- Synology NAS
- PHP programozás
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Linux kezdőknek
- Direct One (műholdas és online TV)
- A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- DIGI kábel TV
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoo8800
veterán
válasz slett27 #196949 üzenetére
Nincs benne könyöklő, én megpusztulnék nélküle.
Az 1.8 TSI-ből volt egy széria, amit gyárilag selejt dugattyúkkal szereltek, az ilyen autó simán bekér 0,5-1L olajat 1000 km-en. Amiben jó dugók vannak, azoknál nincs különösebb olajfogyasztás. Egy ilyen kocsinak ismerni kell az előéletét.rip and tear, until it is done
-
bul07
nagyúr
válasz Mágus2 #196944 üzenetére
Egy 2005-ös 1.9 PDTDI (BRU) vezérlés cseréje mennyire igényel szaktudást?
Kérdezem azért hogy mennyire jó szerelő kel hozzá
Ebben az évben mindenképpen meg kell ejteni, de nehéz egy olyan szerelőt találni aki nem egy emberen akar meggazdagodni de ért is hozzá( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
iceQ!
addikt
Sziasztok,
VW Polo, 2012 1.2 benzin. ESP lámap fékezés után kigyulladt, majd úgy is maradt. Motor leállít, majd újra elindít. Ekkor a jelzés megszűnt. Mire kell gyanakodni? (Eddig ez a hibajelenség nem volt)
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
-
veterán
Qru: Itt DSG váltó átírásra ajánlod az LA chipet
molnarpeter: Itt DPF/ javított csalószoftver korrigálásra ajánlod az LA chipet.Beszéltem velük, konkrétan a pestivel, mert melóhelyemhez nincs messze és az Oroszlányi központ ha jól látom hétfőnként zárva van.
Csalószoftver: Visszaprogramozást nem csinálnak. DPF regerenálás ritkítását nem tudják megoldani, amit tudnak, hogy teljesen kiírják a DPF-et, de akkor ki is kell venni, amit ők is vállalnak, akkor az plusz egy nap és plusz néhány tízezer forint. Azért teljesen kiiktatni nem szerettem volna, csak az élettartamát maximalizálni.
DSG átírás: Azt mondja a fickó hogy régebbieket nem tudják, csak kiszerelt váltóval (amit nyilván nem), újabbak már OBD-n írhatóak, a váltás pont 2012 és az enyém is 2012, ha odaviszem akkor látják.
Elvileg váltási pontok akkor az újabbaknál átírhatóak, de olyat, hogy amikor fékezés után már csak 5-10km/h a sebességem amikor felengedem a féket, és amíg a gázhoz nem érek hozzá ugyan ne kezdje már a váltó csúsztatni a kuplungot fölöslegesen húzva az autót és imitálva a hagyományos automatát, na olyat nem tudnak.Kicsit az az Oroszlányi cég, kihelyezett tagozat korlátozott szakértelemmel szájíze volt a dolognak, ugyan az a program kerül rá mintha amoda vinném azt mondta.
Nagy igényeim nincsenek, a chiptuning 80 ezret kiköhögöm ha kell (nem írják ez bruttó-e vagy nettó), persze akkor már legyen bő 200ló 400Nm. De én ellennék az eredeti csaló dízellel hogy maximalizáljam a DPF élettartamát (nameg a kb 330-ra esett nyomaték helyett a papíron 350, valós 370 legyen meg) , és egy váltótuninggal hogy maximalizáljam a kettőstömegű(k) élettartamát.https://tinyurl.com/rasoapro
-
macilaci78
nagyúr
Van ajánlott műhely, ahol be tudnak állítani egy B5 Passatba szerelt Depo lámpát és nem csak elbarmolják (Magyar Autóklub), vagy szarozzák a 20+ éves autót?
Zugló, vagy Dél-Buda előnyben.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
veterán
válasz macilaci78 #196964 üzenetére
Autóklubban jártam 2x, nem kérsz számlát és olyanra állítják műszerrel amilyenre kéred. (~2000 Ft)
-
macilaci78
nagyúr
válasz focvis #196965 üzenetére
Autóklubban azt mondták, a szar fos Depot be se lehet állítani és mutogatott a műszerére. Addig tekergette, hogy a jobb oldali keresztbe verte a bal oldalit. Eleve azzal kezdtük, hogy nekem kellett megmutatnom, hol vannak az állítócsavarok, mert az 50+ éves ősz hajú szakinak fogalma sem volt róla.
Kínomban a hétvégén foglalkoztam vele a teremgarázsban, így a jobb oldali távolsági már nem a gerendákat világítja meg, cserébe most mindkettő lefelé világít, üres tankkal és csomagtartóval.
Szerdán megyek gumishoz tele tankkal, rakás felnivel, kerékkel, ránézek megint. Az imbusz kulcsot ki se vettem a kocsiból, van bent pokróc is letakarni az egyik fényszórót, míg a másikat állítom.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
slett27
addikt
-
MunezXBK
nagyúr
válasz macilaci78 #196966 üzenetére
Anno ugyanezt mondták nekem is. Hazamentem és beállítottam falnál.
-
Szada85
aktív tag
válasz macilaci78 #196966 üzenetére
Én néhány éve naivan elvittem egy "öreg" OFF autómat (Astra GSi) futómüállításra, meg fényszóróállításra az újpesti AKH-hoz, olyan fitymálást kaptam a szerelötöl, "ez egy rom", "öreg vacak, lehetetlen beállítani", "minden rozsdás, inkább nem nyúlok hozzá, mert helyben elporlad", úgyhogy többet a közelébe nem megyek semmi ilyen "fancy mühelynek", fényszórót végül én is magamnak beállítottam egy mélygarázsban a fal segítségével, azóta is köszöni jól van, a futómüvet egy maszek helyen megcsinálták mindenféle epés megjegyzés nélkül.
-
grizlisandor
addikt
válasz rasotamas #196963 üzenetére
Dukai Sanyit ajánlgatták anno, mikor követtem a TFSI Hungary FB csoportot, DS Performance Chip. FB oldalán vannak dízel + dsg optimalizálások, egy kérdést megér szerintem.
(#196949) slett27:
Ha ebből az évjáratból szeretnél vásárolni, inkább 1.4 TSI 122/125 ló lényegesen kevesebb a felmerülő probléma erősebb társaihoz képest. Ha kell a bugi, akkor 2.0 TFSI BWA motor, jobb motor, mint a korabeli 1.8 TSI, de erre is kell valószínűleg többet költeni.
-
slett27
addikt
válasz grizlisandor #196973 üzenetére
Fiat Bravo 2 1.4 T-Jet 120LE volt, abból kiszálltam (olasz betegségek nagyon kellemetlen élményeket szereztek), viszont nagyon jó volt az a 206Nm benzines létére, hiányzik az az érzés, mikor megjön a turbónyomás.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
tresh
addikt
válasz slett27 #196974 üzenetére
hiányzik az az érzés, mikor megjön a turbónyomás.
Akkor egy jó régi adagolós TDi-t kell venni az 2000-től hátba b@ssz Viccet félretéve ha nyomaték kell és ez az érzés akkor diesel. Engem a TSI nem győzött meg főleg nem az alap modellek 1.4 ,1.8.... a 2.0-tól felfelé már izgalmasabb kategória persze árban is más. De oda banán is kell nem csak a majom.
-
gycs02
tag
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem!
Golf 6 1.6 CRTDI 2012-es kombihoz keresném a hátsó féktárcsa és a betétszett gyári számát.
a 7ZAP-on keresgélek, de van 3 méret is. Az első tárcsám AC-s végű, a hátsóból is az kell vajon? S még egy kérdés ATE cuccokat nézegetek az első tárcsából 422210 (+s +b) és 522210 (+s +b PD) is megfelelő méretű, mi a kettő között a különbség, mi lehet az a PD, nem találok erről infót.Köszi gycs
-
veterán
válasz gycs02 #196980 üzenetére
Szuper!
Keresd ki az első és a hátsó fék PR kódját (Google: VW PR code decoder, pl: [link]), de akár egyből mehetsz az Ate oldalára is [link]. Vagy pl. a fogyasztóbarát alkatrészkereskedők oldalára (pl. [link]), kiválasztod az autót, majd a fékek közt a PR kódnak megfelelőt.Szerk: 2 db PR kódra van szükséged, az első és a hátsó fékére.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz slett27 #196974 üzenetére
Pedig az még az egyszerűbb motor volt, a Multiair nélküli?
(#196982) BullKoxa:
Cserélni kell mindent, más fórumokon sok sajnálkozást lehet olvasni, hogy most volt vezérlés cserélve és még mindig nem jó az autó, rákérdeznek mit cseréltek. Ja, hogy a okoskereket nem cseréltetek, lehet szétbontani és cserélni megint; hogy a fogaskereket(nem tudom pontosan mi a megnevezése) se cseréltétek, azt mondta a szerelő, hogy jó az még; kicserélték azt is és jó az autó.
Így néz ki, amit cserélni kell, anno átolvastam az 1.4 TSI topikot index fórumon. -
Motion_Blur
félisten
válasz BullKoxa #196982 üzenetére
Egyikkel se.
Csak a gyári "javítókészlet" a frankó, újragondolt és tervezett feszítővel, erősített lánccal stb.
ezt a kört én is megfutottam pár éve, rakattam bele "olcsó" INA vezérlést, csak pont a lényeg nem oldódott meg vele
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
BullKoxa
őstag
Nagyon szépen Köszi nektek!
Csak nekem az a furcsa; ezt a szerelők nem tudják hogy a gyári a jó??
" Csak a gyári "javítókészlet" a frankó, újragondolt és tervezett feszítővel, erősített lánccal stb."Mert ha mondjuk elviszem a kocsit szerelőhöz, ( szerintem Győrbe viszem, Ajkán nincsenek nagy szakik) nekik ezt tudni kelene hogy a gyárit kell belarakni, mert csak az a jó. Ha meg mondjuk en viszem a szerelőnek az alkatrész akkor megy a nagy lehúzás a munkadíjra, mert nem keres semmit sem az alkatrészen. Nehez ez a szereltetés téma is, gondolom akik kint elnek ott nincsen ez a nagy húzkodás.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz BullKoxa #196986 üzenetére
A szerelő is kénytelen lavírozni. Gyári alkatrész x Ft-ba kerül, de az a jó. Az utángyártott x/3-x/2 Ft-ba, amit a kliens még hajlandó megfizetni és a feladatát általában ugyanúgy ellátja, csak nem olyan jó és/vagy nem olyan sokáig.
Igen, a hozott alkatrészen nem keres a szerelő, a hozott alkatrészért nem vállal felelősséget a szerelő, ha a hozott alkatrész mellett kell még valami, azért ugyanúgy el kell menni, várnia kell rá.
A szerelő egy adott feladaton adott összeget akar keresni. Neki mindegy, hogy ezt az alkatrész hasznából és a munkadíjból milyen áron legózza össze. Ha neked könnyebb megemészteni a magasabb óradíjat, akkor vegyed az alkatrészt, ahol jól esik.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
BullKoxa
őstag
válasz macilaci78 #196987 üzenetére
Ezt az alkatresz arra irtsm hogy nem tudom melyik szerelő rendel kintről alkatrész. Mert amiket kaptam 2 linket azok nem itthoniak, gondolom magyar szerelő nem onnan rendeli le. Jó magyar szokás szerint a linkelt árra még simán ráranak alsó hangon 10-15%-t, de szerintem van az 25-30% is.
-
rbalint88
addikt
Van arra valami korrekt forras, hogy egy tipusba milyen kulonbozo fenyszorokat szereltek milyen funciokkal? Specifikusan golf7fl erdekelne*, de hatha masnak mashoz is jo jonne. Koszi!
*ugy latom a ledesbol is van minimum ketfele, ha nem tobb… -
Motion_Blur
félisten
válasz BullKoxa #196986 üzenetére
A szerelőnek mindegy, ő csak el akarja végezni a munkát (jobb esetben) és kaszálni rajta.
Én jobban szeretem minden esetben magam beszerezni az anyagot, mert akkor teljesen egyértelmű hogy mi mennyiben kerül, legyen bőr a szaki arcán megmondani hogy ez a pár órás szerelés bizony 100k.
Az én szerelőmmel 20+ éves a kapcsolat, nincs gond ha én viszem a motyót.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Doki16
addikt
-
veterán
válasz BullKoxa #196988 üzenetére
A komplett*, nem gagyi kategóriás szett 123139 Ft (katt a referenciákra). Felhívod őket, és megmondják mennyi lenne a gyári.
*Kell a készletbe az "okoskerék" is, ami különben Denso gyártmány (made in Hungary).Tényleg mindenki segíteni akar itt, nem egy olajszűrőről beszélünk amiből a Mann kb. azonos minőség a gyárival.
És egyáltalán nem biztos, hogy cserélni kell - én 2 évig használtam az autót anélkül hogy cseréltem volna, az eredetivel adtam el 165 000 km-rel. (volt már hangja) De fel kell rá készülni. 2013-ban 300+ ezret mondtak a Porsche Pestnél a cserére. -
Motion_Blur
félisten
válasz focvis #196992 üzenetére
Szvsz ha valaki megvesz egy ilyen autót és nem 1-2 évre tervez, akkor mindenképpen megéri a csere, azt a 300k-t be kell tervezni, mert ha ugrik a lánc az GTK.
Bár a kollega helyében 2012-től vennék szíjasat és ezt a 300k-t beletenném a vételárba.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Reggie0
félisten
válasz Motion_Blur #196990 üzenetére
Ha tudod, hogy milyen alkatreszbol mi a jo es tudod, hogy passzolni fog-e vagy esetleg vissza kell kuldeni, mert akkor azzal is neked kell vacakolni, hogy visszavetesd a kereskedovel.
En most tobb alkatresszel is igy jartam. Pl. a fotengely-szijarcsaval: szerelom mondta, hogy baromi draga a gyari(100k) van utangyartott, ami biztos rosszabb minosegu, de mivel konnyebben szerelheto helyen van, probaljuk meg az olcsot. Leokeztam, berendeltem, majd mondta, hogy annyira szar a gumi csillapito tag benne, hogy ezt inkabb visszakuldene es rendeljuk meg a gyarit. Ezt is leokeztam es intezett mindent. Ha viszem neki sajat kutfobol az olcso utangyartottat, akkor o max szo nelkul berakja, aztan en szivok a vegen.
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
válasz Reggie0 #196994 üzenetére
Ezért kell gyárit venni főleg a vezérlésből.
Az én motoromhoz pl. 3 féle cikkszámmal is jött ki gyári vezérlésszett az utóbbi években, nyilvánvaló hogy a legutolsó a tuti, az már szélesebb fogaskerekekkel, 1 taggal szélesebb lánccal és teljesen más feszítővel van.
Egy utángyártott szettnél nulla infód van arról hogy melyik verziónak a "másolata", de úgy 99% hogy a legelső hulladéké.
---
Milyen márka volt a szíjtárcsa?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Reggie0
félisten
válasz Motion_Blur #196996 üzenetére
Persze, de van amibol eleve nem erdemes a gyarit venni, mert semmivel sem jobb. A szerelonek pont az az elonye, hogy tudhatja melyik utangyartott jo adott alkatreszbol, vagy melyik gyartja az eredetit es adja ugyan azt a gyari logot kikoszorulve es igy ugyanazt kapod meg olcsobban.
Nem tudom, nem en rendeltem. Vegul gyari lett 100-ert
A masik problemas alkatresz a kuplung volt, amibol gyarit se lehetett kapni. Cikkszambol volt ugyanaz, csak nem passzolt es emiatt nem lehetett felszerelni. Berendelt par hasonlot is, mas cikkszammal, hatha valamelyik passzol, de vegul maradt az ami volt.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz rbalint88 #196998 üzenetére
Ez a két lámpa ugyanaz. Nincs különbség köztük. E-Golfba csak egyféle ledes van. Egyedül az R-Line kapott olyan fényszórót amiben mindkettő csík világít.
#196995 joshua7: Igazad lesz, én nem ismerem behatobban a 7,5 Golfot. Csak abból indultam ki, hogy a 7-ben benne volt a dynamic light assit. Nem gondoltam, hogy a fejlesztett verzióból meg kivették
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
rbalint88
addikt
válasz Doki16 #196999 üzenetére
Eleg szarul latszik, de a feketen vilagit mindket csik, meg en is lattam tobb olyan eGolfot, amin vilagitott mindketto meg olyat is, amin csak egy. Az izgi, hogy volt olyan, ami azonos felszereltseg, de az egyiken mindketto vilagitott, a masikon meg csak egy 🤷♂️ #azeletnagyproblemai
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs