-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
speedydb23
senior tag
Sziasztok!
Tudom, hogy ez nem piac, de akit érdekel van 2db gyári 15" Renault dísztárcsám.
Privátban akit érdekel jelezze.Köszi.
-
speedydb23
senior tag
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek, mint Renault tulajok.
Van egy Clio II (2003-as) 1.5dci 82lovas (K9K702B) autóm, amin kigyulladt az ABS és Service lámpa, minden előjel nélkül.
Tudom, hogy a legegyszerűbb az lenne ha elvinném egy hibakód kiolvasásra, de gondoltam mielőtt kiadnék 5-6ezer ft-ot inkább rákérdezek itt, hogy valakinek volt-e már tapasztalta ilyen hibával, hogy kb mire számíthatok.
ABS jeladó, gyűrű vagy esetleg az vezérlés megy el leggyakrabban a Cliokban?
Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget.
Esetleg még egy nagyon megbízható, és esetleg olcsón dolgozó szerelőt ha tudtok mondani azt is megköszönném.
-
speedydb23
senior tag
Sziasztok!
Valaki tudja mekkora a menet egy 2003-as Clio II-ben a vonószemnél?
-
speedydb23
senior tag
Nagyon egyszerű, be kell nyúlni a hézag közé egy olyan eszközzel ami lapos és nem tudja megrongálni a műanyagot, utána kibuktatod és kész, én is most cseréltem a Clioban.
Elsőre úgy tűnik, hogy nem fog kijönni, de simán kibukik, az a lényeg, hogy semmiképpen se fémmel próbálkozz, mert azzal simán elpattanhat...
-
speedydb23
senior tag
Én a tetejénél nyúltam be, de ezen az oldalon oldalról közelítik meg (mondjuk csavarhúzóval de valami rongyot rakott azért oda)Hazard light button change
Szerk.:
Közben elolvastam a szöveget, ő is felülről pattintja ki a panelt.[ Szerkesztve ]
-
speedydb23
senior tag
válasz diablo1984 #40353 üzenetére
Nem akarok okoskodni, de szerintem ez gyárilag van így kialakítva...
-
speedydb23
senior tag
válasz Predator2 #40446 üzenetére
"Nem nekem kellene hanem apámnak, megkértem, hogy bővebben is fejtse ki mire gondolt.
Eléggé konyha nyelv lesz, de remélem így már érthetőbb mire gondol:
"Olyan kellene, amit a műszerfal tetején lévő levegő befúvóra lehet tenni, és csak addig működik, amíg bemelegszik az autó, és a fűtés lefújja a fagyot-jeget a szélvédőről.
Amolyan páramentesítő szerűség, de elektromos.
Valamikor láttam ilyet azt hiszem az Auchanban.
A szélvédő aljára lehetett tapasztani belülről természetesen"1,5 dci nehezen melegszik."
Ezen most picit meglepődtem, mert nekem az 1.5 dci Cliom egyáltalán nem melegszik nehezen.
Nagyjából 5 km kell, hogy meleget fújjon, és a vízhőfok jelző pedig középen áll ilyenkor.Vagy ez nem jó, kezdjek aggódni?
[ Szerkesztve ]
-
speedydb23
senior tag
Sziasztok,
Volna egy nagy gondom.
Tegnap este leállítottam a kocsit (2003-as Clio II 1.5dci), 1,5 óra elteltével pedig mentem volna haza, de már nem indult be.
A jelenség amit produkál pedig aggasztó.
Indítóztam ahogy szoktam, de nem kapta el, nehezen indul egyébként is, de ilyet soha nem csinált még, hogy nem indul be.
Valami elektromos gond lehet, mert most már nem is teker az önindító, meg se mukkan a kocsi.
Olyan érzésem van, mintha az immobiliser letiltana, mert a piros lámpa nem alszik el hanem folyamatosan világít, és még az izzítás lámpa se villan fel egyből, hanem bedug a kulcs, elfordít és kb 3 mp mire az izzítás lámpa felvillan, eddig mindig minden világított amikor a kulcsot elforgattam.
Valakinek van esetleg ötlete?
[ Szerkesztve ]
-
speedydb23
senior tag
válasz rob210 #40732 üzenetére
Aksit szerintem kihúzhatjuk a listáról, mert 3 hónapos Exide 72AH 720A, Főtengely h.jeladó képes ilyenre, hogy meg se forgatja a motort?
Faterom azt mondta még akár önindító is lehet, bár én ezt is kizárnám abból adódóan,hogy tökéletesen forgatott, aztán egyszer csak mintha elvágtak volna mindent meg se mukkan.
Behúzni szabad a turbós autókat? Vagy ha a FHP elment akkor nem ildomos ilyennel kísérletezni?
-
speedydb23
senior tag
válasz Doki16 #40735 üzenetére
Akksi témához kapcsolódóan mondjuk ami fontos lehet, hogy az ékszíjam csúszik de nem is kicsit.
Amikor esős idő volt simán visított akár 5-6 km keresztül is, aztán egyszer csak elhalgatott.Mostanában, hogy nincs eső meg hideg se igazán, nem visított sokáig, max 1percig.
Viszont amit megfigyeltem este, amikor jobban látszik a lámpa fénye, olyan mintha hol legyengülne hol erősödne, mint amikor bekapcsolt fényszóróval indítózik az ember, és elvesz a teljesítményből.
Ezek összefüggése jelentheti esetleg azt, hogy a generátor szorul, vagy szimplán csak annyira csúszik a generátorszíj, hogy nem képes rendesen tölteni az aksit?
Nem sokára megyek megpróbáljuk behúzni, aztán talán már okosabb leszek.
[ Szerkesztve ]
-
speedydb23
senior tag
válasz diablo1984 #40737 üzenetére
Első körben a behúzás lesz, viszont a pótkulcs sajnos nem indította előtte se, azzal csak villogott a immobiliser...
-
speedydb23
senior tag
válasz Doki16 #40741 üzenetére
Na tovább bonyolódik a dolog, lementem a kocsihoz, elsőre megint meg se mukkant. Utána faterom tanácsára meglökdöstem 5. sebességben előre-hátra, láss csodát egyből forgatott utána és be is röffent. Aztán próbáltam többször, és volt, hogy megint nem forgatott, de ilyenkor az izzítás lámpa se villan fel.
Lehetséges, hogy a híres Renault kulcs probléma jött elő?
-
speedydb23
senior tag
válasz Doki16 #40751 üzenetére
Na újabb tünet, ami most már rohadtul aggaszt.
Most 30 perce jöttünk haza a Clioval, első indításra beindult, bár nagyon sokat kellett tekerni mire röffent. Viszont ami még hozzá tartozik ehhez, hogy ha sokáig indítózok akkor felvillan az engine stop és a motor hiba jelző lámpa az izzítólámpával karöltve.
Viszont ami érdekessé teszi az egészet, hogy röff után 1-2 mp múlva leállt a motor mint a cövek (egy hasonlattal élve, kb mintha egy biztosítékot lecsap valami zárlat a lakásban és hirtelen minden off).
2. beindulás után viszont haza jöttem vele, de a ház előtt még járattam picit és arra lettem figyelmes, hogy elég furán rángatott alapjáraton, és eközben a belső világítás villódzott, plusz még a fényszórók is.
Hab a tortára, hogy valami furcsa kattogó hang jön a motortérből, nagyjából én a generátor felől hallom a hangot, de ugye tudjuk, hogy ezt soha nem lehet beazonosítani mivel a fém nagyon jó hangvezető...
-
speedydb23
senior tag
Holnap viszem aztán diagzosztika lesz, mert ez már csak rosszabb lesz úgy látom.
Ma 4-szer kellett beindítanom, mert mindig leállt a motor.
Most vagy az immobiliser szórakozik és letilt, vagy a magasnyomásúban tényleg a szelep rakoncátlankodik.
Holnap már okosabb leszek remélhetőleg.
-
speedydb23
senior tag
Valaki tudja, hogy az UCH biztosítéknak mi a szerepe? Az utastéri műszerfal oldalán található biztosíték táblában kivettem a 30A UCH biztosítékot, és azóta megszűnt úgy tűnik az indítási problémám.
Valakinek ötlet?
-
speedydb23
senior tag
válasz Szendwich #40788 üzenetére
Ezt én is megtaláltam, csak azt nem értem, hogy ha kiiktatom ezt a rendszert miért indul egyből a kocsi?
Hibajelenséget már fentebb leírtam, de röviden annyi, hogy hiába fordítom el a kulcsot nem teker az önindító.
Olyan mintha letiltana az immobiliser, mert a piros lámpa folyamatosan világít. A kulcsot is kizárhatom mint hiba forrás, mert ha az nem kommunikál akkor gyorsan villog a piros lámpa, de itt nem ez van.Ma délután ha minden jól megy eljutok egy szerelőhöz, remélem okosabb leszek, mert aggasztó, hogy nem merek tervezni semmit autóval így az ünnepek előtt.
-
speedydb23
senior tag
válasz Agyasima #40879 üzenetére
Azt lehet tudni, hogy milyen használat mellett bírt ennyit az a Exide akkumulátor?
Mert én 3 hónapja vásároltam egy ilyen Exide akkumulátort:Exide Premium 72Ah 720A EA722
Csak azért érdkelne, hogy milyen használattal bírta a 2 évet, hogy tudjam mire számíthatok.
-
speedydb23
senior tag
válasz diablo1984 #40885 üzenetére
Itt kapható, de brutál ára van.
Ezeket találtam róla:
Törési nyomaték [Nm]: 45
Beépítési mélység [mm]: 30
Izzítógyertya kivitel: utánizzításra képes
Névleges áramerősség [A]: 14
Meghúzási nyomaték [Nm]: 22
Kulcsnyílás: 12 mm
Teljes hossz [mm]: 67
Menetméret: M 12x1,25
Kónusz emelkedés: 63
Csatlakozó típus: M5/3Nm
Feszültség [V]: 12[ Szerkesztve ]
-
speedydb23
senior tag
válasz speedydb23 #40887 üzenetére
Találtam egy kiváltó terméket ha jól olvasom:
BERU GN 984INDIT-TRADE KFT.
Telephely:
1101 Budapest, Zách utca 6/b[ Szerkesztve ]
-
speedydb23
senior tag
Én is mint laikus, csak annyit tudok javasolni, hogy olyan akksit keress amire legalább 2 év jótállás van.
Viszont ha azt nézem, hogy faterom 35 évig dolgozott taxisként, és a Skoda Octaviaban amit utoljára nyüstölt szinte mindenféle akksi megfordult, Jász-tól egészen a Bosch-ig, megkérdeztem és a Varta/Bosch akksikra esküszik.
-
speedydb23
senior tag
2016 üdvözöllek.
Tegnap -6°C fokban valamiért nem akart indulni a kis 1.5dci Cliom, eddig csak OMV kúton tankoltam és Gunk adalékkal tuningoltam a dolgot.
2 hete valamiért gondoltam egyet és teletankoltam Auchan gázolajjal, hát meg is lett az eredménye amit fentebb írtam... (OMV gázolajjal -5°C-ban is indult)
Ez a történet felvezetése...
Mivel nem indult így a sok indítózás a pár hónapos Exide 72Ah 720A akksit is kicsit lecuppantotta, ezért kivettem az akksit, hogy feltöltsem.
Innentől kezdődik a lényeg, szóval szépen távirányítóval autó bezár, motorháztető már nyitva így akkis leköt és kivesz.
Aztán persze rutinból motorháztető lecsap és zár, nem is lenne ezzel baj, de elfelejtettem, hogy a kulcs nem nyitja az ajtót, mert a zár elforog...Na most jön a csöcsrész, mivel a kulcs nem nyitja az ajtót, de áram nincs a kocsiban, így bejutni esélytelen...
Ez volt tegnap este, ma délelőtt még kicsit tanakodtunk faterral, hogy lehetne kinyitni a motorháztetőt, vagy esetleg a sarut elérni a motortérben a kerékjárat felől stb.
Minden kudarcot vallott, így jön 1 órán belül a zárnyitó 12000 ft-ba fog fájni.
Boldog Új Évet!
[ Szerkesztve ]
-
speedydb23
senior tag
válasz rob210 #41130 üzenetére
Néztünk mi sok mindent faterral, de sehogy nem jutottunk előrébb, ezért muszáj voltam hívni egy ilyen ajtónyitós fószert.
(#41131) diablo1984
Próbáltam benyúlni, kereket levettük de nem fért be a kezem a pozitív saruig, tényleg mindent próbáltam már ami eszembe jutott... -
speedydb23
senior tag
Na úgy tűnik motorikusan most egy ideig rendben lesz a verda (Clio 2003-as 1.5dci 82hp)
Tresh ajánlására elvittem szervízbe.
Nem kevés dolog lett kicserélve az autóban, de a fő probléma a nem indulás megoldódott.
Résolaj mérés után kiderült, hogy a 2-es porlasztó bizony megdöglött végleg.Konkrétan miután ledugózták a 2-es porlasztót pöcc-röff indult, tehát a többinek elvileg nincs baja.
Felújítás 50k alkatrész + szerelés.
Most pöccre indul, és egész jó a karakterisztikája a motornak, talán annyi észrevétel mintha picit "dízelesebb" lenne a hangja. A szerelő pedig azt mondta, hogy ezekbe az 1.5dci motorokba nem igazán szabadna mást, csak OMV vagy SHELL üzemanyagot tankolni, és abból is a drágább +adalékoltat tenni.
Én ma telenyomtam SHELL Nitro+ Dízellel, hát nagyon remélem, hogy tényleg csökken a fogyasztás és használ ezeknek az érzékeny alkatrészeknek, mert 338ft-ért mintha a fogamat húzták volna.
-
speedydb23
senior tag
Azt tudtam eddig is, hogy nem ajánlott a dci-be az olcsóbb üzemanyagot tenni Magyarországon.
Eddig csak OMV-t kapott mióta nálam van, most utoljára tettem bele Auchan gázolajat, erre nem kicsit húzta a száját a Csaba.
Pedig itt többen is azt mondták, hogy semmi gond nincs a Lukoil és társaival, én innentől rááldozom azt a plusz 1-2ezer ft-ot, ha ezen múlik, hogy valóban tartós legyen ez a rendszer.
[ Szerkesztve ]
-
speedydb23
senior tag
válasz norbert1998 #41519 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de ez inkább az üzemanyag rendszerhez kapcsolódó hiba, porlasztó/magasnyomású szerintem.
Hasonló gondom volt nekem is, csak azért mondom.
Szerk.:
Mondjuk nekem a vízhőfok jelző nem villant fel, nekem a 3. lámpa a motorhiba jelző volt.[ Szerkesztve ]
-
speedydb23
senior tag
válasz norbert1998 #41523 üzenetére
Nekem is 1.5dci van, igaz egy 2003-as Clio, de a motor ugyanaz, én is most cseréltettem izzítógyertyát, de a szerelő mondta, hogy ezekbe nem szokott beleszakadni a gyertya...
1.9dci az ami ilyen szempontból érintett, szóval elvileg nagyon kicsi az esélye, hogy beleszakítsák ha meg van a szakértelem!
[ Szerkesztve ]
-
speedydb23
senior tag
-
speedydb23
senior tag
válasz norbert1998 #41639 üzenetére
Izzítógyertya csere után ha még mindig nehezen indul, akkor érdemes lenne a rail nyomást és a résolajat megméretni.
-
speedydb23
senior tag
válasz norbert1998 #41643 üzenetére
A rail nyomás mérés az az, hogy milyen hamar állítja fel a szükséges nyomást a rendszered.
Most cseréltek porlasztót az 1.5dci Cliomba, ugyanilyen tünetek miatt mint ami neked is van, annyi különbséggel, hogy nekem a résolajam brutál sok volt a 2-es porlasztónál.
Konkrétan még a minimális 150bar se állt fel, annyira elengedte a nyomást, miután ledugózták a rossz porlasztót pöcc-röff indult.
Viszont mivel neked elvileg jó a résolajad, így már csak a magasnyomású maradt mint hiba lehetőség az üzemanyag rendszerben.
[ Szerkesztve ]
-
speedydb23
senior tag
válasz newwave0507 #41696 üzenetére
40-ért valós chiptuning szerintem nem létezik, de lehet tévedek.
-
-
speedydb23
senior tag
válasz rob210 #41795 üzenetére
Mielőtt megvettem az 1.5dci Cliomat nekem is az 1.6-os benyás volt célkeresztben.
Engem is a fogyasztás tartott vissza (meg a ritkasága), de ha ezt tudtam volna, hogy 6-7 liter körül elmegy, akkor most 100%, hogy nem dízelem lenne.
Viszont szerintem nyáron váltani fogok, és valószínűleg egy benzines Clio lesz a célpont.
Szóval akinek kell egy nagyon fasza 1.5dci Clio az keressen meg június elején.
[ Szerkesztve ]
-
speedydb23
senior tag
válasz diablo1984 #41797 üzenetére
"szopó is lehet"
Ezen kívül semmi más.Attól függetlenül, hogy most költöttem 150000 ft-ot rá, semmi bajom nincs vele, de egyébként 250000 km-el vettem 415000 ft-ért, szóval szerintem brutál jó vétel volt így is.
Ami számomra egyébként a benzinessel szemben gond, az a kerregős hang, nekem nagyon kulturálatlan, meg a lassan melegedés is probléma télen.
Ezen kívül talán nincs semmi más gondom, mert a menetdinamikája nagyon vállalható.
[ Szerkesztve ]
-
speedydb23
senior tag
Mióta nálam van 1 alkalmat kivéve (Auchan) csak OMV gázolajat kapott, most utoljára Csabi ajánlására Shell-nél tankoltam, és akkor már abból is az adalékolt Nitro+ raktam bele.
Azt még mindig nem tudom, hogy megéri-e a 40ft-os felárat a Nitro+ vagy Maxmotion a sima gázolajhoz képest.
Hajtókarcsapágy érinti a 82lóerős 2003-as évjáratú típusokat is? Én azt hittem az csak a 65lovas változatok betegsége.
-
speedydb23
senior tag
válasz diablo1984 #41803 üzenetére
Nálam 10000 után biztos, hogy új olajat kap, most is vétel után 2000km-el cseréltem le, mert az eladó elmondása szerint 8000km volt az olajban.
Viszont ha 150000 km-t bír egy csapágyszett, akkor a következő cseréig még van 40000 km. Az meg 2 év nekem.
-
speedydb23
senior tag
Nekem is ilyen Cliom van, de az biztos, hogy csak távirányítóval zárható a csomagtér ajtó.
Sőt, csak a vezető oldalon van kulcslyuk, ami ha jól sejtem nem működteti a központi zárat, bár ezt nem tudom, mert nálam a kulcs elforog a zárban (ebből volt is decemberben egy jó kis kalamajkám).
Szóval ha nem zár le a központi a távirányítóval, akkor gyorsan cserélj benne elemet.
Az a piros villogó meg nem riasztó, az a gyári immobiliser fénye, indításnál elalszik.
Az jelzi a kulcs hibát is, ha gyorsan villog miután elfordítod a kulcsot, akkor nem ismeri fel a kulcsban tárolt kódot. -
speedydb23
senior tag
Azt nem értem a Renault mérnökei ha kitaláltak már egyszer egy nagyon jó dolgot a szélvédőmosóhoz, akkor miért nem alkalmazzák azt a személyautóknál is?
Konkrétan a Renault Masterre gondolok, aminek az ablaktörlőjébe van építve a szórófej...
Szerintem annál nagyobb találmány nem kell a szélvédőmosásra, nincs az a menetszél ami befolyásolhatná a szórásképet, de még ha gyengül is a motor akkor is a szélvédőre jut az ablakmosó...
-
speedydb23
senior tag
válasz mihione #42027 üzenetére
Ilyenkor elég sok minden tud sérülni a motorban, így ezt látatlanban megmondani, hogy milyen költségekkel jár az csak találgatás.
Szelepek, dugattyúk, hajtókarok, csapágyak ezek mind-mind sérülhettek, ezt csak a motor megbontása után lehet megállípítani, hogy mit kell cserélni a motorban.
Szerk.:
Látom megelőztek.[ Szerkesztve ]
-
speedydb23
senior tag
2003-as 1.5dci Cliohoz milyen vezérlést ajánlanátok?
Ezek vízpumpával együtt értendőek:
INA ~23k
GATES ~34k
SKF ~32kezek közül melyik éri meg a legjobban?
Szerk.:
Gyári Renault vezérlés is szokott lenni, de most nincs, egyébként az 15k vízpumpa nélkül.Aztán van még egy lehetőség, darabonként összeválogatva:
GATES szíj, SKF görgő, DOLZ vízpuma, ez egyben ~24k összesen.
[ Szerkesztve ]