszültsége. Le is kaptam a töltőről hajnalban. Másnap újra!
Csepptöltés nálam soha nem volt több 13,01V-nál! Mitől lehet most ilyen magas?
Asszem ezt meguntam. Hagyom merülni, ameddig merül, aztán kuka!
Veszek valami jó kis bannert. Mert varta, bosh, egy kalap xar az összes (már mindkettő volt/van)!
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz DigitXT #8145 üzenetére
Most a fiam robotozik a telefonommal, utána megnézem, hogy lehet e nagyítani. Talán nem. Elég nehéz elkapni azt a csíkot, amit meg szeretnék jelölni. Amikor élőben mutatja, az tuti
Ez az akku soha nem volt 12,5V alatt. Azaz nagyon pici ideig, és épp hogy csak. Az is csak ezen a télen. (elég betegesen néztem naponta)
Miért fontos, hogy használat nélkül? Ezt nem értem.
Akkor nem aggódom. Bár nekem 5 év alatt a csepptöltés megállt 13,01V-on. Gyakorlatilag most is visszaesik, és onnan csepptöltésen emelkedik a fesz. 13,67V-on inkább lehúztam. Nem tudom, meddig ment volna. Nah de majd kipróbálom.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz DigitXT #8141 üzenetére
Igazad volt. Nem idított vasárnap. Ma reggel a töltőről levéve is nehezen indult. Inkább mentem gyalog, nehogy hazafelé nem indul aztán el. Rendelem is az új aksit.
2016.októberi az aksi. Bosh s3. Ha nem töltögetem, akkor ez már fél éve halott aksi. Előtte varta volt. talán kék. Most mást próbálnék, mert ez nekem kevés az ilyen nagy nevektől.
Exide Premium 12V 72Ah 720A
Erről kinek mi a véleménye?
Vagy legyen banner? Passz.
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #8552 üzenetére
Szerencsére az indító motor teljesítménye is véges, nem szokott több
kW lenni, hiszen "csak" át kell forgatnia (vmi értelmezhető fordulaton).
A dízel azért necc, mert nagy a kompót. De 2000A őrült sok, ha 9V-ra
beszakad ilyenkor, még akkor is 18kW, még szép, hogy röhögve viszi..Egy nagy impulzus van áramfelvételben elsőre, meg pár kisebb még, amíg beröffen (1-2s). A DC lakatfogó 2000ccm-es dízeleknél olyan 350-450A közötti értéket szokott mutatni egy pillanatra, egy 3000ccm körüli már 650A is lehet. Benzineseknél olyan 120A-nél indul, az átlag 1.4-1.6l olyan 180A, de a 2000ccm felettiek is beérik 250-300A-el.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
jolti05
őstag
válasz DigitXT #8550 üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
Szeretem a dolgaimat nem hamar tönkre tenni, de hát akkor itt van baj.
Ebből a 20-30km-ből azért igyekszem úgy 10-et 4000rpm körül megtenni (közúton 3-mas, autópályán 4-es), de úgy fest, nem (sokat) segít.
Én (is) az időt, és a benzint kezdtem el erősen sajnálni.Pontosan ez az, hogy többet kellene bírnia az akkunak, innen jött a gondolat, hogy ellenőrzöm majd a generátort, vagy esetleg valami leszívja az akkut. Utóbbit nem tudom még, hogy debugolom.
Érdemes mindettől függetlenül egy intelligens akkut vásárolnom, és rápróbálni a jelenlegi akkumra?
Illetve, bikaakku, mi az a kategória, amit már érdemes lehet megvásárolni (annak tudatában, hogy az is elképzelhető, hogy nem, vagy mondjuk egy évben egyszer lesz/lehet rá szükség)?Indításrásegítőt főleg azért szerettem volna venni, hogy ha mondjuk időre megyek (megbeszélés, orvos), lecsökkentsem annak lehetőségét, hogy kiesik az autó.
Aztán persze majd nézegetem, hogy a merülés természetes-e. Bár az is igaz, ahogy használom az autót, nem szokott gond lenni az indítással.
Az egyébként igaz, hogy ha adott 2 darab azonos mértékig lemerült 60Ah-s akkumulátor, az egyik indítóárama 540A, a másiké 640A, akkor a nagyobb indítóáramú aksi esetében a nagyobb az esély, hogy beindítja az autót?
A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Windows 10
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Automata kávégépek
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Politika
- A soknál is több pénzzel gyorsítaná fel a hazai chipszektort Kína
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Amazon Kindle
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP Elitebook 830 G5 - i5-7G I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Belátásgátló! I Cam I W10 I Gari!
- Eladó 13"-es MacBook Air M2 (8/256), iCentre garancia + készülékbiztosítás 2026.03.09-ig
- iPhone 14pro max 256gb 2025.02.04ig Gari!!
- AMD Ryzen 5 5600X BOX - Új, bontatlan, 3 év garancia - Eladó! 48.000.-
- Dell Latitude 9430 2-in-1, 14" QHD+ IPS 360 érintő -500nit-, i7-1265U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen