Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
A látottak alapján az, hogy az Uber felfüggeszti a tesztelést, az teljesen rendben van, igazából ilyen állapotú szoftverrel neki se szabadott volna vágni.
Arról meg most hallottam először, hogy az Nvidiának saját, önálló önvezető rendszere lenne - eddig mindenhol csak arról volt szó, hogy HW-t szállítanak másoknak.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"1. Mindenki úgy szidja az Uber-t mintha, teljes mértékig ők tehetnének a balesetről"
A videó alapján egyértelműnek tűnik, hogy ha a rendszerük legalább kicsit is reagál, akkor nem következik be a baleset. Ráadásul folyamatosan jönnek az adatok, ami alapján egyre inkább úgy néz ki, hogy a rendszerük egyáltalán nem volt olyan állapotban, hogy így ki lehessen engedni az utcára.
"Ez azért különösen vicces, mert az egész teljes egészében Volvo fejlesztés, az Uber nem csinált mást mint megvette és teszteli a még béta állapotú autót"
Ez téves infó. Az Uber nem a Volvo rendszerét használja, van neki sajátja, a Volvo és az Aptiv (ők szállítják a Volvok rendszerét) elég sokat nyilatkoztak is a sajtónak, hogy nekik semmi közük a gázoláshoz.
"ezzel sok millió kilométert tettek meg emberi beavatkozás és baleset nélkül."
Ne mossuk össze a Waymo meg az Uber rendszerét, ha lehet. Az előbbi tett meg sokmillió kilométert, az utóbbit meg állandóan korrigálni kell és fékezés nélkül halálra gázolt egy gyalogost.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Dark Archon #107 üzenetére
"Mert kötve hiszem, hogy a rendszert tervezőket, üzemeltetőket."
Akkor rosszul hiszed.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz E.Kaufmann #117 üzenetére
"Az a baj, hogy a segítő rendszerek egyes felmérések szerint nem hogy segítenek, hanem egy fok után inkább rontják a figyelmet"
Citation needed.
Amiről nagyon konkrét adataink vannak, azok a Teslák, mert azokról van központi log és így lehet tudni, hogy az autosteer bekapcsolása után kb. a felére esett a balesetek gyakorisága.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Szvsz 100 autósból 99,5 tutibiztos, hogy mérlegelés nélkül, azonnal félrerántja a kormányt és rálép a fékre = vagyis számára a saját élete mellett a várható áldozat élete is prioritás"
Rossz következtetést vonsz le.
A helyes az, hogy az emberek nem döntést hoznak és nem etikai normákat mérlegelnek, hanem átveszik az irányítást a teljesen más körülmények kezelésére kifejlődött reflexek.DRM is theft
-
dabadab
titán
"Valóban, viszont azok a reflexek egy dolog miatt fejlődtek ki - az pedig a túlélés"
Ja, csak ott van az az el nem hanyagolható probléma, hogy ami egy kétlábon rohangáló embernél jó ötlet, az egy százzal száguldó, kéttonnás acéldarabnál, ami négy gumifolton tapad, lehet, hogy kifejezetten öngyilkos dolog és ott sokszor olyasmi biztosítaná a túlélést, ami ezekkel a reflexekkel gyökeresen szembemegy.
(#130) pzoleex: semmi sem támasztja alá, hogy ez így lenne
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"A gond az, hogy nincs felkészítve a szoftver hülye emberek ellen..."
1. Fel kellene lennie.
2. Ennek semmi köze a balesethez.Az Uber autója egy messziről, tökéletesen jól látható gyalogost a tök üres úton fékezés és bármiféle irányváltoztatás nélkül elgázolt.
Ez olyasmi, aminek egészen egyszerűen nem szabad megtörténnie. Pont.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Aprósólyom #160 üzenetére
"Én a legelső kis felbontású, rossz videóból ezt konkrétan nem tudtam leszűrni"
Meg lehet nézni, hogy konkrétan hol történt a baleset, azt a rendőrség is megerősítette, hogy nem fékezett, azt meg lehet tudni az Uber autóiról, hogy radar, lidar és infrakamera is van rajtuk, szóval az, hogy van-e világítás vagy hogy a látható hullámhosszban van-e elég fény, az teljesen mindegy, mert legalább három érzékelőnek látnia kellett a gyalogost.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Van hova fejlődnie a rendszernek ezt nem vitatom, de ha a nő minden szabályt betartva haladt volna át (szerintem az autót is látta, mert a becsapódás és az a pont ahol tartószkodott sok idő nem telt el) akkor nem történt volna meg a baleset."
Ezt nagyjából semmi sem támasztja alá. Az alapján, amit láttunk, ez a rendszer fényes nappal, a zebra közepén is ugyanígy elgázolhatta volna, mert semmi lényeges különbséget nem látok a két helyzet között.
DRM is theft
-
-
dabadab
titán
"Nem esetleg arról van szó, hogy a Volvo egy kipróbált és tesztelt rendszert adott át"
Ugye most nem azt akarod megmagyarázni, hogy a Volvónak van egy kipróbált és tesztelt önvezető rendszere?
Mert nincs neki.
Ha meg nincs neki, akkor azt mondd meg, hogy mégis hogy képzelnéd azt, hogy az autót egyszerre irányítsa az Uber önvezető rendszere meg a Volvo sokkal-sokkal egyszerűbb és butább rendszere? Szerinted az mennyire lenne jó ötlet, ha a két rendszer kétfelé akarná tekerni a kormányt?
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz somogyib #220 üzenetére
"Mert ahogy írod "a helyi oké gyerek" száguldozását és bénázását nem fogja kivédeni egy rendszer sem."
De.
Valaki linkelt egy waymos előadást, ott volt olyan, hogy két full idióta biciklis ment be tök szabálytalanul az autó elé. Humán vezető valószínűleg az elsőt még észrevette és lereagálta volna, de ameddig ezzel van elfoglalva, valószínűleg elcsapja a másodikat.
Meg hát azt is lehet látni, hogy a Tesla tökre primkó, level 2-3 rendszere is már erősen csökkentette a balesetek számát.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz somogyib #223 üzenetére
"Akkor inkább úgy mondom, hogy a fizikai határokat nem tudják átlépni."
A balesetek (hasraütés) 99%-a a fizikai határokon innen történik.
"A Tesla rendszere milyen statisztikát véve csökkentette a balesetek számát?"
Megnézték, hogy milyen gyakran ütköztek a rendszer bekapcsolása előtt és utána (a Tesla esetében vannak részletes logok, így lehet tudni, hogy mennyit mennek az autók és hogy ütköznek-e)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"hogy "ezt látta az autó"...?"
Elolvastad a cikket egyáltalán?...
Azt írják, hogy még ezen nem az önvezető rendszerből származó, vacak felvételen is simán észreveszi a gyalogost a szoftverük az ütközés előtt egy másodperccel, szóval az Uber rendszerének is látnia kellett.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #325 üzenetére
"De ez teszt jármű és nem önvezető autó."
A kettő egyáltalán nem zárja ki egymást, ez konkrétan egy tesztcélokat szolgáló önvezető autó.
DRM is theft
-
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #353 üzenetére
Itt hibás volt az Uber, a sofőr és a gyalogos is: most már csak a jogászkodás marad, hogy kire mennyit raknak rá a felelősségből.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia