Új hozzászólás Aktív témák

  • orosziem81

    tag

    Egy Xenon halálának és cseréjének története: (Lagu2 ph2)

    Idén tavasz elején vettem észre először, hogy a bal első fényszóró időnként lekapcsol egy pillanatra, majd vissza. A dolog idővel sűrűbbé és roppant zavaróvá vált. Hosszabb utakon este rettegés töltött el, hogy csak ne most aludjon ki.

    Aztán eljött a hibafeltárás ideje:
    Gépkönyv elővesz, nézeget, fej vakarász. Több youtube-os videó megnéz. Fej újra vakarász, merthogy a „kedves” tervezők olyan „sok” helyet hagytak, hogy az akksit pl le kell bontani a balos izzó cseréjéhez ha nem akarjuk eltörni az új izzónkat. Akinek kicsi keze van, az még épp befér de belátni szinte semmit nem lehet. A jobbos még szerencsés mert 2 dolog van csak útban. Ablakmosó betöltőcső, ami egy határozott mozdulattal kihúzhatóm és a kormányszervó tartály. Az meg felfele kiemelhető és máris nagyobb a hely.

    Nah balos gumiburkolat lehúz, bent a xenon csatit elforgat és óvatosan lehúz. Van a tok felső részén 1-1 fém hurok, azokat kell kiakasztani ha jól emléxem egymás felé kell nyomni őket és lehajtható a rögzítés. Eztán izzó ki (a kivételkor jól jegyezzük meg a helyzetét mert abban a helyzetében fog vissza is menni), majd új be.

    A réginek a lencseszerű közepe már fekete volt. gondolom ez is jelzi az elhasználódottságát és a ki-be kapcsolódás is emiatt lehetett. a bizti kedvéért a csatlakozó érintkezőit átkapargattam h tuti ne legyen oxidos, kissé feszítettem a befogató érintkezőkön.
    Itt jegyezném meg, hogy mikor a foglalatba való visszatételt próbálgattam, egy erős csavaró mozdulatnál figyelmetlenségből eltört a régi izzó. Nagyon de nagyon törékeny a cucc ezért csak nagyon óvatosan lehet vele bánni!

    Az új rendelés alatt van…

Új hozzászólás Aktív témák