- Microsoft Office és Office 365 topic
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Synology NAS
- DIGI internet
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Mikrotik routerek
- TP-Link WR1043ND router
- HBO Max & OD topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
A plusz headroomhoz azert azt hozza kell tenni, hogy az a +20 dB (mert konkretan annyi, ki lehet szamolni) akkor lenne igaz, ha a bitmelyseg lenne a korlatozo tenyezo - a gyakorlatban viszont nem ez, hanem a mikrofonok (es akkor itt jonne a plusz rinya amiatt, hogy amugy sincs semmi ertelme a plusz headroomnak az agyonkompresszalt felvetelek koraban).
Ja, meg a kotelez cikk: megmertek, nem hallhato a kulonbseg.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #27483136 #37 üzenetére
"60dB dinamikát egy átlagos bakelit lemez is tudott. Ez kb 3-10szerese a CD-ének."
Ezzel szemben a valóság az, hogy a CD ~96 dB-t tud, vagyis úgy hatvanszorosát, mint az LP.
"Semmi problémájuk nem volt a dinamikával akkoriban sem az erősítőknek, sem a hangfalaknak."
Dehogynem. Szerinted mekkora teljesítmény kellen ahhoz, hogy akár egy nagyon csendes, 20 dB-s alapzajszintű szobában megjelenjen az LP mind a 60 dB-nyi dinamikatartománya?
Egyébként gyakorlati szempontból abszolút felesleges ezen a 16/44.1 és 24/96 közötti különbségen rugózni, már az előbbi is bőven felülmúlja bármelyik hangfal tudását.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #27483136 #58 üzenetére
"a kvantálás miatt a CD (meg a digitális cucc) torzítása fele hangerőn a duplájára nő, 10-ed hangerőn a 10szeresére."
Más szavakkal: a CD-n a kvantálási zaj abszolút nagysága hangerőfüggetlen (és baromi kicsi).
"lesz még hangminőség -96dB-en?"
Lesz, már amennyire különösebb hangminőségről van értelme beszélni gyakorlatilag hallhatatlanul alacsony hangerőszinteken.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #27483136 #129 üzenetére
Tehat betoltotted tok ugyanazt a file-t referenciakent meg meresi adatkent is, es ebbol kihozta, hogy torzitas van? Wow.
Ezek utan erdekelne, hogy hogyan mertel LP-n 80 dB-es dinamikatartomanyt meg hogy milyen torzitas tartozott a -80 dB-es reszhez (es azt hogy merted).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Egy digitális hang sosem fogja visszaadni az analóg hangok teltségét"
Csak egeszen felve emlitem meg azt, hogy az LP frekvenciaatvitele nem tul jo (alulrol nagyon erosen korlatos es a magas hangok teren sem tul eros, raadasul ezek a korong belseje fele haladva szepen elfogynak). Szoval en igazan nem mernek ilyen kijelenteseket tenni, sot, valahogy az az erzes motoszkal bennem, hogy egy jo minosegu ADC+DAC parost nem nagyon lehetne meghallani egy bakelites lancban.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Akárhogy is nézed, az analóg jel mindig pontosabb, mint a digitális."
Dehogy. Mitol lenne az? Az, hogy melyik a pontosabb, a konkret jelektol fugg (a harmincas evekbol szarmazo lemezeim eleg egyertelmuen pontatlanabbak a CD-nel, egy studiokban hasznalatas szalag meg minden bizonnyal pontosabb, mint valami olcso jatek parbites hangmintaja). Az egyetlen biztos pont az, hogy az analog jel tovabbitaskor menthetetlenul romlik, a digitalis meg nem.
"Fejezd már ki nekem digitálisan a például a PI értékét légyszives"
Persze, pontatlan lesz. De az analog modon kifejezett pi is az lesz, mert nem lehet tokeletes kort rajzolni. Innentol kezdve meg nem az a kerdes, hogy melyik lesz abszolut pontos (egyik sem), hanem az, hogy melyikkel lehet nagyobb pontossagot elerni adott korlatok (ar, meret, stb) mellett.
szerk: "Ha ebből ki akarod szűrni a zajokat, és elkezded konvertálgatni"
Tudod, hogy mukodik az LP rogzitese? Az az alap, hogy raengednek a jelre egy alul- meg egy felulatereszto szurot, aztan keresztulnyomjak egy RIAA ekvalizaciot, aztan lejatszaskor megint nyomnak ra szuroket meg RIAA ekvalizatort. Es ez csak a legalapabb, megkerulhetetlen resz.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Vagyis a természetesség híve vagyok, amit az analóg világ prezentál felém a hibáival("zajaival") együtt."
Az LP sercegese, futomuzaja, nyavogasa, a lemez kopasabol adodo zaj meg egyebek az minden, csak nem termeszetes. En legalabbis eloben meg nem hallottam olyan enekest, akinek sercegett volna a hangja.
Egyebkent meg az, amit irsz, teljesen elment valamifele lila kodbe, ahonnan semmifele tenyszeru dolog nem latszik. Az fog termeszetesen szolni, ami precizebb, ennyi, fuggetlenul attol, hogy analog vagy digitalis.DRM is theft
-
dabadab
titán
"Ez kb. akkora mese, mint a milliárdnyi szín megkülönböztetése pl. a TV-nél."
Ugyan ez itt off, de a 10 bites panel nem csak parasztvakitas, ugyanis a megjelenitok maguk is machinalhatjak a beerkezo adatokat (kontraszt, szinegyensuly, stb) es a plusz bitek biztositjak azt, hogy a kimenetnel is meglegyen a legalabb 8 bites szinfelbontas (ami onmagaban egyaltalan nem eltulzott, elegge ott van azon a hataron, hogy latszik-e savosodas a szomszedos arnyalatoknal), ne csak pl 7.
szerk: az mondjuk igaz, hogy ezt a marketinges anyagok nem igy adjak elo, hanem hetet-havat osszehordanak.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Az a baj, hogy a te saját, erősen szubjektív véleményedet megpróbálod valamiféle objektív igazságnak beállítani. Ha azt mondod, hogy neked tetszik a bakelit hangja, azzal nincs semmi gond. Ha viszont nekiállsz totál megalapozatlan kijelentéseket tenni a hangtechnikáról (úgy, hogy aztán expresszsebességgel kiderül, hogy semmit sem értesz hozzá), akkor viszont ne lepődj meg, hogy ellentmondanak neked. Érted, ha azt mondod, hogy neked a magyar népdalok jobban tetszenek, mint Bach, akkor az oké, de ha azt mondod, hogy a magyar népdalokban sokkal kifinomultabb ellenpontozási technikák vannak, mint Bachnál, akkor ne lepődj meg, hogy páran leoltanak.
"Persze, hogy romlik az analóg jel"
Ez az egyetlen elvi különbség van az analóg meg a digitális jel között, és ebből a szempontból a digitális jel a nyerő.
"Az analóg módon kifejezett PI, az a "PI""
Nem. Az analóg módon kifejezett pi az mondjuk két szakasz, amiknek a hosszainak az aránya pi.
"ne toljanak mindenre rá szűrőket, mert én arra vagyok kíváncsi, amit egy zenekar tud produkálni, és nem arra a hangmérnökök mivel csalják el a hibákat..."
Egyrészt eddig azt magyaráztad, hogy a mindenféle szűrőkön átmenő LP az, ami természetesen hangzik (egyébként ilyen szűrők a CD-nél is vannak, RIAA-korrekció viszont nincs), másrészt meg egy konstans alul- vagy felüláteresztő szűrővel nem lehet elcsalni semmit se, ezek csak arra szolgálnak, hogy a jelnek csak az a része maradjon meg, amit az adott hordozó technológiailag elbír. Mondom, nagyon látszik, hogy nem ismered a témát.
"tesztelgettem egy-két Denon, Onkyo, Pioneer, Yamaha, Sony, Marantz, és Philips digitális erősítőt"
Digitális (D osztályú) erősítőt ezen cégek többsége nem is gyárt, csak tök közönséges, AB osztályúakat, innentől kezdve nem nagyon tudom értelmezni ezt az analóg-digitális erősítő dolgot.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Az LP-k masterelésénél is teljesen bevett szokás az aluláteresztő szűrő használata (ugyanis szerencsétlen bakeliten sem lehet ezercsillió hertzes jelet tárolni), innentől kezdve eléggé értelmetlennek érzem annak a boncolgatását, hogy halljuk-e ezeket a frekvenciákat, mivel ezek semmiképpen sincsenek ott a lemezen.
DRM is theft
-
-
dabadab
titán
válasz WonderCSabo #178 üzenetére
Ha jól látható sávosodás van, az tényleg a kódolás miatt van.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Nem hallod, de az agy tudat alatt mégis feldolgozza."
Ha nem hallod, akkor mit dolgoz fel az agyad?... A magas hangokat nem azért nem halljuk, mert blokkolja az agyunk, hanem azért, mert a fül átviteli karakterisztikája ott már a mélybe zuhan.
"Erre a bizonyíték, hogy nem tudod mi hiányzik a zenéből, de nem úgy szól, mint amikor megvannak."
Ebből csak a bizonyíték maradt ki. Egyébként "hypersonic effect" néven van rendes, tudományos elmélet erre, a probléma csak az, hogy egyedül egy japán kutatónál jött ez elő (nála is elég furcsán), senki másnak nem sikerült reprodukálnia az eredményeket.
ELP: "Hangdoboz? Az meg elektro-mechanoakusztikus átalakító. Csoda, hogy működik."
Így van. Ezért is érzem erős aránytévesztésnek ezt a 16 bit/24 bit témát, tényleg, mintha azon filóznánk, hogy most egy kispolszkira W vagy ZR sebességindexű gumit rakjunk-e.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz WonderCSabo #193 üzenetére
Szerintem ez azért nem a "jól látható" kategória (főleg nem mozgóképen, ahol ráadásul van képzaj, meg dithering, meg amúgy sem direkt erre tenyésztett tesztábrákat mutatnak), ellentétben azzal a sávosodással, amit a DVD-k hajlamosak produkálni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz con_di_B #202 üzenetére
"ami natívan egyáltalán nem is tud 44.1kHz/16bit-et, csak 48kHz/24bit-et"
Izé, ezek natívan 48kHz/16 bitesek - ráadásul ha 24 bitesek volnának, az se számítana, mert a legkisebb byte kinullázásával tökéletes 16->24 bit konverziót kap az ember, a gond a 44,1->48 kHz konverziónál van.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Az analóg rögzítési forma képes több felharmonikussal teltebb hangzást rögzíteni, meg vissza is adni azt."
Nem. Ez teljes mértékben megalapozatlan állítás, amit nem támaszt alá semmi sem.
"Az esetek nagy részében az analóg jeleket nem baszták tele agyontorzított szűrőkkel, mint manapság teszik a digitális technika rohamos fejlődése mellett."
A két dolognak abszolút semmi köze egymáshoz. Analóg cuccokkal is agyon lehet torzítani a jelet, meg digitálisan is lehet érintetlenül hagyni.
Ami a masteringhez konkrétan szükséges machinációt illeti, ott meg a bakelit sokkal rosszabbul áll, mint a CD, komolyan, olvass utána, hogy az a hanganyag, amit simán ki lehet rakni CD-re, még milyen plusz feldolgozást igényel ahhoz, hogy beleférjen a bakelit megkötései köze."Szerintem azt te is beláthatod, hogy egy digitális szűrő akár egy mezei pc-n is lefuttatható, addig egy analóg jel torzításmentes szűréséhez azért jóval komolyabb eszközök szükségesek."
Tényleg fogalmad sincs, hogy miről beszélsz.
"És még mindig nem az eredeti mondanivalómat cáfolod"
Nekem erősen úgy tűnik, hogy az eredeti mondanivalód az, hogy az analóg jobb, mint a digitális, ez meg szamárság.
Duracellm...: "A Digitális technika képtelen erre, mert a két mintavétel között átlagolást végez (mintavevő kapacitás), tehát nem lesz meg minden változás a jelben, csak "összekötögetni" tudja a csúcsokat"
Nyquist-Shannon mond valamit?... Meg lesz minden abban a jelben (és egyébként jelezném, hogy természetesen az analóg rögzítésnél is van adatvesztés).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Tekintve, hogy az emberi szem első lépése az, hogy komponensekre bontja a színeket (mivel a három alapszínnek mind vannak saját csapjai), ezért tényleg csak az az érdekes, hogy egy-egy alapszínnek hány fokozata van.
"egy vörös szín, ami tartalmaz zöldet és kéket is, az emberi szem viszont nem tudja megkülönböztetni."
Hát már hogyne tudná Ez így a számok alapján valami világospiros v. rózsaszín lehet, persze, hogy meg tudjuk különböztetni a tiszta pirostól.
DRM is theft
-
dabadab
titán
" a mezei CD játszó hangja szerintem messze alulmarad a DVD csatornánkénti 24/96 hangjához képest"
Khm
A DVD 48/16, ráadásul DD v DTS tömörítésben, márpedig azt minden önjelölt audiofil megmondja, hogy a pszichoakusztikus tömörítés megöli a zenét (lsd meg: "a 320 kbs-es mp3-at is rettenetesen szól az eredetihez képest, bármikor kiszúrom")DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #16939776 #228 üzenetére
"Ember, ez egy elmélet ami ideálisnak vett szűrőkre és esetekre igaz"
Azért a te hozzászólásod is nagyon elméleti síkon született, nem pedig konkrét implementációs nehézségekkel foglalkozott, másrészt meg a DAC-oknál alkalmazott brickwall filterek elég közel vannak az adott esetben ideálisnak számító karakterisztikához.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"A szín azért világos, mert magas a vörös értéke."
Nem, azért világos, mert a full vörös mellett még pluszban ott van a zöld meg a kék komponens is, ezek világosítják.
"Tegyük fel, hogy digitálissal is el lehet érni ugyanazt a minőséget. Akkor melyik lenne a jobb választás?"
Digitális, egyértelműen.
"Az tény, hogy a digitális kevésbé érzékeny a zajra."
Gyakorlatilag egyáltalán nem érzékeny rá. A digitális jelet át lehet küldeni több tízezer kilométernyi kábelen úgy, hogy a végén egészen pontosan ugyanaz jön ki, mint ami bement. A digitális felvételt le lehet másolni, aztán a másolatát lemásolni, aztán... akár egymillió generációig úgy, hogy az egymilliomodik másolat másolata pontosan megegyezik az eredetivel. Próbálj csak meg analóg jellel ilyeneket csinálni
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #27483136 #235 üzenetére
"A megírt CD-d nem fog bit-re megegyezni az eredetivel. Az eredmény több kilobájttal el fog térni az eredetitől."
Ha ez tényleg személyes tapasztalat, akkor valamit nagyon rosszul csináltál. A másolt CD-nek bitre pontosan meg kell egyeznie az eredetivel. Az tény, hogy az audio CD-n erősen látszik, hogy olyanok tervezték, akik inkább bakelittel foglalkoztak, nem számítógépekkel és emiatt pl. a pontos pozicionálás rettentő nehézkes - de nem lehetetlen. Rendes programot kell használni rippeléshez, pl. Exact Audio Copy v. cdparanoia, aztán nem lesz ilyen gond.
"Digitális átvitelnél is lehet hiba. Vajon miért szokott ellenőrző összeg lenni a csomag végén"
Lehet hiba, a checksum meg azért van, hogy ne legyen Ezért mondtam azt, hogy gyakorlatilag zajmentes a digitális átvitel: a napi gyakorlatban terabyte-nyi adatokat mozgatunk úgy, hogy nem kell adatátviteli hibák miatt aggódnunk.
"Összességében a digitálisnál pont ugyanazt kell követni, mint az analógnál: le kell tenni egy "mester" felvételt a HDD-re, vagy egy tárhelyre és arról készíteni a másolatot, ha nem akarod minden egyes másolással rontani a minőséget"
Ööööööö... ha most 1980 lenne, akkor azt mondanám, hogy biztos azért mondasz ilyeneket, mert még nem láttál élőben számítógépet. Viszont most ezt nem tudom mondani, ezért értetlenül állok ezen kijelentésed előtt.
"analógnál is lehet minőségromlás nélkül több 10.000km-t áthidalni."
Nem lehet. A jel kölcsönhatásban folyamatosan van a környezetével, vagyis megváltoztatja azt, az meg a jelet, ezért az analóg jel egy millimétert se tud megtenni minőségromlás nélkül.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #27483136 #239 üzenetére
"Lehet"
Nem lehet Az, hogy viszonylag keves minosegromlassal el tudtak kuldeni az anyagot, az alapjaiban kulonbozik attol, mint hogy minosegromlas nelkul. A minosegromlas nelkuli analog jelatvitel igy elso blikkre fizikai lehetetlenseg, olyan, mint az orokmozgo.
"Tudsz olyan átlagos felhasználót, aki esetleg ellenőrizni szokta?"
Szerintem az elmult tiz evben keszult minden CD ripper program normalisan mukodik es tobbszor is ellenorzi, hogy mit olvasott. Egzebkent ha megfigyelted, nem azt mondtam, hogy a digitalis atvitelt nem lehet elrontani: el lehet rontani, ha az ember igyekszik. Viszont lehet (es a gyakorlatban az esetek elsopro tobbsegeben ez is tortenik, sot, ez az elvart viselkedese) tokeletes adatatvitelt csinalni, ami analog jelnel elmeletileg sem lehetseges, nem hogy gyakorlatilag.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz con_di_B #244 üzenetére
"Az Audio CD tényleg nem fog bitről-bitre megegyezni, lejátszás közben meg aztán pláne nem"
Itt kenytelen vagyok ellentmondani, mert ezen a teren konkret mereseket is csinaltam, mert erdekelt, hogy valojaban mennyire jellemzo az olvasasi hiba CD lejatszasnal. A meresi modszer az volt, hogy eloszor lerippeltem a CD-t, aztan lejatszottam asztali lejatszoban (konkretan vmi tescogazdasagos DVD jatekosban, mert egyreszt az volt, masreszt meg ettol volt igazan izgalmas a dolog ) es felvettem a hangkartya SPDIF bemeneten, majd osszehasonlitottam a kettot. Tobb oranyi anyagban talan ket helyen volt elteres, ott is csak a masodperc tort reszeig. Lehet, persze, hogy csak szerencsem volt a CD-kkel, hogy csak olyan karcok voltak rajtuk, amikkel a CD hibajavitasa meg tudott birkozni es tenyleg csak elvetve kellett interpolalnia, vagy valami, de azert ez az eredmeny azt valoszinusiti, hogy az olvasasi hibak nem jellemzok.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #27483136 #241 üzenetére
"Mivel a minőségromlás nélküli AD-DA konverzió sem lehetséges."
Es ennek mi koze a digitalis atvitelhez? Semmi. A AD/DA a digitalis meg az analog vilag kozotti kapu.
"Ne érts félre, nem a digitális tecnikát fikázom. De elfogultnak sem kell lenni vele."
Szerintem az, hogy egy adott technikaknak a legalapvetobb jellemzojet nem tagadjuk le, az nem reszrehajlas. A digitalis technikat egeszen konkretan azert hasznaljuk, mert lehet vele tokeletes jelatvitelt csinalni. Ez az egyetlen elonye van, viszont ezert tudunk szamitogepeket epiteni, ezert mukodik az internet.
(#243) ELP: a pozicionalasi hibabol eredo jittert (aminek a neven kivul semmi koze nincs az orajel egyenletlenseget jelolo jitterhez) mindenki hallja, mert ez pattogast eredmenyez, kb olyat, mint a porszemek az LP-n.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Az a baj, hogy a mondanivalód olyan komplex, hogy szerintem senki sem érti, hogy mire is gondolsz igazán. Én csak azt látom, amit ideírsz, az pedig egy rakat random eszmefuttatás, amiknek túlnyomó többsége tényszerűen téves alapokról indul (újabb gyöngyszem: "az analóg jel jobban tetszik, mint a digitális, mert hallható a különbség"), vagyis eleve hibás.
"De jó legyen nézzük csak az audio lemezeket. Tegyük fel, hogy félted az eredeti cd-d és készítesz egy másolatot róla, akkor az a másolat meddig fogja bírni?"
Bármeddig. Egy-egy hordozó persze simán tönkremehet, de a digitális adatnak van az a remek tulajdonsága, hogy lehet másolni innen-oda gond nélkül. Nálam pl. a családi fényképekről van napi backup egy RAID-5 tömbön plusz erről az archivumról van offsite backup. Akinek fontosak az adatai, az tartson róla biztonsági másolatokat - ez így volt ezer éve is, a digitális technika csak annyit tett hozzá, hogy könnyebbé tette a másolatok készítését.
tdd587: én mondok olyat, hogy bakelit, annak ellenére, hogy tudom, hogy nem bakelitből van. Sőt, a "fehér csoki" kifejezést is használom, pedig...
(#262) ELP: a lejátszók nagy része ma már támogat valami veszteségmentes formátumot (mondjuk pont wav-ot nem, mert abban senki sem tartja zenéit, mert több szempontból is elavult (standard metaadatok hiánya, tömörítés hiánya)). Technikai akadálya nincsen nagyon, hogy 192/24 adatot is kezeljen (egy Wolfson WM8742 (talán az egyik legjobb sztereó DAC) nagyker ára bőven 10 dollár alatt van), a probléma csak az, hogy baromi sokba kerül az, hogy emellé olyan analóg fokozat kerüljon, hogy ebből bármi is hallható legyen.
DRM is theft
-
-
dabadab
titán
Valami azt sugja, hogy soha az eletedben nem volt meg a kezedben meromuszer. A konkret mai technologiai szinvonalon azonos ar mellett a digitalis technika ad nagyobb pontossagot.
"Ha már a 16 bites digitális jel jobban szól, mint az analóg, amire senki sem panaszkodott"
Esetleg te nem panaszkodtal ra, de eleg sokan igen (eleg csak utananezni, hogy a hangmernokoknek mit kell buveszkedniuk az LP-k masterelesenel, hogy nagyjabol normalisan szoljon az anyag). Az LP belso savjaival kapcsolatos felvetesre megint elfelejtettel valaszolni, valamiert kinosan kerulod a temat. Meg mondjuk azt is, hogy szerinted mi az a digitalis erosito.
"akkor mi a ******ért kellett kifejleszteni a 24 bitet?"
Mar tobbszor volt a topikban, de legyen ujra: studiomunkahoz, hogy nyugodtan lehessen ugy dolgozni, hogy a vegeredmenyben tenyleg legyen 16 bitnyi informacio.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"CDDA Circularly Disposed Dipole Array"
A Wikipedia disambiguation page-en nem az első, hanem a második (Compact Disc Digital Audio) megoldást kellett volna copypaste-elni Azt egyébként nem teljesen értem, hogy mit akartál mondani - ha azt, hogy a CD-n 16 bites hang van, akkor abban igazad van, de nem erről ment az eszmecsere.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Kezdek kételkedni abban, hogy egyáltalán hallottál-e már CD-t
A rádiók hangzását alapvetően az határozza meg, hogy a stúdióban mit tolnak rá a jelre. A Roxynál pl. jó eséllyel csutkára tolják a kompresszort meg rátolnak mindent, hogy hangos, nagyon alacsony dinamikájú valamit kapjanak, jó dübögő basszussal - innen kezdve nagyjából mindegy is, hogy milyen a forrás.Na, ezek után rakd be mondjuk Lajkó Félix 2001-es CD-jét, amit egy erdőben, a szabad ég alatt vettek fel. Vagy, ha már a térre utazunk, akkor JMJ-től az Aero 5.1-es változatát, aztán azokra mondd, hogy nincs bennük dinamika, előzenéhez közeli élmény vagy tér.
Ja, meg ha már D-osztály és hangminőség: a T-ampokhoz volt szerencséd?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Filmeken még el is megy de zenén a mélynek is van Jobb/bal oldali létjogosultsága, mert szerves része a térleképezésnek. Ma ezt már teljesen figyelmen kívül hagyják."
Ellenben bakelitnél... ja, izé, bakelitnél a mélyeket monóra keverik, hogy a tű ne ugorjon ki a barázdából (CD-knél nem).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- AirPods Pro, hibátlan
- HP Zbook Firefly 16 G10 (865S8EA) Mobile Workstation - ÚJ - 16" notebook - i7-1360P, 32GB
- Asus TUF FX505GE - 15,6"FHD IPS - i7-8750H - 16GB - 512GB SSD - GTX 1050 Ti - Win11 - Magyar
- ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING + Intel Core i5-8600K + SK Hynix 16GB DDR4 2666MHz - Számla + Garancia
- VADIÚJ, BONTATLAN! Mac Mini M2 8GB 256GB