- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- DIGI kábel TV
- YouTube
- Bittorrent topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Wyktor
csendes tag
válasz WunderKinder #39751 üzenetére
Az enyém sima halogén sajnos, pedig örülnék a xenon-nak
-
FerNandor
őstag
Hát.. Nagyon büszke vagyok magamra nagyon egyszerű volt amúgy, de én nem szoktam ilyeneket csinálni, nem értek hozzá
Vettem izzót, és simán ráforrasztottam a lábakra. Nagyon fasza, világít az összes! Elől kész, hátul van még 2 db, azt majd legközelebb, most pihenni kell.Na, hogy hogy megy az autó? Mi lesz helyette?
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
válasz FerNandor #39753 üzenetére
Egyelőre dilemmában vagyok. Civic 8gen, megane 3, focus mk3 esetleg alfa 159.
Mondjuk úgy, hogy bele untam/meguntam. Jobbra/szebbre/erősebbre vágyom. Már tavasszal el akartam adni, de akkot valahogy lebeszéltem magam. Most biztosan megy ha megveszik. [link]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
FerNandor
őstag
Hát igen, 2.0dCi több van Németországban azért eladósorban.
Nekem kicsit nem szimpatikus a civic, mert párat láttam és a legtöbbnek eléggé kopott a belseje, sebvalto gomb pl fehér, mert lekopott róla a festék.
Kollégának van újabb accordja 2.2icdti vagy mi, 2009 körüli. Azt mondja, 4.5 meg 5 litert eszik.. Meg kb 5 alatt volt pályán... Hát az nekem elég hihetetlen egy, kb 1.6 tonnás autótól 2.2-es motorral... Nem?
Focus nem tudom milyen lehet.
Én most a megane után ennyi pénzből vagy egy 3-ast vennék németből, 2.0dCi , azokkal amiket leirtál + panorámatető, vagy egy hidrós 2.0hdi Citroën C5-öt vagy egy kettes megane 2.0dci és minden létező extrát bele. Olcsóbban is.
Nekem nagyon tetszik még mindig ez a kettes kombi.[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
WolfLenny
senior tag
Üdv.
Korábban írtam kuplung problémára. 1.2-es Thalia 2007-es.
Index fórumán ezt találtam:"Így történt:
Ma megnéztem, elég rossz helyen van mit ne mondjak a kuplung dió.
A levegőszűrő házhoz menő szívócsövet kibillentettem a házból, mert sehogy se fértem tőle; mondjuk úgy se nagyon. Felül elég érdekes, hogy a villába csak úgy be van akasztva a bowden semmi biztosítás, vagy valami.
A harang-gumit lehúztam, levenni se kutya, a visszrakásra még visszatérek. A dió elég mélyen hátul van, jól kell lámpázni, az is zavart, hogy először a felette lévő bütyköt néztem "diónak", holott az valami határoló bütyök lehet, hogy a villa ne menjen közelebb a házhoz. A műanyag"dió" olaj(zsír) sáros volt, látszott, hogy valamikor volt rajta gyári zsír, de vagy el kopott, vagy csak simán koszos lett. Tisztára törlés, majd zsírzás; kitörölni se kutya, mert a villa nem megy elég hátra, hogy a diótól be tudj nyúlni a villa mélyedésébe, szóval csak kínlódva lehet kitörölni széttekert és szétkaristolt alkarral. Végül odakínlódtam egy kis gépzsírt, meg tettem egy nagyon picit a villa legvégén lévő beakasztó részbe, mer ott is nyikorgott. 99%-ot javult a zsírzás után, tényleg olyan vaj puha lett, mint amikor kihoztam a szalonból 6 éve!!! De a konstrukció rém rossz, nem hiszem el, hogy ne lehetett volna jobban is megcsinálni, egyszerűbben, könnyebben hozzáférhetőbbnek.
Szóval én így dolgoztam, még egyszer leírom röviden:
megállapítani hol ropog-nyikorog-recseg: 2 emberes munka, egyik nyomja a kuplungot, másik hallgatózik az ajtónál térdelve a pedálszerkezetnél, majd a motorháznál (nekem egyértelműen a kuplung villánál ropogott),
a kuplung villa a motorházzal szembe állva, kissé jobb oldalt a hűtő mögött a blokk felé van, a kb. hűtő felső síkja alatt 20 centivel,
levegőszűrő-házból a szívócső lepattint óvatosan, felül-aul egy bakadó fülecske van; szívócső óvatason kifordít, másik oladlát nem kell levenni. A levétel opcionális, nekem segített,
bowden a villából kiakaszt (nem ugrik mélyen hátra nem kell megijjedni!),
haranggumi óvatosan lehúz a villáról, akadva jön, ba van paszírozva rendesen,
erős szúrófénnyel (pl. ledes lámpa) hátsó bütyök - ami mélyebben van a villán - megkeres, tiszta rongyot a villa mellett bekinlódva kitörölget,
opcionális: bekasztottam vissza a villába a bowdent, hátha a tisztítás után jobb lett, de nem lett jobb, ám legalább próbával meggyőződtem róla, hogy ZSÍROZNI kell,
ujjal, fogpiszkálóval, vékonyhegyesbizbasszal, laposhegyesbizbasszal, vagy csak simán ujjheggyel mint én, zsírt passzírozni be a dió mögé a villamélyedésbe (közeben 10 karcolás lett a kezemen-ujjamon),
kézzel megjárat, jobbra-balra. Cuppog? Kvartyog? Ez az!
ez eddig még egy kezdőnek is mint én 5-6 perc volt, nulla tapasztalattal. Most jön a gigaszívás, a Renault mérnökeinek legördöngősebb szopa*ása, a gumiharang visszatétele. Most kell meginni 2 nagy pohár hideg vizet, leülni egy kicsit és elmélázni az élet nagy és fontos dolgain, relaxálni egy picit és megenni 2 szem Xanaxot. Ezuán: gumiharang alsó tágasabb részét úgy kell ráhúzni a villára, hogy a harang felső részén lévő kiálló fül BALRA essen. Aztán jön a kínlódás: alul, igen ott ahol nem látsz semmit, be kell akasztani minden nútos oldalát a peremekbe úgy, hogy fixen álljon. 20 percet szerencsétlenkedtem vele. Kész lett, aztán leszedtem megint, hogy újra visszategyem, hogy egy életre megjegyezzem, hogyan kell.
bowden visszaakasztás előtt, mehet egy nagyon nagyon pici zsír a villa bowden beakasztós pici villa részébe; majd bowden beakaszt.
szívócső visszapattint a házba,
működéspróba kézzel, majd lábbal a pedálon,
a villán a haranggumit újra megnézni, hogy nem mozdult-e el, ha jól tetted fel, nem ment el.
kész vagy!
Hát ennyi, az egész 1 óra alatt megvan még akkor is, ha sosem csináltad. Ha hosszú voltam bocs, fotógép nem volt nálam."Tudna valaki ebben segíteni? Természetesen nem kérem ingyen. Hátha ez megoldást jelentene az én bajomra.
Előre is köszi!
-
válasz FerNandor #39755 üzenetére
Megane3 esetében még ez benne lehet a pakliban, hogy németből hozni egy 2.0dci-t.
Focusokat nagyon sokan ajánlották, de valahogy azt raknám utolsó helyre, azok nekem olyan sterilek/hidegek.
Ufo civiceknél én meg pont az ellenkezőjét tapasztaltam, hogy nagyon egyben vannak kívül-belül. Mindenki dícséri a motort is (2.2ctdi) a futóművet is, meg mindenét.
Reálisan olyan 6-6.5-el lehet vele eljárogatni (vagy lépve neki, még többel), ahogyan a 2.0dci-nél is hasonlóan alakul a fogyi.És akkor amire titkon vágyom már közel 10éve az a 159-es alfa....nos viszonylag jók erről is a vélemények és a 2.4jtd motorról is, még is ettől tartok a legjobban.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
FerNandor
őstag
Az alfa 159 valóban gyönyörű autó. Főleg egy ezüst kombi...
Nekem is nagyon tetszik. Olvasgattam róla véleményeket, de igaziból csak annyi maradt meg, hogy alig van benne tároló rekeszNekem most az új Kiák és Hyundaiok tetszenek nagyon. Az új Kia optima... Fu de brutálisan tetszik. Csak hát az más árkategória sajnos meg új is.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
rob210
Topikgazda
-
tresh
addikt
159-es alfa gyonyoru auto es remek motor a 2.4jtd de ha baj van ember nem lesz a kozeledbe aki tud segiteni.Nagyon kevesen ertenek hozza, en kihagynam kiveve ha van valami alfa b*zi haver aki keni vagja a tipust es hogy mire kell figyelni. Ufo civicrol nem tudok semmit se mondani leginkabb hogy en rosszul vagyok a kinezet/bele teren de hat ez szubjektiv.Amugy jo auto ez teny,deha honda akkor szigoruan accord a nyero. Fokus 2.0tdci vel nagyon dinamikus gep elorelepes teljesitmenybe lenne de a fogyija is evvel aranyos illetve dpf mar jelen van eleg szar konstrukcioba.Egyik esetbe max 200k masikba orom ha 300k-t ki bir. Csere 300k korul van. Ezt leszamitva a kombi igen csak tagas de az ulesei meg mindig katasztrofalisak 150km utan szet megy az ember segge Megane 3 hat mit is mondjak en szerintem keresnek egy kombit kint a nemeteknel 2.0dci vel bose rendszerrel es elveznem. Tudom elfogult vagyok de az altalad irt autokbol 2 hasznaltam jo par honapig egyik se hagyott mely nyomott bennem(foka/honda) ellenben a m3-al. Naci vagenbol meg lenne otletem de gondolom az kizarva nalad
[ Szerkesztve ]
-
Köszi srácok, jöhet kritika és javaslat, mert egyelőre még csak körvonalazódik a dolog.
Illetve ufo civic 2.2ctdi és megane3 2.0dci mindenkép bent van a kosárban.rob210: te miket javasolnál?
tresh: német autók közül mit tudnál mondani?
Focus túltárgyalva, H astra régi, J nem igazán fér bele, golfból az 5-ös férne bele, de az nagyon nem adja....mi van még?“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Én azt javaslom amit betettem.
Ez egy megbízható kényelmes jól pakolható gép.
Vagy a sokat emlegetett Német MIII 2.0 DCI
Az alfa alapból kizárt pont azért amit tresh írt.
A Német vonal túl van árazva és manapság rohadtul nem jobb semmivel mint a többi gyártó.
A jappán vonalon max a Honda de én attól hányingert kapok.
A Nissan meg "ugyan azzal" a motorral van mint a renault.Szóval agyalhatnk meg filózhatunk, de a "kispénzű" Magyar embernek jelenleg valóban a legjobb választás egy MIII jól felszerelve.
Renault power
-
nebulo0128
csendes tag
Sziasztok,
rádió probléma
2004-es Renault Scenic autónkba vásároltam a rádióhoz egy aux kábelt.
utólag kiderült, hogy tuner list-es rádió van benne így nincsen C2 csatlakozás rajta..
használtan sikerült szerezni egy updates list-es rádiót de valamiért nem akarja felismerni a kijelző.
kiosztások ugyan azok mindegyiken csak annyi, hogy erre rá lehet dugni az aux kábelt.
a kijelzőn viszont nem jelennek meg a 0-ák, hogy beírjam a kódot és be se kapcsol a rádióValakinek volt már hasonló problémája? tudna valaki segíteni?
https://www.flickr.com/gp/128093251@N07/6q2B04
-
Josi
aktív tag
válasz nebulo0128 #39763 üzenetére
Oda sajnos kijelzőt kellene cserélned.
Nem cserélhetők egymással a tuner listes és update listes rádiók sajna.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
tresh
addikt
Talán a Leon/Oktávia páros megérne még egy misét Opelt kihagynám. Vagy a Rob által ajánlot kia/hyundai vonal.
Most átnyálaztam a piacot az a baj hogy VAG-ba pont itt volt a 2.0liter pd-s verzió ami nem sikerült valami jól. 1.9 pd meg öregebb 2.0 cr meg max passatba lehetne találni de az meg hodály
Az a baj hogy nagyobb diesel mocik jellemzően nagyon bodéba vannak
[ Szerkesztve ]
-
SPeti1984
senior tag
2010-es Scenicben az 1.5 DCi 106Le-s kivitel az részecskeszűrős lehet? Valamint az 1.4 TCe turbók mennyire bírják, mennyire számítanak jó konstrukciónak?
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #39731 üzenetére
nem bánkódom, majd ha összecsuklik, akkor cseréltetem, akkor is annyi, most sem olcsóbb(komplett felújított híd amiben minden új, 1 év garos 50 guriga úgy hogy az enyémet adom. ha az is betart majd 16 évig, akkor már jó vagyok!
hétvégére elvileg mostmár egy kisebb motorfelújítás lesz a lagunán, hengerfej tömítés csere, síkolással, szelepszár szimmering és komplett tömítéscserével, olajteknő tömítés cserével(legalább a hajtókar csapágyakat is meg tudjuk nézni, kap új vezérlést, adagolót beméretjük a porlasztókkal, valamint az izzítást is asztalon tudjuk tesztelni.....valamint a turbó tengelyét is meg tudom majd rángatni, és persze a szívósort is kikormozom!
fájni fog a vége, de nagyon, de utána motorikusan maximálisan rendben kellene hogy legyen.....
utána a 2 hátsó ív csere, majd egyszer meg a hátsó híd, de az nem sürgős, az még áll úgy ahogy......
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
-
-
Mezga Aladár
veterán
Srácok, próbálta már valaki ezt az alapjárati motort? (bárdi autos) Megane 1ph2 14 16v
[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
rob210
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #39773 üzenetére
Ez a link pont nem mond semmit, a bárdi oldalát nem lehet linkelni.
Mire vagy kíváncsi?
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #39768 üzenetére
A kompresszió rendben van?
Mert ha már így szét akarod borítani előtte érdemes azt is megmérni ha kell gyűrűzni.
Kopott dugattyúk esetén ha megcsinálod a hengerfejet enni fogja az olajat.
Csak ha jó a kompresszió akkor lesz oké, de gondolom ezzel tisztában vagy.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #39776 üzenetére
Én nem tenném bele a kocsimba, de ez a szubjektív véleményem.
A wrcnél vettem az enyém az bevált.
Az utóbbi időben nem vásárolok a bárdiban, mert még kedvezménnyel is van, hogy drágábbak.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #39778 üzenetére
1.6 16v 2000 expression.
Ezen nincs mit felismernia a fedcompnak ezt nem is értem.
Kicseréled ha rossz és utána gépre kell tenni.
Érdemes egy folytószelep takarítással egybe kötni.
Betanítják a gyári értékre 2 perc és mész tovább.Renault power
-
tresh
addikt
-
tresh
addikt
válasz diablo1984 #39783 üzenetére
Ha jól látom Debrecen közelébe vagy ott csak van valami normális autószerelő műhely ahol tudnak neked mérni.
-
Visszaraktuk tegnap az autó alá a gyári rugókat....hát szörnyű. Én nem is tudom, hogy így hogyan tudják emberek nap mint nap használni. A kinézete is borzalom és majd fel borul...
Mondjuk ami pozitív, hogy sokkal lágyabb, halkabb, kényelmesebb.
Ja, meg érezhetően magasabban ülök.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
rob210
Topikgazda
Mert úgy vezetsz mint egy állat
Tegnap megkaptam pont ezt amikor nem 10 el vettem be egy kanyart a vén buzi meg beszart pedig bő 3 méterre álltam meg tőle és még nem is satuztam.
Jah a gyári rugókkal ezért jó a torziós rúd. Csak a ketteskében ugye már spirál van.
Az alá én is betenném a sport szettet pedig nem vagyok a híve.
Sok mindenben fejlettebb a II-es de én valamiért az I-eshez ragaszkodom.Renault power
-
-
bandi94
tag
Sziasztok!
Valaki tudja, hogy Mégane 1 coupé kormányát hogyan lehet szétszedni anélkül, hogy a pofámba robbanna a légzsák? A kormányban lévő légzsák bohóckodik, egy ideig kanyarodásnál világított a légzsák és a szervíz jelzés a műszerfalon, aztán egy ideje folyamatosan világít, valószínű légzsákszalag.
Epiphone Les Paul with Seymour Duncan SH2-SH4 Hot Rodded set
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Tudnátok segíteni?Renault Masterre egy sima 16 colos dísztárcsa ráfér?
Alap lemez felnie van ami szintén 16 colos.CSak kérdezte hogy mivel van a felnin egy kicsit jobban kimagasló rész középen...
rá tudja -e tenni a dísztárcsát.Nézegettem guglin.
Van sok amin van dísztárcsa ... meg van amin csak középen egy takaró sapi van.
Nem tudom most akkor hogy van... elbizonytalanított.
Így nem merem neki elküldeni a dísztárcsákat.Tudnátok segíteni?
Köszi, üdv:
Dávid -
bagg
csendes tag
Váltó olajcserét a Total honlapján 20.000km-nél ajánlják.Nem túlzás ez egy kicsit.Milyen károsodást okoz a "túlhordás"?
-
FerNandor
őstag
Milyen tulajdonképpen a te rugód? Mennyivel kisebb? Mitől jobb és miben rosszabb ezeken kívül? Hogy érted hogy hangos?? Hogy hogy?
Más hátránya van? Mondj el mindent légyszíves, hogy mire milyen kihatassal van.Meg linkelj be pár képet is még majd, hogy milyen volt ültetve .
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
feri19
csendes tag
Sziasztok, M2 kombi 1.4 16v 2004 Hideg időben 3fok alatt indításkor kinyomott kuplunggal visító hang hallatszik kb 1km után csend, de addig váltásoknál hallani. Melegebb időben és meleg motornál nincs hang. Mi lehet? Köszi