Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • villamos

    őstag

    válasz fogtunder #4 üzenetére

    Erre volt (van) egy teszt. Különféle forgalmi helyzeteket mutatnak, amiknek a vége mindig baleset lesz. A teszt során külső szemlélőként el kell döntened, hogy az adott szituációban mi történjen. A válaszokat összegzik, és részben ezekből is kiokoskodnak valamit.

    [ Szerkesztve ]

    Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!

  • stefi76

    tag

    válasz fogtunder #4 üzenetére

    "ez persze felvet egyéb jellegű problémákat is, pl. ha nem elkerülhető a baleset, akkor kinek az élete a fontosabb? akik a kocsiban ülnek, vagy aki a kocsi elé tévedt? mi van, ha egy gyalogos van és 4-en ülnek a kocsiban? mi van akkor, ha egy óvódás csoport téved eléd és egyedül vagy, a kocsi pedig csak a te testi épséged árán tudja megelőzni a balesetet."

    Mivel ez teljesen szubjektív, értelmezhetetlen és semmis a kérdés.
    De.
    Ha születne egy minden szituációra egységes konszenzus az emberiség részéről, akkor is alkalmazhatatlan lenn és más-más szituáció jönne random, ugyanis:
    a, betanulni képtelen lenne az ember, már egy szobában nyugodtan ülve sem tudna rendes választ adni
    b, ha mégis betanulná az elméletet, akkor nem lenne elég gyors fizikailag a végrehajtáshoz, a test illetve az psziché hibájából, mert ilyen szituációra folyamatos és állandó trenírozás kell.

    Tehát amikor az ember zéró választ tud adni rá éles helyzetben, úgy minek is tesszük fel a kérdést?

  • stefi76

    tag

    válasz fogtunder #26 üzenetére

    "Csak az a gond, hogy én nem emberekről beszéltem, hanem gépekről, akik a megadott paraméterek függvényében fognak döntést hozni"

    Na ne mond már!
    Akkor lépésről lépésre segítek:

    Szerinted egy gép hogyan hozhat döntést?
    Ha megmondjuk neki, ugyi?
    Ki mondja meg neki?
    Az ember.

    Na ennyit segítek abban, hogy megtudd, miről akartál elkezdeni itt beszélgetni.

    " Az, hogy te nem tudod meghozni ezt a döntést, nem jelenti azt, hogy senkinek nem is kell."

    Nem ezt mondtam.
    Azt mondtam, hogy nincs jó válasz, mert mindenkinek más és más. Szubjektív.
    Most ezt meg keresd ki, mit jelent.

    [ Szerkesztve ]

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz fogtunder #4 üzenetére

    Egy ilyen autónak elsősorban az utasai életét kell védenie, minden más másodlagos.
    Ha egy komplett óvodás csoporton kell átgázolni, akkor is az utasok védelme elsődleges.
    Azért gondolom így, mert a kocsi elsősorban a tulajdonosa életét kell védje, hisz ki a fene venne egy olyan gépet, ami adott esetben a saját tulajdonosát áldozza fel? Kb senki. Én legalábbis biztos nem.
    Lehet rajta filózni morálisan mi volna célszerűbb, de szerintem ezek olyan kérdések, amire nincs válasz.
    Én inkább az ösztönszerű válaszadás felé mennék, ahogy az emberek reagálnak ilyen helyzetben. Amikor egy ember ül a volánnál akkor az ő ösztönei alapvetően a saját testi épségét védik.

  • TESCO-Zsömle

    félisten

    válasz fogtunder #4 üzenetére

    Ez nem kérdés. Adott egy -feltehetően- szabálytalankodó ember(csoport) és adott a kocsiban vétlenül, tehetetlenül ülő tulaj. Nincs olyan forgalmi szituáció, amiben a kocsinak erkölcsi vagy jogi alapja lenne feláldozni az utasát/utasait, akik passzív szemlélői az eseménynek. Ha van is olyan oció, hogy az utasok halnak és az óvodáscsoport él túl, azt a döntést nem hozhatja meg az autó az utasai helyett, különben nem lesz ember, aki fizetne egy száguldó koporsóért.

    Sub-Dungeoneer lvl -57

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz fogtunder #115 üzenetére

    Igen, jobb gépi reakcióidő és jobb túlélési esélyek a fém kaszniban.
    Viszont félrerántani a kormányt minden helyzetben hiba.
    Soha nem rántjuk félre a kormányt, teljesen mindegy mi van az úton.
    Intenzív fék (a gyors reakcióidő segíthet), és kikerülési manőver nagyon max. De az nem egyenlő a félrerántással. Előbbi egy kontrollált manőver, utóbbi meg egy véletlenszerű pánikreakció.

    Kigurul elém a labda, akkor fék. Kilép elém a gyerek féktávon belül, akkor kikerülő manőver ha van elég időm rá. Ha nincs elég lélekjelenlétem, akkor fékezés közben átmegyek a gyereken (vagy a fácánon, őzön, biciklisen, stb.) bízva abban, hogy addigra kellően lelassul a kocsi. Ezt így oktatják, legalábbis 10 éve így oktatták.
    Ugyanis ha félrerántom, akkor sokkal nagyobb kárt szenvedhetek és okozhatok is, mint hogy átmegyek azon ami előttem van. Mi van akkor ha félrerántom és nem a labdáért futó gyereket verem telibe, hanem a járdán az egész családját inkább? Vagy a szembejövőt családostul. Ha meg a szembejövőnek megyek neki, akkor meg könnyen lehet minimum két áldozat a kocsi elé kilépő helyett, ugyanis a frontális ütközéseknél egy lassú városi forgalomban is nagyobb az ütközési sebesség, mint amitől (60-70 km/h) egy biztonsági öv meg tudna védeni.

    Az meg a másik, hogy félrerántásnál nem tudom mi van körülöttem, mivel az akadályra fókuszál az ember.
    Tényleg csak a vakszerencsén múlik mi következik ezután.
    A trenírozott sofőrök ilyen esetben menekülőutat keresnek és ebből lesz az elkerülő manőver.
    A gyenge sofőrök meg az akadályra fókuszálnak és lesz ami lesz...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák