-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
_NCT
őstag
Sziasztok!Mai nap szomorú dolog történt velem, kb semmiből hibásodott meg az autó. Menet közben istentelen csörgés a jobb eleje felől, nyikorgó csattogó hang mintha taligaval mennék, es már az ABS és service lámpa is kigyulladt... Mi a fene lehet vele? Vidéken ragadtam, BP-re nem merek elindulni, mert ma volt olyan h satuzott magától a fék, illetve megrántotta jobbra a kormányt menet közben....Pénteken még M5-ön simán lejottem vele....
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz rob210 #44880 üzenetére
Bocs hogy Későn válaszolok de dolgoztam. Szóval a poén az hogy rendesen indul az autó, megy is,mondjuk néha mintha szorulna a fék... De fékezéskor sincs a fékpedálban remegés,semmi... Annyi h rohadtul hangos nyikorgo hangja van a keréknek(mintha fém a fémmel érintkezne),balra kanyarodásnál mégdurvább.
Megnyomkodtam a jobb elejét csak úgy natúr,beindítás nélkül,sztem a lengéscsillapítók is nyikorognak,eléggé libikóka hangja volt. Cegléden dekkolok,elviszem itt valahova a verdát,mondjuk eléggé munkás autó feelingje van mostanában
UI.: ha időközben nyerek a lottón, Talisman Grand Tour lesz a következő. Minden igényemet kielégítené...
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Na megszületett az ítélet, jobb hátsó kerékcsapágy volt a ludas. Felemelték, a kerék be-ki mozgott...Ezért volt a billegés útközben. Leszedte a persely tetejét és a csapágygolyó helyén ilyen gyurmaszerű fémes olajos valami esett ki...Nice...17k lesz a csere.
-
_NCT
őstag
válasz rob210 #44908 üzenetére
No most hívtak, az ABS jeladóm is ledarálta a tárcsa, hogy így lógott, azt mondták ha cseréltetem kompletten a féktárcsát amiben benne van a jeladó + csapágy is, akkor 60k lenne, mivel mondkét oldalon párban kellene cserélni a féktárcsákat.
Ez tényleg így van? Én most elsőkörben csak csapágyat szeretnék cseréltetni.
-
_NCT
őstag
válasz rob210 #44915 üzenetére
Dobot írtam, mert úgy emlékeztem
Szóval Brembo féktárcsa lesz ABS jeladóval csapággyal, ami 36k + 5k hozzá a betét. És mivel 2 oldal, ez 82k lesz.... + Ha már ott hagytam az autót, olajat + szűrőket cseréltetem, ami + 15k + 11k a munkadíj.
Így lett a nyaralásom a Megane-ban.... De legalább a komplett hátsó fékrendszer + szokásos cserélve lett.
Másik fórumban írták, hogy fékfolyadékot sem ártana cseréltetni...
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Megírom ide is mennyibe fájt a hátsó fékrendszer megújítása:
2db Brembo féktárcsa csapággyal, ABS jeladóval: 70000 Ft
1x 5W30 Eneos motorolaj 4L - 9990 Ft
1x 5W30 Eneos motorolaj 1L - 2200 Ft
1db fékcső bal hátsó féknél, mert szervizben eldurrant - 4000 Ft (külön lett legyártatva, gyárira 12.000Ft-ot mondtak)
1 pár fékbetét (LPR azt hiszem) - 5800 Ft
1 liter fékolaj DOT4 - 2000Ft
Olajszűrő - 4000Ft
Levegőszűrő - 1500Ft
Benzinszűrő - 2000 Ft
3 óra munkadíj került kiszámlázásra - 12000 FtEzt azért írom le, mert nem hiszem hogy BP-en drágább lett volna, sőt.... Sajna vidéken robbantam le az autóval (törött csapágy) így ez volt az egyetlen opció.
Ezen kívül az ABS + service lámpa világít, nem tudták kitörölni, nem volt hozzá eszközük (WTF? Márkafüggetlen szervizről beszélünk!), de még olajcsere után sem sikerült a számlálót nullázni, nekem kellett. Egyébként stefihez szoktam járni, csak úgy voltam vele, hogy ha már szervizben van lerendezem ott az egészet, nem akarom minden héten dokihoz vinni. Tévedtem, el kell vinnem stefihez ha normális munkát akarok....
BTW szóltak hogy motortartó bakok is odavannak (mondjuk érzem is motorféknél ránt az autón egy picit a motor). Mennyibe kerül egy ilyen móka cseréje?
-
_NCT
őstag
válasz rob210 #45033 üzenetére
Ez van. Igazából szavam nem lehet rá, mivel 4.5 év alatt kopón kívül nem kellett rá költenem, és hát ez is kopó alkatrész, elöregedett, ez van. Mikor megvettem verézlést cseréltettem + kuplungot, olajat, szűrőket stb.
Ahogy olvastam 1-2 kolléga írásait még így is 'olcsón' megúsztam eddig.
Még motortartó bakot is megcsináltatom, mert motorféknél ránt az autón egy picit, nem akarom h szétessen időközben. Az gondolom megint ilyen 30k lesz kb, munkadíj a drága gondolom, nem az a kis 1-2 ezer Ft-os gumibak.
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Nos meglett a klíma hibája, fele annyi gáz volt a rendszerben amennyi kellett volna, a hűtő előtt vastag por réteg gondoskodott attól hogy ne tudjon lehűlni rendesen a rendszer, így most nem csak fél fokozaton fúj 6-8 fokos levegőt, hanem teljes fordulaton is.
A motortartó bakok még nem olyan vészesek, azt mondta a szerelő. Vidéken képtelenek voltak az ABS jeladót megcsinálni, ezt is cseréltetnem kellett a BP-i szerelővel. Így a 115k-s vidéki szerviz után még 30k jött rá plusszba (klíma full tisztítás, töltés + abs jeladó + munkadíj).
A jobb eleje felől kopogó hangot az okozza, hogy lengéscsillapítót kell cserélnem, tokkal, vonóval, toronycsapágyastól mindenestől. Ezzel kapcsolatban kaptam pár márkát:
Kayaba,Monroe,Bilstein,Sachs. A Kayaba-t ajánlotta a szerelő mondván hogy ő nem nagyon hallott még meghibásodásról, illetve egy megbízható japán márka. kb 20 körül tudja hozni kedvezménnyel, egy oldalra.
Mondta ha tudok olcsóbban nyugodtan hozhatom az alkatrészt én is. Ez a lengéscsillapító toronycsapággyal,munkadíjjal, mindennel gondolom a 2 oldal megint lesz vagy 70k.
200k-t sikerül 3 hónapon belül rálocsolni... De ez van, még örüljek ha csak ennyi gondom lesz az autóval.
-
_NCT
őstag
válasz speedydb23 #45136 üzenetére
Köszi, pedig majdnem gondolkodtam rajta. Monroe Reflex-re is mondták hogy sportosabb, cserébe nem komfortos. Na most én az 1.6-os kerregőmmel nem nagyon akarok sportos lenni, ha nagyon muszáj, csak akkor... De inkább az a lényeg, hogy komfortosabb legyen az autó ezeken a jó magyar utakon....
(BTW a VÉDA bevételeiből valaki látott már a közutakra visszacsorogni pénzt? Na ugye....)
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Ha Maglódra nem akarod vinni akkor én XVII-ben tudom ajánlani Stefka Lászlót, alias Stefimestert. Én voltam mindkettőnél, utóbbi normálisabban állt hozzám. Zoltánnal nem egyszer volt az hogy megbeszéltünk időpontot és nem nyitottak ajtót, a felesége tapló stílusa meg bicskanyitogató. Nagyon retro kis garázs szerviz, ettől függetlenül jó szakember, csak a hozzáállás nem volt szimpatikus....
Stefi jól dolgozik, mindent elmagyaráz mit miért csinál, csak kicsit kintebb van a városból, de nem elérhetetlen. Amit eddig megbeszéltünk az úgy volt.
-
_NCT
őstag
SZiasztok!
Az mitől lehet hogy a bal hátsó ajtóm nem mindig záródik be ha bezárom gombbal vagy kártyával az autót? Múltkor nem kicsit meglepődtem mikor simán kinyitottam miközben elvileg zárva volt a többi ajtó. Mikor a bal hátsót próbáltam nyitni simán kinyílt, utána rögtön az elsőt, akkor kattant is, mint mikor rendesen nyit.
WTF?
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Mivel lehetne a műszerfalat szépen letakarítani? Most nem tudom eldönteni miért, de a műszerfal, illetve a kormány feletti kis gumis rész állandóan poros és ragad, a műanyag mintha dzsuvás lenne. Múlt héten lett A-Z-ig átmosva a műszerfal, illetve kitakarítva az autó. A rádió és digit klíma körüli részen a műanyag szintén ragad, nem segít rajta a mosószer. Van valami műszerfal ápoló vagy valami amitől nem lesz ragadós? Vagy annyira puhára akarták a műanyagokat gyártani, hogy ilyen ragadós lesz a felülete?
A jobb hátsó elektromos ablakemelő műanyaga meg szinte ilyen ragadós, nyúlós műanyag lett. Ezek tényleg ilyen szarok?
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Ma délután óta nehezen indul az autó, az edzőterem előtt alig indult be, előtte semmi hiba nem volt. Azóta sokat reszel hogy induljon, illetve legutóbb kigyulladt a service + engine logo is. Lambdaszondám régen már rakoncátlankodott, az okozhat ilyet? Akkor megtisztította a szaki a csatlakozót és azóta jó volt.
Menet közben semmilyen teljesítménycsökkenést nem érzek.
-
_NCT
őstag
válasz eTrade #46009 üzenetére
Szia!
Holnap elviszem kiolvastatni Renault szervizbe, sajnos egész augusztusban szabin van a szerelőm, csak Szeptemberben van időpontom amúgy is, a lengéscsillapítók cseréje miatt.
Amúgy mindig OMV-nél tankolok, Maxxmotion 95-öt. Most legutóbb a Pólusnál lévő OMV-nél tankoltam.
-
_NCT
őstag
-
_NCT
őstag
válasz zsizsef #46014 üzenetére
De igen, de a hátsóval már volt gondom régebben, ugyanez a móka, az autó beindult (bár volt hogy nehezebben) és semmi extra dolgot nem vettem észre, ment mint szokott, csak világít a service + engine lámpa. Nincs alapjárat ingadozás, rángatás, püffögés, traktor hang és társai.
Akkor megtisztították a csatlakozót, és jó volt mostanáig. Cserés lesz, de ahogy elnézem nem egy nagy művelet, kitekerik, berakják az újat és ennyi. Még Zoltán mester Maglódon 50.000Ft-ot mondott alkatrésszel a cserére, másik szaki 30 körüli árat saccolt. Most ahogy nézem 15-20k körül lehet kapni diagszondát.
Rendeltem egy ilyen ELM327 diagot, meglátjuk mit mutat, én csak megérzésből mondom a lambdát.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
BTW gyári Renault emelő mennyire jó? Be merjek feküdni kocsi alá vele? Vagy keressek egy nagyobb padkát?
Nézegettem olajos emelőket még.
-
_NCT
őstag
No rádugtam az OBD csatlakozót, ez a hibajelenség: P0335 - Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction, vagyis főtengely jeladó hiba.
Kicserélni mennyire vészes laikusnak? Lambda szonda értékei jónak tűntek, 0.1 és 0.8V közötti állapotot mértem. Ezt az egy hibakódot érzékelte a Torque, majd ránézek másik progival is.
Gondoltam kipróbálom, tudok-e hibakódot törölni ezzel a kütyüvel, mert olvastam hogy sokatoknak nem sikerült, csak kiolvasni tudtátok a hibát. Nos nekem sikerült kitörölnöm, következő indításnál már nem volt ott a hiba. Amúgy megjegyzem most megint rendesen indul az autó.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz zsizsef #46056 üzenetére
Szia!
O2 Sensor-nak hívja, vagy csak simán O2. Raw Data widget-en tudod görgetni le-fel az értékeket, ott lehet megtalálni.
Kipróbáltam Scanmaster-t asszony laptop-ján egy usb bluetooth vevővel, nem tudott többet mint a Torque. Mondjuk sok időm sem volt elemezni, nagy szopások árán de megtisztítottam a főtengely jeladót, most pöcc-röff, nincs MIL, nincs hibakód. (Az akkusarut negatívról nem tudtam lehúzni, úgy rá volt gyógyulva, tehát negatív maradt és úgy szereltem. Dugókulcsom nem volt, villáskulccsal szerencsétlenkedtem, gondolhatjátok...)
Akku savtúlfolyójának a bu*i kis csöve leesett valahova, úgyhogy kicsit megnyújtottam a csövet és úgy dugtam bele. Olyat hol lehet kapni?
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
No főtengely jeladó tisztítás után nem jelentkezett az indítási hiba, pöcc-röff mén az autó.
Off: milyen dugókulcs készletet javasoltok 8-9000 magasságában?
-
_NCT
őstag
Na gyerekek a kis kurvám nem kímél lengéscsillapító mellé még jön komplett féktárcsa + fékbetét felújítás az elején is... szerelő azt mondta ezzel nem engedne el hosszú távra. ..Mondjuk régóta tudom h cseres lesz márműszaki után is mondták. ..
Így most komplett a fekrendszer ki lett cserélve + elején lengéscsillapító,kormányoszzekoto (belso).
3 hónap alatt ráment 260... Most a komplett féktárcsa + betet csere meglesz 43-bol, ugyanez vidéken 90 volt...
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Túl vagyok egy erdélyi túrán, ~1500km-t mentem az autóval. Út előtt cseréltettem lengéscsillapítókat, a jobb oldali kormányösszekötő rudat, az első féktárcsákat betétestől, illetve meghegesztették a kipufogómat. Nos ez olyan jól sikerült, hogy kb 100km-el a cél előtt leszakadt a kipufogó dobom a kipufogó csőről és így tettem meg vele a hátralévő utat (volt 1 egész darab gumipók nálam, azzal felhúzattam, szerencsére a bilincs tartotta egyik felét). Csíkszeredában szerencsére akadt szaki, aki egy vadiúj dobot csővel feltett és azóta is jó, 25 ropiba fájt munkadíjjal mindennel együtt. A kinti szerelő azt mondta nem is érti, hogyan engedhetett el egy ilyen dobbal a szerelő, az egész szét volt rohadva (ezt mondta is a pesti ember, csak nem tudom akkor miért nem mondta hogy cseréljük le, mert nem fogja bírni az utat. Ráadásul az út előtt hallottam, hogy a hangja öblösebb, tehát mégse sikerült megcsinálni rendesen....)
Nagyon jól esett, mivel direkt azért vittem el a szerelőhöz az autót, hogy tuti minden frankó legyen az úton. Plussz poén hogy valami az elején még mindig nyekereg az autónak, amikor jobbra fordulok olyan hangja van, mint ha egy hajókabinban ülnék és ilyen ropogó hangot hallok.
Ami szopóroller még, hogy az egész jobb oldala az anyósüléstől egészen hátra vizes az autónak, valószínű eldugult az esővízelvezetőm...
Mostanában eléggé szopórolleren vagyok vele, nem tudom öntsem-e még bele a pénzt, vagy adjam el a francba. 14 éves autó, gondolom innentől csak jönnek majd a hibák....
-
_NCT
őstag
A poén hogy eddig nem jött ki hibája, de most folyamatosan van valami... Az elmúlt 5 hónapban kb 400ezret rálapátoltam.... Oké, nagy része kopó alkatrész, sőt csak az volt... Talán ez a beázás ami szopat, de most láttam hogy a hátsó pótféklámpám sem ég(ez is mítosz, mert kb fél éve megtisztítottam a csatikat, azóta jó volt). Egyre gyakoribbak az ilyen elektronikai hülyeségek is, mint pl valamelyik nap az ablakemelő nem működött esős időben. Autó lezár, kinyit, működik.... Csak idegesítő hogy ezt el kell vele játszani.
Aztán nemrégiben ugye volt olyan, hogy a bal hátsó ajtómat nem zárta rendesen a központi zár. Mióta levettem az akkut, azóta jó. Csak kitudja mikor jön elő újra....
Gondolkodom Laguna-ban, de kb 1.2-1.5 lenne rá a keret (ha ezt 500 ropiért el tudom adni így jégkárosan), annyiért meg 10 évesnél fiatalabbat gondolom nem nagyon találnék benzinesben.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Az nagyon nem lesz jó, mert direkt megkérdeztem a szerelőt amikor a lengéscsillapítókat cseréltettem, hogy toronycsapágyat kell-e cserélni, erre az volt a válasz hogy jó az még... Ugyanez volt a kipufogó dobbal... Lehet ismét szerelőt váltok, ma hivogattam, fel se vette... Tegnap azzal váltunk el hogy visszahív, nem hívott ezért kerestem ma...
Itt van Zuglóban francia autótechnika/szerviz megnézem milyen.
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Megane 2 hátsó pótféklámpát honnan tudnék olcsón szerezni? Vatera ilyesmi megéri?
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Tőletek is megkérdezem, hátha valakinek volt már ilyen gondja: beázott a jobb oldala az autómnak, az alsó szőnyeg a kesztyűtartótól a jobb hátsó ülésig végig vizes, az alsó rekeszben áll a víz. Gondolom az esővízelvezetőm bedugult. Ennek mennyibe fájna a tisztíttatása?
-
_NCT
őstag
Esőzés után vagy ha lemosom magasnyomásúval és a víz oda folyik a jobb elejéhez, akkor rendre bevizesedik az egész, szóval nem hiszem h kondenzvíz, mert klímázásnál nem jött elő.
15-18 körül mondták a javítását, felszedik a szőnyeget, kiszedik a jobb első ülést, kitakarítják, szárítják, pollenszűrőcsere.
-
_NCT
őstag
Sziasztok. Lehet hogy lassan megválok a Megane-omtól, kezd sok lenni a kiadás. 14 éves, jégkáros, kb 600ezret ér. Az elmúlt 3 hónapban közel 320ezret locsoltam rá. Most a beázásom javítására és tisztítására 3 munkaórát mondtak, 30-35 ezer lesz a vége. Azt mondták lejött a szőnyegből, szivacsokból közel 10 liter víz. Lehetséges? Ráadásul mikor odavittem 15-18 ezer körül adtak ajánlatot, most hogy kitisztították, 30-35 körül mondta. Kicsit átb@szva érzem magam.... Se munkalapot, se árajánlatot nem kaptam. Ennyiből szerintem márkaszerviz is megcsinálta volna....
Elmúlt 3 hónap történése:
-komplett hátsó féktárcsa+fékbetét+kerékcsapágy+ABS jeladó csere jobb hátul + olajcsere, pollenszűrő , benzinszűrő, levegőszűrő csere = 170 ezer Ft
- komplett első lengéscsillapító, féktárcsa + fékbetét, jobb alsó kormányösszekötő csere = 120ezer Ft
- beázás miatti tisztítás 35ezer Ft -
_NCT
őstag
Jégkáros, 14 éves M2 1.6 16V Privilege felszereltségűt mennyiért lehetne elsózni? Én úgy 600K-ra gondoltam induló árban, van benne a gyárin kívül rablás és indításgátló, géptetőzár, OBD védelem. Ha a következő gazdája cserélné a motorháztetőt, akkor a jégkár annyira nem látszódna, de a tetőn így is van kb 80-100 kis horpadás + A oszlopokon. Én a külsejét már nem fogom megcsináltatni, inkább az üzemeltetésre költöm.
-
_NCT
őstag
Sziasztok. A napokban szívtam az autóval megint. Budai alsó rakpart pöcc röff indul az autó. Megállok vele, kicsit teszek veszek és nem indul, csak bikázással. menet közben fel volt kapcsolva a lámpa, de lekapcsoltam m ikor megérkeztem. Az akksim kb 5-6 éves renault 60ah-s akku(nálam 4 éve van az autó, sose nyúltam hozzá eddig). a visszajelző zölden világít az akksin ami fura volt... ma este rátöltöttem meglátjuk. Ilyen van? ?
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz feri19 #47121 üzenetére
Látom ez a Pajzs nevű csodavédelem, szerintem vidd el az egyik szervizükbe, vagy hívd ki őket, mert elég komplex lehet a védelem, kitudja hogy tanították fel a kütyüt és mit tilt le,melyik vezérlőt kötötték rá. Sajnos ezt házilag elég nehéz lesz megoldani. Btw amúgy szoktak manuális nyitási lehetőséget biztosítani, amelyet rejtett helyre szoktak tenni és azzal le lehet tiltani az egységet. Nálam így van, igaz nem is Pajzs védelem van az autómban. De pont az ilyen önszopatás ellen szokták megtenni....
Amúgy amiket írtál simán lehet ECU hülyülés is, mondanám hogy takarítgasd meg, lehet a párától hülyült meg, de mivel nem tudod nyitni a motorháztetőt így szívás.....
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz feri19 #47136 üzenetére
És 12 évnél idősebb autót meg sem néznek, ki sem szállnak? Úristen... Ha ez tényleg így van, csak örülök hogy nem hozzájuk vittem az autóm ezelőtt 4 évvel.
Amúgy ez netto f@szság, szeretem mikor a 10 évnél idősebb autókat itthon már kb roncsnak nézik, és nem is foglalkoznak velük a nagyobb szervizek, Casco nincs rá. Miközben a hazai autósok nagy része 10 év körüli autóval járkál, mert ezt engedhetik meg maguknak....
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen