- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mesterséges Intelligencia topik
- Proxmox VE
- Ubuntu Linux
- OpenWRT topic
- Linux kezdőknek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
- Hálózati / IP kamera
- TP-LINK routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
djgeg
őstag
válasz WinstonWolf #252 üzenetére
Azért mert azok dolgoznak...
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
Nippon
őstag
válasz Cathfaern #249 üzenetére
Azért kell betiltani, mert egy adóelkerülésre épülő multicég, aminek a működése korlátozza a szabad piaci versenyt. Károkat okoz a gazdaságnak és tönkretesz egy egész ágazatot, a benne dolgozó sok emberrel együtt. Ezzel te ne foglalkozz, a lényeg, hogy olcsóbb legyen neked a fuvar, a szomszéd tehene meg dögöljön éhen.
-
Ragnar_
addikt
válasz Cathfaern #249 üzenetére
Azért "kell" betiltani az Ubert, mert azzal egzisztenciákat tudnak megmenteni, és inkább fizesse be a taxis a járulékokat, mintsem egy offshore tulaj vegye belőle a 34. yachtját. Lehet, hogy van olyan ország ahol nem okoz problémát az Uber működése, de itt Mo. úgy tűnik igen. (sztrájk is volt)
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Ispy
veterán
válasz WinstonWolf #252 üzenetére
Mert a nomrális taxis nem ér rá sztrájkolni, dolgozik, hogy pénz keressen.
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
-
BlackPriest
őstag
szóval az überes kocsi is mehessen a buszsávban, ne kelljen bekötni magát, átverhesse az utast, megverhesse a másik autóst? hajrá!
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
válasz BlackPriest #261 üzenetére
most már megkérdezem: mi akadályozza meg az uber fanokat, hogy ennyi idő után se foglalkozzanak a tényekkel?
lehet itt ócska módon vitát elterelni jobbra-balra, meg mindenféle *érvelés típust elővezetni, de hiába erőlködtök a b.sz.rásig, attól a tény még tény marad: az uber sofőrök nem költenek egy csomó olyan dologra, amire a taxisnak kötelező, ettől lehetnek olcsóbbak vagy profitábilisabbak.
amíg ezt nem vagytok hajlandók bevonni a gondolkodásotokba, addig az összes uber cikk csak clickbait lesz itt.
más: ha titeket inzultált vagy vert már át taxis, esetleg többször is, akkor megérdemlitek. mert ócsójánosok voltaltok akkor is, amikor taxit hívtatok. engem még soha nem vert át egy taxis se, megverni se akartak, velem mind normális volt. igaz, hogyha egyszer egy taxitársaság belét húzó autót küldött, többet nem hívtam őket.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#79335424
törölt tag
Kíváncsi leszek a végeredményre. Találtam egy joghézagot a közúti árufuvarozás szabályzásában. Ha maradhat az Uber, akkor megjátszom. Külön fuvarozói engedély nélkül, öt perces C+E jogsival is lehet 40 tonnás kamionokon munkát vállalni. Tudom, egy kicsit gázos, mert egy ilyen tank néhány családot kilapít, mire megáll, viszont így olcsóbban lehet fuvarozni. Hogy tetszik az ötlet?
-
Ragnar_
addikt
válasz #06658560 #257 üzenetére
Nem FIDESZ politikus külföldi bankban parkoltatott 200 millere ugrik be elsőnek.. Persze ők se szentek, de senki nem az. Majdnem biztos, mindenki a saját malmára hajtja a vizet valamennyire, ha helyzetben van.
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
szabogabor10
veterán
Én inkább a kormányt tiltanám be, azonnali hatállyal.
iPhone 14 Pro Max -- iPad Pro -- tv 4K -- Watch — Mac — AirPods Pro 2nd gen
-
válasz Viktor77 #263 üzenetére
"Téged mi akadályoz meg abban, hogy belásd, a taxisok a maffiájukat féltik, és 99%-uk adót csal?": én ezt nem vitattam, de ezzel nem lógnak ki a sorból, az uber is adót csal és a maffiáját félti. mondjuk azt látni kell, hogy adót nehezebb csalni úgy, ha kilógsz a sorból, mintha belesimulsz... ha megy 20 rozoga szekér az andrássyn, egyenkosz mindegyiken, ülnek benne ketten, a sor végén meg megy egy kanárisárga, világító szabadjelzős, kockás autó, szintén két emberrel, akkor melyikről fogod először azt tippelni, hogy adót csal? ez pont olyan, hogy a strandon is sokan a vízbe pisálnak, de csak a hülyéje csinálja a trambulinról...
ezen túlmenően van egy csomó költség, ami ellenőrizhető, amit minden taxison behajtanak. ezt simán megússzák az uberesek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BlackPriest
őstag
nem vagyok semmilyen fan, 15 éve saját autóval járok, tömegközlekedni max végszükség esetén. de akkor te, mint taxis fan, miért nem fogadod el a tényeket, hogy egy rossz hírű, hiénákkal teli paraszt réteg kirinyált a kőkemény kapitalizmus közepén egy kommunista egységáras rendszert és annyira szűklátókörűek, hogy nem az őket sújtó terhek ellen rinyálnak, hanem a sok konkurencia közül egy kiragadott ellen, valamint a másik rendszer minden pozitívumát nem próbálják meg beépíteni a saját rendszerükbe. és ha most jön a szokásos bullshit, hogy nem minden taxis ilyen, akkor hol vannak azok, akik kerek-perec kiállnak és elhatárolódnak a hiénáktól, a lehúzóktól, a bunyósoktól, stb? miért nem rekesztik ki maguk közül? ha meg a sok szabályozást nézzük, akkor azért tegyünk különbséget a megélhetési személyszállítók, a részmunkaidős és a hobbista réteg közt. ha én meghívom a haverokat egy főzőcskézésre és mindenki beszáll, már szakács vizsgát kelljen tennem, meg antsz engedélyt váltsak ki? továbbmegyek, ha egy taxis annyira megérősnek látja az ubert, át kell menni oda. ha én a mainál jobb munkahelyet találok, én is átmegyek, nem kötelező ott leélni az életem, ahol vagyok.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
BlackPriest
őstag
válasz #79335424 #264 üzenetére
a 40 tonnás kamion pont egyenértékű egy személyautóval. nyilván, ha én naponta járom a várost, csak onnan vagyok közveszélyes, ha az utasom fizet is ezért. amíg a munkáltatóm fizet érte, addig ugye semmi gáz nincs...
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Joeker67
aktív tag
válasz BlackPriest #268 üzenetére
Akkor kérdem én ismételten: hol vannak azok az utasok, akik panaszt tesznek, ha sérelem éri őket!
Én nem tudom kiszűrni a hiénát, mert nem én utazom vele! Amíg az utas nem áll ki magáért, nincs miről beszélni!
Fel kellene vállalni, nem csak fröcsögni, hogy a taxisok ilyenek meg olyanok, hanem ha valakit lehúznak jelentse be, különben nem történik semmi! Most ne gyere azzal, hogy nem történik semmi, mert igenis a bkk ezeknek a taxisoknak bevonja az engedélyét! -
BlackPriest
őstag
válasz Joeker67 #270 üzenetére
na hol vannak? aki megpróbál személyesen, az tudjuk hogy jár. aztán jön a telefon, ahol bekérik az autó minden azonosítóját akkor is, ha én telefonon rendeltem és ők tudják kit küldtek a hívásra, majd kölzik, hogy fáradjon be a bejelent személyesen. jól megkönnyítik.
unokatesóm barátai jöttek egy hétvégére külföldről, irreális árat kért a taxis, nem engedte kiszállni őket addig, amíg nem fizették ki. este, idegen ország, nem beszéled a nyelvet, két napra jöttél, fel fogod jelenteni? hogy? a zsaruk is gondolom annyira perfektek angolból, mint a többi hasonló szerv.
nem, vagy nem feltétlen a magyarokra utaznak az ilyenek...
milyen engedélyt vesznek el? nincs meg az indexes cikk? ott is leírják/elmondja a volt taxis faszi, hogy kevés az ellenőr és mindet arcról ismerik. hogy fogják megfogni ezeket? ok, legyen, elkapnak 5%-ot, a többi vígan folytatja.mod.: nem ismerem a taxis cégeket, melyiknél van rendes visszajelzési rendszer?
[ Szerkesztve ]
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
djgeg
őstag
válasz Joeker67 #270 üzenetére
Tettem panaszt a csoda Főtaxi-nál akinek a rendelt autója 2x annyiért vitt oda mint vissza ugyan annyi idő alatt és ugyan olyan távon (+az útvonal és forgalom minden ugyan az volt)(mind két kocsit telefonon rendeltem és szinte mindig velük utazom). Elküldtek a picsába, hogy tegyek panaszt a központi szervnél, ja meg én mondjam már meg a taxis azonosítóját aki engem vitt amit telefonon rendeltem tőlük... Központi szerv meg elküldött a picsába, hogy kéne egy blokk a taxistól vagy valami a Főtaxitól...
Sok sikert az ilyen feljelentgetésekhez Magyarországon...ui.: Keletinél ácsingózó lehúzós hiénákat is próbáltam már "feljelenteni" mert k ra ki volt velük a tököm amikor taxiznom kellet volna és velük próbáltam meg elmenni... 10 ből 9 el se akart vinni mert éppen vár a turistákra meg az utazókra... (vajon miért? mert azt le tudja húzni...) Az az 1 aki meg hajlandó lett volna azzal kezdte, hogy alkudozott.... nem mintha fix tarifák lennének már.....
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
#79335424
törölt tag
válasz BlackPriest #269 üzenetére
Nem egyenértékű. Amikor beülsz, akkor nem az árudat, hanem az életedet bízod rá. Ahogy a kamionsofőröknek, úgy a taxisoknak is hivatalos vizsgát kell tenniük. Nevezzük "emelt szintű" járművezetésnek.
[ Szerkesztve ]
-
BlackPriest
őstag
válasz #79335424 #273 üzenetére
értem. tehát, ha a feleségem és a gyerekem ül mellettem, akkor nem bízza rám az életét, de ha fizet érte egy nő meg egy gyerek, akkor igen. tök logikus
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
azbest
félisten
komolyan fogom a fejemet némelyik kommentet olvasva...
Magyar taxis és az esélyegyenlőség. De eleve butaság az egész. Az uber éppúgy nem taxi, ahogy a többi sofőrszolgálat sem az. Azokból meg majd minden sarkon van egy Bp-en.
Az uber nem taxi.
Ennyi. De jöjjön még 20 okos, aki leírja, hogy a kocsog uberes miért nem tartja be a taxis szabályokat. Azért, amiért én sem tartom be a hentesre vonatkozó szabályokat. Mert nem vagyok hentes. Tudnék írni pár közhelyet arról, hogy miért tart ott ez az ország ahol tart, de felesleges. Van, akinek erre van igénye.
(#258) fordfairlane
gondolom nem hallottál még arról, hogy a németeknél azért nem kellett sokáig minimálbér, mert a szakszervezetek kiharcolták maguknak az iparági minimumokat, aminél kevesebbet egy szakszervezeti tag sem kaphat. Persze ez úgy működött, hogy majdnem mindenki tag, mert hülye lenne kimaradni. Nem tudom, hogy van -e összefüggés a minimálbér bevezetése és a kelet-európai és európán kívüli bevándorlók érkezése között. De van egy tippem, hogy a feketén dolgozó, nem szakszervezeti tag, kelet-európai fönöknek dolgozók miatt kellett, mert vitték oda a mentalitásukat. Általában az ilyen munkás jön haza fröcsögve, hogy ingyen dolgoztatják és nyomor van nyugaton. Jah... persze. Ő exportálta a nyomorát, mert nem tudott meglenni nélküle.(#256) Surda-
én a nyugati légitársaságok sztrájkjáról volt szó. Nem a francia taxis maffia garázdaságáról. A képen is taxisok vannak.(#254) Nippon
mostantól semmi külföldi terméket vagy szolgáltatást ne végy igénybe. Ha túléled a hónapot, akkor jelentkezz újra.[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz BlackPriest #274 üzenetére
A feleséged és a gyereked tudja, hogy ki mellé ül be. A taxisofőr viszont teljesen ismeretlen. Továbbá nem ugyanaz reggel munkába menni, majd onnan haza, vagy egész nap a forgalomban dolgozni.
-
Hunreal
tag
válasz Viktor77 #178 üzenetére
Na és akkor milyen NAV ellenőr kedves Viktor? Hol dolgozott, melyik igazgatóság, melyik Főosztály, melyik osztály? Egy kis szakmaiságot légyszi! Nagyon szeretném tudni, mert itt mindenki 1 perc alatt NAV ellenőr lett, vagy hirtelen lett 500 NAV-os ismerőse.... De hát ezért jó az internet és a fórum. Bárki lehet belőled és bármilyen ismerőst kitalálhatsz...
-
BlackPriest
őstag
válasz #79335424 #276 üzenetére
én speciel egész nap a forgalomban dolgozok. kollégám is ül mellettem, sokszor más. hol jelentkezzek taxis vizsgára? sofőrsegély, limuzin, telekocsi, reptéri transzfer és társai meg sok éve legálisan elvannak taxis vizsga nélkül? ott nincs életveszélyben az utas? pizzafutár, bicós futár, mind a vezetésből a forgalomban és sima jogsival jól elvan.
ez az egész túllihegett dolog. láttam bkv sofőrt vörös fejjel üvölteni, nesze neked páv vizsga. taxis a buszsávban a rákóczin vészvillogóval, gondolom azóta is taxis. dupla záróvonalon visszafordulás, 50es táblánál 30-80-ig ahol épp jólesik forgalomtól függetlenül stb. semmivel nem jobbak bármi más sofőrnél. ha egy taxis vizsga tartalmazna 1-2 idegennyelvet, reakcióidő vizsgálatot, konfliktuskezelést (nem, a vipera nem az)stb, akkor lenne némi értelme. a sárga skoda suberb sem jobb semmivel a mezei társánál. az ubernél is tudod milyen kocsi jön és ha mégsem, nem kötelező beszállni, ahogy egy taxiba se.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Hunreal
tag
válasz BlackPriest #278 üzenetére
Übernél, ha 5 percen túl lemondod, 800 Ft-ot leszívnak, barátom.
[ Szerkesztve ]
-
BlackPriest
őstag
-
Hunreal
tag
válasz BlackPriest #281 üzenetére
Látom kiforgatod a szavaimat, de hát mit is várhatunk egy ilyen trolltól. Játsszál magaddal.
Szép napot! -
djgeg
őstag
Eközben az Uber: [MONDJ IGENT AZ UBERRE!
HALLASD A HANGOD]"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
elképzeltelek, ahogy utolsó utadon a nagy fekete kocsival az éneklő tömeg elején mész, és még mindig azt a q... főtaxist emlegeted, aki egyszer ötszázezer éve dupla áron fuvarozott...
neked se tűnt fel, hogy egy-két ellenpélda nem módosítja a nagyátlagot?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#79335424
törölt tag
válasz BlackPriest #278 üzenetére
Nem arról van szó, hogy nincsenek anomáliák a szabályzásban, hanem arról, hogy az ilyen anomáliákat redukálni kell, nem gyarapítani. A személyszállítást nem ismerem. Az árufuvarozásban sem a Magyar szabályozás volt a kezdeményező, hanem kénytelen volt alkalmazkodni egy EU -s direktívához. Bevezették az un. GKI kártyát, ami egy egységes, az egész EU -ra érvényes "bizonyítvány". Csak ez van és csak ezt kérhetik. Tulképp ezt a rendszert kéne minden szakmánál bevezetni.
[ Szerkesztve ]
-
"Az uber nem taxi.": és miért nem?
oda kanyarodtunk, ahova már nagyon sokszor: sz.r a törvény. ez megint csak erősítette a privát magánvéleményemet, hogy jogászt nem lenne szabad törvényalkotás közelébe engedni.mennyiből tartana azt mondani vagy írni egy staniclire, hogy mostantól az uber is taxi? hint: semennyibe.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
Átmehetnek uberezni a taxisok. Nem az uber a probléma, az uber a probléma tünete. Ahelyett, hogy megoldást találnánk inkább tiltunk. Vicc.
(#248) Stuartino: az, hogy az állam hogyan húzza le a taxisokat mindenféle extra díjjal aminek a szolgáltatás színvonalához semmi köze továbbra se érdekel senkit sem.
[ Szerkesztve ]
Thanos was right.
-
djgeg
őstag
Ez fél éve volt... és tökéletes példa arra, hogy egy jó taxis társaságnak titulált cég taxisa is átkúrhat... azok mellet, hogy panaszt tenni szinte lehetetlen.... de látom jól kiragadtad a lényeget... Bambano... komolyan már...
Az egy dolog, hogy megvan mindenről a határozott véleményed de az, hogy aki nem ért vele egyet az már csak hülye lehet az már sok... Hogy a fészkes francba vagy te Jómunkásember ?[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
-
z123456z
senior tag
Ma is taxiztam egyet, viszonylag jól el lehetett beszélgetni a sofőrrel a témáról, és bizony mondott néhány elgondolkodtatót.
A fillérb...ó elnevezésről:
Mostanában leginkább pont azok nevezik így őket különböző helyeken és fórumokon, akik az űber mellett azzal érvelnek, hogy olcsóbb a taxinál...( a városi legendák szerint felével, elméletben harmadával, gyakorlatban sokszor drágább, mint egy céges taxi ), akkor ki a fillérb...ó?Az adócsalásról:
Szerinte az adócsalás lehetőségét leginkább az utasok keresik ma is, és keresték akkor is, amikor a piacon megjelentek az úgynevezett "szotyi taxik", az 130-150Ft/km tarifáikkal. Minden második utazás úgy kezdődött, hogy "óra nélkül mennyi"?Volt még pár érdekes gondolata, véleménye, csak már lusta vagyok leírni, de ezek úgy megmaradtak bennem.
-
Joeker67
aktív tag
válasz BlackPriest #271 üzenetére
Pont ezt próbálom megértetni veled, hogy nem az ellenőrök fognak minden hiénát lebuktatni, hanem az utasnak kell megtenni, ha átvágják, persze, ha nem foglalkozik vele, mert neki az kényelmesebb akkor ne is hőzöngjön, ha legközelebb is megtörténik, hiszen ehhez ő járult hozzá a semmittevésével!
És mégegyszer, hogy megmaradjon: a bkk utaspanasz esetén, főként túlszámlázáskor, minden esetben bevonja a taxiengedélyt! Az index meg írjon amit akar, számomra hiteltelen, annyiszor bebizonyosodott már sajnos. Nem igazán néznek utána annak amit írnak.[ Szerkesztve ]
-
BlackPriest
őstag
válasz Joeker67 #295 üzenetére
akkor szólj, ha végigolvastad és értelmezted is, amit írtam. kulcsszavak: külföldi; nem beszéli a nyelvet; adott esetben nem sokáig marad; nincs a kezében semmi bizonyíték. ha ilyen feltételekkel bárkit bárkinek fel tudsz jelenteni, zseni vagy
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Joeker67
aktív tag
válasz BlackPriest #296 üzenetére
Én segítenék az ismerőseimnek, de egyébiránt a külföldi fiatalok jobban odefigyelnek és a legtöbbször elkérik a nyugtát is! Ha téged külföldön valami probléma ér akkor belenyugszol és füled farkad behúzva csendben hazajössz? Gratulálok!
Jó éjszakát mindenkinek, részemről befejeztem, sajnos értetlen, szűk látókörű emberekkel nincs értelme, ill. Nem is lehet normális vitát folytatni! -
Nippon
őstag
Nem, nem mehetnek áz, azaz nem mindenki. Meg amúgy egy társaság akinek van sok alkalmazottja, és sok pénzt beleölt a működésébe, az szerinted egyik napról a másikra rebbenjen szét és gyújtsa fel a székházát? Ráadásul egy olyan cég miatt aki nem tartja be a tisztességes versenyt?
Tényleg nem értem, hogy mi bajotok van, jöttök itt mindenféle baromsággal, hogy a kormány, meg a hiéna lehúzós taxisok. Most komolyan nem tudtok megítélni egy problémát önmagában, mindenképpen viszonyítani kell valami máshoz? Az Uber önmagában gáz, mindentől függetlenül, ezt kéne megérteni. -
BlackPriest
őstag
válasz Joeker67 #297 üzenetére
ha bent ülsz egy autóban és nem engednek ki, akkor nyugtát kérsz? kemény legény lehetsz
mod: imádom, amikor elfogynak az érvek és jön a sértődött nem lehet vitázni meg nem érted duma.
[ Szerkesztve ]
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
djgeg
őstag
Nem feltétlen erre értettem ( a story-ra).... Ez már csak a hozadéka... (meg a mostani hozzászólásod is, mert hülye vagyok, hogy nem értem meg a csoda "matematikai szabályodat" így biztos hülye vagyok.... Mindenhol így álsz hozzá.... Még mindig kérdezem, hogy a francba vagy te Jómunkásember ezzel a hozzáállással ? )
Az, hogy én csak hiba % vagyok a gépezetben... A nagy átlag meg nem ez... Az a baj, hogy aki taxizik rendszeresen nem egy ilyenbe botlik bele... hanem sokkal többe. Nagyobb gond az, hogy normálisan felnyomni nem is lehet.
Mutass pár statisztikát, hogy az általam elmondott story az csupán kis %-ka a csodás Budapesti taxi utazási összesítőn... Nem nagyon lesz ilyen... Főleg amíg felnyomni se lehet normálisan azt a szájbk%!% taxist...[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!