- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Távozott az OpenAI társalapítója
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- Vizsgálják a Waymo robotautók váratlan viselkedését
- TP-LINK routerek
- Kriptovaluták és az adózás
- Google Chrome
- Bittorrent topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Új hozzászólás Aktív témák
-
stefi76
tag
Ember a vezetésben:
- tudás hiánya
- tudás helytelen alkalmazása
- megszerzett tudás felejtése
- rossz és lassú reflexek
- érzelmi ingadozások, agresszió, düh, makacsság, erőszak
- béna fizikum
- beteg, alkoholos, drogos vezetés.Gép:
- minden szabály megvan
- szabálykövetés minden esetben.
- nincs érzelmi befolyásoltság
- a technológia fizikai végrehajtásra messzebb van, mint az emberi test, lásd ABS vagy kipörgés, megpördülésgátló, stb-stb, és fejleszthető és fejlődik
Ez mind 100%-ban alkalmazható minden járműben.Tessék cáfolni.
És nem, a logikán gondolkodni kell és ha huszonyolc smilet teszünk a mondatunk végére, akkor sem lesz nagyobb kukink.
[ Szerkesztve ]
-
stefi76
tag
Figyelj.
Innen akkor fuss nekik, miről beszélgetünk, a 21-től:
"A különbség akkor sokadszorra újra:
Az embernél lényegesen kevesebb lesz a baleset.
Ez a lényeg."Tehát erről megy a csevej: LESZ.
Az, hogy te a MOST-ról mit kezdesz belekverni nem idevalóan, azzal én nem tudok mit csinálni.
46.
"láttál már könnyezni kamerát?"Nem.
De majd látok két részeg, saját hányásában fetrengő sofőrrel szemben egy nem könnyező kamerát.
Ez fog - figyelem gyengébbek kedvéért, jövőidő(!) - majd bekövetkezni, ez a cél.[ Szerkesztve ]
-
stefi76
tag
Menne tényszerű cáfolat az általam felsorolt érvekre?
Írtam: "cáfold"Semmit nem kérek, csak tárgyilagosan mellé írni az általam "kincstári optimizmusban" írt érvekre, oda mellé, indokkal.
Sikerül konkrétumokban ez?"A valosag meg annyi, hogy az emberi hiba a volantol a szoftverbe fog vandorolni."
Mint ahogy írtam, nem zéró, hanem kevesebb lesz a hiba,
" Persze, egyszer majd hibatlan LESZ a szoftver, ahogy pl. a windows is az lett 30+ ev fejlesztes utan."
És amikor kijött az a fránya hibás windows, vajon azzal lett jobb a helyzet, vagy egy ceruza+füzet+számológép kombó maradt?[ Szerkesztve ]
-
5ent1nel
aktív tag
És ki mondta h a tökéletes önvezető autó már holnaptól elérhető?
Hiba mindig is lesz, kivételek is lesznek. Ember csinálta, miért lenne "tökéletes"?
Viszont már most biztonságosabban vezet, mint a sok ember valaha is fog.
Hibázott és még sokat kell fejlődnie, de szvsz nem érdemes leírni, még ha meg is ölt most valakit. -
jeriko2
tag
A repüléssel való bármilyen összehasonlítás ilyen szituációban igen komoly hiba.
A repülés egy igen konzervatív terület, bármilyen fejlesztés, változás csak évtizedek alatt jut be egy repülőbe. Gondoljunk csak arra, hogy repülőgépen nem szabad mobilozni, wifi-t használni (technikailag szinte semmi nem indokolja), vagy hogy egy gép úgy el tud tűnni, hogy nincs nyoma, azt se tudják merre jár (egy alsó-kategóriás mobiltelefonban is van olyan minőségű GPS, meg adatkommunikáció, amivel ezt folyamatosan nyomon lehet követni, elküldeni valamilyen szerverre pl. műholdas kapcsolaton keresztül); vagy miért engedi egy repülő, hogy nekivezessék a hegynek; miért csak egy "fekete doboz" van benne, egy másikat miért nem dob ki becsapódást megelőzően (ami fennmaradhat a vízen) stb.
Ezek mind minimális költséggel és fejlesztéssel járó dolgok lennének, mégsincs belőlük semmi egy repülőben.
_____________________________________A autóvezetés egyik legalapvetőbb szabálya, hogy maximum olyan sebességgel közlekedj, hogy a belátható távolságon belül meg tudj állni (reakcióidőt beleértve). Elég csak belegondolni, hogy ködben lerobban előtted egy kamion, vagy kigurult egy fél tonnás szikla eléd az útra, keresztbe dőlt egy fa...
-
bambano
titán
"A repules annyival komolyabb terulet, hogy ott egy balesetben nagyjabol 10x tobb ember lesz erintett": én meg pont attól tartok, hogyha elterjednek az önvezető autók, akkor ha komoly hiba vagy nem várt esemény merül fel, mindenki érintett lesz. nem 300-400, mint egy repülő esetén, hanem mondjuk 20 millió.
pont úgy, mint amikor fürödni vitték a raptorokat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
ezt is lehet vizsgálni, de nem biztos, hogy én ezt nézném.
szerintem azt kell nézni, hogy egy globális hiba valószínűsége mekkora. ha ez túl nagy, akkor nem szabad elterjeszteni az önvezetést, függetlenül attól, hogy kis hibáknál mennyi a pozitívum.ezzel szorosan összefügg az a mutatószám, hogy mit gondolunk/remélünk, hány nap telhet el két globális hiba felfedezése/kihasználása között. ha ez a szám elég magas, akkor legyen önvezetés, ha nem, akkor ne legyen.
jelenleg ott tart a szoftveripar, hogy két olyan esemény között, ami globális összeomlást okozhat az önvezetésnél, nagyságrendileg 15-25 nap telik el. ilyen paraméterek mellett a franc se akar önvezetést. én biztosan nem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Massmurderer
őstag
Be nem ülnék ilyen önvezetö vacakba.Én már eleve nemszeretem a mai autókat ép a sok elektronikai cucc miatt.Lada,trabi többet ér Pár éve látam olyan vidit a yutun,böszme kigyurt állat bohockodot bmwel.srác elött ökörködöt,lefékezet elötte,stb.csávót elkapta az ideg,laptop elö,megnézte a rendszámot,ezt azt lefutatot,bmw meg leállt a forgalmas ut közepén.bmws azt se tudta mi van,örjöngöt,nekieset a csávó kocsijának,az meg elhajtott.
-
szazbolha
addikt
Senki nem vitatja hogy a gyalogos szabálytalanul lépett az úttestre. Én sem.
Az átlag olvasó rendelkezésre álló információk alapján az önvezető autó vagy nem nem észlelte a gyalogost, vagy ha észlelte nem kezdte meg a vészfékezést. Ez szerintem műszaki hiba.
Ez a műszaki hiba közrejátszott abban hogy a gyalogos meghalt.
Ha nem így lenne, mindenki mosná kezeit és mehetne tovább a projekt.
.
Az eset sokaknak azért felháborító vagy ijesztő, mert az automatika egyáltalán nem próbálta enyhíteni a kárt.
Ha csak kicsit is fékezett volna mondhatnánk mennyivel ügyesebb és gyorsabb, mint egy ember, de nem így történt -
Degeczi
nagyúr
Ha már hülye hasonlatoknál tartunk, fokozzuk - és egyben közelítsünk a valósághoz is: ha tanár vagy és egy gyerek az órád alatt lesz öngyilkos, azért min. vizsgálat indul ellened, vajon látnod kellett-e, mire készül.
Most itt tartunk - és minden arra mutat, h jól működő autónak látnia kellett volna, mégsem avatkozott be.
Az pedig bizony műszaki hiba, ami az egyik oka az áldozat halálának. -
szazbolha
addikt
"Ha ezt el lehet varni, akkor minek ul benne egy ember? Erted az ellentmondast. "
.
Nem tudom miért ült benn ember és nem értem az ellentmondást.
.
Ismétléem, hogy szerintem önvezető autó ütötte el a gyalgost, nem pedig ember vezette.
Szerinted az ember vezette?
Én úgy gondolom, hogy nem."Hol irjak, hogy a hatosag elismerte a jarmuvet, mint teljesen autonom onvezeto jarmu?"
Az egyik cikkben olvastam. Konkrétan azt írták, hogy hatósági engedéllyel teszteltek több száz önvezető autót. De lehet kacsa volt, nem tudom ellenörízni.Egyébként ha nem így van és nem volt engedélye önvezető üzemmódra, akkor most sokkal nagyobb balhé lenne. Nem gondolod?
-
Degeczi
nagyúr
Troll mode=ON?
Hiszen magad is jól tudod, h szándékosságot senki nem említett, azon pedig szintén aligha van mit vitatni hogy egy bűnözésre hajlamos illető esetén nagyobb az esély rá, h nem veszi komolyan a feladatát (pláne, h a belső dashcam felvétele alapján ez vélhetően így is történt...)Ezzel pedig az a gond, h jelzi, az Über is mennyire vette komolyan az egészet (kezdve a szenzor-spórolással)
-
Degeczi
nagyúr
Szépen bemutatja a videó, mennyire vette komolyan a feladatát
(ahogy korábban is a könnyebb utat választotta - de persze, biztosan nincs összefüggés a kettő között, ha azt mondod)Nyilván velem van baj, ha azt gondolom, ennyire új és veszélyes területen hozzáértő mérnököknek kellene felügyelni a rendszert, mert ennyi erővel akár mintha egy majom lett volna az ülésbe szíjazva. De legyen, jó volt ez így!
-
szazbolha
addikt
Nem mindegy, ha nem csak a vita kedvéért vitázunk, hanem pl. valaki azt állítja konkrétan, hogy 2 méterre az autótól lépet az úttestre.
Én erre reagáltam, nem arra hogy ki kit ütött el.. Mert nem 2 méterre volt és nem is 10-re. Ez könnyen kiszámolható az úttest becsült szélességéből és a sebességekből -
szazbolha
addikt
Szerintem egyik sem volt cáfolva, csak ellentétes vélemények hangzottak el.
Természetesen nincs szándékomban ezeken vitatkozni, vagy bizonygatni, mert nekem úgy tűnt senkinek sincsenek többlet információi azon kívül, mint amik a sajtóban megjelentek.
.
Elfogadom, ha másoknak az enyémtől eltérő a véleménye. -
Suker10
aktív tag
A programok képesek felismerni mintákat, képesek a tanulásra, képesek önmagukat módosítani, ez a mesterséges intelligencia. Ezáltal reagálhat olyan eseményre, amelyre előzetesen nem volt felkészítve.
Nem először láttam, már majdnem 30 évvel ezelőtt is készítettem hasonlót.
Egy dolog biztos: egy ember képes elkövetni többször ugyanazt a hibát, egy ilyen gép viszont nem.Müzli 38% gyümölccsel: "Száraz, hűvös helyen tárolandó. Az elemzés értékeit a természetes termékek biológiai variáció. Hiszen ebben a gabonafélék természetes termék tartalmazhat nukleáris alkatrészek, részek és kő shell alkatrészek is." De legalább természetes.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen