- ASUS routerek
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Bittorrent topik
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- DIGI internet
- Milyen routert?
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- Aliexpress tapasztalatok
- TP-Link Archer C5 - AC1200 router
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rive
veterán
válasz Lompos48 #146 üzenetére
A fentebbi metódus csak és kizárólag a jel digitális tárolására szolgáló formátumok tesztelésére szolgál. Azt a kérdést teszi fel, hogy egy, mondjuk 16 biten, 20kHz mintavételezéssel felszeletelt szinuszjel miben fog különbözni egy kvázi-végtelen biten, kvázi-végtelen mintavételezéssel felszeletelt jeltől. A kérdésfeltevés ezen teoretikus jellege miatt nincs szükség a jel fizikai manifesztációjára.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
SÖ
őstag
válasz Lompos48 #132 üzenetére
Ez a külömbség a hobby elektronika és a professzionális mérőműszerek között. Egy PC-ben commersz alkatrészek vannak, egy oszciloszkópban méréstechnikára kihegyezett áramlkörök ahól a specifikációban rögzitik a tűréshatárokat. Egy PC-ben, hól van hőmérséklet kopmpenzált oszcillátor? Érdekes hi-end CD lejátszóban van.
-
Suker10
aktív tag
válasz #16939776 #154 üzenetére
Lemérted? Az elefánt nem fog nagyobbat.
Müzli 38% gyümölccsel: "Száraz, hűvös helyen tárolandó. Az elemzés értékeit a természetes termékek biológiai variáció. Hiszen ebben a gabonafélék természetes termék tartalmazhat nukleáris alkatrészek, részek és kő shell alkatrészek is." De legalább természetes.
-
#27483136
törölt tag
válasz Lompos48 #146 üzenetére
(és SÖ-nek is)
Ez a lényeg:nem kell átmenni hardveresen semmin, pont igy kikerülve a hangkártya, erősitő bajait.
Pl.: meg akarod tudni az MP3 okozta veszteségeket: megcsinálod a vaw>MP3 konverziót, de innentől nem kell felmásolni egy MP3-ra, ami ezt visszateszi vaw-ba (mert igy belemérnéd a készüléket is, amit nem akarsz), hanem visszakonvertálod vaw-ba és máris meglátod a két vaw közötti különbséget. Igy nem függ a mérés attól, hogy Sony, vagy Tescogazdaságos lejátszót használsz.Itt még az MP3 konverzió sem történik meg. Itt nem azt látod, hogy mi a 2 jel között a különbség, hanem azt, hogy fourier-sorba fejtés után, az eredeti kizárólag csak 1 tiszta szinuszhullámban, ami semmi felharmonikust nem tartalmazott, megjelentek a 3., 5., 7., 9...stb páratlan felharmonikusok, mivel a kvantálás során korlátozott a bitek száma, és a jel apró kis négyszögjelekből áll össze. Ha négyszögjelet fourier sorba fejted, tisztán páratlan harmonikusok jelennek meg. És ez meg is lett a "mérés" után.
Ha vennénk a fáradságot és megcsinálnánk mi a sorbafejtést kézzel, papiron cerkával, pont ezt az eredményt kapnánk. -
GerykO
aktív tag
Én is kb ezt akartam kifejezni, csak másik megvilágításból.
A legegyszerűbb példa az erősítőm és hangfalaim milyenségéről, beállításáról, késleltetésének folyamatos finomhangolása eredményeképp, aki eddig leült velem megnézni a Legenda vagyok (asszem ez az amikor szinte egyedül van a sok zombi ellen egy nagyvárosban Will Smith). Mielőtt lelőné a gazellát, oldalról bevetődik az oroszlán, akkor eddig mindenki felugrott a kanapémról és nézett jobbra, hogy bakker hol az oroszlán? Megmondom őszintén még így, hogy tudom mi fog következni én is megrezzenek mindig.
Ha meg nézek egy koncert dvd-t, egyik kedvenc amikor a Metallica koncert felvételét nézem, amikor egy szimfonikus zenekar játszik a háttérben, és külön tudom boncolgatni az első hegedűst, meg a két másodhegedűs vonóhúzásait, akkor azt mondom majdnem olyan mintha ott ülnék a színpadon. (ilyenkor feláll a szőr a hátamon is)
Nekem itt kezdődik a HI-FI érzés. És hallottam már ennél nem kicsit komolyabb rendszert, és hallható a különbség. Még valamikor 92-93 körül, porbafingó koromban, váltam fanatikussá. És akkor hallottam először normális hangcuccon Madonnát, és megkérdeztem ki ez a baszott jó énekes, és nem akartam elhinni, hogy tv-n vagy rádión keresztül elképesztően más.
És zenehűség témában majd akkor leszek hajlandó bárkivel is vitába szállni, ha bárki egy hangvillához hangol egy trombitát, vagy csellót, úgy, hogy behangolja a hangszert, majd utána pengetik csak meg a hangvillát, és ugyanaz a hang szólal meg(súgok ez 440Hz).
Lehet köpködni, de szar ha valakit abszolút hallással áld meg az ég (drága a számomra elfogadható hangtechnika, digitálisban pedig kétszer annyi, és amikor a Creativ SB-live hangkártyára fujjoltam akkor is hülyének néztek az ismerőseim, de érdekes nálam hallották azt, amire panaszkodtam )Válaszolj a privátra!!! Elég annyi is, hogy szarok rá(d)...
-
SÖ
őstag
válasz #27483136 #157 üzenetére
Úgy tudom a konverter analóg kimeneti szűrője 20kHz-nél vág. Innentől nincs értelme felharmónikusokról beszélni.
Az egész digitásis probléma itt kezdődik, és itt ér véget. Ugyanis a szabvány alkotói azt gondolták, hogy amít nem hallunk nem kell rögzíteni így spórolva egy csomó helyet. A gond az hogy tényleg nem halljuk, de érzékeljük, hiányérzetem kelletkezik, ezért nem teljes az élmény. Mindenkinek javaslom egyszer hallgasson meg egy tiszta analóg forrást.[ Szerkesztve ]
-
GerykO
aktív tag
És ha a basszeres szándékosan fingott, mert a szám koncepciójában benne van? Akkor nekem azt ne szűrje ki a hangmérnök. Ha egy zenekar nem tud egyben feljátszani egy számot, akkor ne vegyen fel stúdiólemezt. Az olyan zenekar gyakoroljon még, vagy a tagjai menjenek el árkot ásni! Én nem szeretem az olyan zenét, ami arra alapszik, hogy valaki felénekel valamit, azt megeffektelik, számítógéppel alávágnak valami prüttyögést, a klippben 1-2 szilikonozott 3.14csa kelleti magát, amiből a borítóra már cenzúrázott kép kerül, és csak bizonyos szerek hatása allatt mondja azt az ember, amikor a hangerőtől már 50%os halláskárosodást szenvedett, hogy mekkora zene.
Számomra a zene, az úgy áll össze, hogy a dallamot meg a ritmust hangszerek keltik, amit ember szólaltat meg, lehet ének is benne, de az énekesnek legyen jó hangja. A műfaj meg olymindegy, csak legyen jó, ne pedig populáris a sex-shells miatt.
De mint említettem nem kell velem egyetérteni!Válaszolj a privátra!!! Elég annyi is, hogy szarok rá(d)...
-
SÖ
őstag
Teljesen egyet értek veled, ma egy számot hetekig vesznek fel mert az énekes tehetségtelen, és bizonyos részeket 100-ból egyszer tud kiénekelni. Ma az albumok egy összemontírozott több hónapos anyag. A Beatles csak akkor rontott ha elpoénkodták, de sorolhatnám a régi nagyokat.
-
Rive
veterán
-
#27483136
törölt tag
Meghallgattam az alábbi felvételt. Kifejezetten márkás kiadvány: Bolero, Karajan vezényletével.
Teljesen szubjektív véleményem: kezdődhetne halkabban és végződhetne hangosabban is. Engem nem zavarna a nagyobb dinamika.
A legelső fúvós belépés szerintem túl hangos, míg a végén lehetne mégelsöprőbb a fortissimo. De ez szubjektív.
-55dB-nél kezdődik a zene és majdnem 0dB-nél végződik. Tehát kihasznál mindent.A végén gyönyörűen (vagy inkább rondán!) látszik a limitálás. Ennek nem kéne olyannak lennie. Egy nagyzenekar nem tud 0,1dB-n belül játszani fortissimót!
-
WonderCSabo
félisten
Hogyhogy csak most vettem észre a cikket? Elég kurta lett, sajnos, gondolom idő hiányában.
-
dabadab
titán
Az a baj, hogy a te saját, erősen szubjektív véleményedet megpróbálod valamiféle objektív igazságnak beállítani. Ha azt mondod, hogy neked tetszik a bakelit hangja, azzal nincs semmi gond. Ha viszont nekiállsz totál megalapozatlan kijelentéseket tenni a hangtechnikáról (úgy, hogy aztán expresszsebességgel kiderül, hogy semmit sem értesz hozzá), akkor viszont ne lepődj meg, hogy ellentmondanak neked. Érted, ha azt mondod, hogy neked a magyar népdalok jobban tetszenek, mint Bach, akkor az oké, de ha azt mondod, hogy a magyar népdalokban sokkal kifinomultabb ellenpontozási technikák vannak, mint Bachnál, akkor ne lepődj meg, hogy páran leoltanak.
"Persze, hogy romlik az analóg jel"
Ez az egyetlen elvi különbség van az analóg meg a digitális jel között, és ebből a szempontból a digitális jel a nyerő.
"Az analóg módon kifejezett PI, az a "PI""
Nem. Az analóg módon kifejezett pi az mondjuk két szakasz, amiknek a hosszainak az aránya pi.
"ne toljanak mindenre rá szűrőket, mert én arra vagyok kíváncsi, amit egy zenekar tud produkálni, és nem arra a hangmérnökök mivel csalják el a hibákat..."
Egyrészt eddig azt magyaráztad, hogy a mindenféle szűrőkön átmenő LP az, ami természetesen hangzik (egyébként ilyen szűrők a CD-nél is vannak, RIAA-korrekció viszont nincs), másrészt meg egy konstans alul- vagy felüláteresztő szűrővel nem lehet elcsalni semmit se, ezek csak arra szolgálnak, hogy a jelnek csak az a része maradjon meg, amit az adott hordozó technológiailag elbír. Mondom, nagyon látszik, hogy nem ismered a témát.
"tesztelgettem egy-két Denon, Onkyo, Pioneer, Yamaha, Sony, Marantz, és Philips digitális erősítőt"
Digitális (D osztályú) erősítőt ezen cégek többsége nem is gyárt, csak tök közönséges, AB osztályúakat, innentől kezdve nem nagyon tudom értelmezni ezt az analóg-digitális erősítő dolgot.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Az LP-k masterelésénél is teljesen bevett szokás az aluláteresztő szűrő használata (ugyanis szerencsétlen bakeliten sem lehet ezercsillió hertzes jelet tárolni), innentől kezdve eléggé értelmetlennek érzem annak a boncolgatását, hogy halljuk-e ezeket a frekvenciákat, mivel ezek semmiképpen sincsenek ott a lemezen.
DRM is theft
-
SÖ
őstag
Természetesen Én is erőssen kétlem, de manpság annyi parafenomén mászkál az utcán Ha visszaolvasól ezt egy hozzászóló említette magáról.
Emberi szem: = 130 000 000MP-es fényképezőgép , 400nm-től 700nm-ig érzékeli a színeket, (akkor lennénk szupermanok, ha szemünk és fülünk egyben átfogná a hallható, és látható spektrumot.) kb. 16millió szint képes megkülönböztetni.
-
#27483136
törölt tag
CD-nél egy nagyfokszámú szűrő működik 20kHz-en. 22kHz-en már kigyilkol mindent. Ez elvi okokból kell is, hogy így legyen.
Bakelitnál a vágófej korlátoz elsősorban. Jó vágógépnél még 40kHz-et is fel tudnak vinni a lemezre. Még, ha nem akarják akkor is lesznek ott felharmonikusok, hacsak direkt nem akarják elrontani. Kicsit jobb hangszedővel meg le is szedhetők. -
-
Lompos48
nagyúr
válasz #27483136 #168 üzenetére
Akkor most ez hogyis van?
Jó vágógépnél még 40kHz-et is fel tudnak vinni a lemezre. Még, ha nem akarják akkor is lesznek ott felharmonikusok...
Most már a masterelésnél a vágógép tűje, kése, fejszéje viszi fel a felharmonikusokat is, vagy négyszögjellel vezérlik, hogy kijöjjenek belőle a Fourier páratlan felharmonikusai is?
Asszem kezd kicsit baj lenni az iránnyal... -
GerykO
aktív tag
Ha jól tudom 44200 Hz-ig lehet bakelitre rögzíteni, mig cd-re 22100Hz.ig. Ez ugye pont a fele? Akkor kérdem én buta földi halandó, miért ne lenne hallható a különbség? Ja hogy törött tűvel karcolódik a bakelit? És nem lehet magas frekvenciájú hangokat előcsalni a lemezből? Lehet szövet tokban kellett volna páramentes helyen tartani a bakelitet, és nem kellett volna hagyni, hogy a napon meggörbüljön?
Persze azóta már romlott a hallásom, de lehet még most sem tudnak olyat hangot rögzíteni egy cd-re amit ne hallanék meg. Mellesleg addig nem megyek valaminek olyan mélységig neki, amíg a tudásomat elégnek érzem ahhoz, hogy tudjam miről beszélek. Nem szeretnék két lábon járó lexikonná válni.
Mindegy, ez a véleményem, és amíg nem lesz az SACD sokkal elterjedtebb, és elfogadhatóbb árú a piacon, addig tuti maradok az esetek többségében az analóg jelforrásnál. Persze lehet addigra a holografikus tárolók fognak inkább teret hódítani, az 1-3 terrás kapacitásukkal...Válaszolj a privátra!!! Elég annyi is, hogy szarok rá(d)...
-
#27483136
törölt tag
válasz Lompos48 #171 üzenetére
Olyan ciki, hogy 30 évvel ezelőtti cuccokkal kell összehasonlítani a CD hangminőségét. Mindez fel sem merülne, ha nem spórolták volna el azt a rohadék 2 bitet, meg a +5kHz sávszélességet. Valahol, valamelyik fórumon valakinek ez az aláírása:a hangminőség nem egyenlő a műszaki paraméterekkel. Teljesen egyetértek vele. Volt asszem a Panának olyan erősítője (kb 2x50W-os), ami az adatlapja és minden emberi mérés szerint is 0,002% torzítást tudott, kb 5Hz-50kHz-es tartományban. Kevés erősítő volt - beleértve a bolgár és üzbég gyártmányúakat is - amelyik ne szólt volna jobban, mint az a förmedvény.
De nem kell itt hélium-hűtés, csak ismételni tudom magam:
1973, Pink Floyd - The Dark Side of the Moon, quadró kiadás. A quadró kódoláshoz kellett a 38kHz-es felső határfreki. Bementél a boltba és megvetted az új Floyd lemezt, amin 38kHz-ig tudtak rögzíteni. Ha volt quadró végfokod dekóderrel, és persze olyan pic-up-od, ami átvitte a 38k-t, akkor meghallgattad. Ha nem, akkor ment sztereóban. 1973!!! És csak 1982 körül jött a DMM, ahol a vágógép nem viaszba, vagy mibe, hanem direkt fémbe, amorf rézbe vágta az anyagot. Az tudta a 70dB dinamikát.
Ja, hol tart 2010-ben a CD? Eltelt 30 év? -
#27483136
törölt tag
válasz Lompos48 #171 üzenetére
Szerinted a CD-ket hogy gyártják? Pontosan ugyanúgy préselik, mint az LP-t! Minden kis pitet "egyenként".
Ox, ez nem az analóg vs CD topik, de talán rámutat arra, miért is lenne jobb a több bit, nagyobb mintavételezés, mert már nekünk csóróknak úgyis ez marad, a gazdagok meg megveszik az egyedileg gyártott bakelitot és csöves erősítőn hallgatják.[ Szerkesztve ]
-
#27483136
törölt tag
válasz Lompos48 #179 üzenetére
Ezt honnan vetted?
Az alap 'A' hang 440Hz, aminek a "zavaró" 3. harmonikusa 1320Hz, , ami ott van, ahol a hallás elkezd a legérzékenyebb lenni, az 5. harmonikus 2200Hz, ahol már a legérzékenyebb tartományban van. És ebben a tartományban van a zene lényege.
Kb 7kHz-nek a 3. harmonikusa lenne 21k, amit a CD már át sem visz, és a fül egyébként sem érzékeny már ott...De 7k-n már egyébként is csak a cintányérok vannak már.
A hallás kb 1k...4k tartományban a legérzékenyebb.[ Szerkesztve ]
-
#27483136
törölt tag
Itt a hallásgörbe. Ezen látszik, hogy 2-7kHz tartományban a legérzékenyebb a fül, és a hangerővel ez hogyan változik a teljes hallható tartományban.
(javítva az 1-4kHz-eset, amit elírtam kissé)[ Szerkesztve ]
-
Lompos48
nagyúr
válasz #27483136 #180 üzenetére
Igazad van, csak én megint másról beszéltem. Emlegetted a 20kHz-t a lemezen. Elméletileg, ha a 440Hz-nek felkerülnek a harmonikusai vágáskor, ugyanez érvényes magas hangokra is. Innen "spekuláltam" ki. Kösz a felhomályosító adatokért. Már az előzőekben bebifláztam őket. Nem veszed észre, hogy elejétől azt próbálom szuggerálni, hogy nem sok értelme van itt a 20kHz körüli/feletti frekvenciákról olyan rettenetesen komolyan társalogni? Csak suttogva jegyzem meg, hogy több, mint harminc éve foglalkozom audióval. Jó pap is holtig tanul. Én inkább abbahagyom
[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
válasz #27483136 #177 üzenetére
A kérdés eldöntésére tennék egy javaslatot: Vegyél le a polcról egy olyan zenét ahol rézfúvósok játszanak, és szerinted kiválóan szól. Ezek nagyon sok felharmonikust tartalmaznak, szóval van benne akár 20K is.
Csinálj belőle wav.-ot, és az egyik példányt eredetiben, a másikat 16K-nál meredeken elvágva. töltsd fel valahova. letöltve meghallgathassák hogy van-e különbség.
Csak javasolnám ezt, hogy vége legyen az alaptalan hülyeségek ismételgetésének, és vissza lehessen térni az eredeti témára.
-
SÖ
őstag
válasz Lompos48 #183 üzenetére
Pedig pont ez a lényeg, amit sokan nem akarnak megérteni, vagy elhinni. Azok a frekvenciák amik kívúlesnek a hallásküszöbünkön, is szerves részei a zenének. Nem hallod, de az agy tudat alatt mégis feldolgozza. Erre a bizonyíték, hogy nem tudod mi hiányzik a zenéből, de nem úgy szól, mint amikor megvannak. Még egyszerűbb példa, Van egy zenei részlet ami egyre mélyül, és már nem is hallod, csak érzed a levegőben, egyszer csak megszűnik ahogy abbamarad.
-
#27483136
törölt tag
válasz Lompos48 #183 üzenetére
Azért beszélek a 20k felettiekről, mert:
- A 20k feletti vágás (a szűrő miatt), fázistolást okoz az egész hallható frekitartományban. (Fázistorzítást okoz, ami érdekes módon a telefonátviteli szakkirodalomban már az 1940-es években ismert volt - a beszédérthetőség miatt.) A térhallásnak viszont alapja a helyes fázisátvitel.
- Azt sem szabad elfelejteni, hogy nem csak a CD-lemez van egyedül: felvételkor is megtörténik a sávszűrés, a DAC is sávszűr, lejátszáskor meg még erősítők, hangdobozok kapcsolódnak hozzá. Ezeknek az anomáliái mind összegződnek. Tehát a 20-20k-s átvitelt eredőben csak akkor kapod meg, ha mindegyik külön-külön sokkal jobb ennél.Ox, most én is abbahagyom
Ha akarod tiéd az utolsó szó
Uff[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz WonderCSabo #178 üzenetére
Ha jól látható sávosodás van, az tényleg a kódolás miatt van.
DRM is theft
-
-
dabadab
titán
"Nem hallod, de az agy tudat alatt mégis feldolgozza."
Ha nem hallod, akkor mit dolgoz fel az agyad?... A magas hangokat nem azért nem halljuk, mert blokkolja az agyunk, hanem azért, mert a fül átviteli karakterisztikája ott már a mélybe zuhan.
"Erre a bizonyíték, hogy nem tudod mi hiányzik a zenéből, de nem úgy szól, mint amikor megvannak."
Ebből csak a bizonyíték maradt ki. Egyébként "hypersonic effect" néven van rendes, tudományos elmélet erre, a probléma csak az, hogy egyedül egy japán kutatónál jött ez elő (nála is elég furcsán), senki másnak nem sikerült reprodukálnia az eredményeket.
ELP: "Hangdoboz? Az meg elektro-mechanoakusztikus átalakító. Csoda, hogy működik."
Így van. Ezért is érzem erős aránytévesztésnek ezt a 16 bit/24 bit témát, tényleg, mintha azon filóznánk, hogy most egy kispolszkira W vagy ZR sebességindexű gumit rakjunk-e.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz WonderCSabo #193 üzenetére
Szerintem ez azért nem a "jól látható" kategória (főleg nem mozgóképen, ahol ráadásul van képzaj, meg dithering, meg amúgy sem direkt erre tenyésztett tesztábrákat mutatnak), ellentétben azzal a sávosodással, amit a DVD-k hajlamosak produkálni.
DRM is theft
-
#27483136
törölt tag
Persze....jogos...csak...
szerintem az egész akusztika-hallás téma nekem olyan, hogy ennél még az atomfizika sem érthetetlenebb.
Mert hogy is van az, hogy egy 1...10% torzítású, korlátozott sávszélességű hangdobozon keresztül meg lehet különböztetni két erősítőt, vagy CD-játszót, amik 0,01% torzításúak, 5-50kHz átvitelűek?
És simán lehet azt mondani: az egyik egy gány, a másik meg jól szól.
Szerintem a hangdoboz inkább hangszer. Mindene olyan. Mint 1 hegedű, legalábbis a jobbak - összehangolt hangszer.
Olyan, mint egy számítógéppel megtervezett hegedű, meg egy sztradivári.
Találkoztam olyan hangdobozzal, ami minden részében olyan volt, ami szerint jól kellene szólnia (beleértve a hangszórók szerkezetét is)...és tré volt a hangja. És találkoztam olyannal, ami ellentmondott mindennek, amit tanultam és mégis jól szólt.[ Szerkesztve ]
-
#27483136
törölt tag
válasz #27483136 #195 üzenetére
Biztos érthető volt, de amikor van egy "cirádás" frekiátvitelű hangdoboz, ami mondjuk 60Hz-től 20k-ig tud a maga módján, és pakolgatod rá a jó erősítőket (rotel, denon, radford, HK....) és az egyiknél azt mondod: ennél jó a mély, meg a magas, de a középpel baj van, a másiknál: ennek tolakodik a közép, a harmadiknál meg bántóan sok a magas, a negyedik meg dögös, de szinez...és a térhatások is mások...közben frekiátvitel szerint mindegyik rendben van 20-20k között. És mondjuk hallod, hogy az egyik-másik jobb mélyben, holott mindegyik 5Hz környékén indul, a hangdobozok meg 60Hz-től. Ennek mi a magyarázata? Mert konkrétan előfordult. (Kicsit hazudtam...de ezek a tapasztalataim)
[ Szerkesztve ]
-
Auratech
őstag
Az állatok hangját idesorolva néhány összefüggés. Nem az a lényeg, hogy egy ló meghallja a 38 khz-t. Nagyon kevés természetes hang van, ami élete során ezt produkálja. Viszont a ragadozók által osonás közben produkált finom neszek felharmonikusainak, formánsainak felismerését támogatja a felülről nyitott hallás. Ez életfontosságú az irányok definiálása érdekében. Ezért hall jól minden préda és ragadozó állat.
Egyébként nyugodj meg . A lovak és sok más állat szépen "hallja" a 20Hz alatti hangokat is, mint veszélyforrást (árvíz, hó, földcsuszamlás, sziklaomlás, fa kidőlés, tűz, távoli vihar...)
A mi kultúránkban a hallás rendkívüli mértékben érzékeny a 300hz és 2 khz közti hangok minden paraméterére. Ebben a tartományban jobban hallunk, mint bármely más állat, az információ kinyerését tekintve. (koktélparty effektus) Ez a beszéd információ hordozásának eredménye. Afféle szoftveres túlminta vételezés. Jó példa erre, hogy mélyen a zajszint alatt lévő felvételből a beszédtartalom és a megszólalás akusztikai metaadatai mindenki számára egyértelműek, akit képesek fókuszálni az adott nyelv mintázataira.
A koktélparty dolog 16 biten nagyon ritka. 24 biten gyakrabban reprodukálható. Az irányoknál a függőleges méret érzete 16 biten kevésbé karakteres, 24 biten többször megjelenik. Átfedés van. 16 biten is lehet jó mikrofonozással, kevés belevitt fázismenet anomáliával jó jelenlét érzetű felvételt csinálni. Pld a pawnshop... 24 biten ez alapból elvárható lehet, ha ugyanolyan alázattal történik a zenéhez fordulás, mint korábban a 16bites technika korlátainak súlyozásakor a felvétel tervezésekor.
És a tengerimalac hallja a dörmögést!!!Auratech Field Recording
-
Suker10
aktív tag
válasz WonderCSabo #193 üzenetére
Ennek semmi köze nincs a 8 bithez. A képen mindössze 256 értéket lehet megadni az adott szín élénkségének, ezért csak 256 szín jelenik meg egyszerre. Ezt szinte bármelyik ember meg tudja különböztetni, mert a közelében sincs a szem érzékenységének. 128 felett van a határ, ott már kezd elmosódni a kép. Minden színárnyalat eléri ezt a pontot. A másik probléma az, hogy színárnyalatból sem tud túl sok eltérést megállapítani. Az kb. ilyen nagyságrendű. Ha egy adott képet nézel, akkor az emberi szem kb. 400000 színt tud megkülönböztetni rajta. Ebben benne vannak a különböző színárnyalatok, különböző élénkséggel és különböző telítettséggel. Ez egy maximális érték, ennél több szín megkülönböztetésére nem képes az emberi szem. A hibák okát nem a színek számában kell keresni, azt a tömörítési eljárás okozza. Képek tömörítésénél a túl nagy veszteség miatt nem korlátozzák a színek számát. Veszteséges tömörítésnél ált. maga az algoritmus is generál a képhez nem tartozó színeket, amik a valóságban nincsenek. Ez pl. jól látható hibát okoz a képen.
Müzli 38% gyümölccsel: "Száraz, hűvös helyen tárolandó. Az elemzés értékeit a természetes termékek biológiai variáció. Hiszen ebben a gabonafélék természetes termék tartalmazhat nukleáris alkatrészek, részek és kő shell alkatrészek is." De legalább természetes.
-
SÖ
őstag
válasz #27483136 #195 üzenetére
"És találkoztam olyannal, ami ellentmondott mindennek, amit tanultam és mégis jól szólt."
Az a tölcséres amit csináltam annak idején saját tervezés volt és részben egy meglévő hangfal kibelezéséből állt. Vifa dómsugárzó vólt a motorja a magastölcsérnek, ami kb. 80cm hosszú volt lemezből 30cm-es tölcsérrel. A középmotornak vásáróltam egy Csehszlovák zárt kónuszos kifejezetten középsugárzót. Ennek a kürtője állítva kb 130magas volt, 90fokban előre szélesedett kb. 70cm átmérővel. Mindez 1,5-es lemezből. A kiszélesedő tölcsér részt szeletekből ponthegesztéssel vartuk össze. A mély ládában maradt, 2db 35cm-es papír membrános hangszóró. Hangváltó maradt a gyári 250W-os. Nem zizegett, a cintányérokon lehetett hallani a fémes ízt, és a különböző méretű tányérok hangszínét is meg lehetett különböztetni. Sade hangja úgy szólalt meg mintha ott lenne a szóbában, a közönség, a bekiabálások, meg lehetett számoln a tapsviharban, hányan tapsolnak a mikrofon közelében. Nem nagyon mertem felhangosítani, de annak idején (80-as évek) szilveszterkor rendesen megmozgatta a levegőt. Elég mélyre lement, de nem volt annyira transzparens. Az erősítő egy saját készítésű kvázikomplementes AB osztályú (BC, BD) tranzisztoros bétára válogatva,50w-os végfok volt, aminek a bemenetére tettem egy potit. 5Hz-145kHz. A tápegység 2db 1KW-os toroid +-tápos, oldalanként 20000mikroF-dal. Saját készítésű kábelek, és tüskék. Összességében nagyon ronda volt az egész, minden hol vezetékek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE RTX 3060TI GAMING OC 8G
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 7900X3D 64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest