-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz orosziem81 #46066 üzenetére
Szia, üdv itt köztünk!
1. A vezető oldali ülés alatt szokott a légzsák kábelének csatlakozój lelazulni/ kontaktos lenni. Szét kell szedni, megpucolni és jól összepattintani. Másik lehetőség a légzsák átvezetőkábel a kormánynál.2. Nekem hasonlót a rossz érintkezés produkált. Meghajtogattam a foglalatban az érintkezőket, hogy szorosabban fogják az izzót. No meg meg is kellett pucolnom, mert volt rajta oxid réteg bőven.
3. Ez szintén valami kontakt probléma lehet a lámpa csatlakozójánál. Szétszed-tisztít-összerak.
4. Ez passz, esetleg diaggal lehetne megnézni, hogy pontosan milyen hibát érzékel.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
vatoloco26
tag
válasz orosziem81 #46065 üzenetére
Szia
Most volt komputeren de semmit rendelenesseget nem îrt ugyhogy most kitöröltük meglatjuk mit ad ki
Üdv az oldalon!! -
ThodEE
őstag
válasz orosziem81 #46066 üzenetére
Szia !
2: Ha az izzó két végén mérsz feszültséget akkor az izzón eső feszültséget látod, teljesen normális hogy csak pár tizedet mérsz
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
rob210
Topikgazda
válasz orosziem81 #46392 üzenetére
Szia.
Mi van a gépkönyvében?
Nem rég nevezte át a termékeit az ELF, van az az olaj csak most más néven fut.Renault power
-
válasz orosziem81 #46392 üzenetére
Szia, mikori gép? Van benne részecskeszűrő?
Ha igen akkor ez az olaja: [link]“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
eTrade
tag
válasz orosziem81 #46392 üzenetére
A következő oldalon található szűrő segítségével megtalálod az autódhoz megfelelő olajat:
Total/Elf lubadvisor -
diablo1984
veterán
válasz orosziem81 #46459 üzenetére
típushibája az ablakemelő besz@rása, lehet csak a bowdenje szakadt el(szokott), ahhoz házibarkács kell, vagy komplett csere, mert ha jól rémlik külön nem kapható!
kárpit le az ajtóról(youtube-on biztos van róla videó) és hozzá lehet férni.1-2 hetente beindítva, vagy járva is vele? mennyi időre?
-
vatoloco26
tag
válasz orosziem81 #47286 üzenetére
szia
milyen xenon izzot vettél bele?
enyém kezd halványodni és olykor pislogniKöszi
-
rob210
Topikgazda
válasz orosziem81 #47364 üzenetére
Ha sikerül új életet lehelni bele,(nem sok esélyt látok rá) akkor is fel kell újra tanÍtani.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz orosziem81 #47370 üzenetére
Komoly.
Viccet félre téve:
"Sajnos a csere nem egyszerű művelet, megfelelő műszer szükséges hozzá. Abban az esetben, ha utólagos, tanítható szenzort szereltetünk be, akkor klónzoni kell a gyári szenzort, továbbá egyes márkáknál az autó tanítása is szükséges lehet."A TPMS szenzorok átlagos életkora:
kb: 4-5év vagy 160000Km, ha a benne levő akkumulátor lemerül, a szenzorokat újra kell cserélni.
A szenzorokat minden átszerelésnél szervizelni kell.
• A tömítése légzáró legyen – gumitömítés
• A szeleptest korrózióját elkerüljük
• Cseréljük a kifáradt alkatrészeket – külső nyakrész
• A szeleptű cseréjével szintén a légzárást segítjük elő – (Nikkel bevonatos szeleptű)A TPMS szenzorokat az adott autóhoz kell programozni (feltanítani) abban az esetben, ha a kerekek pozíciója megváltozott, vagy ha új szenzor beépítésére kerül sor Pl: felni csere esetén, vagy ha a szenzor sérült vagy elromlott.
Néhány típus automatikusan felismeri a szenzorait és újratanulja ha a kerékpozíciók megváltoznak. (BMW, Mercedes, Landrover, Jaguar…) Néhány típusnak az OBDII csatlakozón keresztül kell feltanítani a szenzorok azonosítóit (ID) ha a szenzorok, vagy a kerekek pozíciói változnak. (Peugeot, Citroen, Renault, Toyota, Lexus…)Számodra a lényeg:
Direkt rendszer esetén 15.000 Ft-ba kerülnek a szelepek kerekenként.
Amennyiben szükséges, az OBD2 programozás 5500 Ft-ba kerül autónkéntRenault power
-
vatoloco26
tag
válasz orosziem81 #47363 üzenetére
szia
Köszi a kimerítő választ laguna Gt 2003 ba keresek asszem az ds2
Nehéz kicserélni?Üdv:
Gergő
-
rob210
Topikgazda
válasz orosziem81 #47480 üzenetére
Sajnos a rugóacélt hiába kezeled ha annak a felületén jól látható a rozsda akkor nem lehet tudni, hogy mennyire kezdte meg az acél szerkezetét.
Lehet, hogy elmegy 10 évig lehet, hogy a következő kátyúnál oda van.
A műanyag bevonat nekem is lepergett már a rugókról, én lekentem koranttal, ami rozsda átalakÍtó, egyenlőre tartja magát, de garanciát nem vállalnék rá, hogy nem kell hamarosan kicserélnem majd.Én azt mondom hajtsd amÍg megy, ha zavar cseréld ki.
Nem nagy mutatvány.
1 óra alatt ki lehet cserélni a kettőt, mert csak párban[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
válasz orosziem81 #47503 üzenetére
Köszi a tippet. Mondjuk nálam az alapjárat rendben van. Tegnap elvittem szerelőhöz, annyit reagált, hogy fingja nincs mi baja lehet
Se tegnap, se ma direkt nem produkálta a hibákat a járgány.Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle
-
forceberg
veterán
válasz orosziem81 #47566 üzenetére
Ha nem 1-2 évre veszed, akkor a 6-700 ezres különbségből lesz 1-200 ezres, mikor továbbadod.
Vagy, mint néhányan csinálják, az öreg verdát nem adják el, hanem marad 2. autónak.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
pècsimunkás
addikt
válasz orosziem81 #47566 üzenetére
Mostanit 7. èvig fogom használni , a következő autót 8-10 èvig . A Passat mondjuk 4-6 èvesen 1 millióval drágább mint a Laguna , 10 èv múlva ? Lesz köztük 500 . Persze , ezeket nagy vonalakban írtam . Mègan ès kategória társainál is ez a helyzet . Sőt , ott inkább jobb .
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
zsizsef
senior tag
válasz orosziem81 #47857 üzenetére
Ma áron kb 5500 2db. De csak az egyik halt meg. Viszont a világítási minőségével nagyon meg voltam elégedve. Na jó, mert anno kaptam mellé egy pár Hammer neolux-ot.
[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
válasz orosziem81 #47882 üzenetére
Kávészervizbe dolgozok, 2,5 éve csöppentem bele. Imádok kávégépeket szerelni, nagyon érdekel a téma. Szeretem amikor egy új helyzet elött állok és meg kell fejteni.
Egyik fönököm egész életébe ebben dolgozott, országos szinten nagyon nagy tapasztalata van. Tehát tapasztalat szinten országosan biztos, hogy a top10be benne van. De Ő már kezd kiégni. Szokta is emlegetni, hogy kezd elege lenni, mert nem tud újat mutatni neki.
És itt is előjön az, hogy a hivatalos szakszervizekbe milyen emberek dolgoznak. Ő jár be az egyikbe rendszeresen és mondott egy nagyon vicces dolgot amin én is 2 év tapasztalattal a hátam mögött nem gyengét röhögtem.Autó átkerült az új szerelőhöz, elsőre nagyon szimpatikus az ember. Vízpumpára felhívtam a figyelmét, hogy nézzen rá. Mondta,hogy ha pl. 4éves akkor még elhiszi, hogy tavaly került bele, amúgy nem.
[ Szerkesztve ]
-
Sanyo77
tag
válasz orosziem81 #47882 üzenetére
Sokat keresek hibát, ráadásul olyan helyzetben amikor le sem írják pontosan mi volt a hiba. Én is szeretem. De az én feladatköröm sokrétű, ha nincs hiba akkor is van mit csinálnom.
Egy autószerelő azért más tészta.
-
rob210
Topikgazda
válasz orosziem81 #47925 üzenetére
A szeleptestet nem kell cserélni csak benne a szelepet.
De ez inkább a hideg meleg miatt volt.
Nekem is volt már olyan reggel amikor a 16 fokos nappali hőmérséklet után gyenge -1°C ra ébredtünk és engedett a nyomásból 2 kerekem.
Ezzel szerintem nee foglalkozz, ha beállÍtod a nyomást és nem jön elő többet akkor ennyi.
Hetente egyszer érdemes ránézni.Renault power
-
eTrade
tag
válasz orosziem81 #47925 üzenetére
Érdemes elvinni gumishoz és alaposan végignézetni velünk az abroncsot és a felnit is. Nálam mindig az egyik abroncs eresztett és a végén kiderült, hogy semmi baja, csak nagyon szar helyen volt ráragasztva valami matrica és ott szépen lassan eresztett.
-
válasz orosziem81 #47944 üzenetére
Az 3, a fékfolyadék 2. Plusz gumi alkatrészek (szilent pl.) is elöregednek ennyi idő alatt az állásban is. Egy szó mint száz, át kell nézetni előtte és kiderül minden. Ígéretes a keveset futott motor, de mindenképpen kell olaj és szűrőcsere bele, de úgy hiszem ezzel a józan autós kalkulál.
-
meroly
veterán
válasz orosziem81 #47944 üzenetére
Nem állt a kocsi, csak nagyon keveset használták.
Első 10 évében mondjuk heti 1 vidéki út volt benne kb 20 km.
Az utolsó párban volt városi használat is.Szervizelték neki, szóval gondolom a szervizes tudta hogy cserélni kell, hiába kevés a km, akkor az év alapján. A szervizkönyvet még nem láttam, majd ma.
(#47945) aero. : így van, amit kell ilyenkor, olaj, vezérlés stb azt cseréltetem. Nem első autó és mondom clio is volt/van már. Mentem vele, ég és föld asszony cliojához képest. Ez olyan csendes volt, semmi kopogás semmi búgás, tiszta szép menetzaj és motorhang.
Én úgy vagyok vele, hogy még mindig inkább egy Clio ennyiért ilyen múlttal, mint egy misi körüli gombóc Swift jó ég tudja milyen tulajtól ne adj' Isten kereskedésből.
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
veréb
tag
válasz orosziem81 #48085 üzenetére
[link]
prés helyett kalapács![ Szerkesztve ]
nézzél jobban szét hátha csak a fától nem látod az erdőt
-
rob210
Topikgazda
válasz orosziem81 #48085 üzenetére
Megoldható.
Melyik autóról van szó?Bocsánat de neked sincs fent kép az összefoglalóban, Így nem tudom neked melyik kocsid van.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
#42667776
törölt tag
válasz orosziem81 #48852 üzenetére
Szia!
A matt rész helyrehozható a külső felületen, ha már belülről is elindult a folyamat azzal nem tudok mit kezdeni, de ez csak csiszolás/polírozás után látható, általában az izzó előtti részen szokott egy folt lenni, ha belülről is matt. A repedezettség látszani fog polír után is, a külső felület tükör sima lesz, de a repedések ha az anyag vastagságban vannak az nem kicsiszolható.Üdv: Józsi
-
TayRol
veterán
válasz orosziem81 #48858 üzenetére
A tükörpár nem hajlik le, kvázi egyik sem. A sérülés szvsz nem olyan mértékű, hogy belül sérüljön bármi is. Járó motornál ha rükvercbe teszem akkor hallani kellene, hogy próbálkozik lefele hajtani a tükröket?
De most megnézem, kimegyek a garázsba, hogy fel-le - ha kézzel állítom, megy-e...
szerk: ha kézzel állítom a tükröt akkor megy minden fele, fel-le is.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
kirjak
aktív tag
válasz orosziem81 #49121 üzenetére
Persze csak át kell állítani mint a navigációt.
A tisztelet mindenkinek jár! ASUS ROG Chimera G703VI-E5060T
-
rob210
Topikgazda
válasz orosziem81 #49163 üzenetére
Szerinted a baleseti adót nem csak annak kéne fizetnie aki balesetet okoz?
Én azt tartom rablásnak.
Soha nem okoztam személyi sérüléssel járó balesetet.Renault power
-
kirjak
aktív tag
válasz orosziem81 #49140 üzenetére
Az előző megane hármasomban is a tomtom és az egész menü magyar volt, de a műszerfali résznél csak németül tudott.
A tisztelet mindenkinek jár! ASUS ROG Chimera G703VI-E5060T
-
tresh
addikt
válasz orosziem81 #49275 üzenetére
Az akksi szerintem teljesen rendben van még, mert 1 hét állás után is a sok cidri-mínuszban 5 forgatás után stabilan beindítja a motort.
Az az aksi nincs rendben... kuka nincs ilyen hogy túl tölt a generátor illetve van de akkor az is szar. Első forgatásra indulnia kell. A lagunák meg pláne hisztisek ha gyengül az aksi. Volt nálam múltkor egy 2-es ph2-es hogy állandóan hibákat ír ki nem zár nem nyit stb+ rosszul indul. Emberünkkel mára fél autót kicseréltették volna ,aztán mondta neki menjen vegyen egy rendes aksit. Aztán csodák csodájára az autó megjavult pöcc röff indult és no hiba
-
Gabesz87
addikt
válasz orosziem81 #49359 üzenetére
Hát a menüben: Jármű-->Guminyomás--->Visszaállítás
-
diablo1984
veterán
válasz orosziem81 #49549 üzenetére
-
zaskar
senior tag
válasz orosziem81 #49559 üzenetére
Én még 2010-ben másoltattam Megane II-höz márkaszervizben, 42290 Ft volt. Akkor vettem az autót, de csak egy kártya volt hozzá, én meg ragaszkodtam egy másodikhoz. Az eladó fizette. 38538 Ft volt a kártya, plusz 3750 Ft a programozása. Valószínűleg vannak olcsóbb megoldások is, pl. külföldről szoktak rendelni kártyát aztán felprogramoztatják, de erről nem tudok részleteket.
[ Szerkesztve ]
-
TayRol
veterán
válasz orosziem81 #49626 üzenetére
Olcsóbb, de nem illik az autóhoz. Elteszem a ködlámpákat, ha ez megmukkanna akkor megy vissza és valami más megoldást keresek. A lapos verzió a feléből kijön.
-
rob210
Topikgazda
válasz orosziem81 #49630 üzenetére
Akkor nem futóművesnél voltál, ugyanis egy futóműves csak úgy adja vissza az autót, ha a kormány egyenesben van alap helyzetben és a kocsi próbakör után, rendben van.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
tresh
addikt
válasz orosziem81 #49633 üzenetére
45 perc volt neki egy futóműbeállítás ?! Max 10-15 perc alatt belövik ha ért hozzá és nem egy szétrohadt,beállít szilentes kocsit viszel oda. Nekem van egy szakim kicsit fura stílusa van. Mondhatnám paraszt de mindig hibátlan munkát végez.
[ Szerkesztve ]
-
-=Tiger=-
tag
válasz orosziem81 #49651 üzenetére
Egy nem több mint 2 éves Silver Bosch van benne.
Komolyan mondom lehet megéri venni egy gyárit, mert az elmegy 2x-3x ennyi időt...
Barátnőm Clio Campusában (2007, 1.5dCI) még a gyári figyel. Ezen a télen 1x lett töltve. És kb használva sincs december óta és tökéletesen indít.
-
válasz orosziem81 #49688 üzenetére
Szia, pl.: itt egy módszer otthonra: [link], vagy elviszed valami műhelybe műszeres fényszóró állításra, valami 2000ft körül szokták.
Egyébként én eddig random állítottam magamnak mindig és még nem volt baj, tehát nem vakítottam senkit.
Automata szintezősnél is ez a technika, a lámpán kell fizikailag állítani.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Na_Ta
csendes tag
válasz orosziem81 #49749 üzenetére
Üdv!
Elnézést, már délután van...
Ember és állat állapotában nem esett kár , leszámítva az alkaromon pár karcolást, nyomódást.(#49750) rob210: Nem testkábel.
(#49751) Wiz Khalifa: Nem az akksi.
A hiba a főtengely poíció jeladója volt. Kicseréltem és másodikra már majdnem, de harmadik indításra beindult, simán járt.
Így utólag az a furcsa, hogy a volt Scenicünknél is volt ez a jeladó csere, de ott voltak "titokzatos" nem indul, de aztán mégis jelenségek (meg az 14 éves volt ~250k km-rel), itt nem.
Így a javítás, a két érzékelő össz 25-be volt VDO veztengely + Doria főtengely jeladó.
A kiesett két hónap alatt szerencsénkre a család másik hűséges autója segített ki: Hyundai i10, kicsit szűkebben, de rendületlenül.[ Szerkesztve ]
NT
-
Pietro 22
aktív tag
válasz orosziem81 #49760 üzenetére
Nem tudom, ez e a neve pontosan, de ehhez hasonlit. Illetve pont igy nez ki!
Egy ilyen ábra egyebkent.
[ Szerkesztve ]
-
válasz orosziem81 #49795 üzenetére
Jól gondolod. Sőt ezen felül a futómű, fék, váltó és kuplung alkatrészei is megkíméltebbek. És természetesen a beltér/karosszéria is jobban egyben lesz (kevesebb ki-be szállás, kevesebb parkolási kocc/karc, stb.).
Viszont hiába szajkózza a sok okos, hogy "nem kilómétert, hanem állapotot veszünk", azért egy ilyen 300k-t futott autónál szinte biztos, hogy lassacskán belefutunk sokminden hibájába.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz orosziem81 #49918 üzenetére
Szia, lagun2 vagy 3???
3-asnál csak felkapcsolt lámpánál és minimum 1/3 - 1/2 ablakmosó tartályszintnél mos lámpát. Ha alacsonyabb a szint, természetesen szélvédőt mos, de lámpát nem.
Ha gyári mosó, akkor az be is van kötve nem csak előkészítés.A vízpumpát tudtommal nem a lánc és nem is szíj hajtja, hanem ú.n. külső vízpumpa. Pontosan nem tudom, hogy hogy működik (talán elektromos) utána kellene néznem.
Laguna klubon azt mondták, hogy nem szokták cserélni, max. akkor amikor a láncot (az meg elmegy 400k km felett is).“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz orosziem81 #50381 üzenetére
Szia, update list esetében a zöld "C2" -re kell csatlakozni, csak egy sima párszáz forintos kábel kell. És a fejen az expert menüben engedélyezni az aux bemenetet.
Tuner list-nél pedig a kék "C3"-ra kell csatlakozni, ide már nem elég a kábel, hanem a kolléga által említett cd tár emulátor kell, ezek valahol 10-20k körül kaphatóak.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
baluka6
aktív tag
válasz orosziem81 #50381 üzenetére
Szia
Mycso kolléga megválaszolta a kérdésed. -
eTrade
tag
válasz orosziem81 #50429 üzenetére
Régebben valóban 30.000km volt az olajcsere periódus amit tudtommal idővel 15.000km-re lett módosítva.
-
válasz orosziem81 #50458 üzenetére
Szerintem renaultnál ez a rugótörés dolog már-már szériatartozék.
Megane1,2 kombi laguna3-nál, mindenkinél elő jön előbb utóbb.Gumitémához: tavaly continental pc3 volt rajta, így a laufenn-eket lesz mihez hasonlítani. Illetve az elvárások is megvannak velük szemben...majd meglátjuk.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Sanyo77
tag
válasz orosziem81 #50459 üzenetére
Nekem 15k lesz a monroe, plusz munkadíj. Mennyi idő kicserélni ezt?
Új hozzászólás Aktív témák
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban