-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
Ablakmosó szivattyú váltójának törése,
>>ismerjüktermosztát/vízhőfok jeladó(ez majd kiderül, de ma már csak simán meleget fújt és nem forrót, vízhőfok jelző most már nem ment fel középállásba se),
>>ismerjükcsomagtérajtó zár csere, tükörállító kapcsoló csere (ezt is sokan írták index fórumon), belső nyikorgások(valószínű teflonos spray megoldja).
>>ismerjükNem tudom a kinyomócsapágyat illik-e ide írni, mert azt minden autóban cserélni kell 120-100k km között, octavia-ról tudok még h annak pl a váltója beszarik (1es széria) és a kinyomócsapágy/kuplungfelújítás is viszonylag hamar bekövetkezik. De ezek kopó alkatrészek.
>>ismerjük
megvolt nekem is, kinyomó csapágy ereszt+ ablak lezuhan, mert 3Ft-os műanyag szar tartja, elfelejtetted, ugye?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
giigz
veterán
Igen, volt 1 évig kb... Ráment 1 milla, aztán vételár -1 milláért eladtuk, így 1 év alatt 2 millió bukta lett rajta... Én is imádom, egyik kedvenc autóm, csak feneketlen pénztárca kell hozzá... Felmérések alapján is az egyik legmegbízhatatlanabb autó, az alkatrész meg horror, és mindig van mit csinálni rajta...
[ Szerkesztve ]
-
Persze, én ezt vágom, csak amiket ő írt, azokat egy picit túlzásba vitte....
Turbó, csúcsok, kuplung problémák 200-300k km felet???? Ez hiba????
Nehogy már hiba legyen --> nyilván használat függő, de ha 300k km körül megtérdel a turbó, akkor az kiszolgálta az időt és ennyi. A csúcsokról ugyan ez a véleményem, az pedig köztudott, hogy a dci üzemanyag rendszere különösen érzékeny a gázolajra :
a, tankolsz be normálisat, esetleg adalékolod is
b, szarsz rá is szidod, hogy fosA futómű alkatrészeket is ide sorolni elég erős....bár szintén köztudott, hogy érzékeny a renault futóműve a magyar utakra, de:
a, normálisan odafigyelve vezetsz (nekem a 300k km alatt, lengőkar szilent szett, talpassal mind2 oldalon, toronycsapágy szett, belső kormányösszekötők, ennyi...)
b, mész mindenen át és szidod, hogy szarA többi, mint írtam is, hogy egy részük valóban létező gyakran előforduló, általában otthon orvosolható filléres dolgok.
A Biker-nél fellépő milliós motor felújítást, azért erősen nem nevezném tipikus esetnek, ezt azért lássuk be..
Illetve Füge kolléga erre már megmondta a megoldást: kintről rommátört 1.5dci 200-300-max.400k körül, motor át (szükség esetén, turbóval, kuplunggal, váltóval, hűtősorral, a kegyképpel együtt) és mindenki happy.mod.:
Egyébként már rob régebben nagyon jól leírta/megfogalmazta, hogy mindenből (tényleg mindenből, kivétel nélkül) ki lehet fogni jót és rosszat is, 1-1- kiugró eset alapján nem lehet általánosítani.
Viszont az is igaz, ha valaki belefut egy ilyenbe, akkor arról a tipusról merőben megváltozik a véleménye, ezen nem lehet változtatni.Egyébként most én is elkezdhetnék ódákat zengeni, mert az enyém a 320k km alatt, szinte semmi egetverő problémát nem produkált. Inkább 1-2 apróbb, bosszantó, ahogy már írtam otthon rendbe hozható hiba volt. De, nem zengek....erre írtam az előbb, hogy mindenre van példa és ellenpélda is (viszont ha valaki elkezdi ócsárolni, azért megemlítem, hogy nálam ez nem tapasztalható)
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Mágus2
Közösségépítő
Alapvetően a beszállitókkal van a baj, nem az autó mrkákkal. Dolgoztam a Valeo-ban nagyon tanulságos volt.
Amásik dolog, hogy a szomszéd kertje mindig ződebb elv itt is működik, aki azt gondolja, hogy a német, japán, angol stb... márkáknál nincs tipushiba, az téved.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
Igen elégé az aja de ha valaki megszorult lehet akad egy alkalmi vétel Ettől függetlenül én is rob ötletét tartom jónak de azért az ilyen 700k-s árakból keményen kell alkudni..legalább is én azt tenném mert ismerem a típust és minnél több marad utána a kocsira annál több dolgot lehet rögtön cserélni karbantartani utána meg csak használni kell és élvezni..
-
tresh
addikt
Igen valahogy én is így látom bár a 4-es golf is jó gép de csak dieselbe lenne érdemes gondolkodni..rengeteg alkatrész van hozzá nevetséges áron, de ugye bár egy diesel révén ezekbe már 300k körül van és ha nem ismert az előélete nagyot lehet bukni vele, viszont a kolléga alig megy így neki csak a benya a járható út abba meg nem remekel a golf már csak azért is mert az 1.6 erőtlen és sokat eszik..a megane 1 ph 2 egy jó választás lehet neki főleg hogy igen jól felszerelt példányok vannak belőle plusz azért megy is ha kell
#17234 rob210: egy f*sza céges kombi m2-öt
[ Szerkesztve ]
-
hossszú
őstag
Nagyságrendileg szerintem nekem üzemi hőfokon vagy annak közelében működött a motor azért nem tapasztalható ilyen mértékű fogyasztás növekedés. Nekem digitális kijelzős a vízhőfok mérőm 1-9 szegmens világít, akkor jó amikor 4 világít, a mai nap 3 és 6 között ingadozott, ez rettenetesen idegesítő tud lenni.
„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
-
tresh
addikt
azért termosztát ha rossz 3 litert nem eszik az autó ,max 0,5 többlet fogyasztás amúgy nekem is ilyen 80 környékén ugrál pedig cseréltem a csövek melegek de nem tudom hogy a termosztát rosszalkodik vagy a gomba hogy nem áll be a 90-es értékre stabilan menet közbe... még gondolkodok hogy lehetne kizárni mi a hiba ill hogy a gyári termo sztem valeo és nem azt tettem bele lehet nem csipázza nem tudom :S
-
tresh
addikt
na meg te a napi 10 km -rel nem is várható el hogy optimálisan fogyasszon kb mikor meg állsz akkor kezd üzem meleg lenni a motor/olaj nyomás stb és utána állna be rövid távokon a benya is enni fog
Más:
termosztát terén most akkor ki mit javasol? Ha jól emlékszem swag van bent ami elvileg unix-nál swag/febi ként van fel tüntetve..ha áll az autó jár a motor és tartom mondjuk 1500 körül a fordulatot szépen teszi a dolgát felmászik 90fokr a majd kicsit utána kapcsol a venti ahogy kell tehát ebből gondolom hogy a gomba jó..így azt a hiba forrást kilőném (bár 15 év után nem tudom mennyire pontos/öregedett meg). Ezek után le húztam a gombáról a csatit majd teszteltem az óra egység visszajelzését és szépen felmászik maxrra..tehát az is működik.. így evidensen csak a termosztát marad vagy is ezek alapján.. még azon gondolkodtam hogy ha kimosom a rendszert mert az se ártana (múltkor egy picit már takarítottam) lehet jobb lenne ez a történet.. kicsit ördögi kör számomra csak nincs kedvem kidobni megint egy féléve termosztátot bár pl 306 fórumon volt aki az összeset végig tesztelte és csak egy volt ami úgy nyitott zár ahogy kell és az nem a valeo szóval várnám az ötleteket urak persze ha van -
Ghandi
aktív tag
Én csak belűlről tisztítottam ki,kivűlről csak az üvegeket! Otthon nem mosok autót,csak az utcán tudnám mosni,ott meg nem tudom elvezetni a vizet,na meg nem akarom az összes szomszéd "hozhatom az enyémet is?" vicces megjegyzését hallgatni.Majd elviszem autómosóba,de állitólag holnap esni fog igy lehet csak hétvégén.
Egyébként a belső takarítás is eltartott vagy 3órát! Alapos ember vagyok,mindent lemosok rendesen.Félévenként megérdemli bocikámFerNandor : Nem is halottam még erről,kösz az ötletet!
Én a jó öreg ujságpapír + clin combót nyomtam,az förtelem.Huu ott maradt egy folt! Na de kivűl van vagy belül?[ Szerkesztve ]
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Ez a gyorsmosó micsoda? Az a fajta ahol bedobod a pénzt és gőzborotvával lehet letakarítani? Sose voltam még olyanban nem ismerem,én ilyen benzikut meletti automata mosóba vagy kézimosóba viszem,de ott nem jön ki 500ból az ember.
Amig heveromnak volt autókozmetikája addig mindig hozzá hordtam.Külső,belső tökéletes volt és 2000-nél többet nem akart elfogadni tőlem.Én meg már nem akartam odahordani,nehogy azt higye hogy csak kihasználom öt,de mindig ö ajálgatta hogy ejnye de koszos autó,mostmár el kell hoznod! Sajna év elején bezártElmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
_NCT
őstag
Írok egy kicsit tapasztalatot Zolival kapcsolatban, a mágussal. Igazából nincs vele emberileg baj, szaktudása megvan a dologhoz, viszont egyre jobban azt látom rajta, hogy el van havazva, annyi munkája van, h nem tudja merre van arccal előre és kicsit linkesedik is, mert 1-2 ember kiesik nem számít, van 100 másik, végül is érthető.
Nekem tegnap az nem tettszett, hogy egész nap hivogattam, nem 1x, nem 2x és nem vette fel. Oké, elindultam Maglódra, hátha csak lefagyott a telefonja, vagy nem hallja, mert autószerelés közben van, bár érdekes h délelőtt se vette fel. Odaértem, csengettem, semmi.... Állok 5 percet, kezd eldurranni az agyam, látom hogy hátul a műhely ajtaja nyitva, gondolom biztos itt van, bár embereket nem láttam. Egyszer csak meglátom, kiabálok neki, odafigyel. Kérdezi h nekem mit csinálna, mondom termosztát, beszéltünk hét elején. Se kép se hang, teljesen nem emlékezett rám, pedig küldtem neki még SMS-t is, hogy ne felejtsen el, de úgy látszik teljesen kiestem neki. Mikor bementem, odaértem, akkor se tudta mi van, mondom én termora gyanakszom, de dugjuk rá a diagot, hátha más. Úgy váltunk el, hogy írjak neki egy e-mailt és fog adni árajánlatot még este. Ez volt tegnap, azóta semmi.
Lehet hogy baromi olcsón dolgozik, mert lambdaszonda munkadíjra 2000.-ot mondott, de nekem így az elején kezd megbízhatatlannak tűnni. És mondjuk ha tegnap nem is lett volna otthon, akkor utazok 100km-t a semmiért, mert elfelejett... Ez eléggé szarul esett, mivel mikor én ügyfeleztem nekem tényleg az ügyfelek voltak az elsők (szerettek is), de ahogy látom manapság ez már nem divat....
Legközelebb használt autó vásárlásnál azt is nézem, h van-e megbízható szerelő az adott típusból, mert az még többet jelent, mint bármi....
Szóval kezdem nagyon úgy érezni h beszoptam, mert van 1 autóm ami szervizigényes, viszont nincs normális maszek szerelő a környéken. Márkaszerviz meg itt helyben arany áron dolgozik, Kecskeméten meg átb@sznak.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
egy új szonda működni fog NGK-t vegyél.
Nemtudtam, hogy neked nem áll vissza a hibakód ha megszünteted a forrását.
Ilyenkor azért mindig örülök neki, hogy az enyém ilyen egyszerű kis szerkezet.
HA lecserélem 16 szelepesre tuti felteszem a gyári renault progit a netbookra.Renault power
-
-
Hát, ha tankolásokkal együtt kiszámolnám a szereléseket, nekem a 3 év alatt, már megvan az autó ára...
De felesleges ezen agyalni, nem is számolgatok, nem is irogatom sehova. Az üzemanyagot, főleg felesleges ide számolni.
Az autózás ilyen, ezzel jár.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
tresh
addikt
Egy: bármelyik szerelő 10perc alatt kicseréli neked 2-3 ezerét a szondát..nem kell hozzá rönó mágus..
Ha meg ilyen megbízhatatlan a tag és nem kell neki a munka hanyagolni kell..
Kettő: rövid távon jársz így egyértelmű hogy nem "ég" ki a rendszer, katalizátor is "eltömődhet" elviszed meghajtod egy kicsit minden hóban egyszer és nem lesz gond jót tesz neki
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
Ez a lényeg .. amúgy meg egy idő után már csak a kötelezőket fogod cserélni rajta és meg fogod szeretni jó gép az..nálam is voltak apróbb hibák amire olyan ideges lettem hogy kb 3 szor el akartam adni majd amikor meg csináltam (nudli hibák és persze nem az autó hibája hanem hogy sokat állt és nem foglalkoztak utána már vele)végül meg szerettem nagyon egy dolog hiányzik belőle a klíma talán e végett és egy picit erősebb motor miatt cserélném le..de elnézve az autópiacot hát nem nagyon van alternatíva
-
rob210
Topikgazda
Az autó 24-ből 24 et járt.
Kiszállt a mi kettősünk és beszállt a váltás kettőse.
Határátkelő Pest oda vissza volt a táv.
Ki és belépő forgalmat néztünk.
Többet nem írok, mert még 2 évig tart a titoktartásiMivel nem siettünk sehova talán egyszer volt megnyomva neki a tempó akkor is 160-al jöttünk visszafelé szép egyenletesen.
Szóval taposva az soha nem volt.Pesten talán 3000 kilómétert közlekedett,a 100.000ből amíg kiértünk meg beértünk a telephelyre (ről)
Aztán hamar el is lett adva.
224.000.volt benne mire azt mondta a tulaj ezt nincs értelme fenntartani.
A 2.-ik turbócserénél.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
biker
nagyúr
Érdekesség:
múlthét pénteken mentem a mösterhez Maglódra (aki azóta is képtelen volt az árajánlatot küldeni, sms-ben is értesítettem és e-mail-ben is, szarik a fejemre)ez nem érdekesség, sajnos...
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
aktív tag
MMA87: Mint mar irtam: Amikor megvettuk a kocsit, akkor az elso hosszabb (oda-vissza 80km) uton visszafele felgyulladt a "kornyezetvedelmi lampa". Kicsereltettuk a katalizatort meg a hatso kipuffogot, lampa elaludt. Aztan karacsonykor, amikor jottunk haza, akkoris felgyulladt a lampa, 2 napig egett is folyamatosan, aztan egyszercsak megunta, elaludt... azota semmi.
Lehet csak beazott valami csatlakozo, lehet a lamdaszondaje... lehet Neked is csak ennyi baja volt.De amugy laikuskent en is azt mondom, mint a tobbiek: egy ilyen cserejehez felesleges 100km-t autoznod, barmelyik szerelo kicsereli.
Elsovel vagy a hatso szondaval van a baj? -
Új hozzászólás Aktív témák
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen