-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Czimby
addikt
Tudna valaki segíteni, hogy Skoda Fabia 1, 1.4 55Kw-os motorjába milyen minőségű és mennyi olaj kell?
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
válasz molnarpeter #11757 üzenetére
10e km-ként úgyis cserélve lesz, és ki tudja mi volt benne előtte(10w-40 országban van egy tippem), szóval elsőnek jó ez a 5w-40 és ha nem fogy akkor kipróbálom az 5w-30-at.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
burjois
csendes tag
Némely kamionok gyári olajcsere periódusa 100 vagy 175 000 km.
.....gusztus dolga.
-
csiga8
senior tag
válasz burjois #11759 üzenetére
Egy négyütemű egyszerű fűnyíróé meg 20 üzemóra. Kb 0.6 dl olaj van benne általában. Se szűrő, se hűtő. Ha már van benne szűrő és kicsit több az olaj, akkor 50 üzemóra.
A kamion olajtöltet mennyisége azért 40 liter+ simán van. Ha több olaj van a motorban, ugyanaz az olajmolekula ritkábban ér kritikus helyekre, ahol nyírőerőnek, vagy hőtehernek van kitéve.
Kamionnal általában nincs "óvodajárat", nem driftelnek vele, stb. az ideálishoz közelítő az üzemmódja.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz csiga8 #11760 üzenetére
Nagy az olajmennyiség, azonban egy 12-16 literes , hatalmas blokkot kell kennie és hűtenie. Visszaosztva a személygépkocsi blokkok hengerűrtartalmára és olajtöltetére, nagyjából egyforma a mennyiség. Valószínűleg az erre a célra tervezett olaj + felhasználási mód + megfelelő olajhőmérséklet biztosítása (elegendő olajhűtő beépítésével) lehet a magyarázat.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz molnarpeter #11763 üzenetére
A motor mindkét oldalán 1 - 1 olajszűrő és nem egyformák voltak.
-
félisten
válasz molnarpeter #11765 üzenetére
A szűrők típusát nem ismerem pontosan, keresgélve a neten, papírbetétes szűrőkről van szó. A rendszer nem tudom hogy van felépítve (tehát hogy bypass szűrős-e).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Rocky975 #11766 üzenetére
Élettartam olajtöltet 😅 Igaz csak 2 hengeres, de nekünk gyanúsan porlasztó probléma miatt volt pár éve egy főtengely törésünk, mondjuk az a típus amúgy is hajlamos rá - ki tudja mennyire sikerült jól méretezni -, ennek is már a második alkalommal történt új kora óta, bár anno nem tudom, volt-e a befecskendező rendszer ellenőrizve. Csapágyak szépek voltak, pedig néha leesik a nyomás - nem erre való a karter (lapos) és a szívócső (egyik felén és oldalról/vízszintesen szív, nem alulról függőlegesen ahogy kb minden más), ellöttyen onnan a kenőanyag... Azért persze új csapágyak lettek belerakva. Valamiért nekem a csapágy problémák olyannak tűnnek, ami kevésbé agresszív, gondolok itt főtengely épen maradására, de nem tudom, valami tanulmány érdekes lenne erről.
Nemrég cseréltem le a 6S-emet, csak az aláírásodra reflektálva, az egészben kb az alaplap+home button és talán még a kamera ami viszonylag épségben maradt, amúgy sikerült jól elhasználni[ Szerkesztve ]
-
Bubisati
csendes tag
Üdvözlök mindenkit!
Ford fiesta 1.25 2015-ös benzines motorban szeretnék olajat cserélni, a könyve engedi az 5w20, ill. 5w30 olajat. Kérdésem hogy melyik volna a jobb választás. Főként városi használat. Segítségetek köszönöm.[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz Bubisati #11771 üzenetére
Castrol Magnatec Professional E 5W-20 például kifejezetten benzin motorba való olaj, sokak nem szeretik se a Magnatec olajat, se a Castrolt, mint márkát
.
Én mivel a könyv engedi, így inkább 5w30 motorolajjat használnék, ott nagyobb a választék:
Ford Motorcraft SAE 5W-30(gyári)
Motul 8100 Eco-nergy 5W-30
Motul Specific 913D5W-30
TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W-30
ELF Evolution 900 SXR 5W-30
SHELL Helix Ultra Professional AF 5W-30
Castrol Magnatec Professional A5 5W-30
PETRONAS Syntium 3000 FR 5W-30Amelyik szimpatikus, pl.: Total magas minőség olcsóbban a többihez képest, Shell meg földgáz alapú, személy szerint kíváncsi lennék mit tud.
Főként városi használat miatt a maximum 8 ezer kilométerenként vagy legkésőbb évenkénti csereperiódust tartanám, jó vagy jobb minőségű olajszűrő használatával.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Jazz olajcsere pipa. 3 km-es melegítőkört csináltam a legelején, ugyanis 156997-en állt a km-számláló.
Amúgy 9 hónap és ~4400 km alatt semennyit nem evett a Motul 8100 Eco-lite 0W20-ból. Most is azt kapott.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #11777 üzenetére
Ott meg szuro nincs a kocsihoz. Marad a Kauffer ott van minden.
Szurobol (olaj) Mann, Mahle vagy Purflux?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Asbee
veterán
Most Hengst szűrők lettek, minden német gyártmány. Eljött a 8 ezer, csere .
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #11780 üzenetére
Mann jelentosen dragabb mint a Mahle mondjuk. Lehet akkor utobbi lesz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
grizlisandor
addikt
Piroshoz a Mahle 1800 Mann 2800, gyári 4200 kauffer árakkal számolva, 1900-3600-4400 FilterABC árak, utóbbinál jelentősen drágább aláírom.
(#11783) focvis:
Azt mondod ennyire haknis a Ford motor, hogy érdemes a kifejezetten Ford motorhoz fejlesztett olajjal használni? Hiába megengedő a kézikönyv.Akkor ajánlok még olajat, ami teljesíti:
Shell Helix Ultra Professional AF 5W-20
PETRONAS Syntium 5000 FR 5W-20
Mobil Super 3000 Formula F 5W-20
FUCHS TITAN Supersyn F Eco-B 5W-20 -
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #11784 üzenetére
Itt is kb ezek az arak vannak. Kiveve a gyarit az picit dragabb sztem de markakert nem mertem megkerdezni.
Mann-nak annyira nem orult a szerelo o magatol Mahle-t tett bele.
#nincsbennetarcsi
-
grizlisandor
addikt
Mindegyik szerelőnél vannak márkák a top gyártók között, amit kösz, de kösz nem.
6-8 ezer kilométert fut az autó évente vegyesbe, így éves csere van.
Kövire gyári olajszűrőt veszek.
A levegőszűrő maradni fog, eddig évente cseréltem, kb mintha az újat a dobozból dobtam volna ki.
Pollenszűrő megmaradt tavaszról, mivel azt terveztem, hogy elviszem a kocsi klímáshoz, de valahogy kimaradt, így majd jövőre.
Fékfolyadékot kellene, mert már 2 éves lesz. -
K Norbi
addikt
Itt is volt Service jetzt
Levegőszűrő Mann lett.
Pollenszűrő Valeo, de megbántam.
Olyan vékonyka, átlátni rajta.
Köze nincs a Mannhoz.Nemrég eladtuk a J Astrát, mert az 1.4T 140Le pénztemető volt.
Vettünk vissza H Astrát 1.6 sima szívó szíjas motort.
A szűrők végig kivoltak fizetve[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz grizlisandor #11784 üzenetére
Miért ne a gyártó által első helyen ajánlott olajat tenném bele? (Költői kérdés)
-
Asbee
veterán
válasz K Norbi #11787 üzenetére
Nekem egyre szimpatikusabb a hengst, árban picit mann alatt van, de ránézésre semmivel sem rosszabb, sőt. Gyári olaj, üzemanyagszűrőt pl hengst gyártja. Pollenből viszont csak Mann FP de az majd kövi cserénél.
Olajon gondolkodtam LM Toptec 4200-őn, de ez a Total teljesen bevállt. Nem fogy belőle semmi, nem ég meg, nem változik motor hangja, ráadásul alaptulajdonságai is jobbak. -
-
K Norbi
addikt
válasz grizlisandor #11792 üzenetére
Dexos 2 olaj kell bele
Azok meg mind C3
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs