Új hozzászólás Aktív témák

  • csiga8

    senior tag

    válasz Gyöször #11287 üzenetére

    Feltételezem a Motul 800 offroadról és a road racingről lenne szó.

    Papírforma szerint az offroadhoz képest a racing magasabb viszkozitásindexű, tehát némileg jobb alapolajból van ( 135/140) magasabb a lobbanáspontja (252/274) és viszkózusabb, (15,5/18,7) konyhanyelven vastagabb olajfilmet alkot a kenendő felületek között.

    offroad: [link]
    racing: [link]

    Gyakorlatban azt jelenti, hogy pl láncfűrész esetén ( könnyebb felhasználási mód mellett) a racing nem ég el maradéktalanul, a kipu végén olajfilm, olajgőz marad. ( magasabb lobbanáspont) Ugyanez elmondható hétköznapi 2T motornál, robogónál is. A racing magasabb üzemi hőfokú motorhoz jobb, magasabb hőfokon is ken, mert később ég el.

    Az offroad még mindig jó forszírozott üzemi körülmények között, de ha netán mégsincs teljes terhelés, akkor is ( sok esetben) elég, nem lesz olajos a kipufogó, szépen ki van égve. Van amikor még ez is sok, akkor jön ( nálam) az Elf moto2Tech. [link] Kisgép szinten ( fűkasza, láncfűrész) abszolut kiváló, pl az RS oil dobozában ez van [link]

    A Simson versenyszakosztály is az Elf mot2 tech-et használta jó ár/teljesítménye miatt ( pár éve, mikor utánanéztem), illetve amatőr krosszosok körében is ismert, elfogadott. Mára elég szépen fel ment az ára sajnos. :((

    Visszatérve az alap kérdésre, ha pl nyáron, dögmelegben, léghűtéses krosszmotorhoz keresel 2T olajat, egy tényleg nyélgázos versenytempóhoz, oda kell(het) a racing. Egyéb esetben nem ég el maradéktalanul a kipufogáskor és olajos, dzsuvás lesz a kipufogód. Önmagában nem lenne baj, de ha vissza tud folyni a hengerbe, vagy a gázlengések miatt viszahordja a kormos olajat, az - szerintem- extra kopást fog okozni.

Új hozzászólás Aktív témák