Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #34 üzenetére

    lefordítom neked: ahhoz, hogy össze tudjuk vetni az automata meg az emberi sofőr baleseti statisztikáit, tudnunk kellene, hogy ugyanaz-e a vetítési alap. vagyis meg kellene nézni, hogy azokon az útvonalakon, ahol a teslákat tesztelték, az ember ugyanolyan baleseti statisztikát produkál-e, mint azokon az utakon, ahonnan az emberi statisztikát vették.

    az eredményt torzíthatja, ha az emberi statisztika az usa teljes területéről való, a gépi statisztika meg pl. csak kalifornia állam területéről. ugyanígy az is torzíthatná, ha nem ugyanolyan felhasználási körülmények között mérték volna.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • #82729984

    törölt tag

    válasz dabadab #34 üzenetére

    Milyen se füle se farka. Ha a baleset kockázatát akarod kiszámolni "a" és "b" tipusú autóra, akkor nem elég a levezetett kilométert figyelembe venni.

    Hanem azzal is számolni kell, hogy hány darab "a" autó és hány darab "b" autó vesz részt a forgalomban mert a baleset kockázata ettől is függ.

    Ha szélső esetet veszünk a könnyebbség kedvéért és van 1 db "a" autód, akkor könnyen belátható hogy maximum 1x tud frontális totálkáros karambolban részt venni akár hány km-re is vetited le (összetört, ennyi volt). Felülről korlátos és a súlyos balesetek maximális száma az bizony 1.

    Ezzel szemben ha "b" autóból meg ugyanekkor 1000 darab volt, akkor az ugyanennyi össz km alatt szélső esetben 1000 db ilyen karambolt tud elszenvedni (mindegyik 1-et). Ez is felülről korlátos, csak itt a szám az 1000.
    Ezek után lehetne hozni a statisztikát hogy ugyanannyi km alatt "a" autó fajta csak 1x szenvedett balesetet, "b" autó fajta meg 1000-szer...
    Remélem érthető, szándékosan a szélső példát hoztam hogy könnyebben érthető legyen, természetesen a valóságban az arányok nem ekkorák, de matematikailag akár ez a helyzet is előfordulhatna (ha minden sofőr totálisan dilettáns lenne).

    És akkor még nem is jött be a képbe hogy bizony a tesla (meg a google) autói is főleg a napfényes kalifornia autópályáin vannak mérve, az ember vezette autók meg az ausztrál autópályától kezdve az svájci alpokban futókon át mindenhol (sokkal több időjárási kombináció, sokkal több eltérő útviszony stb).
    Nyilván nem kell hangsúlyoznom hogy mennyire nem mindegy hogy azt az X mérföldet napfényes 25 fokban teljesíted egy jó minőségü autópályán, vagy egy fostalicska beton autópályán -10 fokban lefagyott úton ködben.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák