- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Mesterséges Intelligencia topik
- Microsoft Excel topic
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- VPN topic
- Facebook és Messenger
Új hozzászólás Aktív témák
-
csak belőlem akar kijönni egy vaskos köcsögözés, amikor az okostojás egy ember halála után is azt látja fontosnak, hogy a befektetések továbbra is érkeznek?
a magam részéről nagyon sajnálom, hogy egy ember halála bizonyította a témáról alkotott véleményemet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tökéletesen igazad van, térjünk vissza az önvezető autókra 120 év múlva...
"Hacklehetetlenné kell tenni a kocsikat": mondod ezt aznap, amikor kiderül, hogy az ms-nek harmadik nekifutásra végre sikerült totálisan szétcseszni a windowsok memóriavédelmét? Ha azok a rendszerek, amik autót vezetnek, plusz azok a rendszerek, amiken fejlesztik a szoftvert és a hardvert, ennyire lyukasak, ott nem lesz biztonság még egy darabig.(#15) stefi76 "És csak belőlem jön ki a vaskos köcsögözés, amikor egy számtech-es oldalon logikát mellőző, agyatlan, korrekt érvek helyett, blikk-szinten mennek a dolgok hőbörögve, el sem gondolkodva a helyzeten.": te például elgondolkodtál azon, hogy Jensen Huang miért nem adott egy kis tiszteletet a halottnak? Normális világban egy ilyen "alkalomkor" mondanak pár részvétteljes mondatot és pont.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Felesbandi #24 üzenetére
"az onvezeto autok betartjak a szabalyokat, nem turelmetlenkednek, vagy mennek mint az allatok, tudnak indexelni": szerintem egyezzünk meg abban az alapvető és cáfolhatatlan tényben, hogy az ellenpélda topicjában ezt a mantrát zsolozsmázni időszerűtlen.
az ideális önvezető autó megtartja a szabályokat, nem türelmetlenkedik, stb. láttál már ideális önvezető autót? még a managgák prezentációiban se, nemhogy a közúton.
el kellene végre fogadni azt a tényt, hogy nem tudunk elég jól programozni ahhoz, hogy ilyet csináljunk, akkor sem, ha ettől a mondattól dabadab lefejeli a monitorát.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
hogy lehet valakit egyenlőre gázolni?
figyi, ha neki nincs köze hozzá, akkor csendben marad. a mai világban rossz dolog a népeket hergelni a neten.
például az uber főnöke is mondhatta volna, hogy vezeklésük egyik pontjaként saját halottjuknak tekintik az áldozatot és méltó temetést szerveznek számára.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz Hieronymus #65 üzenetére
"láttál már könnyezni kamerát?" Ez mit befolyásol?
a látásodat. az, hogy az ember felismeri a közlekedés résztvevőit, azon is múlik, hogy fizikailag lát-e. tehát először a bitmapnek be kell jutni a retináig.ezzel arra akartam célozni, hogy a gépi látás még nagyon távol van az emberitől, többek között abban a kérdésben is, hogy hogyan tartod tisztán a szenzorokat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Felesbandi #66 üzenetére
"a tovabbiakban nem fogok veled ertelmes vitaba szallni.": nem érzem magam eléggé megfenyegetve
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nincs ilyen kiértékelhető szám.
még azt sem tudod megmondani, hogy van-e olyan szám, hogy az önvezető autók baleset/kilométer aránya annyi lesz, vagy z valószínűséggel annyi lesz.ez egy megjósolhatatlan valószínűségi változó.
pl. egyik évben minden frankó, 0 balesetet okoznak. másik évben áramkimaradás miatt megszűnik az uplink, feltornyozzák a fél várost a roncstelepen, mint egyszeri francia rendőr a taxi sorozatban.soha nem tudhatod előre, hogy mi olyan fog történni, amire nem készítetted fel az autót.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
az uplink csak egy lehetséges verzió volt, hogy olyan esemény következik be, amire a programozók nem gondoltak. mint például amikor majdnem megúsztatták a raptorokat Kadena felé menet.
"Ha olyan esemeny tortenik, amire a tucat szenzorral felszerelt auto nem tud reagalni, arra valoszinuleg ember se tudna.": nem osztom ezt a nézőpontot. Az autó több érzékszervvel lesz felszerelve, mint az ember, és nagyon sok nagyságrenddel ócskább aggyal.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"Az, hogy az emberi agy ócskább-e vagy a gép, az nyilván feladat függő. Van amiben egyik jobb, van amiben a másik.": mellébeszélés. a hsz-ben, amire válaszoltál, feltételezem, hogy előtte elolvastad, pontosan be volt határolva, hogy milyen esetről van szó. Azokban az esetekben, amivel még nem találkoztak korábban, az emberi agy sokkal jobban működik, mint a gép.
Az állításom továbbra is az, hogy az önvezető autó szép álom, de nem tudjuk leprogramozni. Tudunk rá rakni kosárszám érzékelőket, de nem tudjuk azt az intelligenciát leprogramozni, ami akár a legrosszabb emberi sofőrben is van. Másik hsz-ben írtad, hogy az emberi sofőr jogsijához annyi feltétel van, hogy általános iskolai végzettség. A mesterséges intelligencia hol van még attól, hogy elvégezzen egy általános iskolát? Turing teszten is megbukik, ha azt rendesen csinálják.
Másrészt mindig felmerül, hogy az emberi sofőr miket csinál. Csak az felejtődik el, hogy a legtöbb hibát az emberi sofőr tudatosan csinálja, tehát nem azért megy gyorsan, mert nem tud vezetni, hanem azért, mert tahó. Így az általa okozott hibát sem a vezetési hiányosságok között kell értékelni, amiben esetleg egyszer majd nagysokára jobb lesz az önvezető autó, hanem más tulajdonságok között (gátlástalanság, stb.)
Az objektivitásról: nem velem kell vitatkoznod, hanem azzal a ténnyel, hogy az uber autója elgázolt egy embert. Semmissé tudod tenni? Ha nem (nyilván nem), akkor ez egy objektív tény. Mint ahogy az is objektív tény, hogy sorozatosan kerülnek elő olyan programozási hibák minden rendszerből, amelyek közül akár egy is elég lehetne ahhoz, hogy az egész önvezető mizériát betiltsák örökre.
"Melyik hír bizonyítja számodra az emberi vezetés felsőbbrendűségét": melyik hír nem bizonyítja számodra az emberi programírás alsóbbrendűségét? láttál már windowst közelről?
másik hsz-ben emlegetted a repülőket: a repülő robotpilótája azért egyszerűbb, mert 12 ezer méteren ritkán ugrálnak eléd kivilágítatlan gyalogosok. Más kérdés, hogy ha mégis, akkor abból katasztrófa lesz, mint amikor nem gyalogos ugrál a gép elé, hanem madár, és beszívja a hajtómű. Ott se a robotpilóta szállt le a Hudson folyóra, hanem ember.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"TÉNY, hogy a gép rengeteg területen jobb, mint az ember, és egyre jobban és gyorsabban fejlődik.": mint ahogy az is TÉNY, hogy én egy konkrét területről beszélek, de ezt sem te, sem a kollégád nem akarja elfogadni, mert be kellene látni, hogy igazam van.
szóval a komplett hsz-ed mellébeszélés.
szerk:
(#147) Alchemist : a tied dettó. A sakkozó mi meg kifejezetten rossz példa, két okból:
1. sakkban lehet nyerni nyers erővel. Csinálhatsz brutálisan erős gépet, ami buta, mint a föld, mi-nek a közelében se jár, és mégis nyer, mert képes kiszámolni az egészet.
2. a sakk kifejezetten jól szabályozott terület, tehát pont nem az a kérdéskör, amit emlegettem.tényleg ennyire nehéz megérteni, amit írtam?
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"A repules annyival komolyabb terulet, hogy ott egy balesetben nagyjabol 10x tobb ember lesz erintett": én meg pont attól tartok, hogyha elterjednek az önvezető autók, akkor ha komoly hiba vagy nem várt esemény merül fel, mindenki érintett lesz. nem 300-400, mint egy repülő esetén, hanem mondjuk 20 millió.
pont úgy, mint amikor fürödni vitték a raptorokat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ezt is lehet vizsgálni, de nem biztos, hogy én ezt nézném.
szerintem azt kell nézni, hogy egy globális hiba valószínűsége mekkora. ha ez túl nagy, akkor nem szabad elterjeszteni az önvezetést, függetlenül attól, hogy kis hibáknál mennyi a pozitívum.ezzel szorosan összefügg az a mutatószám, hogy mit gondolunk/remélünk, hány nap telhet el két globális hiba felfedezése/kihasználása között. ha ez a szám elég magas, akkor legyen önvezetés, ha nem, akkor ne legyen.
jelenleg ott tart a szoftveripar, hogy két olyan esemény között, ami globális összeomlást okozhat az önvezetésnél, nagyságrendileg 15-25 nap telik el. ilyen paraméterek mellett a franc se akar önvezetést. én biztosan nem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"Ezeket a számokat honnan veszed": olvasok újságot, internetes forrásokat, stb.
csak itt az itcafe-n, csak a meltdownékkal kapcsolatban megjelent legalább négy súlyos sebezhetőség. még csak március van, tehát a három hónap osztva néggyel =25 az nem olyan elrugaszkodott becslés."a google önvezető autói emberi sofőr nélkül közlekednek és biztosítanak taxi szolgáltatást": szerintem ez akkor is kaszkadőrség, ha eltekintünk a kecskére káposztát típusú gondolatoktól. De boldog vagyok, hogy az arizonai finixben csinálják, én meg a hajdú-bihari Debrecenben vagyok. Van köztünk egy bazi nagy pocsolya, amiről feltételezem, hogy megállítja a legtöbb autót.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Alchemist #163 üzenetére
küldjék már rá az alphazerot az i7-9700k terveire is... meg az android forrására, meg a drupalra, meg a windows forrásra...
"ha egyébként a szenzorok jó modellezik a változó környezetet.": lefordítom ezt a mondatodat: könnyű önvezető autót csinálni, ha a legnehezebb komponens már készen van.
Tudomásom szerint belém még nem töltöttek kártékony kódot. Ugyanezt messze nem merném kijelenteni se egy mostani átlagos telefonra, se egy mostani autós szórakoztató rendszerre, stb.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"A való életben sem bámulod az utat vak sötétben": ez igaz. az én autómon például ezért van elöl két xenon, hogy ne legyen vaksötét. sőt, ha ráhúzom a halogén refiket, akkor igen jó fényviszonyok keletkeznek.
"Az Airbusban például régóta nem is lehet teljesen kikapcsolni a robotpilótát.": be is küldte a gépet az erdőbe. nem képletesen, szó szerint... ez megint egy olyan példa, ami rohadtul nem az önvezetést igazolja.
[link] így programozunk ma.
"Nem hiába számít legbiztonságosabbnak a repülés, itt is ez lesz majd.": a repülés két dolog miatt biztonságosabb utaskilométerre vetítve:
1. alig pár darab repülő repül ahhoz képest, ahány autó van, és ekkora példányszámnál még lehet rendesen tervezni, gyártani, karbantartani
2. ismétlem magam: 12 ezer méteren ritkán ugrik eléd egy éneklő óvodáscsoport meg a részeg biciklis. jelenleg ott tartunk, hogyha felért a gép utazómagasságra, akkor a süllyedés megkezdéséig gyakorlatilag semmit nem kell vele csinálni, és ezt könnyebb nem elrontani. Próbáld meg ugyanezt a Nagykörúton kocsival, délután 5-kor.[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Alchemist #171 üzenetére
ami híreket mostanában hallani, az alapján ezek a szoftverek minden mások, csak nem zárt rendszerek.
ráadásul az elején egy darabig nem kell bele "feltölteni" kártékony kódot, belerakják gyárilag a programozók.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
elég gyenge próbálkozás szenzációként tálalni egy olyan hírt, ami régen közismert volt már.
a volvonak nem volt önvezető rendszere. az ütközéselkerülő rendszerét meg nyilván kikapcsolták, meg egy csomó más rendszerét is, mert azok az önvezetéshez szükséges funkcionalitás töredékét adták ki összesen.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Hieronymus #210 üzenetére
nincs is annál jobb ötlet, mint egymást zavaró szenzorokkal telepakolni egy autót...
nem, nem lehet párhuzamosan futtatni két ilyen rendszert. ha a volvó saját radarja kitol egy impulzust, aminek a visszaverődését az uber egy máshol levő tárgynak hiszi, akkor jól beleáll a falba az egész miskulancia.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz somogyib #212 üzenetére
egyrészt az ubernél az, hogy miről nem volt szó, kb. nullát jelent
másrészt feltételezem, hogy a volvo nem akkora böszme cuccal fogja az önvezető autóit árulni, mint amit az uber rápakolt a tetősínekre, hanem valami integrálttal. a linkelt cikkben is vagy két helyen emlegetik, hogy az uber saját szenzorokkal szerelte fel az autóit.
az alapvető autonóm technológia gondolom azt jelenti, hogy lehet can buszon keresztül kormányozni, gázt adni, fékezni. de azt, hogy mit tart az autó veszélyesnek vagy mi előtt kell megállnia, az uber lomja döntötte el.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Hieronymus #213 üzenetére
"Ezt te sem gondolhatod komoly érvnek": nem komoly vagy komolytalan érvnek gondolom, hanem saját személyes tapasztalatnak.
"A szembejövő(k) is bezavarhatnának.": ha itt most a szembejövő, szintén önvezető, autóból induló saját mérőjelére gondolsz, akkor igen, az is be fog zavarni, elképzelésem sincs, hogy ezt hogy fogják megoldani.
"Sőt a távoli tárgyakról visszatükröződő jel is "betonfalat varázsolhatna" az autó elé.": az nemigen, az idő meg a jelszint csökkenése azért kezelhetővé teszi ezt a problémát.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Hieronymus #216 üzenetére
"Foglalkozol radartechnikával is?": nem kell radartechnikával foglalkozni ahhoz, hogy ilyen tapasztalatot szerezz.
"Az összes közvetlen körülötted levőjét.": most akkor döntsd már el, hogy mibe akarsz belekötni, mert ez a moving target fárasztó. így indult ez a subthread, azt írtad, hogy:
"Sőt a távoli tárgyakról visszatükröződő jel is "betonfalat varázsolhatna" az autó elé."
erre írtam válaszul, hogy:
""Sőt a távoli tárgyakról visszatükröződő jel is "betonfalat varázsolhatna" az autó elé.": az nemigen, az idő meg a jelszint csökkenése azért kezelhetővé teszi ezt a problémát."erre te belekötsz azzal, hogy: "Az összes közvetlen körülötted levőjét.": akkor döntsd már el, hogy konkrétan mi a fenét akarsz, mert így nem lehet vitatkozni.
"Ezt a problémát kezelni kell valahogyan": ezt nem vitatom, nem vitattam. az állításom az volt, hogy nem tud párhuzamosan működni két idegen szenzorrendszer egy autón. pláne, ha nem is kettő van, hanem az uber jelfeldolgozóiba kötik be a volvo szenzorait, hogy ne kelljen kendácsolni a kasztnit.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"Ráadásul a kamionsofőr már előtte készült az esetre (gondolom, rutinból), mert a srác még szinte nem is látszik ki a busz mögül, ő már erőteljesen dudálni kezd.":
a kölköt az mentette meg, ami a mesterséges intelligenciában sose lesz: a két sofőr gyakorlata. a kamerázó autóban nyomják a dudát, mint süket a csengőt, a volvoban pedig ennyi idő alatt végigfut a sofőr eszén a gondolat, hogy miért is dudálhat, és azonnal tapossa a hardvert. az pedig megáll, mert rendes vas. ahhoz, hogy a gyerekből nem lett freskó, elsősorban a volvós intuíciója kellett, meg a reflexei.
ez például tipikusan olyan helyzet, ami vagy eszébe jut annak, aki az önvezetést programozza, és akkor belerakja speciális esetként, vagy nem, és akkor kivasalja. az ember viszont meg tudta oldani.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz somogyib #260 üzenetére
mert a vészfékrendszere nem 30 kilós gyerekekre van felkészítve.
[link]: "The YouTube video title, along with several headlines this week, credit Volvo's automatic emergency braking system with saving the kid's life. And that's a fair conclusion, given how quickly the truck was able to stop. However, an investigation between Kreiss and Volvo showed that the system, which is more designed for stopped or slowed cars on the highway, never registered the "small-height child." The incredible save was "100 percent human reaction," in the words of the report, though we think "superhuman" is a better descriptor here."[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
[link] de legalább lezúztak egy teslát is...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"Jobbak, biztonságosabbak-e a jelenlegi önvezető autók, mint az emberi sofőrök?": természetesen NEM.
Ennek többek között az is lehet az oka, hogy nincsenek jelenleg önvezető autók, így jobbak sem lehetnek az embernél."Gondolom te is minden amihez nyúlsz első alkalommal szín arany, és elsőre tökéletesen alkotsz a munkád során.": engem érdekelne a gondolatmenet, ami alapján pont ezt az ellentétes eredményt hoztad ki.
De egyébként igazad van, amiket én szoktam alkotni, azokat a cuccokat se engedem ki éles üzembe alapos teszt nélkül, mint ahogy az önvezető autókat se kellene. A különbség annyi, hogy az én cuccaim sok nagyságrenddel egyszerűbbek, mint az önvezetés, így kevesebb időt vesz igénybe a tisztességes tesztelése.
(#273) VirsLee "Aki pedig azt mondja, hogy az ember jobb, annak a kedvéért ott ült egy ember is a volánnál.": jaja, azzal az utasítással, hogy malacokat etetni, gombokhoz nem nyúlni. Teljesen normális, hogy elveszítette a koncentrációját.
"Az önvezető autók előnye az lesz, hogy fel lehet készíteni őket arra, hogy ugyanazt a hibát kétszer ne kövessék el": pontosabban fogalmazva: az önvezető autók legnagyobb hátránya az, hogy fel lehet őket készíteni arra, hogy ugyanazt a hibát ne kövessék el újra. vagyis nem elég okosak ahhoz, hogy a hibák elkerülését külső segítség nélkül megtanulják.
"az egyik elkerülhető balesetet okoz, akkor ez a helyzetet elemezve, fejlesztik a rendszert,": aminek az eredménye egy w10 szintű rendszer lesz, amiben most is van hetven tonna kivétel, hogy a kompatibilitást megőrizzék. Ez az egyik oka annak, hogy kivételesen ócska cucc. Az önvezető autó is úgy fog működni, hogy egy adott forgalmi helyzetben végigrohan a kivételek listáján, hogy van-e kivétel, majd utána megpróbál algoritmikusan reagálni?
"Ilyenre az emberek nem képesek...": és itt fejeli le az összes továbbképző, tréninges, felnőttoktató ember a monitorát...
(#274) sanzi89 " De abban is biztos vagyok, hogy a ma már teljesen hétköznapinak számító védőoltások kifejlesztése közben is volt halálos kimenetelő "próbálkozás", szerintem az tis be kellett volna tiltani.": egyrészt a repülés is egyszerűbb, másrészt a védőoltás is egyszerűbb, mint az önvezetés, ennek ellenére mindkettőhöz nagyon szigorú protokollok tartoznak. Ez a fajta nemtörődömség, amit itt az uber elővezetett, a gyógyszeriparban orbitális balhét okozott volna, milliárdos kártérítésekkel... Nézd meg, a fóccvágent simán keresztre feszítették egy ennél sokkal kisebb problémáért, vagy lassan bedöntik a takatat is...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Auratech #317 üzenetére
a poszt, aminek a topicjában hozzászólsz, azt a vélekedést valószínűsíti, hogy annyi ökörséget, amit az élet produkál, a mérnökök tesztpályán nem tudnak előállítani. Egy audis mérnöknek, akinek egy csepp se megy mellé még akkor sem, ha lapostányérba pisál, nem fog eszébe jutni semmi, amit a redneck közlekedők produkálnak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Házimozi belépő szinten
- PlayStation 5
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Teljes verziós, ingyenes mobil játékok és alkalmazások
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Eredeti játékok OFF topik
- Politika
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia