Új hozzászólás Aktív témák
-
Kansas
addikt
A kényelmetlen kérdések kezelésének nem az a módja, hogy fel sem tesszük őket!
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
fogtunder
nagyúr
Csak az a gond, hogy én nem emberekről beszéltem, hanem gépekről, akik a megadott paraméterek függvényében fognak döntést hozni egy éles helyzetben és itt pont arról van szó, hogy milyen paramétereket adjunk meg nekik az ilyen helyzetek kezelésére.
A kérdést azért kell feltenni, mert az autonóm vezetés valós, tömeges applikációjához ezeket a dolgokat el kell dönteni és szabályozni kell. Az, hogy te nem tudod meghozni ezt a döntést, nem jelenti azt, hogy senkinek nem is kell.I hate morning people. And mornings. And People.
-
Kansas
addikt
1. Tudtommal nincs bizonyítva, hogy valóban kevesebb lenne a baleset, csak úgy gondolják, ráadásul el is kellene hozzá érni egy viszonylag magas penetrációt is
2. Az önrendelkezés joga szvsz fontosabb a kényelemnél
3. A mostani sofőrök az esetek túlnyomó részében nem döntenek más élete felett(legtöbben soha nem is kerülnek döntési helyzetbe), max nem vezetnek tökéletesen, de megsúgom:a robot sem fog, és a programozói sem végeznek tökéletes munkát, de még csak felelősségteljeset se mindig(Meltdown/Spectre nem rémlik?)stefi76: Én belegondoltam, te láthatólag vagy nem, vagy nem érted, miért kötelező őket feltenni.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
Még csak nem is logikus. Lásd 3. fentebb.
Kellően komplex probléma esetén(pl. ilyen még a kvantumfizika és az asztrofizika is) a józan paraszti logika nem a helyes választ adja.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Reggie0
félisten
Jahat, a szamitogepemen is megvan minden szabaly, tehat a gepem is jol tud vezetni. Vagy megsem?
A gepre a szabalyokat ember implementalja. A szenzorok adatainak elemzeset ember implementalja. A gep nem tud olyan helyzetre reagalni, amit nem tanitottak/programoztak neki, mert nem rendelkezik intuicioval. A gep nem ismer fel olyan mintakat, amire nem keszitettek fel.
Nem tudom miert kell ugy csinalni, mintha ma lattal volna eloszor szoftvert... Meg a metro is utkozott, pedig az csak egy szutykos sinparon megy egy csoben.
Hol van 28 smiley, esetleg ittal?
[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
Vagy nem. Ertem en, hogy a kincstari optimizmust nehany nyers adat alapjan konnyu felvenni, plane, hogy az emberi tenyezot minden oldalon ignoralod, csak hat a vilag ennel kicsit bonyolultabb. De persze, jok ezek a joslatok, pl. azok alapjan mar 10 eve a hetkoznapi munkabajaras resze az urutazas is...
A valosag meg annyi, hogy az emberi hiba a volantol a szoftverbe fog vandorolni. Persze, egyszer majd hibatlan LESZ a szoftver, ahogy pl. a windows is az lett 30+ ev fejlesztes utan.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Eppen most cafoltam, hogy csak ettol fuggne a biztonsag. Ergo, abbol, hogy a gep gyorsabban tud reagalni, nem felejt el semmit vagy tobb modon erzekel, mint az ember meg nem kovetkezik egyertelmuen az, hogy biztonsagosabb lesz, mert van egy ezektol fuggetlen hibaforras is. Tehat a nagyobb biztonsaghoz azt kene bizonyitani, hogy ez a hibaforras(ami a szoftverhibak) nem fog akkora hibat okozni, hogy lerontsa az eredo biztonsagot akkorara, mint az emberi vezetok eseten. Erre esetleg van vmi bizonyitasod?
[ Szerkesztve ]
-
Góbi
csendes tag
Oszt mégis elcsapott egy élőlényt az a 100%-os tutifix gép. Pedig még meg is volt fejelve egy emberi kontroller.
Úgyhogy hagyjuk már ezt a gép a tökéletes című marhaságot! Majd akkor lesz 100-as egy gép, ha nem ember fogja kitalálni, gyártani és fejleszteni.
Addig is jól tenné ha a nagymellényű gyártó passzív infra elven működő szenzort implementálnának ide-oda.
Legalább néhány darabot.
A másik meg:
Megtörtént a baleset, műszaki hiba miatt. Ki a felelős?
Kin fogják elverni a port?
Kiválasztják a menedzsmentből a legnagyobb pofájút és lesittelik 3 évre?
Vagy a kollektív bűnösséget alkalmazzák és leáll a gyár 42 másodpercre?
Esetleg a vétkes közlekedési eszköztől megvonják a tápfeszt félórára? -
Felesbandi
senior tag
-
fogtunder
nagyúr
egy dologban helyes az, amit te megpróbálsz érvelésként beállítani, hogy valóban, beszélgetni szerettem volna a témáról értelmes emberekkel, de az élet nem egy habostorta és vannak olyan gyökerek, akik a növények táplálása helyett billentyűzetet ragadanak és fórumokba írnak.
nyilván konstruktív lenne az ügyben az is, ha nem a mondatok egy részét ragadnád ki, mert ugye az eredeti hsz-ben pontosan azt írtam le, amit utána te is, a magad egyszerű nyelvén.
azt írtad, hogy a kérdés értelmezhetetlen, semmis. a között, hogy szubjektív és értelmezhetetlen, van egy nem elhanyagolható méretű szakadék, remélem nem kell részletezni, hogyan tudod összehasonlítani a két fogalmat.mivel azon a témán reményeim szerint túlvagyunk, hogy emberi input kell a gépnek a döntéshozatalhoz, aminek egzaktnak kell lennie, mert a gépek nem tudják értelmezni a szubjektivitás fogalmát, eljutottunk újra a kiindulási ponthoz, amit felvetettem.
az, hogy nincs jó válasz, szerintem egyrészt struccpolitika, másrészt ez még soha nem hátráltatta az emberiséget abban, hogy meghozzon ilyen döntéseket, vagy felruházzon bizonyos embereket a döntés meghozatalához szükséges hatalommal. ezekre a döntésekre szükség van, hogy működő önvezető programot kapjunk és az én oldalamat rohadtul furdalja a kíváncsiság, hogy mégis milyen elvek alapján fog működni egy jármű ilyen helyzetben, mikor éppen benne ülök, vagy éppen a fiam van előtte.van még egy kínzó kérdésem amúgy a témában, mégpedig az, hogy ha én először elkezdtem az önvezető autók szoftveréről beszélni és te belekevered azt, hogy:
, betanulni képtelen lenne az ember, már egy szobában nyugodtan ülve sem tudna rendes választ adni
b, ha mégis betanulná az elméletet, akkor nem lenne elég gyors fizikailag a végrehajtáshoz, a test illetve az psziché hibájából, mert ilyen szituációra folyamatos és állandó trenírozás kell.akkor mégis miért én vagyok látványosan hülyének nézve?
kicsit vissza kellene venni az egóból, ami fogalmam sincs, mitől nőtt ekkorára.
[ Szerkesztve ]
I hate morning people. And mornings. And People.
-
2xar
tag
Hatalmas +1
Egy-két egyéb gondolat:
1. Mindenki úgy szidja az Uber-t mintha, teljes mértékig ők tehetnének a balesetről, holott még azt sem tudjuk, hogy a nyilvánvaló emberi hibán kívül az áldozat és a sofőr részéről, a gép milyen hibát követett el. Ez azért különösen vicces, mert az egész teljes egészében Volvo fejlesztés, az Uber nem csinált mást mint megvette és teszteli a még béta állapotú autót. Persze ha a lejáratókampányok hatására közutálatnak örvendő Uber-t lehet szidni, akkor mindenki nagyobb beleélést tud tanúsítani, mint ha a közismerten a világ egyik (ha nem a) legbiztonságosabb autóit gyártó cég, a biztonság fokozására tett legfrissebb fejlesztését lehetne csak szidni.
2. 10-12 év alatt eljutottunk onnan, hogy ezek 10km-en belül lépéstempóban letértek egy egy-sávos, forgalomtól elzárt, GPS-koordinátákkal pontosan meghatározott, szögegyszerű útról fényes nappal odáig, hogy ezzel sok millió kilométert tettek meg emberi beavatkozás és baleset nélkül. Mindezek alapján bárki
akinek 43,5-nél nagyobb az IQ-ja (az enyém 44, innen tudom! Nem, nem 144!)le tudja vonni a következtetést, hogy 10 év múlva teli lesznek az utak full-autonóm vezérlésű autókkal és a balesetek száma meredek zuhanásban lesz.3. Az emberek jó 60-80%-a zsigerből elutasít mindent ami új, majd érzelmi és nem(!) logikai (bár ő azt hiszi igen) alapon érvel ellene. Munkám során ennek nap mint nap tanúja vagyok. Szerencsére az emberek intelligensebb része nyitottabb gondolkodású és ők mindig vezető szerepet vállalnak az új technológiák elterjesztésében. Amit egy idő után a többiek is megszoknak és elfogadnak és onnantól ők is részesülni tudnak a fejlesztések előnyeiből. Ha a 60-80%-ra hallgatnánk, akkor még mindig barlangrajzokra recskázhatnánk unalmas estéinken. Szerencsére eddig sem rájuk hallgattunk és most sem fogunk, így 10-20 év múlva életek százezreit menthetjük majd meg évente. Idén ezen hsz-em írásának pillanatáig kb. 321.053-an haltak meg közúti balesetben. BTW: ebből 1 (azaz EGY) darabot okozhatott egy béta verziójú, tesztelés alatt álló önvezető rendszer, de még ahhoz is kellett két rendbeli emberi mulasztás is!
[ Szerkesztve ]
-
nemszabad
tag
A megbízott nem az utat nézte, ez tény, ezért barom.
De!
Ha az utat nézi, se változtat semmin. Ez kivédhetetlen volt. A bicaját toló buta volt, ezért meghalt. Így működik a világ. És tudod, neki már nem fáj, de a megbízott retinájába beleégett a jelenet, míg él, ezzel kel, fekszik.
Hány ilyen fogalmatlan hülye gyalogos/bicajos/autós van az utakon.... Sajnos legtöbbször az ártatlan szenved/hal meg.
Ami viszont érdekes, az az autó reakciójának hiánya.
Ha a bicajos egy ház mögül lépett volna ki, akkor persze az autó is tehetetlen lett volna, mert a mozgási energia adott, nincs megállás.
De nem ez történt. Vagy az autón épp a 'csőlátású balfasz' szoftver futott? Ez nem megy a fejembe.
Sajnos az értelmes emberek mindig a hülyék miatt szívnak.
Ha emiatt az eset miatt hosszabb időre (álszent módon) jegelik a fejlesztést, akkor ez egy újabb példa az előző mondatomra - függetlenül attól, hogy a kocsi is hibázott. -
-
elég gyenge próbálkozás szenzációként tálalni egy olyan hírt, ami régen közismert volt már.
a volvonak nem volt önvezető rendszere. az ütközéselkerülő rendszerét meg nyilván kikapcsolták, meg egy csomó más rendszerét is, mert azok az önvezetéshez szükséges funkcionalitás töredékét adták ki összesen.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
"Nem esetleg arról van szó, hogy a Volvo egy kipróbált és tesztelt rendszert adott át"
Ugye most nem azt akarod megmagyarázni, hogy a Volvónak van egy kipróbált és tesztelt önvezető rendszere?
Mert nincs neki.
Ha meg nincs neki, akkor azt mondd meg, hogy mégis hogy képzelnéd azt, hogy az autót egyszerre irányítsa az Uber önvezető rendszere meg a Volvo sokkal-sokkal egyszerűbb és butább rendszere? Szerinted az mennyire lenne jó ötlet, ha a két rendszer kétfelé akarná tekerni a kormányt?
DRM is theft