Új hozzászólás Aktív témák
-
Meridian
senior tag
"Tehát a lényeg: Az Uber nem fér bele a taxi definíciójába mert nincs benne hitelesített taximéter (vagy mi a franc).
Következésképpen az Uber mi?
Személygépkocsis személyszállító"A jogszabályokat nem lehet így megtekerni.
Az üzletszerű tevékenység keretében végzett személyszállítás engedélyköteles, és több feltételnek meg kell felelni. Ez alól akkor a taxisok is kibújhatnának, úgy hogy kiszerelik a taxamétert (minek az? úgyse hasznéálják sok esetben, ugye? -> csaló taxisok), majd google térképalkalmazással kikalkulálják az utasnak mennyi km-t tettek meg vagy tesznek majd meg, mennyi idő alatt, oszt számológéppel kiszámolják neki a viteldíjat - akár előre is.
A bíróságon mekkorát röhögnének erre a bírók, mikor a bünti alól ezzel akarnának kibújni a delikvensek?
-
Surda-
őstag
Ezek a szemét taxisok ma a tanárokkal szolodarítva tüntettek a kormány ellen.
"Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
Viktor77
titán
Muszáj nekik. Nagyjából elásták magukat a múltkori húzásukkal.
Szerda 22:35, RTL Klub, Házon kivül. Csodálatos riport, arról, hogy húzzák le a taxisok a kórházból távozó embereket.
Ami természetesen mind hazugság lesz, mert az RTL Klub is az Uber pártján áll. Oh wait...
Csinálni kell. Kész. Pont.
-
Surda-
őstag
válasz Viktor77 #403 üzenetére
Ajánlott olvasmány!
Erről írtam a 322-es hozzászólásban,de nem sokakhoz ért el,hátha most.
"A munkavállalók rémálmát hozhatja a nyakunkra az Uber és társai"
nem olyan bonyolult ám, picit tovább kell látni az orrotok hegyénél.[ Szerkesztve ]
"Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
-
-
Meridian
senior tag
... én meg már tavaly is erről pofáztam.
Más szavakkal, lerabolják a piacot, kigyilkolják a konkurenciát, majd miután monopolhelyzetbe kerültek, ők diktálnak, és mivel nincs szabályozás, nincs verseny, azt végeredményben a fogyasztók szívják meg. Most a fogyasztók kedvében járnak, ott ahol csak lehet, de nem ez a cél hosszútávon. Ezt hívják a sakk játékban tisztáldozatnak.Ezt csinálja a Monsanto is. Látszólag jobb növénytípusokat "fejleszt" ki, ezt szabadalommal levédi, osztán minden mást letaposva kiírtva ő marad nyeregben, ő határozza meg kinek ad vetőmagot kinek nem és mennyiért. Másrészt óriási kockázatot is hoznak magukkal, lásd Indiában a gyapottermesztők eseteit... (nem kapható más gyapotnövény-mag, csak a Monsantoé, viszont erről meg menet közben kiderült, megdöglik a rizómától... fasza hogy orrba szájba lehet permetezni, de egy nyamvadt más jelegű kártevő meg tönkreteszi az egész termést, mert arra meg nem jó ez a gyapot. A biodiverzitás adott fajon beül is fontos lenne, de nem a Monsantonak).
Másrészt a szabályozás és ellenőrzés kiiktatása vezetett a 2008-as ingatlan-válsághoz, amit mi még most is nyögünk...
-
Surda-
őstag
válasz Meridian #409 üzenetére
Utolsó mondatodat magyaráztam már pár fórumtársnak , nehezen értik.
A legvadabb kizsákmányoló vadkapitalizmushoz vezetne ez a fajta teljesen szabályozatlan működés minden téren.
Jöhetnek a sehová sem bejelentett,semmiféle közterhet nem viselő, önjelölt "szakemberek", akik kényszerűségből elvállalnak mindent.
Elvégre egy konnektort ők is be tudnak szerelni, egy csapot ők is fel tudnak tenni...,aha...[ Szerkesztve ]
"Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
MageRG
addikt
"A legvadabb kizsákmányoló vadkapitalizmushoz vezetne..."
Vigyázz kilóg a sarló meg a kalapács.
Egyszerűen hihetetlen milyen téves elképzelések keringenek itt.
A szabad piacon nincs olyan, hogy tartósan monopolhelyzetbe kerül valaki, mert azonnal jön egy másik cég aki betömi a piaci rést.
Állami szabályozással azonban ki lehet tiltani az alternatív megoldásokat, és így tényleg lerabolhatja egy cég a piacot. Lásd most a taxitársaságokat."What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
Surda-
őstag
Te valami óriási tévedésben vagy,ami az állam szerepét illeti.
Bemagyarázták neked a 444.hu-n,hogy fújfújfúj,állam,fúj,jaj,júúj,az olyan roooosz...
Nem fogod fel,hogy a piacot kontrollálni kell,különben eluralkodik a vadkapitalizmus, az emberek mértéktelen és soha véget nem érő kizsákmányolása.
Ha ez után a cikk után sem érted meg a logikát,akkor a hiba a te készülékedben van,ennél részletesebben nem tudom elmagyarázni.
Javaslom szaladj egyenesen kínáig és dolgozz napi 1$ -ért, ugyanis te erre vágysz.
majd meglátod milyen olcsó lesz minden és milyen jó lesz neked.[ Szerkesztve ]
"Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
BlackPriest
őstag
omg, nehogymár az államilag megszabott ár legyen a normális. nem a kommunizmusban élünk (papíron). egyen taxi, egyen közmű ár, vörös csillagos tetkót valaki?
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Surda-
őstag
válasz BlackPriest #413 üzenetére
Ezen már túlvagyunk és nincs kedvem minden idetévedőnek elölről kezdeni a magyarázatokat.
Kicsit olvass vissza,pl ott egy Index cikk,pár hozzászólással korábban,részletesen leírja a problémát."Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
Nippon
őstag
válasz BlackPriest #413 üzenetére
Ordas baromságot írsz, sok helyen nagyon is jó a hatósági ár. A közműveknél például.
-
Surda-
őstag
Ja,merz az Index olyan kormánypárti,mi?
Elolvastad egyáltalán,amit linkeltél?
Csak,mert pont ugyanazt írja,amit az indexes cikk:"Az olyan vállalkozások, mint az Uber, azt használják ki, hogy a foglalkoztatásból kieső munkaerő egyre többet kénytelen dolgozni, hogy pénzt tudjon keresni. Tulajdonképpen a közösségi gazdaság olyan rendszer, melyben a kockázat a gazdasági társaságoktól az egyénekhez kerül át, a szervezett foglalkoztatás eltűnik, a tőkések pedig hatalmas haszonra tehetnek szert igen alacsony fix költségek mellett. Az Uber esetében például az autósok saját maguk vásárolják, szervizelik, tankolják a gépjárműveiket, az Uber megszabja, hogy milyen viteldíjakkal és milyen feltételek mellett dolgozhatnak és eközben komoly sápot szed."
"Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
Cuccok
tag
Az Über pont azután érkezett Magyarországra amikor amikor a kormány idióta módon bizonyos lobbiérdekek miatt bevezette ezt az elmebeteg 240Ft/km-es fix tarifát a full demagóg "utasok védelme érdekében"
És taxisok nagy része nem tapsolt állva hozzá, mert a fix tarifával érkeztek az idióta szabályozások és költségek is melyeket a nagyságrendekkel lecsökkent utaslétszám mellett sem mindenki tud kitermelni még a magasabb tarifák mellett sem.
Azt ne higgyük már hogy az Über miatt lett kevesebb utas. Az Über csak betölt egy piaci rést, mégpedig azokat akik 120-150Ft/km-et szivesen kifizetnek egy fuvarért de a dupla árat már nem.
Saját példámból kiindulva:
Hetente 2 fix utazásom volt taxival kb 2x 1600Ft értékben a fix tarifák előtt egy piaci versenyben élen járó társasággal.
A fix tarifák óta összesen tíznél kevesebb utam volt taxival.
Inkább megyek saját autóval és nem fogyasztok alkoholt, vagy az olcsóbb lehetőséget választom (BKV, Über, bármi) mert az oda-vissza 6-7.000Ft már nekem nem éri meg.És az ilyen elmaradó utasok miatt sír a sok taxis hogy 15.000Ft-ot keres 1 hét alatt (ami mondjuk erősen kétlek)
Azzal mondjuk maximálisan egyetértek hogy az Überes sofőr nem bújhat ki az adófizetés alól, de az hogy megint mindenféle mesterséges árszabályozással éljen az állam olyan területen ahol az égvilágon semmi köze hozzá azzal nagyon nem...
Annyi mindenki alól húzta ki a lábát a kormány az utóbbi években sokkal drasztikusabb módon (szerencsejáték iparban dolgozók pl) hogy ez a természetes szelekció a taxisoknál is bele kell hogy férjen. Szépen természetes módon lecsökken az ezen a területen dolgozók száma és máris meglesz a kívánt bevétel azoknak akik kitartanak.
-
z123456z
senior tag
Érdekes cikk. Tessék elolvasni.
-
#06658560
törölt tag
A fix tarifának azért sem örültek a taxisok, mert a zóna rendszerű reptéri utak nekik is, az utasoknak is jók voltak, a törzsutas kártyák szintén, ahogy a sok személyes kisbuszok is, melyek mind kiestek. Mióta a mostani rendszer van, a kevésbé tervezhető ár miatt nem taxizom a reptérre én sem.
-
BlackPriest
őstag
Hat te telleg hulye vagy. Ha egy piacon nincs vereeny es egy szereplobszabia meg az arakat, mar el is erekezett, amitol be vagy szarva. Es ha az allam kihasznalva monopol helyzetet holnaptol dupla aron adja az aramot, mit lepsz? De jo a hatosagi ar? Gondolkodni kene...
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
MageRG
addikt
"A gazdasági világválság megmutatta,hogy mi történik,ha semmit sem szabályozunk államilag."
Érdekes, a válság másik olvasata meg pont az, hogy az állam idézte elő:
A kedvezményes lakáshitelek ösztönzésével boldog-boldogtalan vehetett házat. A magas kereslet még feljebb nyomta az árakat, ami nagyobb, de csak látszólagos fedezetet jelentett.
Olyanok kaptak óriási hiteleket, akik normál esetben a felét sem kapták volna. Amint kiderült, dőlt be az egész. A zálogosított, áron alul kínált házak meg döntötték be többi hitelt, mert már nem volt meg rá fedezet."What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
MageRG
addikt
A használt terminológiád ellehetetleníti az értelmes párbeszédet.
Talán meglepő, de a munkaerőpiac erről szól:
Ha értékes és ritka a tudásod, akkor te "zsákmányolod ki" a munkáltatód. Ha képzetlen és gyorsan pótolható munkaerő vagy, téged "zsákmányolnak ki".
Na most a taxizás pont olyan meló, amihez nem atomfizikus diploma kell...A Uber-féle cégek gyak. ugyanazt csinálják, mint a régi jó kényszervállalkoztatás. Mivel a teljes értékű munkavállalók felvételére mindenféle terhek rakódnak, áttolják a felelősség nagy részét. Ha van aki ennyiért vállalja, akkor ennyiért.
Egyébként csodálom hogy senki nem szólal még fel, hogy a kormány, aminek a munkahelyek növelése fontos lenne, most éppen munkahelyeket akar megszüntetni.
Ugyanez a kormány meg hasonlóan "kizsákmányolja" a képzetlen embereket a közmunkával."What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
BlackPriest
őstag
ennyi. a taxisok azért sírnak, mert milyen jó az uberesnek, hogy kikerüli a szabályozást és jobban megéri, az itteniek azért sírnak, mert nem éri meg, akkor most mi van? ha meg nem éri meg csinálni, ami hamar kiderül, nem fogják folytatni, keresnek más lehetőséget. gondolom páran már hallottak az iskoláról, nem rossz dolog
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Surda-
őstag
Na,és te ezt tartod követendő példának?
A kizsákmányoló kényszervállalkozásokat?
Mondtam már,akkor költözz a munkavállalókat egyáltalán nem szabályozó Kínába és dolgozz 1$ -ért.
Ha szerinted ez a jó, akkor uccu neki.
Ellenben,ha elnézel kicsit nyugatra, -ahol szerintem picivel jobban élnek az emberek,-azt látod,hogy az ÁLLAM SZABÁLYOZÁSA MIATT a munkáltatók nem tehetnek meg bármit a munkavállalókkal.
Ez ERKÖLCSI kérdés, az ÁLLAM FONTOSNAK TARTJA,HOGY MEGVÉDJE AZ EMBEREKET és ne rúghassák ki őket igazságtalanul,pl,ha egy nő áldott állapotba kerül.
Ez az ÁLLAM SZEREPE !
Teccikérteni? Ezért jó,hogy ott az ÁLLAM a cégek felett és nem hagyja,hogy bármit megtehessenek.
Ha csak a cégeken múlna,akkor lenyomnák a munkabéreket és nem fizetnének semmiféle járulékot, se fizetett szabadságot, se betegszabit, se semmit.
Ez a jó, erre vágysz?"Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
Nippon
őstag
válasz BlackPriest #425 üzenetére
Az államnak az baromira nem érdeke...
-
BlackPriest
őstag
mi nem érdeke? az állam egy nagy cég, ami a profitra utaik. az az érdeke, hogy többet kapjon. a taxisok árát sem a legalacsonyabbhoz igazította. és ha azt tette volna és csak ő szabhatja meg az árakat, mi akadályozza meg abban, hogy a duplájára emelje holnaptól? te? a taxisok? az eu? a denveri musztángok focicsapata?
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Nippon
őstag
válasz BlackPriest #431 üzenetére
Nem az állam fogja a duplájára emelni az árakat, te kevered a dolgokat.
-
#79335424
törölt tag
válasz BlackPriest #428 üzenetére
Iskola... iskola... Nem ugrik be. Abba milyen töltény kell?
-
Realradical
őstag
Ne kezdj el ötleteket adni...
Ahol én élek ott van olyan taxitársaság akik tarifában hasonlóak, mint az Uber. Ezzel elérték azt, hogy surge idején semmi értelme Ubert hívni, mert tovább tart míg X helyre odaér és kicsit többe is kerül.
Véleményem szerint egyszerűen sérti a Nagy Magyar Taxitársaság terv érdekeit az Uber.[ Szerkesztve ]
Things that try to look like things often do look more like things than things
-
BlackPriest
őstag
nem? nem a monopol helyzetben lévő piaci szereplő fogja? akkor mitől félsz? mindegy, hogy állami, vagy magán, vagy ufó, ha monopol, akkor nincs, ami az útjába álljon.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
z123456z
senior tag
Ausztriában és Németországban is a helyi hatóságok határozzák meg a tarifákat. Méghozzá olyanokat, amitől itthon sírva fakadnánk ám. Pedig nem most kezdték a kapitalizmust meg a piacgazdaságot.
Tessék kérem tájékozódni, mielőtt a taxi monopolhelyzetét és hatósági árszabályozását "tipikus magyar"-nak jellemezzük.
-
#06658560
törölt tag
válasz z123456z #436 üzenetére
Nem tudom, Németországban a bőrömön nem érzek államilag meghatározott áram díjat, ellenben rohadt nagy versenyt igen.
Ha taxi tarifára gondolsz, egy 50739, Köln Bergstraße 1. - Konrad Adenauer Reptér negyven euróért még direkt átszámolva is jobb, mint egy Örs vezér tér-Ferihegy.
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
Jé, majdnem ugyanazok az arcok, mint egy akármilyen másik, (pl. űrhajó-kilövéses) témában. Csak ott mindenki hajtóműtervező-mérnök volt, itt meg ugyanazok az emberek közgazdászok és közlekedésmérnökök...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Surda-
őstag
Jaigen? Ebben az esetben arányosítani kell?
Mikor a taxisok költségeit viszonyítjuk az Überesekéhez,akkor nem kell arányosítani?
Neked mindenre van valami kontrád?
A szar is jó,ha nem rólunk van szó?
Fórumtárs azt írta Németországban olcsóbb a taxi, erre kiderül,hogy közel duplája,de neked erre is van valami szöveged,komolyan mondom beszarok rajtad."Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
z123456z
senior tag
Na, még egy utolsó magyarázat, mielőtt hajba kaptok.
Nem a német tarifa a lényeg, hanem az, hogy ott sincs verseny a taxi piacon, hatóságilag meghatározott árakon dolgoznak a taxik. És ott is monopolhelyzet van, csak a taxis taxizhat.[ Szerkesztve ]
-
MageRG
addikt
"Mondtam már,akkor költözz a munkavállalókat egyáltalán nem szabályozó Kínába és dolgozz 1$ -ért."
Ez színtiszta demagógia.
Te miért nem adsz több pénzt a péknek, zöldségesnek, hentesnek? Hiszen szegények nem keresnek annyit, mint pl. Ausztriában!
Senki sem kényszerít arra hogy 1 USD-s órabérért dolgozz. Ha sehol sem fizetnek eleget, még mindig indíthatsz saját vállalkozást.
A cégek, ha senki nem vállalja annyiért, akkor kénytelenek lesznek bért emelni.
Legalábbis így működik egy nem szétszabályozott piacon."Ha csak a cégeken múlna,akkor lenyomnák a munkabéreket és nem fizetnének semmiféle járulékot,..."
Nem a cégek feladata gondoskodni a nyugdíjadról meg a betegszabidról, hanem a tied. Ugyanis ez a te saját érdeked és felelősséged. Ezért kell olyan munkaszerződést kötnöd ami ezt is lefedi.
Az állam feladata pedig ezen szerződés betartatása.Egyébként azt tartom követendő példának, hogy az állam minél kevesebbet nyúlkáljon bele a piac működésébe.
Egyrészt mert valahányszor belenyúltak, elcseszték, másrészt mert egy ordas nagy korrupciós kockázat."What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
djgeg
őstag
Erre írtál hülyeséget:
"Ha taxi tarifára gondolsz, egy 50739, Köln Bergstraße 1. - Konrad Adenauer Reptér negyven euróért még direkt átszámolva is jobb, mint egy Örs vezér tér-Ferihegy."Azért jobb az kint mert a fizetésük arányosan sokkal magasabb ezért nem akkora teher mint itthon...de ha ezt se fogod fel akkor nem tudunk miről érdemben beszélgetni
Németek:
"teljes munkaidőben alkalmazásban állók átlagos bruttó havi keresete pedig 3.264 euró (874 ezer forint) volt."
Magyarország
"A budapesti alkalmazottak havi bruttó 300 ezer forintos keresete" Maga a magyar átlag még szarabb a 246 ezer.
Nagyon nem mindegy, hogy majdnem 3-4x annyi a bruttójuk és a taxi meg 2x annyi ahhoz képest mint itthon. Ezek mellet nem vagyok tisztában, hogy mennyi a Netto a Németeknél abból a bruttóból, de sejtem arányaiban kevesebb az adóteher mint itthon. (ha jól tudom ott több kulcsos van pl)Ezért jobb a németeknél a 2x annyiba kerülő taxi mint itthon... de tudom nehéz felfogni.
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5