-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
LamerGyuri
senior tag
Érzékelőt kell vennem; melyiket a 3 gyártó közül?
- FAE
- Hella
- Facet"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
-
forceberg
veterán
válasz LamerGyuri #62504 üzenetére
A Facet nalam egy evet sem birt... Vezmutengelyen.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
LamerGyuri
senior tag
válasz forceberg #62506 üzenetére
Hella lett.
Igazából megerősítésre volt szükségem; nagyon fényezték az eladók a FAE-t, hogy gyárival megegyező minőség.
Bár tanulhattam volna: már bánom, hogy anno alapjárati motorból Topran-t vettem Marelli helyett. Jó-jó, de nem az igazi; szerintem lustábban működik, mint a Marelli."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #62509 üzenetére
Ahha. Jó, akkor ha baja lesz majd megcsinálja valaki. Nyugi, nem neked kell.
Gondolom bölcsőt könnyebb leszedni ilyen esetben. Bár visszakeresve a topikban nem valami gyakori hiba ez, pedig gyárilag lóg az egész kipuff, nincs középső rögzítése és ezek szerint bírja. Vagy járnak vele lyukasan, bár kétlem, mert irdatlan hangos lehet úgy, ha a hátsó dobnál is ilyen hangos egy lyuk.
Vagy bekenik valami hőre szilárduló vacakkal, csak onnantól kezdve a szerepét nem látja el a rezgőcső. -
BigBlackDog
veterán
Itt is érdeklődnék, hátha kapok bővebb infókat. Szóval egy 2003-as Thalia hangrendszerének okosítása és minőségjavítása lenne a cél (fejegység és hangszórók cseréjével). Fejegységgel szemben támasztott egyedüli elvárás a Bluetooth megléte. Viszont hangszigeteléssel, kábelcserével, kábelezéssel nem bajlódnék.
Most, ha minden igaz, négy darab, 13 centis hangszóró van a járműben (kettő darab az első ajtókban és kettő darab a kalaptartóban). Műszerfal tetején lévő csipogók rácsa megvan, de mögöttük hangszóró nincs, ahogy láttam.
Kérdés, hogy ha cserélném mind a négy gyári hangszórót valami jobb minőségű (pl. Hertz), 13 centis koax hangszóróra (+ cserélném a fejegységet is), akkor lenne érezhető javulás hangminőség terén? Bármilyen téren lenne visszalépés a gyári hangszórók után?Autóhifis topikban a koaxról elég rosszak a vélemények, inkább a komponens szetteket javasolják, amihez viszont meg kéne bontanom a műszerfal burkolatot és kéne kábeleznem is. Ezt egyelőre elkerülném.
-
#32577792
törölt tag
-
norbert1998
veterán
válasz BigBlackDog #62515 üzenetére
Szerintem mindenképpen javulni fog. A gyári hifi elég tré. Nekünk az ajtóban kétutas sal cuccok vannak, semmi mást nem csináltunk vele és sokkal jobb lett.
-
LamerGyuri
senior tag
válasz BigBlackDog #62515 üzenetére
A műszerfal felső burkolat alatt nem kell kábelezni; gyárilag oda vannak húzva a csatlakozók a magassugárzóknak.
A Thalia gyári hangszórói nagyon gagyik. Bármilyen másik 13cm-es Renault hangszóró jobb nála (Clio, Megane, stb.).
Én összevadásztam a Cabasse hangrendszert: 2 magas elöl, 2 mély az ajtóban, 2 magassal egybeépített mély hátul, Auditorium Tronic (Tuner List) CD-s fej. Ez mondjuk neked nem jó a bluetooth hiánya miatt.
Hangszórókat meg ha van rá mód, hallgass meg valakinél beépítve. Volt pár ember, aki hiába rakott be fasza hangszórókat, eltűnt a mély, meg kellett támogatni az egészet egy mélyládával.
A Focal-nak van egy brutális 6.1-es szettje Renault-ba, de az kb. annyiba kerül, mint az autó jelenlegi piaci ára"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
#89309696
törölt tag
válasz forceberg #62525 üzenetére
Nem egészen. A nitrogén oxidok mértéke nő, de sokszor tényleg csak annyit, hogy Euro szintet nem is ugrik vele az autó és emiatt átmegy műszakin. Én se vagyok híve ezeknek, de itthon ez van... Ha valaki azt a szintet megüti, hogy egy átlag dombon feljutva nem kormol az autó/nem ömlik belőle a szag, az már tiszteletre méltó. Manapság még ez is problémát jelent.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Gyerekek aki kitalálta a II es megane Átmenőcsavaros csonkálványát azzal minden nap ilyet szereltetnék.
Annyira utálom, már, hogy minden 3 ik IIes megane tornyszilent cseréje, 2-3 napos munkába megy át.
Mire kiesztergáltatom a csonkálványból azt a rohadt csavart, mert ugye úgy beleszorul, hogy nem jön ki semmivel, ha melegítem ha fagyasztom ha imátkozok, ha bármit csinálok, nem jön ki.
1 órás munka és napokra tolódikRenault power
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #62531 üzenetére
Attól még a hiba ugyan úgy meglesz.
Az egyesen olyan okos értelmes megoldás van:
Átlököd a két csavart meghúzod, ha elpattan nagy cucc, kiütöd és mehet bele a másik.
Na de a kettesnél ugye:
Itt ugye az állványban van a menet nincs kontraanya, persze hogy nem tudod kihajtani semmivel a beletörő csavart, és persze, hogy ki kell esztergáltatni és a menetet felújíttatni.
CSak ehhez ki is kell szerelni az egész állványt, kiütni a féltengelyt levenni a kormányösszekötőt a féket azaz mindent.
Egyszerűen ez nagyon el van cseszerintve.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #62536 üzenetére
Meglátom mi lesz a boltokban, ha ilyen is van akkor azt veszek. De valószínű nem lesz. Lehet felőlem koncentrátum is. 6 litert ír tartalomra, nyilván 1-2 deci marad benne, szóval 6 liternek elégnek kell lennie.
2 flakon és 4 liter ioncserélt víz nem elég? Azért annyira hidegek nincsenek nálunk, hogy 1:1-be -30-ig kelljen keverni. Vagy ez megromlik és jövő télre csökken a fagyállósága?[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz LamerGyuri #62520 üzenetére
Köszi a választ.
"A műszerfal felső burkolat alatt nem kell kábelezni; gyárilag oda vannak húzva a csatlakozók a magassugárzóknak." > Gondolom azért hangváltó nincs gyárilag beépítve, így azért azzal még játszani kéne. Megnéztem, hogy az a két kör alakú rácsot le tudom-e szedni a műszerfal tetejéről, de nem úgy tűnt, hogy csak egyben, az egész műszerfalburkolattal együtt jönne le. Annak meg nem merek nekiesni.
Most ami szimpatikusnak tűnik (többek között az egyszerű beépítés miatt is):
- Fejegységnek KENWOOD KMM-BT304
- Mellé pedig két pár Hertz Audio ECX 130.5 hangszóró előre és a kalaptartóba.Kérdés, hogy:
- Ezeket a koaxális hangszórókat teljesen el kéne feljetenem, vagy azért a fenti Hertzel már lehetne elérni a gyárinál sokkal normálisabb hangminőséget is?
- Hátul ugye gyárilag 13 centis hangkeltők vannak. Mennyire megoldható, hogy pl. 16 centieseket esztétikusan be tudjak varázsolni?
- Ha maradna hátul is a 13 centis pár, akkor van értelme egyáltalán oda betenni valamit, vagy csak kössem le a gyáriakat és kész?[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz BigBlackDog #62543 üzenetére
Rendeld netről házhot, akkor van két heted kipróbálni, ha nem tetszik, vissza küldöd és csak a postát bukod, ha vissza nem tudod gyalog vagy kocsival vinni.
De szerintem már azzal is hatalmas ugrás lesz előre a gyári hifihez képest. -
LamerGyuri
senior tag
válasz BigBlackDog #62543 üzenetére
Hangváltó az nincs. Ezért kell bele ilyet tenni.
Ajtóban-kalaptartóban a lemezt is kellene faragnod, ha nagyobbat szeretnél tenni bele.
A két rács egybe van öntve a burkolattal. Amúgy negyed óra leszedni az egészet; Youtube a barátod, keress rá."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
válasz BigBlackDog #62543 üzenetére
Nekem elöl hertz hátul kicx szól koakx és tök elégedett vagyok vele, pio fej ps egy kis subcsővel meg van támogatva.
Van egyébként két 13cm es monacorom azok is jól szólnak csak én végül átalakitottam a kalaptartóban anhelyet 16cm re.
Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Pécsi Renault márkaszarviz, egy története a sok közül...
Az intercooler csövem szállt el, hát elmentem megrendelni. Elém rak az ember egy robbantott rajzot a motoromról és közli, hogy mutassam meg, melyik az a cső pontosan, mert akkor azt rendeli meg! De legyek pontos, mert a csövek 50 és 100 ezer forint közötti áron mozognak és ha rosszat rendeltetek, akkor is ki kell fizetni, mert nem tudja visszaküldeni.
Mondtam neki, hogy mivel nem vagyok autószerelő, ezért azt sem tudom, hogy melyik a rajz alja és melyik a teteje, így valószínűleg nem jó csőre mutatnék rá.
Mire közöltem vele, hogy lesszives beállni a kocsimmal és megnézni ő maga és berendelni. Erre közölte, hogy ez legalább 10 percig fog tartani és ennyi idejük legközelebb egy hét múlva lesz, mert nagyon elfoglaltak, tehát ad egy időpontot. Majd megsértődött, amikor mondtam, hogy innen látok 1 szerelőt aki dolgozik, 3-at aki a fa..át vakarja és 2 üres akna volt a szerelőtérben.
Majd közölte, hogy a látszat csal és adott egy időpontot! Senkinek nem javaslom a Pécsi Renault Nyitrai-t, nagyon messzire kerüljétek el és másoktól is ilyen sztorikat hallok róluk.... -
BigBlackDog
veterán
Én azon lepődtem meg, mikor a kelenföldi B4umg4r1nernél megrendeltük a ~2800 Hufos javítófestéket és közölte emberünk, hogy 2 nap múlva itt lesz, de be kéne fizetni az összeg 90 százalékát foglalóként (nem, nem előlegként). És két nap múlva tényleg ott volt, igaz elég mélyről áshatták elő, mert már csak 2-3 hónap volt hátra a lejárati idejéig.
Egyébként Rönyó márkaszervizből létezik ajánlott, ahol normálisan dolgoznak és normálisan is állnak az emberhez?
-
rob210
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Gumi és felni topik
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Eredeti játékok OFF topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Bestbuy játékok
- Warhammer 40K: Rogue Trader teszt
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Politika
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- További aktív témák...