-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
_NCT
őstag
Lehet oltári nagy baromságot fogok kérni, de..... Le tudná valaki írni, milyen technikák vannak arra, hogy M2-nél gyorsan váltsak? Úgy vettem észre, nem nagyon szereti ez a régebbi Renault váltó a gyors kuplungfelengedést és a sebességek dobálását. A 4 éves Clio-val (mindig ezzel jövök, de nincs más hasonlítási alapom, ez meg családban van) faszán lehet gyorsan váltani, viszont M2-vel még nem tapasztaltam ki.
Vagy szépen lassan engedem fel a kuplungot és a fogási ponton megtartom--->lassú váltás, BP-en például nem nagyon szeretik a mögöttem lévők lámpától lámpáig
Vagy gyorsan engedem, de olyankor picikét ránt az autó. Vagyis váltásnál bebólint ahogy kinyomom a kuplungot, berakom pl 3-asba, majd felengedem a kuplungot gyorsabban és azután nyomok gázt. Nem tudom mennyire tesz jót a kuplungnak, de néhányszor mikor gyorsan akartam váltani, már az előtt nyomtam egy pici gázt, hogy elérte volna a fogási pontot, ilyenkor szépen rántás nélkül bevette a sebességet.
Szóval tapasztaltabb M2-es kollégák írhatnának. Nem tudom mennyire lehetek béna, igaz ezt még senkitől sem hallottam, vezettem már jó pár autót, de eddig az M2-nek a legnehezebb megszokni a váltóját
[ Szerkesztve ]
-
keroatis
tag
Sziasztok!
Segitsetek légyszi!Nagyon fontos lenne!
Renault Megano-m van 2004-es!Manuális klima van az autóban!
A napokban vettem észre,hogy a ventilátor nem működik!Klima üzemel,fűtés is jó,csak a ventilátor nem megy semilyen fokozaton!
Biztositékot néztem,ott minden OK!
Mi lehet a baj?
Válaszotokat előre is köszönöm!Üdv!
-
Agyasima
senior tag
válasz keroatis #15905 üzenetére
A hiba lehet
hardver vagy szoftverelektromos vagy mechanikus. Bár ha egyik pillanatról a másikra állt le, akkor inkább vmi elektromos szakadás lehet inkább. Látatlanban nehéz megmondani.toledói csöcsparádé | ''Az ég kék volt, a szemed szürke, én zöldet hánytam...'' | Trutymó terror
-
tresh
addikt
válasz keroatis #15905 üzenetére
Hát most agyalok hogy dupla ventis e vagy csak szimpla az m2.. viszont sok dolog lehet pl egy lemozdult vagy kontkaktos csati..ez a szerencsésebb helyzet...hőfokok hogy állnak eléri az üzemi (90fokot) nyít a termosztát az autó nem melegszik túl? Hőgombák, jeladók is lehetnek lehet behalt és nem küld jelet a ventinek az meg nem kapcsol ugye csak úgy Ha ezek rendbe akkor megadta magát a venti bár ilyen fiatal autónál elég mókás lenne de nem lehetetlen..
-
-
tresh
addikt
Ma ismét okosabb lettem 98-07 közötti francia autók szarok
Imádom hogy ez él a köztudatba már látom hogy olcsón lesz új meganeom
-
-
tresh
addikt
válasz Reaper04 #15919 üzenetére
Amúgy ezt a gyorsabban váltok stb dolgot nem is nagyon értem..egy a váltó se arra van kitalálva hogy csapkodja neki meg nem tolókerekes váltó ez kettő ha haladni akar akkor 3-4ezer körül forgatja és jó lesz..amúgy szerintem annak az autónak csak egy kicsit oda kéne lépni egyszer kétszer egy hóban hogy ki kórmólja magát és megy mint akit seggbe rúgtak
-
_NCT
őstag
válasz Reaper04 #15919 üzenetére
Most próbálok változtatni a vezetési stílusomon, ezért 3ezernél váltok általában, azt én is észrevettem, ha elforgatom 3500-ig, akkor nem bólint. Egyesben viszont nem szoktam nagyon forgatni, max 2000-2500-ig, az gondolom nem tenne jót neki,ha 3000-ig esetleg 4000-ig forgatnám 1-esben.
Tresh: oké, nem versenyváltó, nem is vadállat módjára váltok, de azért BP-en nem úgy csúsztatod és nem olyan "lassan", szépen rakod a sebességeket, mint vidéken. Ha csak nem akarod h mögötted anyázzanak, illetve 3-adjára érsz át egy lámpán. Nekem több autó után fura, h érzékeny a váltója a gyors váltásokra, kuplungolásra.
Amúgy az okozhat bármi gondot, ha kinyomott kuplungnál már elkezdem nyomni a gázt és úgy engedem fel a kuplungot?
Kényelem: 1es Megane-ban még nem ültem, ezért nem tudom az milyen. Életem legkényelmetlenebb autója a Fabia volt, attól még a WagonR is 1000x kényelmesebb volt Még a Clio Grandtour is túl kemény és kényelmetlen nekem. Talán még a Fiat-oknak és az Alfa-nak van hasonlóan kényelmes ülése. Persze mindenki mást szeret. Igaz a Fabia ülései szarok voltak, de a IV-es Golf ülései is viszonylag jók a maguk kis keménységével, jó tartást adott a hátamnak, kanyarokban nem mozogtam benne ide-oda, M2-ben sajnos ez a hajlam megvan, mármint h az ülés nem tart a legjobban.
[ Szerkesztve ]
-
wertigo1984
őstag
Tegnap vittem asszony Thaliajat a szerelohoz, es a kovetkezot tapasztaltam. Kicsit nagyon furcsa, hogy magasabban ulok, a gaz-kuplung jatekot meg nem erzem olyan erzesem volt, mintha lefulladnek, fekek harapnak, akkorat bolintottam hogy a dinnye fejem majdnem kirepult a szelvedon (meg szokni kell), es kicsit szukos pedig nem vagyok nagydarab (176cm 98kg). Osszessegeben nem rossz.
Delutan az enyemmel mentunk vasarolni, es onagysaga vezette. 1500as fordulatnal valt fel igy kicsit ugrik a hang, es a feket az utcso pillanatokban nyomja. 17 eve van jogsija, maximalisan megbizok benne, szoke no raadasul, de tegnap kicsit feltem mellette. Amikor a sajatjat vezeti, akkor nagyon jol csinalja, de amikor az enyemet, akkor felelmetes. Mellekutcabol kicsit gurult ki egy auto tegnap, es o megijedt, picit felrehuzta a kormanyt.
[ Szerkesztve ]
(((d(^_~)b))) "Milyen kegyes is az élet, ha az embernek megfelelő helyen vannak barátai."
-
tresh
addikt
Kopni fog a tárcsa... Tudod libikóka eset él ahogy engeded a kuplungot fel úgy nyomod arányosan a gázt
Nem nagyon értem én a városba simán elvagyok az m2 vel ha a fordulatot 2ezer fölött tartod akkor nem kell kapcsolgatni mint az örült
wertigo1984: nem tudom miért lehet az alakja véget de a thalia kicsit olyan ellenszenves autó nekem, nagy faternak volt az első szériából nem volt rossz gép de nekem is kicsit szűkös volt lehet a 46os lábam miatt
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Én Diesel Thalia-n tanultam vezetni, faék az az autó, fura volt, hogy a gyűrűt fel kellett húzni tolatásnál, no meg a tolatás is művészet vele, ritka szarul lehetett hátra látni. Viszont arra jó, amire kitalálták, A-ból B-be közlekedni. Szeretnivaló kis dobozka volt
tresh: mondom, vidéken én is vígan elvagyok, csak BP-en kell kicsit rallysabban vezetni. Igaz én Budáról Pesten át szoktam hazamenni. 1-esben te meddig pörgeted a gépet?
-
giigz
veterán
Mint tudjatok, nekem is valami gond lesz a ventilatorral vagy gombaval, mert ugye a viz tulmelegszik...
Most minden nap kell jarnom a kocsival, es ebben van varos is, szoval az lenne a kerdesem, ha a vizhofok magas, akkor az mennyire nagy baj? Tehat karositja a motort, vagy az is lehet, hogy egyszer csak elfustöl? Szoval mennyire lehet igy vele jarnom, mig nem lesz megcsinalva? Mert azert eleg csunya, amikor olyan magasan van a hofok, meg egy picit felek is tole.
Ideiglenes megoldaskent az jo ha maxon jaratom a futest? Es ha igen, akkor mindegy hogy futom vagy a hideget jaratom?
-
Reaper04
aktív tag
Így van
MMA87: 2 és 3 ezer környékén pont jó elváltani. (Néha persze nem árt egy kicsit odalépni)
Én egybe kb 2,5 e-ig pörgetem, aztán váltok. Városban kicsit érdekesebb a művelet, én úgy vettem észre, hogy nagyon nincs időm végigváltani 4-be a bocit, mert hamar elérem az 50-et. (mármint lámpáknál..)
Így lámpától lámpáig 1-2, esetleg 3. De 50-nnel 3-ba is 2500 körül dorombol, ha jól emlékszem. Hosszabb szakaszon jöhet a 4, amikor meg huzamosabb ideig haladsz 5. (dízel meg 6 )
Mondjuk leírni ezt nem olyan egyszerű. Minden helyzet mást kíván. Ha pl egyiknél épp zöld lesz, pár száz méterre a másik lámpánál meg tudod hogy épp oda érsz és piros, akkor nyomod neki. Míg egy másik részen ahol xy lámpa van egymás után, de tudod, hogy zöld hullám lesz végig, akkor nem kell tűzni. Illetve, ahogy gondolod
+ahogy Te is írtad, városon kívül is teljesen más a helyzet.A kuplung gáz párost jó ha (tresh is írta) libikóka szerűen használod. Kicsit ráérzel, úgy fog indulni hogy csak nézel Persze nem egy versenyautó, de nem is annak tervezték. Ha intenzívebb indulást szeretnél, szoktam olyat hogy előtte kicsit felpörgetem a motort, leveszem a gázról a lábam, közben be kuplung, be1 vissza kuplung és rajt. Meglódul ahogy kell (és nem rángat)
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
Magas hőfok sose tesz jót a gépnek nem lesz hűtése a blokknak..nem hiába van egy üzemi hőmérséklet az alatt/felett se jó a motornak..hengerfej nem fogja meghálálni..a hő gomba nem összeg 1-2 ezres tétel..a venti meg max bontva 10-15k..mindenképp cseréld ki a hibás alkatrészt , ha nem szeretnél sokat költeni az autóra
AMD: Erre a francia szar stb dologra röviden ennyit tudok hozzá fűzni: Tipikusan az az eset hogy nem fogod tudni megmagyarázni senkinek se főleg aki ilyen elvakult hogy a das auto-n kívül is gyártottak jó autókat..felesleges..én már csak jókat mosolygok ezeken hisz én tapasztalatból ő meg hallásból beszél
(#15933) MMA87: valószínű a kuplungod most olyan amilyennek kell lenni megszokod és öröm és boldogság lesz a kis autód
[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
Én a kuplungot hamar megszoktam A régi suzimhoz képest ami amúgy is kuplung csere érett volt, úgy nyikorgott benyomásoknál és olyan erővel kellett megnyomni, hogy ajjajj Egyik logoutos cikkemben amikor egy autós kamerát teszteltem, a suzival járkáltam és hallani a vidiben is a nyikorgást váltáskor (amúgy így vettem az autót és is adtam el)
Szóval az nem volt nehéz, viszont a gáz működésénél voltam én bajban. EZ ugye elektromos, amit eddig vezettem az meg "mechanikus" volt... Tehát hogy ha kicsit elkezdtem nyomni abban a tized másodpercben még nem reagált az autó.
Szervizben mondták ez teljesen normális, mivel ez ilyen gázpedállal rendelkezik. Azóta ezt is sikert megszokni[ Szerkesztve ]
-
keroatis
tag
Sziasztok!
Segitsetek légyszi!Nagyon fontos lenne!
Renault Megano-m van 2004-es!Manuális klima van az autóban!
A napokban vettem észre,hogy a ventilátor nem működik az utastérben!Klima üzemel,fűtés is jó,csak a ventilátor nem megy semilyen fokozaton!
Biztositékot néztem,ott minden OK!
Mi lehet a baj?
Válaszotokat előre is köszönöm!Kicsit leÍrtam ezt a kérdésem részletessebben hogy jobban lehessen érteni javitottam is hogy melyik ventiátorról van szó.
Előzmény:
Nem hirtelen kialakult hiba fokozatossan kezdte el az utastéri ventilátor a hibajelenséget.
Elösször csak meg meg ált, majd elindult azt megált - elindult. Utánna nem ment csak 1 fokozatban azt utánna nem volt hajlandó csak 3 fokozatban menni, egyszer csak megált és nem indult el többet, 1 hónap múlva egyszer még egy alkalomra beindult, de most már 3 hónapja nem megy és igy télen a párásodás az katasztrófa.
Ha megyünk valahova le kell húzni résnyire az ablakokat.
Az utastéri ventilátor kapcsolója szét lett szedve multiméterrel meg lett nézve elvileg jó, de nem szakember nézte.Esetleg valaki tud ajánlani itt békésmegyében autóvillamossági szerelőt .
-
wertigo1984
őstag
Kérdeznék: milyen fordulatszámon érdemes felfelé váltani?
(((d(^_~)b))) "Milyen kegyes is az élet, ha az embernek megfelelő helyen vannak barátai."
-
ESP
senior tag
válasz wertigo1984 #15939 üzenetére
Motor függő is.
Szerintem ilyen 1.4-1.6 mociknál 2500
2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT
-
FRENK1988
veterán
válasz wertigo1984 #15939 üzenetére
hát a nyomatékmaximumnál ez kb 4000-4500 (én olyan 3K-nál elváltok)
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
FRENK1988
veterán
válasz wertigo1984 #15943 üzenetére
jaj fater is ezzel tud megőrjíteni...
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
válasz keroatis #15938 üzenetére
Ha a benti, akkor nagy eséllyel a "fűtőmotor ellenállás", vagy "előtét ellenállás"-nak hívják, az szokta magát megadni. (nevezhetjük típushibának is a te szériádnál)
Ilyesmi: [link]Hangja egyébként nem volt, nem zörgött, kerregett??? (mert az is lehet, hogy esetleg valami belső szigetelés darab pergett bele és megszorult --> nálam ez volt).
Cserélni az ellenállást te is tudod, mert lecsatlakoztató, viszont ez a fűtőmotoron van rajta.
Ami a rossz hír, hogy ki kell hozzá venni a ventit, ami nem egyszerű mutatvány, de megoldható otthon is. (ilyen időben, csak garázsban)
A szakembereket nem erőltetném, én megkerestem kettőt is, mind2 olyan összegeket mondott a szerelésre, hogy majdnem összeestem, ki akarták hozzá szedni az egész műszerfalat, pedig nem kell. Így magamnak megcsináltam egy jó félnapos móka volt.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
ESP
senior tag
válasz wertigo1984 #15943 üzenetére
1500 még egy dízelnek se jó... Erölködik csak a motor.
2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT
-
_NCT
őstag
válasz Reaper04 #15935 üzenetére
Hát papa ennek eléggé véres volt már a torka Suzukit Megane-hoz hasonlítani olyan, mint a rollert a helikopterhez
Amúgy nincs bajom az ótóval, minden úgy működik ahogy kell, remélem ez a pár apró hiba ami most kijött már a vége volt és nem jön ki újabb... Amire figyelmes lettem még (kell nekem mindig hallgatózni ), hogy a venti nagyon halkan cicereg, vagy nem is tudom. Nagyon picit hallani, mintha ciceregne, lekapcsolom teljesen, majd vissza és elmúlik. Persze ez már tényleg csak az én hülyeségem, autószerelő mondta, h hiába 10 éves autó, hangja meg külseje alapján egyben van az autó Úgymond tanuló/első saját autónak így is kicsit luxus az M2, de vigyázok rá
[ Szerkesztve ]
-
válasz keroatis #15948 üzenetére
Bentről, a vezető oldalról bontható.
Ki kell szedni a fék és a gázpedálokat, majd a középső box oldalán az összes műanyagborítást. A kárpitot valahova félrehajtogatni, majd kiszedni az utastér merevítőt (ez elég jó kis művelet), ezután férni hozzá a komplett fűtőmotorhoz, ventilátorostul.
Amit majd szintén elég nehéz kiszedni, mert nagyon kevés hely van és a tetején van ez az ellenállás, ami megszokta magát adni. Gondolom multiméterrel ellenőrizhető.
“The Night is Dark and Full of Terrors”