- Linux kezdőknek
- Synology NAS
- Milyen routert?
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Crypto Trade
- ASUS routerek
- Aliexpress tapasztalatok
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Attix82
őstag
válasz Mágus2 #40983 üzenetére
Az a gond az olajokkal, hogy ami hidegen is úgymond már elfogadható, az melegen felhígul és eszi a motor.
PL ha az olajnyomást leszabályoz 6 bar-nál, akkor az 10w -40-nél már kb 1200-as fordulatnál megtörténik, míg 5w-40nél 2000-es fordulat. A 0w-40 pl 3000-es fordulat. (hideg állapotban)
Ez azért is fontos, mivel hideg a legkritikusabb egy motor számára. Ezért is jó az aki beindítja hidegen és járatja alapjáraton ami 1200-1500 as fordulat. Így akkor még elfogadható mennyiségű olaj jut mindenhez.
Viszont ugye minél hígabb olajat tesz bele az ember, annál nagyobb az esélye is, hogy többet fog enni melegen. Mert olyan nincs, hogy hidegen és melegen is tökéletes.
Én azt mondom egy pici olajfogyasztás belefér, így legalább tudod ,hogy ez a határ ,ami jó hűtést és kenést biztosít magasabb fordulatokon is (melegen). Ha ebbe az esetben sűrűbb olajat teszel bele, valószínű megfogod melegen az olajfogyasztást, de ezzel párhuzamosan rontod melegen a hűtést + hideg oldali jó kenését az alkatrészeknél.
Használjátok az előírtat és komoly gond nem lehet Általában 5w-40 + gyártói jelzés meglegyen.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs