Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • stefi76

    tag

    válasz Kansas #19 üzenetére

    "Egy ilyen kérdés pl. hogy beleülnél-e olyan autóba, amely bizonyos feltételek fennállása esetén nem hogy hagy meghalni, de még be is segít a kaszásnak... meg hogy kinek van joga ily módon életek felett dönteni... és adott esetben milyen formában viseli a felelősséget a döntéséért???..."

    Mint ahogy ez ma és most is megtörténik a bolygón minden percben, hogy kaszásoknak besegítő emberek mellé ülnek be mások illetve döntenek ezen embere más élete felett.

    A különbség akkor sokadszorra újra:
    Az embernél lényegesen kevesebb lesz a baleset.
    Ez a lényeg.

    20. Kansas.

    A kérdés nem kényelmetlen, hanem értelmetlen.
    De még a fáradságot sem veszed, hogy elgondolkodj rajta.
    Egyébként természetesen kell valami algoritmus.

    De miért teszel fel olyan kérdést, amire ma nincs egyértelmű válasz az emberiséget megkérdezve?
    És hogyan kérsz valamit számon mástól, ha te magad sem tudod, mi a helyes válasz.
    Érted, miről vauzok itt?

    23. Cobra.
    "Láttad te a belső kamera felvételét? A gyalogos volt a barom."

    Meg a megbízott felügyelő ember aki nem az utat nézte.
    Ő volt a legnagyobb barom.

    [ Szerkesztve ]

  • stefi76

    tag

    válasz Kansas #30 üzenetére

    "1. Tudtommal nincs bizonyítva, hogy valóban kevesebb lenne a baleset,"

    Ezt nem bizonyítani kell, ez logikus. Matek. 1+1.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Kansas #67 üzenetére

    Én értem, hogy mit szeretnél mondani.

    A ma forgalomba helyezhető autóknál, több olyan szolgáltatás kötelező, ami kezdetben csak a felső kategóriás csúcsában volt megtalálható. A kerekek blokkolás gátlása, a kipörgés gátlásuk., ... Az idén lesz kötelező az automatikus segélyhívó szolgáltatás. .....

    Amit megbízható lesz az önvezető technológia, kötelező részévé fog válni az új járműveknek.

    Az önvezető járművek nem fogják elhozni a teljes balesetmentességet. A fizikai törvényeket ezek sem tudják majd átlépni. Viszont kevesebb és kisebb sérülésű balesetek fognak összehozni az emberhez képest.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • 5ent1nel

    aktív tag

    válasz Kansas #84 üzenetére

    "Persze, fejlesszünk, de ésszel. Igazi forgalomba pedig csak akkor engedjük, ha a gyerekbetegségeit kinőtte és a szükséges minimumszintet hozza: ha már nem veszélyesebb, mint a mostani szereplői a közlekedésnek."

    Ez nem is kérdéses!

    Ez egy bődületes szarvashiba volt, meghalt egy ember, ám még mindig nem tudjuk - pontosan, bizonyítottan - mi is okozhatta mindezt, hisz az önvezetők túl vannak már azon a szinten, h egy ilyen "egyszerű" helyzetet ne tudjanak megoldani. Ez, jó eséllyel egyedi hiba volt, és ezzel nem elbagatellizálni akarom, csak ha tényleg így volt, változik a nézőpontja a dolognak.
    Fékhibával is meg lehet halni - a nagy számok törvénye szerint halnak is meg páran így -, mégsem az a konklúzió, h "az emberiség még nem tart ott hogy akár 50km/h-ról állóra fékezzen x méteren belül egy több tonnás járművet".

    Startup-szemlélet lett volna? Bizonyíték? :)

  • janeszgol

    félisten

    válasz Kansas #91 üzenetére

    A kezdeti feltetel a strapabiro auto kello vedelemmel. Ha a vezetes technikarol van szo, akkor nincs megengedve. Kresz alapveto szabaly. Kerulni kell a veszelyhelyzeteket mind a targyak, mind a jarokelok erdekeben.

    2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.

  • 5ent1nel

    aktív tag

    válasz Kansas #90 üzenetére

    Akkor ezek szerint tiszta szerencse, h nem az ÉN hozzászólásom volt? :D

    "fail fast, fail cheap"
    Szerintem túlságosan leegyszerűsíted. Ki a fene vállalná be a pereskedéseket, vizsgálatokat, presztízsveszteséget, ha TÉNYLEG semmi más nem számítana mint a technológia célvonalra juttatása elsőként - BÁRMI ÁRON. Ennyi erővel az önvezetők cégei nem jobbak az ördögnél sem, sőt, kívánatos is az a pár halál, hiszen meg kell húzni a jogi határvonalakat, jogszabályokat kell alkotni a felelősségvállalással kapcsolatban is. Hát, legalább adunk rá alkalmat. Szívesen világ!
    Na ne már! :) (tisztában vagyok mennyire profitorientált a világunk: dízel-botrány; nem valós fogyasztási adatok; stb.) Szvsz ennyire azért nem rossz a helyzet, még a Tesla is beismerte, h félrevezető az autopilot megnevezés, mert ez még nem az.

    "túlegyszerűsíted, a valóság az, hogy valóban nem, amennyiben az a több tonnás jármű egy tehervonat..."
    Valóban? Ezek szerint MINDEN tehervonat közlekedésre alkalmatlan, hisz nem tud megállni 20m-en belül? És a fizika szabályai?
    Nem úgy van, h megszabták a működésének a feltételeit - sínpálya minősége, kanyarsebesség, lezárás közút keresztezésekor, stb. - és azokat betartva biztonságosan üzemeltethető? Persze, balesetek, szenzorhibák történhetnek és sajnos történnek is, ám ez sem a "jó az így, úgyis túlnépesedés van" vezérelv szerint megengedett.
    Vagy igen (nem) és akkor a Sinkanszen nem más, mint az öngyilkos lottó (nem), csak itt akkor veszítesz, ha megérkezel a célállomásra (nem). ;)

    Szóval szvsz egyedi hiba történt, a szoftverhiba is durva lenne, mert tudtommal nem az első km-en történt ez az eset, tehát sok ehhez haszonlót oldott már meg a gép egyedül.
    Persze ez az ÉN véleményem, de sasolom a híreket, hátha kitudódik mi is történt valójában.

    De még ha tényleg felelőtlenség volt a rendszert kiengedni az utcára is, ez egy cég, egy eset, aminek vannak felelősei. Nem az egész önvezető iparág.

    [ Szerkesztve ]

  • 2xar

    tag

    válasz Kansas #84 üzenetére

    2. Nézz utána. Tényeket írtam. 10-12 éve pontosan ott tartott a technológia mint ahol írtam. Segítek, a kulcsszó: DARPA 2004-2005.

    3. a. Így van. Ezt a szintet épp ezekben az években ugorja át a technika.

    b. Minden statisztika szerint ami van (Tesla, WAYMO, Uber) többszörösen biztonságosabbak már most az önvezető módban lévő kocsik, mint az emberi átlag ugyanazon a környéken ahol ezek közlekednek. Ezt a statisztikát viszont torzítja, hogy ott ül bennük az ellenőrző személy, aki második védvonalként be tud avatkozni, illetve az, hogy igazán rossz út- és forgalmi viszonyok közé valszeg nem viszik még az önvezető kocsikat.

  • 2xar

    tag

    válasz Kansas #90 üzenetére

    "A fent idézett hozzászólás érvek és megfontolás helyett a mai divat szerint tele van buzzword-ökkel, mint egy random marketinganyag."

    Idézz kérlek egy buzzwordot a hozzászólásomból.
    Cserébe én is idézek a tiédből: "fail fast, fail cheap, startup-szemlélet, show stopper". Akarsz még beszélni róla hogy nem képes a divatszavakon túl érvelni? :U :C

    "A lényeg, hogy sokkal több paramétere van egy autóvezérlésnek, mint amit jelenleg elfogadható minőségben kezelni tudnak az önvezető autók."

    Mondod Te. Veled szemben pedig pár százezer mérnök és programozó azt mondja hogy "De". Én tudom kinek hiszek...

    (#97) dabadab

    "A videó alapján egyértelműnek tűnik, hogy ha a rendszerük legalább kicsit is reagál, akkor nem következik be a baleset."

    Ezzel szemben a videó alapján a vizsgálatot vezető rendőrfőnök azt nyilatkozta, hogy emberi vezető számára is nehezen lett volna elkerülhető a baleset. De senki nem mondta, hogy nem hibázott a rendszer is. Csak nem tudjuk még hogy pontosan mit és mekkorát. A végleges rendszer nem fog, ahogy sok más önvezető rendszer már most se követte volna el ezt.

    "Az Uber nem a Volvo rendszerét használja, van neki sajátja, a Volvo és az Aptiv (ők szállítják a Volvok rendszerét) elég sokat nyilatkoztak is a sajtónak, hogy nekik semmi közük a gázoláshoz."

    Jogos, ez így van. Úgy emlékeztem hogy pár hónapja mikor olvastam hogy Volvo-kat vesz az Uber, akkor a rendszert is tőlük veszik, de nem. Az saját fejlesztés, így az Ubert tényleg terheli felelősség.

    "Ne mossuk össze a Waymo meg az Uber rendszerét, ha lehet."
    Nem én vagyok aki összemossa. Én direkt linkeltem is képet róla hogy nem az Uber kocsijáról van az infó. De a vita itt már rég nem az Uber-ről szól csak. Sokan itt (akik képtelenek a logikus gondolkodásnak csak a szikrájáról is tanúbizonyságot tenni és érzelmi alapon érvelnek) az egész önvezető technológiát temetik, holott néhány év múlva majd pont ez mentheti meg az életüket, sok millió más emberéhez hasonlóan.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák