-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szerintem ebbe nem fogod tudni belerakni a gyári xenont. Max., valami kókányolással...
Itt H1-es izzókat ír hozzá, hogy azokat fogadja.Gyári xenonhoz, csak gyári xenonos búra jó, már csak a jelölése miatt is, ha azt akarod, hogy hivatalos maradjon a dolog. (egyébként ezekből a "tuning" lámpákból, mintha annó láttam volna xenonost is valahol)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
aktív tag
Nem akarom lecserelni, mert imadom, es nekem O kell... de ahogy irtam tegnap: gondolkozok rajta, hogy eladom Ronit, meg par szazezer Forintot hozzateszek es veszek egy rancfelvarrottat, 2007-es korulit.
Mert neten lattam mar masfel milla kornyeken 40ekm-t futott valtozatokat. Arra nekem szerintem par evig nem kene nagyot kolteni.Mivel vezerlest is cserelni kene, meg tegnap este nezegettem a kocsit: valoszinuleg nekem is kinyomos lesz, mert amikor fekkel inditottam be, akkor nem nyikorgott, ha kuplunggal, akkor igen. Persze, szerintem meg sokaig kibirja, mert kettesbe lazan elindul gaz nelkul.
Na, mind1, majd atgondolom meg. Elviszem majd a szerelohoz, aztan megkerdezem, hogy mennyiert fogja csinalni a vezerlest meg a kuplung cseret. Ha mondjuk 300-at mond ra, akkor lehet inkabb eladom, veszek egy fiatalabbat, aztan hasznalom azt is addig, mig nem jonnek elo ezek a problemak.
A kerdesedre valaszolva pedig: a rozsda a vezeto labtere alatt van kb.
Nektek van rozsda a bocitokon?
tresh: Es szted ez "normalis" egy 9 eves kocsin? Ezt vagni kell, vagy eleg felcsiszolni?
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz SocketA #14953 üzenetére
Így képről ez felületi rozsdának látom ezt max csiszolni alapozni kell véleményem szerint És igen teljesen normális jelenség lehet ez ,lehet ott vékonyabb volt az alvázvédő vagy felpattant egy kő megsértette és a jó magyar sós sz@ros út meg tette hatását. De nem kell aggódni ez nudli
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14953 üzenetére
Azt tedd hozzá, hogy amit eddig ráköltöttél, az bukta, 1.1 milláért nem biztos h eladod. Ha 300-at mondd a szerelő, röhögd ki és gratulálj neki a szakmunkás okleveléhez. Még a legdrágább helyen ahol kérdeztem is 200-at mondtak rá, okoskerékkel, de neked olyanod nincs. Szóval 120-ból márkaszervizben röhögve megvan munkadíjjal, maszek olyan 80-100-at mond majd rá.
Szóval amennyiből most megcsináltatnád a kocsidat full-ra, annyit buknál az eladásnál, aztán kitudja mi lesz a következő autóval... Lehet ugyanúgy vezérléscsere + egyebek, főleg ha dízelt veszel...
Mod: kell neked a dízel? :S Úgy tudom te is keveset mennél naponta, azt ugye tudod, hogy az indítózás-leállítás a dízel nagy ellensége?
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Aaa, ehhez en biztos nem nyulok. Majd a szerelo megmondja, hogy mit kell vele csinalni.
De ha kaszabolni kell, akkor inkabb veszek egy ilyet (Ha az adatok valosak, akkor) ezen egy ideig nem lesz rozsa, vezerles meg kuplung csere....
MMA87: Biztos nem tudnam eladni 1.1-ert, ezt tudom. 800-ert (szerencsevel 900) eladnam, hozzatennem a vezerlest arat (legyen 100), meg a teljes kuplung cseret (az is 100), es akkor mar van, 1-1.1 millam. Azt kiegeszitem meg par szazzal, es van egy fele annyi idos kocsim. De hatha sikerult ezeket megoldani, aztan remelem sokaig fogjuk hasznalni, mert nem lenne szivem eladni, nagyon megszerettuk.
Bar azert ez a feher nagyon jol nez ki kivul-belul. Igaz, hogy kicsit egyszerubb felszereltseg... meg dizel...
Neked van rozsdad?
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Tudooooom! Dizelt szerintem nem vennek, bar csabito a fogyasztasa. Azert mondom, hogyha a papirforma szerint lehetne venni egy TENYLEG makulatlan allapotut, 4-5eveset, 40-50eKm-rrel, azzal biztos jo par evig nem lenne ilyen (vezerles, kuplung, rozsda) gond.
Bar masfel millaert lehet Focust vennek. Vagy akkor meg egy picit hozzatenni es egy E46 coupe-t
-
tresh
addikt
válasz SocketA #14960 üzenetére
Az a baj hogy szerintem nem az ár befolyásolja mennyit kell rá költeni vagy is teljes mértékben nem..persze ha szalonból veszel új autót az más..de az 500k -ért és a 1,5 misiért vett autó is lehet pénztemető.. jelenleg én is azt nézem keresem gyűjtőm az infókat hogy azok a típusok amik nekem tetszenek milyen költségeket vonnak maguk után, bár mondjuk én anyag és díj oldalon is szerencsés vagyok mert jó áron tudom elintézni de még így is sok félelmem van főleg diesel terén hiába kedvező az 1.5 dci mind adó és üzemanyag terén..nagyon nehéz abba az árba amibe gondolkodok kifogni egy jó példányt jelenleg nálam ezek vannak a listán: e36 2.0 liter benzin coupe / e46 320d , dti megane m1, m2 1.6 / 2.0 liter benya, vagy ha megunom a keresgetést hozok be egy régebbi (98-01 )A4-et 1.9 TDi-vel
-
_NCT
őstag
válasz SocketA #14960 üzenetére
Honnan tudod, hogy az új autónál nem jön elő a kuplung dolog? 10 év vagy 120.000km-nél jellemző, de olvastam már olyat, akinél 60.000km-nél jött elő. A másik meg, hogy vezérlést mindig kell cserélni mikor új autót veszel, főleg ha nem is tudják igazolni számlával, hogy valóban megtörtént a csere...
A másik, hogy szerintem örömködj, hogy a mostani M2-t 800-ért meg tudtad venni és még csak 1.1-nél állsz a javításokkal ( vagy ennyinél fogsz?). Én 1.050.000-ért vettem, most járok 1.3-nál kuplungostól, váltóolajostól, vezérlésestől, ablakmosó szivattyústól. Az olajat sem kell mostanában cserélnem, mivel 3000km-t futott mióta beleöntötték. Én a helyedben simán rákölteném még ezt a pénzt, nem vágnék bele újabb autóba, mert lehet hogy még nagyobbat szívsz. 3 éves autó is lehet olyan pusztulat, mint a 10 éves társaik...
Amúgy ez a fehér 3 ajtós Megane: a fejemet rátenném, hogy céges volt, már csak a színe miatt is, továbbá 3 ajtós, valószínű rohangálós autónak használták teherre vizsgáztatva, aztán átvette valaki magánhasználatra. Ha ebbe belegondolok, a 3 év alatt 60.000km szerintem kevés, főleg ennyiért....
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
valamit ilyet nagyon gondolkodok rajta
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy gyors kérdésem... vezérműszíjból melyik a jobb? Ti melyiket választanátok?
Contitech, vagy Gates ?Az eladó most itt a continentalt szeretné kínálni, mondván minőségibb a másiknál.
vízpumpából a Ruville megfelelő választás szerintetek?
szerk: vagy Valeo ( ez azt hiszem a gyári)[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz Reaper04 #14967 üzenetére
Akkora tapasztalatom nekem sincs, viszont több embertől is hallottam h a Contitech vállalható. Vízpumpát nem tudom, szerintem Ruville is jó. Asszem enyémben is az van, vagy SKF nem tudom. 20.000 körül mennek ezek.
Nekem 16.968-ért szerezték a vízpumpát.
1.6 16V m2-d van? 2006 előtti?
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
tresh es MMA87: Ezt a kocsit csak peldanak hoztam fel! Dizelt nem vennek, tudom, hogy az nagyon koltseges lehet.
En csak azt mondom, hogyha tenyleg ki lehetne fogni olyan kocsit, ami csak par eves, vigyaztak ra, szervizkonnyves, es biztosan tudhato az eloelete, ott azert kicsi az esely nagy meghibasodasnak. Bar tudom, hogy mondjuk egy elektronikus hiba barmikor elojohet, az megint csak nem olcso.Szoval a nagy kerdes: Tegyuk rendbe Ronit, egy hasznaljuk evekig, vagy 2-3 evente csereljuk le ujabbra. Igaz, hogy akkor mindig kicsit hozza kell tenni, viszont mindig egy 10 evnel fiatalabb kocsiban ulok. Vagy hasznaljuk Ronit evekig, de aztan nehez lesz eladni, es mar szinte semmit nem fog erni, tehat ha kesobb valtunk, akkor joval nagyobb osszeget kell hozzatenni egy ujabb kocsihoz.
Szerk.: Ez a vezermuszijas tema engem is erdekelne. A Gates nagyon gaz? Arra is, amire mi hasznaljuk: evi 10eKm varosi hasznalat?
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
PD TDi soha csak a sima TDi tapasztalat de az audis fiúk is alá tudják ezt támasztani
SocketA: az én álláspontom mint ahogy ismered is röncit tedd rendbe és meg fogja hálálni plusz szerintem évekig max apró kopó dolgok cseréje jöhet szóba nála az meg éves szinten legyen 25k kb
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Működik az elektromos ablak, és én csináltam meg
Voltam múlthéten a szerelőnél, ő azt mondta, hogy új szerkezetet kell venni motorral együtt, ami 28k lett volna. Aztán felhívtam, és megmondtam, hogy rendelek hozzá javítókészletet, majd szólok utána, hogy mi legyen. Mondta, hogy ő is nézelődik majd itt egy bontóban, de aztán nem talált megfelelő alkatrészt. Na mind1, a lényeg, hogy múlthét pénteken megjött az alkatrész, de ugye én nem mertem nekikezdeni, szóval vártam ma délelőttig, amikor haverommal elhatároztuk, hogy majd mi megcsináljuk, csak nem lehet olyan bonyolult, mindkettőnknek 0 tudása van hozzá, de mivel már meg volt bontva az ajtó, tehát kárpit leszedve, stb., ezért csak egy próbát kellett tenni, ha nem sikerül, akkor sincs veszve semmi, lehet vinni a szerelőhöz...
Én attól féltem a legjobban, hogy ugye el van takarva a szerkezet, és nem lehet látni, hogy mit csinálok, de aztán láttuk, hogy minden csavarral van szépen rögzítve, és ki lehet szedni az egészet. Na szóval kiszedtük, és akkor azonnal láttam, hogy a bovden el volt szakadva, meg ugye letekerődött a csigáról. Közben annyi bökkenő volt, hogy amit rendeltem csiga, az abszolút nem passzolt a gyárihoz, teljesen más kialakítása volt, de szerencsére azzal semmi baj nem volt. Akkor elkezdtük a bovdent átrakni, kb. feltekertük vagy 10x, mire rájöttünk, hogy így most már talán jó lesz... Aztán a csúszkára alig ment rá a bovden, pont egy fél centi hiányzott volna, de már a rugók is teljesen összementek, nem engedte magát... Aztán az előtte felrakott másik oldali bovdent levettem, és utána már pontosan ráilleszkedett. Tehát elvileg a szerkezet rendben volt. A összeszereléssel még voltak problémák, hogy na hogy is legyen, 2x próbáltuk be az autóba, mire rájöttünk, hogy lehet fordítani is a motor körüli részt, és akkor már bepasszolt tökéletesem. Aztán az ablak is ráilleszkedett, és jött a végső összeszerelés, természetesen fogalmam sem volt, hogy mit hova kell rakni, mert ugye nem én szereltem le... Itt főleg a nyitó fül visszarakásával volt probléma, természetesen ez a művelet is 2x próba után sikerült... Most már minden a helyén lett, és csodák csodájára működik is szépen.
Komolyan mondom, el sem hiszem, hogy sikerült, kb. 2,5 óra kínok kínja szenvedés volt.
-
rob210
Topikgazda
válasz Reaper04 #14965 üzenetére
Nekem Gates van benne semmi bajom vele.
Ugyan annyit nyúlik mint a contitech, csak azt drágábban adják.
Vízpumpából a Dolz az igazán megbízható, de a valeoval sincs baj.
Én a ruville-t nem ismerem ettől még lehet jó.
NEkem a renaultos srác mondta aki renault szervízben dolgozott, hogy vízpumpából dolz-ot vegyek.Renault power
-
Jajj, EZ de kéne, csak miért adják aranyárban....
Nagyon ritkán néha 1-1 feltűnik ebay-en, de mindig ilyen iszonyatos árban, sérülten, hiányosan. Ja és nem mellesleg, általában 2006 előttieket találok, ez meg tökéletes lenne...még a színe is.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
giigz
veterán
Egyébként már annyira sáros az autó, hogy ma már majdnem rávettem magam, hogy elvigyem lemosni, de még inkább várok egy kicsit, hogy elmenjen már végre ez a sár, ma is majdnem elakadtam...
-
aktív tag
válasz rob210 #14975 üzenetére
rob210: koszi mindket valaszt, megnyugtat! De meg mindig kivancsi vagyok, hogy mas M2-es tulajnak is van-e rajta rozsda?
giigz: Boszormenyi uti Shell kut mogott van egy gepi moso (bar meg azt nem probaltam), 690.- Ft-ert alapmosas.
Vagy ami megjobb: Kassain az Esso kut mellett van egy kezi moso, par szaz Ft-ert le tudod kicsit csapatni magadnak. Szerintem annyit meger!Kivancsi vagyok, hogy ide is eler-e a havazas...
-
_NCT
őstag
Jaja ezt láttam, pont amiatt a szar miatt kéne vennem újat, de szarok rá
Holnap átveszem az autót, most hívtak a szervizből hogy mosatóban van az autó, átvehetem ma. Sajnos ma nem érek addig le vidékre, holnap fogom átvenni
SocketA: szerintem 10 éves autón ne lepődj meg, ezen. Ha félsz hogy megeszi a rozsda alulról, alvázvédőztesd le, de ez nem 10-15 éves opel sem mazda 323 hogy megegye..
[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
válasz SocketA #14981 üzenetére
van bizony.
Én mondjuk rozsdamentesítettem, alapoztam és kentem rá alvázvédőt. Jobb mind újkorában
Egy vékonyabb csíkban volt és még kezdetleges állapotban. Ilyenkor még (talán később is) jól kezelhető.Mást nem találtam, vagyis de, pont ezt a magasság állító szenzort amit most cserélgettem, annak a tartó fémje is egy rozsdásodott, az mondjuk kicsit jobban.
10 éves autónál szerintem elő kell hogy forduljon Hazánkban meg alap.
rob210: Köszi! A dolz-ra elmlékszem, írtad korábban. Csak a Ruville-ről nem tudtam semmit. Jó lesz, ez van bent a Contitech szettjében. Van hozzá tömítő gyűrű is...
-
aktív tag
válasz Reaper04 #14984 üzenetére
Reaper04 es MMA87:
(#14982) mycso: (#14981) SocketA: Nekem nincs. (2007/02) <= ezert akarok en is fiatalabbat PJovo het Csutortokre bejelentkeztem a szerelohoz olajcserere, aztan akkor atbeszeljuk ezeket.
Amugy szerintetek az normalis, hogy fel ora alatt lecsereli az olajat? Nem kellene tovabb hagyni kifolyni?
Ennek a beltertisztito -nak van ertelme?Es a fo kerdes: milyen olajat kerjek bele? Marka? 5w30 v 40 jo lesz akkor?
Szerk.: Reaper04 En felek ezeket otthon megcsinalni, mert ha rosszul csinalom, alatta meg tovabb terjed, akkor hajthatom es is labbal a kocsit Meg nincs is hova felalljak a kocsival..
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz SocketA #14985 üzenetére
olajcseréhez minek kell bárhova felállni?
Én konkrétan a lakótelep parkolójában cseréltem le az olajat itt nálunk.
Alátettem a kis edénykémet, ki a leeresztő csavart, új roppantógyűrő vissza a csavar be az új olajszűrő (mann) xado 5W40 es olaj és gyönyörűen muzsikál a kocsi.Renault power
-
aktív tag
válasz rob210 #14989 üzenetére
rob210: Nem az olajcserelol, hanem az alvazvedelemrol volt szo! Ahhoz kellene felallni valahova.
FRENK1988: Ertem, koszi! Bar nem en veszem, a szerelo. Mondjuk O 13eFt-ot mondott a 4 Literre, akkor lehet csak erdemesebb lenne, ha en vennem meg, de gondolom annak nem orulne, aztan belekopne
Amugy mit illik meg ilyenkor csereltetni? Olajszuro, pollenszuro, tesztaszuro?!
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
Sziasztok Renault szakik!
Szeretnék tőletek személyes véleményt írni, hogy melyik benzines Renault Mégane I-est érdemes keresnem?
Első autó lenne majd, kiemelten fontos lenne számomra a kevés fogyasztás, és persze minél kevesebb javítás/javíttatás.- Megane 1.4 16V
- Megane 1.4 8V
- Megane 1.6 16V
- Megane 1.6 8V -
-
eTrade
tag
pl. ez szerintetek mennyire jó választás lenne: Megane Classic 1.6 RT
-
tresh
addikt
válasz eTrade #14993 üzenetére
röviden a 16 szelepesek kicsit erősebbek és kevesebbet esznek bár ez vezetés függő. A 8 szelepes társai igénytelenebbek és nagyon kiforrott motorral szereltek és motorikus problémák elenyészőek.
Jelen állás szerint az összeg is kérdéses és a felszereltség is ennek a függvénye.
Ha klíma kell akkor 1.6 8v vagy 1.4/1.6 16 v tökéletes választás lehet.
Nálam a sorrend ez lenne 1.6 16v >>1.6 8v >>1.4 16v és 1.4 8 v.
Pár infó:
M1 nél az 1.6 16v ritka de van benne kraft 107 paci ez klímávla 4 lufivval minden igény kielégít fogyi az 7,5 liter körül lesz ez tuti természetesen vegyesben klímával.
Az 1.6 8 szelepes 90 paripás nyáron én 6 körül elmegyek vele télen 7-7,5 átlagba én úgy 8-at mondanék rá de akkor haladós tempó van.1.4 terén majd rob írja mi a helyzet.
eTrade : írj egy összeget amit az egész projektre szánsz
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz eTrade #14996 üzenetére
Amit linkeltél az egy nagyon szar választás.
Jó volna tudni mire fogod használni a kocsit.
Autópálya vagy városi cirkálás?
Mi a fontosabb a 0.5-0.6 decivel kevesebb fogyasztás vagy a megbízhatóság?Én szvsz 1.6 16v-st vennék 2002-es évjáratból ezt hajtom jelenleg, ha találok egy szép példányt úgy hogy az enyém beszámolják akkor le is cserélem a mostani 1.4 8V-st.
Na szóval amit jó tudni, az 1.4 8V-s motor az egyik legmegbízhatóbb szerkezet, nem nagyon van minek elromlani benne. Cserébe kb.fél literrel többet eszik mint a 16szelepes.
Ahol viszont több elektromos kütyü van, tehát több minden elromolhat ezek nem nagy tételek és nem is nagy szerelések, de érteni kell hozzá egy kicsit.Illetve ha szereted a jól kihasználható csomagtartót akkor classicot ne vegyél, mert kicsi a nyílása.
Renault power
-
tresh
addikt
válasz rob210 #14999 üzenetére
300K van magára kocsira vagy mindennel együtt mert ugye ott van még az átírás költsége,kötelező bizt, és az általános kötelező szerviz megvétel után. Na most ez így kb akkor így nézne ki 300k a kocsi+150k körül az egyéb előbb sorolt költségek amit nem lehet kihagyni. Illetve meg lehet venni az autót 350 mondjuk úgy hogy a neveden van+biztosítás...de akkor még nem cseréltél vezérművet,olaj,szűrők stb stb ami azért elengedhetetlen véleményem szerint, különben csak a szitkozás lesz hogy az autóval mindig baj van stb stb.
Bár ha rob kibírja ebben az évben még és nem lesz szerelmes egy jó ajánlatba akkor az ő autója neked nyerő választás lenne
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Ukrajnai háború
- OLED TV topic
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Motoros topic
- A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- iPhone topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl
- További aktív témák...
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Euforia kétszemélyes kanapé