Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fogtunder

    nagyúr

    válasz ripla #2 üzenetére

    a videót nézve alapvetően a gyalogos volt a hülye, mert sötétben, szabálytalanul, a forgalmat teljesen figyelmen kívül hagyva akart átmenni az úton. az egy másik kérdés, hogy ilyen esetekben az autónak azért reagálnia kellett volna valamit, mert azért vannak kisgyerekek is a világon, meg állatok, akik nem nagyon fogják figyelembe venni a kreszt.
    ez persze felvet egyéb jellegű problémákat is, pl. ha nem elkerülhető a baleset, akkor kinek az élete a fontosabb? akik a kocsiban ülnek, vagy aki a kocsi elé tévedt? mi van, ha egy gyalogos van és 4-en ülnek a kocsiban? mi van akkor, ha egy óvódás csoport téved eléd és egyedül vagy, a kocsi pedig csak a te testi épséged árán tudja megelőzni a balesetet.

    I hate morning people. And mornings. And People.

  • fogtunder

    nagyúr

    válasz stefi76 #18 üzenetére

    Csak az a gond, hogy én nem emberekről beszéltem, hanem gépekről, akik a megadott paraméterek függvényében fognak döntést hozni egy éles helyzetben és itt pont arról van szó, hogy milyen paramétereket adjunk meg nekik az ilyen helyzetek kezelésére.
    A kérdést azért kell feltenni, mert az autonóm vezetés valós, tömeges applikációjához ezeket a dolgokat el kell dönteni és szabályozni kell. Az, hogy te nem tudod meghozni ezt a döntést, nem jelenti azt, hogy senkinek nem is kell.

    I hate morning people. And mornings. And People.

  • fogtunder

    nagyúr

    válasz stefi76 #29 üzenetére

    egy dologban helyes az, amit te megpróbálsz érvelésként beállítani, hogy valóban, beszélgetni szerettem volna a témáról értelmes emberekkel, de az élet nem egy habostorta és vannak olyan gyökerek, akik a növények táplálása helyett billentyűzetet ragadanak és fórumokba írnak.

    nyilván konstruktív lenne az ügyben az is, ha nem a mondatok egy részét ragadnád ki, mert ugye az eredeti hsz-ben pontosan azt írtam le, amit utána te is, a magad egyszerű nyelvén.
    azt írtad, hogy a kérdés értelmezhetetlen, semmis. a között, hogy szubjektív és értelmezhetetlen, van egy nem elhanyagolható méretű szakadék, remélem nem kell részletezni, hogyan tudod összehasonlítani a két fogalmat.

    mivel azon a témán reményeim szerint túlvagyunk, hogy emberi input kell a gépnek a döntéshozatalhoz, aminek egzaktnak kell lennie, mert a gépek nem tudják értelmezni a szubjektivitás fogalmát, eljutottunk újra a kiindulási ponthoz, amit felvetettem.
    az, hogy nincs jó válasz, szerintem egyrészt struccpolitika, másrészt ez még soha nem hátráltatta az emberiséget abban, hogy meghozzon ilyen döntéseket, vagy felruházzon bizonyos embereket a döntés meghozatalához szükséges hatalommal. ezekre a döntésekre szükség van, hogy működő önvezető programot kapjunk és az én oldalamat rohadtul furdalja a kíváncsiság, hogy mégis milyen elvek alapján fog működni egy jármű ilyen helyzetben, mikor éppen benne ülök, vagy éppen a fiam van előtte.

    van még egy kínzó kérdésem amúgy a témában, mégpedig az, hogy ha én először elkezdtem az önvezető autók szoftveréről beszélni és te belekevered azt, hogy:

    , betanulni képtelen lenne az ember, már egy szobában nyugodtan ülve sem tudna rendes választ adni
    b, ha mégis betanulná az elméletet, akkor nem lenne elég gyors fizikailag a végrehajtáshoz, a test illetve az psziché hibájából, mert ilyen szituációra folyamatos és állandó trenírozás kell.

    akkor mégis miért én vagyok látványosan hülyének nézve?

    kicsit vissza kellene venni az egóból, ami fogalmam sincs, mitől nőtt ekkorára.

    [ Szerkesztve ]

    I hate morning people. And mornings. And People.

  • fogtunder

    nagyúr

    válasz Teasüti #96 üzenetére

    igen, ezt én is így gondolom üzleti és felhasználói szempontból.

    ugyanakkor egy modern autóban ülve, még ha a kocsi félre is húzza a kormányt a labdáért az útra szaladó kisgyerek elől, sokkal nagyobbak lesznek a túlélsi esélyeid, egyrészt az utascella kialakítása, légzsákok és menetbiztonsági elektronika az embérénél sokkal jobb reakciói miatt.

    I hate morning people. And mornings. And People.

Új hozzászólás Aktív témák