Új hozzászólás Aktív témák

  • Jimmy8

    senior tag

    Sziasztok!

    Egy másik fórumon már kérdeztem, de ha nem gond ide is bemásolnám a problémám, hátha..:

    Néhány hete vettem az autót, 2004-es Clio2 PH2 1.2 16V (D4F722 motor ~161.000Km), így az előzményeket nem ismerem.
    A hiba: hosszabb állás után (1-2 naponta használom az autót) főként reggeli indításkor nem indul el elsőre, csak másodikra-harmadikra-sokadikra.. Indítás közben néha 1-2 pöffre elkapja de leáll.
    Ha el is indul, egészen leesik a fordulatszám (majdnem leáll), majd pár másodperc múlva beáll egy kicsit magasabb ford. számra az alapjárat. Pár napja (mikor 5-6 fok volt reggel) 3-ra elindult, de ha ráléptem a gázra, akkor leállt. Picit melegítés után (kb 30 másodperc) nem volt gond, tökéletesen működött.
    A "hideg" indításoktól eltekintve az autó tökéletesen működik, nem rángat, húz, jó az alapjárat, és bármikor újra indítható.

    Eddig ellenőrzött-cserélt:
    Előző tulaj által cserélve: a trafó + kábelek, gyertyák, hőfok jeladó(termosztátnál).
    Felső holtponti jeladó szerintem már cserélve, mert jelenleg is SIEMENS van benne, de ki van "sütve" a RENAULT szöveg a műanyag házban. Ezt én már takarítottam (tiszta volt).

    Általam végezve: olaj+ szűrőcserék (olaj-levegő-pollen-üzemanyag), folytószelepház tisztítva (bár nem volt nagyon koszos)

    Ami gyanús: üzemanyagszűrő cserekor nem igazán "spriccelt" az üzemanyag... Lehet, hogy az üzemanyagnyomással van baj? Bár ezt érezném egyéb esetben is (pl rángatna)

    Valaki tudna linkelni vagy küldeni ezen motor üzemanyag ellátó rendszeréről leírást, vagy ábrát? Ami fellelhető a NET-en SERVICE manual, az mind hiányos.
    Hol lehet ezen motoron a nyomásszabályzó szelep? Érdekes hogy a szűrő kilépő oldalán "T" elágazóval elágazik a vezeték, egyik megy előre, a másik a tank felé vissza...

    Az önindító természtesen rendesen forgatja a motort. Immobiliser sem kavar be.

    Ma délelőtt (20°C-ban) 6.-ra indult el (kb 2 napja mentem utoljára az autóval). Gyújtás ráadáskor természetesen megy az AC 1-2 mp-ig majd megáll. Azt is próbáltam, hogy indítás nélkül 2-3 szor: gyújtás ráad-megvár míg a lámpák visszajelzők elalszanak-gyújtás le (hátha így az üzemanyagnyomást "feltölti"), de ez sem megoldás. Nagy gázzal indítok: akkor sem indul.

    Ma 3 indításig csak egy pöff és leállt, 4-re elindul, de nagyon leesett az alapjárati fordulat: gázt "megpumpáltam"= leállt. 5. re szintén u.a. mint negyedikre. 6.-ra gáz nélkül elindult, felemelte magától a fordulatot és üzemszerűen ment :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák