- Vírusirtó topic
- Windows Insider Program
- HBO Max & OD topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Ausztrália lecsap a kriptós adócsalókra
- Windows 11
- Linux - haladóknak
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Hm, csalódtam a CTEK-ben. Bugzik a Battery Sense, lehet, hogy a hideg miatt?
Ha nem tudnám, hogy valójában bőven 12V fölött van az akkuban, csodálkoznék.
De az a vicc, hogy ez nem egyedi, mert kettő van belőle, és a másik is szívat.
Egyre jobban kezd tetszeni a kínai verzió... Valakinek esetleg már megérkezett? -
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #5652 üzenetére
Kérdeztem már erről a monitorozóról... Esetleg azóta kiderült, hogy mennyi adatot tud tárolni, amíg letöltenéd? Illetve, az indítózáskori feszültségesés mennyire látszik (mintavételezés sebessége)? Ez egy hasonló olcsóbb, noname megoldás...
Üdv Inhouse
-
DigitXT
félisten
válasz Inhouse #5654 üzenetére
És nem válaszoltam volna? Pedig szívesen regélek a kütyüjeimről.
Amit írsz, arra teljesen alkalmatlan az, amit letárol. Még a valós idejű
feszmérés ami gyakrabban* változik. De ha pont nem akkor frissül (vagy
pont nem láttad) akkor, így jártál: vélhetőleg a kínai ebben is jobb lenne!
Meg mondjuk az a negatív ezer voltos érték, mint mért adat picit vicces.Szerk: más dolog, hogy fél másodpercig "méri", de látszik, hogy a log is
sz*r: valójában az első valósidejű mérés előtt a logból vett értéket dobja...*: kb. másodpercenként.
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #5655 üzenetére
A nekem adott válaszod megtaláltam, de a felmerült további kérdéseimre most adtál választ. Köszönöm.
Ezek szerint a kínai sem alkalmas annak a 0,5-1s-es indítózási feszültség esésnek a rögzítésére. Viszont a naptár rész a viszonylag sok adat rögzítésére enged következtetni.Üdv Inhouse
-
DigitXT
félisten
válasz Inhouse #5656 üzenetére
Lehet, hogy félreértés van, de én kizárólag a CTEK-ről tudok tapasztalatokat.
Nem tudom a kínai milyen mintavételezéssel rögzít, de a videó alapján jobb lehet.A CTEK esetében az a 3.5 hónap relatív, hogy sok-e, hiszen 5 percenként frissíti:
30000 tárolt érték annyira nem sok. Tekintve, hogy nem tárolja külön a mért feszt
és a hőmérsékletet, hanem csak származtatott kamu feszt (amit %-ra konvertál).A miheztartás végett pl. az UTCOMP 10000 rekordot tud tárolni, de rekordonként
9 változóval. Ez vagy sok időt ölel át, vagy akár 2 tizedmásodpercenként frissítve,
keveset, de úgy egészen durva grafikonok rajzolására alkalmas: nem mindegy![ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #5657 üzenetére
Tervben van egy Arduino nano-s megoldás, akku adatok rögzítésére. Rögzített intervallumú feszültség mintavétel (~5 perc), valamint az indítózás közbeni mérés sűrű mintavétellel. Ehhez érzékelni kellene az indítózást megelőző pillanatot, mondjuk feszültség esésből. Mindezt SD kártyára rögzítve, hőmérséklet méréssel és minimális fogyasztással, ill. télen-nyáron üzemképesen. talán ez utóbbi a legkomolyabb kihívás.
Üdv Inhouse
-
akipapi
tag
válasz molnarpeter #5662 üzenetére
Rendben, köszönöm.
-
-
akipapi
tag
Rendben, köszönöm.
A használati utasítás szerint a töltő automatikusan felismeri a rákapcsolt akkumulátort, ha nem jól ismeri fel akkor be kell manuálisan állítani.
Szerinted jól ismerte fel?
12 V Deep Cycle: Ezeket az akkumulátorokat általában „Deep Cycle” vagy „Marine” jelöléssel látják el. Ez az akkumulátortípus többnyire nagyobb a többi akkumulátortípusnál. Ez kevésbé képes rövid távú energiát szolgáltatni, ennek fejében viszont hosszú távú energiaátvitelre képes. Ezek az
akkumulátorok számos kisütési ciklust képesek elviselni.Ezek a típusok vannak még:
12 V AGM / Gél: Az AGM akkumulátortípusok általában jó Deep Cycle akkumulátorok. Ezeknek a legjobb az „élettartama”, ha még azelőtt újratöltik őket, hogy 50%-ig lemerülnének. Teljes kisütés esetén körülbelül 300 töltési ciklust viselnek el. A GEL akkumulátortípus hasonló az AGM akkumulátortípushoz. Az újbóli feltöltési feszültség alacsonyabb, mint más ólom-sav akkumulátornál. Ha egy gél akkumulátorhoz nem megfelelő töltőt használ, akkor kisebb teljesítmén-nyel ill. az élettartam megrövidülésével kell számolnia.
12 V Normál: Ezeket az akkumulátorokat (ólom-sav akkumulátorok) általában személygépjárművekben, tehergépjárművekben és motorkerékpárokban használják. Ezek légtelenítő szeleppel rendelkeznek,és általában „kis karbantartási igényű” vagy „karbantartásmentes” jelöléssel vannak ellátva. Ezt az
akkumulátortípust azért adták ki, hogy gyorsan adjon át energiát (pl. a motor beindításakor). A „normál” akkumulátorokat nem szabad „Deep Cycle” alkalmazásokkal használni.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz akipapi #5666 üzenetére
Minden szempontból az AGM-et kell választanod. Az EFB is szereti a normál feszültségnél magasabb értéket.
Sokan azt vallják, hogy a 14,4V már kevés. Ez annak az eredménye, hogy kihalóban van a normál kategória. Igazából ezt a forgalmazók tudják megerősíteni, vagy cáfolni. Az EFB, AGM, és a Ca technológiás daraboknak már kevés a 14,4V. Kicsit fura az EFB, mert soknak még van beöntő nyilása. Töltés után pótold a vizet ha van ilyen lehetőséged. Desztilált, és ne ioncserélt legyen a felirat. -
SZIGMA
aktív tag
Sziasztok!
Már írtam, hogy rendeltem pár kütyüt az akku kisütéséhez, eddig kevés sikerrel. Nos, a 4. versenyző úgy néz ki, hogy rendeltetésszerűen működik.
Ez lenne az:
[link]BUÉK mindenkinek!
Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
#20221952
törölt tag
Sziasztok!
Bízom benne, hogy tudtok nekem segíteni.
Jelenleg az alábbi akkumulátorral rendelkezem:
Varta Silver Dynamic AGM 12v 70ah autó akkumulátor jobb+
Ezt több, mint három éve vettem és a mai napon hiába akartam beindítani az autót, nem reagált rá.Vettem ma egy töltőt, ezt:
Einhell CC-BC 6 M akkutöltőA gondom az, hogy hiába csinálom azt, ami a leírásban szerepel, a csatlakozás után nem tudom állítani, hogy milyen akkumulátorom is van (elvileg magától fel kellene ismernie), nem tölti az akkumulátort, 8,4V ír ki és 6V-nak ismeri fel.
Valami ötlet, hogy mi lehet a gond?
KissA1026
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #20221952 #5670 üzenetére
8.4V egy 12V-os akkutól annyira harmatos, hogy nem csodálom, hogy se kép se hang. Viszont, ha ez egyik pillanatról a másikra következett be, az az akku valószínűleg kuka (cellazárlat pl.). Ellenben, ha csak a karbantartás hiánya, ill. kevés használat miatt, akkor egy rendes(ebb) töltő még visszahozhatja, és még elketyeghet pár évet. Nem feltétlen okos töltő kell oda (pl. CTEK), lehet régi, szög egyszerű, csak áramot adjon. Ilyen esetben a kevesebb néha több, csak az olyat ne hagyd rajta sokáig, mert elforralhatha a folyadékot.
Vagy hogy teszi tönkre az AGM-et.[ Szerkesztve ]
-
#20221952
törölt tag
válasz DigitXT #5671 üzenetére
Az a baj, hogy pont amiatt vettem a töltőt, hogy fel tudjam tölteni az akkumulátort...
Most akkor vigyem vissza a töltőt és cseréljem inkább be egy másik akkumulátorra (mondjuk erre: EXIDE Premium EA770 77Ah 760A autó akkumulátor jobb+), vagy tartsam meg a töltőt és vegyek egy másik akkumulátort? -
Czimby
addikt
válasz #20221952 #5672 üzenetére
Vegyél egy LIDL-s töltőt az csak 5e Ft és használd ha legalább 10napig nincs hazsnálva az autó.
Ezt a töltőt meg cseréld be egy új akkura, Exide is jó de a Rocket olcsóbb és ugyanúgy jó.
Bár kíváncsi vagyok visszaveszik-e a töltőt...Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
veze
őstag
válasz #20221952 #5672 üzenetére
Legalább addig fel kellene huzni egy régi, (minden processzors vezérléstől mentes) töltővel amig el nem éri a kb 10,5- 11 voltot kb. onnantól felismeri és kezeli majd a most vásárolt töltö is
most azt gondolja rola hogy hat voltnak nagyon f@sza nem kell mar tölteni ,12volt meg eszébe se jut róla
Esetleg ha rákötsz egy sima 12 volt 2 ( vagy 5) Amperos rövidzár biztos dugasztápot ( ha van ilyened otthon) az túltölteni ugy sem birja de lehet hogy 1-2 nap alatt megemeli annyira a feszültségét hogy már kezelni tudja az akku töltöd. Persze egy bármilyen egyszerű multiméter nem ártana ha lenne kéznél feszt ( és tőltőáramot ) mérni a manőver elején, és közben néha[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz #20221952 #5675 üzenetére
Az a baj , ha aldis, az is olyan "okos" töltö már hogy megzavarodik a 8,4 volttól. nem tudja eldönteni hogy mi van ...
A lidles lcd kijelzős is olyan, hogy ha ilyen alacsony feszt érzékel elkezdi "regenerálni" , lökdösi impulzusokkal vagy 5 percig, aztán ráhagyja, hogy nem jó..pedig hát akkor nem 5 perc kellene neki , meg nem is 15 volt meg nem is 2-3 A
Szóval ez inkább csak olyan mókusvakítás ebben a formában -
Czimby
addikt
válasz #20221952 #5680 üzenetére
Hé nem felejtetted rajta a világítást vagy más fogyasztót és 3nap alatt lemerült akkor fölösleges tölteni...
Eddig bírta.Yuasa, Exide, Rocker ezekből válassz egy újat szerintem.
Töltőre csak akkor van szükség ha rendszeresen csak rövid 5-10Km távokat megy az autó, vagy ha 1-2hetente van csak használva.
De akkus üzletben terhelő villával egyből megmondják kell e másikat venni.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
#20221952
törölt tag
Nem, nem maradt rajta fogyasztó bekapcsolva most sem és korábban sem.
Mondjuk én akkor sem értem, hogy egy 2015. június 18-án vásárolt Varta Silver Dynamic AGM 12v 70ah jobb+ autó akkumulátor termék esetében (ami - szerint - eléggé prémium kategória) ez hogy fordulhat elő.
Megnézem az ajánlott márkákat, ha a holnapi tevékenység nem vezet eredményre.
-
veze
őstag
válasz #20221952 #5683 üzenetére
nekem a micro 200 azt mondta az exide (720EN) 4 éves mult, akkkumra 3 nappal ezelőtt hogy cserélje..
Felraktam töltöre , utána is azt mondta, a töltöttségi szintje változott csak utána (több lett, 98%ra írta) de a kivehetó teljesítmény az utána se lett több , ha jól emlékszem az 485 valami, a mértékegysége most nem jut eszembe Egyébként pöccre indul mindig az autó vele,[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #20221952 #5683 üzenetére
A cellazárlat már csak ilyen. Bármi van a dobozra ragasztva, ha beüt, kakukk.
Nekem anno egy szintén nem olcsó spirálcellás modell játszotta ezt be.
Semmi baja nem volt. Majd egyszer csak fel óra állás után semmi: 10.5V...
A 8.4 annyival rosszabb, hogy 1 db cella nem csinál ilyet. Mindenesetre fura! -
SZIGMA
aktív tag
válasz #20221952 #5672 üzenetére
Szia!
Jól értelmezem, hogy van egy 3,5 éves akkud, de eddig sosem töltötted töltővel (mivel most vettél töltőt hozzá)? Mert így azért nem csodálkozom a dolgon. (mondjuk a 8,4V az elég érdekes, ha valóban nem hagytál rajta fogyasztót,akkor a kocsi töltésére sem ártana ránézni)
Új akkut biztos venned kell, ha nem akarod szívatni magad a hidegebb idő beálltával. És nem árt a téli felkészítés során (minden évben) az akkut is feltölteni.Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
#20221952
törölt tag
Fejlemények:
Meghoztam a másik töltőt és még egyszer megnéztem, hogy mennyi az annyi, pontosan 8,1-et írt ki a műszer.
Ekkor el kezdtem tölteni a másik töltővel és egy negyedóra múlva megnéztem megint és akkor már 10,7-et írt ki a műszer, így arra gondoltam, hogy megpróbálom a tegnap vásárolttal a töltést és láss csodát, felismerte az akkut és már tölti is.(#5687) pjen
Lehet, nem tudom, de nálam az akku az utastérben van, az talán még jobb mint a motortér, nem?
(#5688) SZIGMA
Igen, jól értelmezed.
Eddig nem volt töltve az akku, mert annoban azt mondták, hogy az AGM-et nem kell, lehet, hogy tévedtek.[ Szerkesztve ]
-
Czimby
addikt
válasz #20221952 #5690 üzenetére
Azért nem töltötte eddig mert túl alacsony volt a fesz, 10V fölött má, tölt de fogadni mernék, hogy ha végzett a töltő, leveszed róla hagyod állni 1-2 órát már nem fogja indítani a kocsit az akku.
Nézegesd az új akksikat.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
veze
őstag
válasz #20221952 #5690 üzenetére
Igen, ez kellett hogy valamivel felhúzd a feszültség szintjét, hogy azonosíthassa az "okos" töltő is, Onnan már nem engedi el és tölteni fogja. Lehet ha leveszed a kölcsönkértet és hagytad volna pihenni újra visszaesett volna még, mert nyilván nem lett feltöltve, de az hogy röptében rátetted a másikat , ahhoz épp elég volt elkapja a fonalat az is
-
SZIGMA
aktív tag
Napi 24km-t megyek, (2X12) mégis időnként töltöm az akkut. A régebbi Swiftemben 6 évet ment az akku, a mostaniban egy 6 és egy 2 éveset cserélgetek. Rengeteg múlik a kombináción (akku+generátor+feszültség szabályzó+fogyasztók+kábelezés+(garázs))
Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
SZIGMA
aktív tag
válasz #20221952 #5690 üzenetére
A töltőknek is van AGM módja, nyilván nem véletlenül. Amire gondolhattak az AGM akkuk kapcsán, hogy nem kell a savszintet figyelni meg utántöltögetni, lévén ez gondozásmentes akkut takar.
Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
Czimby
addikt
válasz #20221952 #5692 üzenetére
14.4-ig kell felmennie, utána leveheted 4óra állás után kb 12.7V van egy jó akkuban, így télen lehet csak 12.6V ha hidegben van.
A kérdés az, hogy holnap reggel is annyi lesz-e benne.12.5V alá kb:2-3 nap alatt merülhet le így hidegben, de az már nem számít jó akkunak.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Inhouse
őstag
válasz #20221952 #5690 üzenetére
A 8V körüli feszültség, vagy mélykisütött akku, vagy dupla cellazárlat, ami igen ritka... Kevés automata töltő indul el így. Az utastérbe rakott akku nekem semmi pozitívat nem jelent, ha tél van, ugyanolyan hidegben áll. Viszont hosszabb kábelek kellenek a motorig, ahol épp a nagy áramfelvétel forrása van...na, meg a 60-80A-es generátor is itt lakik.
Kulcs nem maradt benne az autóban 24-én? Nézz rá a csomagtér világításra, nem világít-e a lecsukott csomagtérben!Üdv Inhouse
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- Új Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 15,6 -30% Bivaly AMD Ryzen 5 5500U 8/512
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest