- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- Sweet.tv - internetes TV
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
speedydb23
senior tag
válasz diablo1984 #44195 üzenetére
Klíma kapcsolásakor indulni kell a ventillátornak is, ezt én is most tudtam meg amikor átvizsgáláson volt a kocsi... Nekem pont ez a gond, hogy nem indul be a venti, ezért nem is használhatom a klímát ameddig ezt nem csináltatom meg...
-
rob210
Topikgazda
válasz speedydb23 #44201 üzenetére
Csak az érzékelőt kell kicserélni.
Még csak a rendszerhez sem kell hozzányúlni, azaz nem kell gázt leengedni meg ilyenek.
ez csak egy vezérlő panelecske ami ha felnyomod a klímát beindítja a ventit.Renault power
-
berbatov2
senior tag
válasz diablo1984 #44153 üzenetére
Köszönöm a válaszod!
Nem tudom szabad-e ilyet ha nem majd a topicgazdát kérném, hogy törölje.
Ezt az autót nézegetem már pár napja.
Baja kicsit messze van, hogy lyukra fussak a kocsival. Ezért mindenképp telefonon próbálnék minnél több infót összeszedni az autóról.
Mit kellene kérdeznem az autóról mindenképp?
Illetve, ha van valaki itt a környékről, megérne nekem pár sört ( whiskyt, stb ), ha rákukkntana, hogy érdemes-e foglalkozni az autóval.
-
rob210
Topikgazda
válasz berbatov2 #44207 üzenetére
Szabad.
Azt írják leinformálható, tehát kérj egy alváz számot, motor számot, rendszámot, ha ezt kiadja nincs mit takargatnia a kereskedésnek, ha nem akkor nem is érdemes elindulni.
Ezekkel ha bemész egy renault szalonba mindent megtudsz amit jó tudni indulás előtt, meg, hogy érdemes-e elindulni.
A rendszámmal meg le tudod kérni a kilométer állást.Renault power
-
dj79
senior tag
válasz berbatov2 #44207 üzenetére
Szép darab. Nem egy versenyautó, de ezzel a motorral is lehet tartani a forgalom ritmusát. Ha nincs susmus, szerintem minden olyan adatot kiadnak róla, ami alapján le tudsz kérdezni mindent.
Ha ezzel megvagy és minden stimmel, érdemes bekocogni egy hivatalos szervizbe az autóval egy kis átvizsgálásra, szvsz megéri azt a kis pénzt.
-
berbatov2
senior tag
Köszönöm a segítséget mindkettőtöknek!
-
rob210
Topikgazda
Renault power
-
golyós
őstag
Sziasztok!
Scenic 1.6 benzin 16V 2000.évjárat
Az utobbi 2 hónapban figyeltem meg a következőt: a viszonylag melegebb mostani időben is nagyon sokáig magasan marad az alapjárat, olyan mintha nehezen akarna bemelegedni.
Közlekedés közben érezni és hallani is , hogy pörög a motor, lámpánál állás közben üresben 1500-1800 között van az alapjárat.Kuplungolás közben leesik ugye az alapjárat viszont egyből kezd pörögni és megint 1500 felett van.Leállítom, újraindítom de semmi.Leparkolok és a kocsi üresben pörög mint a nyavaja.
Másnap meg semmi baja, mintha nem is lett volna.2-3 nap és újból előjön, aztán megint eltünik.
Mi lehet ez, alapjárati motor?Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
rob210
Topikgazda
válasz golyós #44214 üzenetére
Több dolog is lehet.
A legvalószínűbb, mivel nem állandóan csinálja, hogy az alapjárati motorod tengelye megszorul és nem engedi vissza esni az értéket a rendes 750 körülire.
A másik a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő, ami ugyan ezt tudja produkálni.
A harmadik a szívócső nyomás érzékelő.
Illetve még a fojtószelep tömítés lehet halott.
Szép egyesével ki kell zárni a hibákat.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
golyós
őstag
válasz rob210 #44215 üzenetére
Köszi!
Remekül hangzik.
Hazahoztam a gyereket, pihent a kocsi kb 15-20 percet.Elmentem az asszonyért és megint nem csinálta.Hazafelé csinálta 1 lámpánál és megint eltűnt, leállításkor 800-at pörgött.Hol fogok olyan szerelőt találni aki nem fogja a fél autót kicserélni mire kiderűl, hogy egy tömítés volt?
Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
rob210
Topikgazda
válasz golyós #44216 üzenetére
Fogsz egy flakon féktisztító sprayt és a hibák felét azonnal ki tudod szűrni te magad.
Amikor magasan van az alapjárat elkezded a fojtószelepnél és az alapjárati motornál fújkálni, ha változik az alapjárat akkor valami tömítetlenség van és 95%, hogy a tömítés lesz a hibás.
Aztán ott az alapjárati motor, amikor magasan van csavarhúzóval finoman megkocogtatod, nem szétvered! Ha változik az alapjárat megint csak megvan a hiba, szorul a tengely, ilyenkor a lítiumzsír csodákra képes.
Ha ezek nem oldották meg a problémát, újra féktisztító és magas alapjáratnál a beszívott levegő és a szívócső nyomás érzékelő marad.Mindegyiket te magad meg tudod csinálni.
Ha nem megy rakok fel képet mit hol találsz.Renault power
-
Hauptmann
addikt
Sziasztok,
Valamelyikőtök otthon van Megane II CC témában? Ha igen, lenne pár kérdésem.
Nem CC specifikus kérdés, a Megane II-mél a ph 1 és ph2 között mi a különbség az első fényszórón kívül?
-
kisgyerek85
senior tag
válasz rob210 #44193 üzenetére
Köszi az infókat!
Féktartályról lehúztam majd úgy visszadugtam ahogy mondtad. Mentem egy kört a kocsival egyszer bevillant. Aztán lehúztam ismét és befújtam ilyen chip spray-el. Megint egy kör és egyszer ismét bevillant, de bízok benne, hogy belerázódott ezúttal, mert azután még adtam neki rossz útból és nem jött visszajelzés. Na de majd hosszútávon elválik, hogy jó e. -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz golyós #44218 üzenetére
fojtószelep a tűzfal előtt a fekete dobozka mögött egy alumínium öntvény.
beszívott levegő
Bal oldalt a sárga kupak felett a nyomás érzékelő
Ezt én konkrétan beragasztottam tömítőpasztával, mert a tömítései kivoltak és nem szántam rá 3.000.- ot
Az alapjárati motort meg megismered szerintem az ott van a fojtószelep bal oldalán ha szemben állsz a kocsival.
[link][ Szerkesztve ]
Renault power
-
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Tegnap elhoztam az új verdát.
Sajnos még nem sokat tudtam szeretgetni, mert meló után mentünk és mire hazaértünk be is sötétedett, de majd ma kicsit bepótolom.
Első dolgom volt az összes elektronikát ismét átnézni (talán a belső sötétedős tükör nem működik, de azon kívül minden kis bizbasz rendben teszi a dolgát), a futómű és úgy az egész autó merő nyugalom, 110-nél suttogva lehet beszélni és az útegyenetlenségeken is csak átsiklik, nincs hangja.
Egyedül ami a kötelezőkön kívül tuti javítás lesz az a remegés, amit már említettem.
Ezekben az esetekben érződik a motor felől:
- alapjárat, indítás és leállítás, elindulásnál, kinyomott kuplungnál ugyebár ha alapjáraton gurulok mondjuk egy kereszteződésbe
- enyhe fékezésnél a kormány ráz (gondolom az első féktárcsákat elfékezték), satunál nem érezniÉs ennyi, szóval amikre én tudok tippelni:
- első féktárcsa és betét
- kettőstömegű és/vagy motortartó bakokEgyébként a kényelem szigete minden tekintetben, remélem így is marad.
Képet is rakok fel, amint lesz olyan tiszta kívül-belül, hogy érdemes legyen rá.Üdv, Balázs
-
-
válasz rob210 #44223 üzenetére
Rob, megane 1 alatt a kipuffnak hogyan kellene bírnia?
Fateromén 10éves korában volt cserélve az egész rendszer valami után gyártottra, aztán ma hívott, hogy kellene neki középső dob, mert kuka lett. Ez 6évet bírt.
Olyan 10-15K km-t megy évente, 80% város.(#44230) FerNandor: már lassan 2hete nincs meg, csak eddig nem írtam.
Laguna3 projekt lenne, csak munkahelyen sűrű lett a program, így időm sincs elmenni megnézni 1-2 autót. Egyelőre busz van.(#44228) gooool: ha indítás/leállás-nál jelentkezik, az kéttömegű gyanús. Leállításnál (ha nem kinyomott kuplunggal állítod le) nem hallassz tompa-fémes puffanás/kottyanás szerű hangot?
Illetve lassan, csak kuplunggal próbálj elindulni előre és hátra is. Rázkódnia, kotyognia kell, főleg hátra fele.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Nekem még a gyári van alatta de én lenyomtam horgany spryel
A megane egy egyik betegsége a kipufogó.
6 év az sajnos azt kell mondjam rendben van.
Cimbimnek már 2 szer cseréltünk hátsó dobot, mert a meleg dobra pont feldobja a kerék a vizet Így a hideg meleg hatás sokkal előbb agyonvágja a dobot.Mondjuk a középső dob nem szokot hamar szét menni.az szinte mindegyik alatt olyan 15 év körül adja meg magát.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz gooool #44233 üzenetére
Hát én csak azt tudom, mondani bármennyire is kecsegtető némelyik ár a megbÍzható minőségűt vedd, mert ezért szerelni a kocsit nagyon cumi.
Sokszor volt már, hogy fél év nem telt bele és megadta magát a kettős mert mondjuk ütve is volt rendesen, de azért fél év az fél év.Szóval nézd meg mit veszel.
Renault power
-
-
gooool
őstag
-
dj79
senior tag
Üdv mesterek!
A családi állapotom megérett az autócserére . Épp nézegetem a scenic II kínálatot, tapasztalatok alapján melyik a legjobb variáns az 1.9 dci motorból? Vagy esetleg a 2.0dci lehet a megfejtés?
-
gooool
őstag
Szia!
1.9dCi-ből én a 120 lovasat mondanám, pont tegnap hoztam el egy ilyen motoros Lagunát, nem olyan veszélyes az alkatrészek ára és ha visszakeresel és azon pontokra figyelsz a vásárlásnál, amit nekem leírtak a srácok, akkor nagy probléma nem lehet.
131 lovasat szerintem hanyagold, a DPF miatt csak szopórollerbe kerülhetsz, épp elég a sima dízel-faktor.a 2 lityis dCi a legjobb, csak igen ritka vagy nagy a felára. Láncos a vezérlés, típushibája igazán nincs neki, az alap dízel dolgokra viszont itt is figyelni kell, mindenképp ezt mondanám ajánlottabbnak, de ha találsz egy szép és JÓ 1,9-est, akkor mehet.
[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
alexander12
aktív tag
Sziasztok. Most került hozzám egy 2003 as 1.5 dci thalia. Fórumos leírás alapján kicseréltem a fűtéskapcsolónál lévő világítás két kis izzóját. A műtét sikerült😃. Viszont a váltókar mellől feljön egy szál egyeres sima fekete vezeték, ami el van nyíródva és nem megy sehova. Milyen vezeték lehet ez??
kíváncsi, OP8T
-
rob210
Topikgazda
válasz alexander12 #44242 üzenetére
Foto, mert ötletem sincs miről van szó honnan hova megy az a szál?
Renault power
-
alexander12
aktív tag
-
tresh
addikt
válasz gooool #44241 üzenetére
131 lovasat szerintem hanyagold, a DPF miatt csak szopórollerbe kerülhetsz, épp elég a sima dízel-faktor.
nincs azzal semmi baj hidd el nekem Jó pár éve van a családba 2 is egyik gyári 131le másik 140le körül és még egyszer se volt gond a dpf-el. Havi egy alkalommal meg kell kínálni pályán és ennyi. Ha van lehetőség 2.0 dci-t vegyen szerintem is
-
rob210
Topikgazda
válasz alexander12 #44244 üzenetére
Hm.. Érdekes ott nem nagyon mehetne semmilyen vezeték.
Renault power
-
gabx76
senior tag
Sziasztok!
Rég írtam ide, de azért olvasgattam a fórumot. (szerencsére nem volt különösebb gond a kocsival amit meg kellett volna oldanom)
Tegnap délután óta viszont elhagytam a klub-ot, megvették a hőn szeretet gépsárkányt. Elég rossz érzésvolt nézni, ahogy kifordul vele az új tulaj az utcából...
6 évig szolgált nálam, második Renault volt amit használtam, de tovább kell lépni.Köszönöm nektek a sok segítséget, amit itt olvashattam, Sok nyűgtől mentesültem ezáltal.