Új hozzászólás Aktív témák
-
Z_A_P
addikt
-
NKing
tag
Valóban, viszont azok a reflexek egy dolog miatt fejlődtek ki - az pedig a túlélés. A veszélyhelyzetre egyértelmű reakció ez. Az ütközés elkerülése valószínűleg egy élettelen tárgy esetében is ugyanazt váltaná ki, mint egy elé ugró ember esetében - ezt nem vitatom, igazat adok neked, bár az élőlényekkel szemben ez valószínűleg nem pusztán reflex, ha tudatosul, hogy életről van szó (pl. az autó elé ugró nyúl/macska/kutya esete - ha áthajtanál rajta, akkor se lenne semmi gond, sokan mégis megpróbálják megmenteni, reflex ide vagy oda). Amin én inkább fennakadok, az az elvárások során alkalmazott kettős mérce, amit a géppel szemben alkalmaznak.
[ Szerkesztve ]
-
NKing
tag
"ami ezekkel a reflexekkel gyökeresen szembemegy." ezt nem jelenteném ki ilyen magabiztosan, de értem, mire célzol. Amióta eszközöket használ az ember, ez így megy - a pattintott kőtől a Boeing repülőig
Dark Archon: márpedig ez a szituáció az Uber autóval pontosan kettős mérce, hiszen egy emberi sofőr által megmenthetetlen áldozatot a közvélemény szerint egy gépi vezetésű autónak meg kellett volna tudnia menteni. És ehhez mi kellett volna? Több szenzor, több lámpa, stb. de hol a vége? Talán MCGaiwer kommentje áll közel a valósághoz, ami viszont kicsit sajnálatos lenne. És a mérnök, aki a gépet tervezte, ne hajthassa nyugodt álomra a fejét, mert bármi történik, őt elővehetik, hogy nem volt elég alapos - ismétlem, egy emberi sofőr által megmenthetetlen áldozat esetében.
[ Szerkesztve ]
-
Aprósólyom
addikt
"Az Uber autója egy messziről, tökéletesen jól látható gyalogost a tök üres úton fékezés és bármiféle irányváltoztatás nélkül elgázolt."
Én a legelső kis felbontású, rossz videóból ezt konkrétan nem tudtam leszűrni. Van valami újabb infó erről? Még mindig csak azt az 1 videót láttam, de az értékelhetetlen számunkra véleményem szerint. Az alapján csak feltételezésekbe tudunk bocsátkozni, hiszen én eddig nem találkoztam autós pályafutásom alatt, ennyire hirtelen felbukkanó gyalogossal/kerékpárossal. Pedig volt már rá alkalom, de az autónak mindig van annyi szórt fénye is, hogy a videónál hamarabb lehessen érzékelni a mozgást.Szerk.: Most néztem meg a helyszínelési videót. Ott azért a közvilágítás elég jónak tűnik. Ha az autónak saját fénye sincs, akkor is érzékelnie kellene az emberi szemnek. nem csoda, hogy szerencsétlen kerékpáros átmerészkedett.
[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
DithenS
senior tag
Ezt embereknek is felteheted, még is fékezés nélkül elcsapunk rengeteg embert, sőt rendszerint ott is hagyjuk az út széllén az illetőt...
Van hova fejlődnie a rendszernek ezt nem vitatom, de ha a nő minden szabályt betartva haladt volna át (szerintem az autót is látta, mert a becsapódás és az a pont ahol tartószkodott sok idő nem telt el) akkor nem történt volna meg a baleset. Egy baleset soha sem csak 1 tényezőn múlik. Igaz a nő aki ott ült a volán mögött,az mindenre figyelt csak előre nem. Minden esetre fejlődni fog, de a google biztos előrébb tart mint az Uber, és itt a gond. Senki sem vizsgálja meg ezeket a járműveket. Mindent egy kalap alá vesz mindenki, de még a törvény is. -
stefi76
tag
"Ebbe azért túl sokat ne láss bele, ezt nagyjából mindenki így csinálta volna."
Persze, ha te mondod, akkor annak így is kell lennie illetve minden bizonnyal így is van, mert te ezt itt a PH-n fórumozva tutira megmondod.
Nem esetleg arról van szó, hogy a Volvo egy kipróbált és tesztelt rendszert adott át, amit aztán emberi beavatkozással kiiktattak és kiderül az, hogy itt nem lett volna gond a működéssel, ha nem piszkál bele a buta ember újfent?
Meg hát persze túl sokat csak az láthat benne, aki nem máglyán akarja azonnal elégetni az egész koncepciót.
-
somogyib
őstag
Akkor inkább úgy mondom, hogy a fizikai határokat nem tudják átlépni.
Például: mész egy önvezető autóval és jobbról a kereszteződésből úgy vághat eléd egy autó, amit még ha le is reagál a rendszer, az ütközést nem tudja elkerülni. Viszont ha a jobbról jövő jármű is egy önvezető, nyilván nem lesz baleset, mert nem fog eléd vágni.
Kb. így értettem, hogy ilyenkor már tényleg kevesebb baleset lesz.A Tesla rendszere milyen statisztikát véve csökkentette a balesetek számát? (mert gondolom nem globális értelemben .
[ Szerkesztve ]
-
somogyib
őstag
Értem.
Amúgy én nem vagyok ellene ennek, csak mindig felmerülnek az emberben a kétségek az ilyen új technológiák bevezetésekor, főleg ha az szinte minden embert érint a világon.
Számomra még az egy lényeges kérdés, hogy ha ezek az önvezető autók már megvásárolhatók lesznek, akkor az emberek mennyire merik majd rábízni magukat a technikára. Főleg akkor, ha most a további tesztévekben még fognak ilyen balesetek történni (valószínűleg fognak, és nyilván a sajtó persze fel is kapja ezeket).
A másik, hogy mennyire lehet majd átvenni az irányítást az autó felett, vagy lesz olyan funkció amit nem bírálhatunk felül?
-
Piftuka
veterán
Én is megnéztem a felvételt, és az alapján nem tudom, van-e olyan ember a Földön, aki el tudta volna kerülni ezt a tragikus balesetet. Még egy kiváló reflexekkel rendelkező autóversenyző sem.
A sötétből, hirtelen az autó elé lépő gyalogos, minden vezető rémálma.
Olyan gyorsan és hirtelen volt ott az autó elejénél, hogy szerintem egy "satufék" sem tudta volna megmenteni. Ha a kormányt rántotta volna félre, akkor pedig magát (vagy szintén másokat veszélyeztette volna). Nem olyan egyszerű ez, mint amennyire sokan, külső személőként magyarázzák...
1 másodperc...
"Aquila non captat muscas."
-
atike
nagyúr
Igen, olvastam. Az a bizonyos szoftver esélyes, hogy fényévekkel az Uber megoldása előtt jár...
Addig, amíg nem adnak részletes tájékoztatást, gőzünk sincs, hogy mi történhetett. Főleg nem egy olyan videó alapján, mint amit közzétettek.
Én is azt mondom, hogy jóval korábban látnia kellett a rendszernek az "akadályt". Vagy szenzorhibák vannak vagy szoftveres baki. Vagy több hiba együtt.
[ Szerkesztve ]
-
somogyib
őstag
Ebben van igazság. Ha én álló buszt előzök, a lábam a fék felett van, nem a gázon (mondjuk ez nem kresszből való tudás, hanem forgalmi tapasztalat). Mindenesetre a szituáció jól végződött, és ami plussz, hogy a sofőr és a gyerek is tanult a dologból (gondolom mindketten telefosták magukat a szituációban ).
-
fRooStzzZ
senior tag
De sokan még mindig ott tartanak, hogy egy vak sötét helyről csak úgy ott termett az ember (kiugrott a kocsi elé), holott nem..
És aki szokott vezetni éjjel, az is tudja, hogy nem 3 méter a látótávolság egy olyan útszakaszon ahol van közvilágítás."Nem a dashcamvideóból tudom, hanem leírták egy angol nyelvű cikkben azóta."
Gondolom az sem lát előrébb az orránál.
[ Szerkesztve ]
-
-
Degeczi
nagyúr
Gyúr a halál, akar a fene bármit is igazolni: a lényeg, h én egyetértek azzal a gyakorlattal, ahol ilyen felelősségteljes állásból kizárják azokat, akik korábban már bizonyították a megbízhatatlanságukat.
Lehet örülni annak, h az Über vezetésében veled egyetértve, komoly statisztikai módszertani háttérrel (és nem ám spórolásból) nyúltak mellé, és választottak a feladatára alkalmatlan személyt
-
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Háztartási gépek
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen egeret válasszak?
- Plazma TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Trollok komolyan
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari