-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
just
aktív tag
válasz rob210 #15798 üzenetére
A tiéd azért 2 mázsával könnyebb mint egy 1.4-es grandtour. Nekem is megfelelt még meg nem vettem a dci-t. 2 külön világ a kettő az biztos, egyik után furcsa a másik. Bár kívülről egyforma...
Two things what i hate. People that can't count...
-
_NCT
őstag
Tisztában vagyok vele, csak eddig kb minden héten volt valami a kocsival. Igaz ez apróság, csak nekem eléggé nagy bosszúságot okozott bizonyos okok miatt. 2 hónap alatt elég sokat ráköltöttem, most már jó lenne használni is az autót...
Azzal nyugtatom magam, h eddig 1.4-be van az autó, viszont hiába vennék mást, 2M körül is ki lehet fogni a szart....
rob210: nekem pl az 1.2-es 100lovas Clio Grandtour után is baromi lomha az 1.6-os M2 is... Pörgetni kell h menjen, ahhoz meg nincs szívem, mert 3ezres fordulatnál már látom magam előtt a szervizszámlákat
[ Szerkesztve ]
-
Én értem, amit írsz.
Fateromnak 1.6 16v (107) M1 kombi van, és nekem az is viccnek tűnik az enyém után 1.5dci (106).
Pedig megy az a gép is nagyon, csak valahogy a dci mégis autózhatóbb.(a gépedről egy jobb képet küldhetnél, hogy berakjam az 1-be)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Josi
aktív tag
Esetleg nem lehetne az 1. hozzászólásnál a bocik fotóihoz beirni, hogy ki hol van?
(megye vagy település)
Minitalit, vagy spontán összefutást könnyebben lehetne szervezni.
És nem kéne állandóan kérdezni, "hol is vagy?"''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
-
-
_NCT
őstag
válasz FerNandor #15809 üzenetére
Igen, 2008-as 1.2 TCE asszem (100 lovas). Nem is az hogy lomhább, kb ugyanúgy megy, én azt hittem 1.6-os erősebb. Igaz h az egyik 4 éves másik 10 éves autó, a motorok korszerűségében is lehet látni, h manapság már nem mennek a nagy köbcentikre a gyártók. Főleg mostanában az ilyen ezres meg 1.2-es kis turbós motorok korszakában.
A gond valószínű velem van, jobbat vártam dinamikára. Mondjuk kényelemben, úttartásban, csendességben sehol nincs a Clio a Megane-hoz képest. 1000x kényelmesebb a Megane.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
Jaj jaj már rég rossz ha szívó benzinhez turbos benzint meg turbodénest hasonlítunk...nem egy ligába játszanak Teljesen máshol adják le a nyomatékot, értelmetlen is hasonlítani egymáshoz... most ez olyan dolog ha haladós 1.6ost szeretnél akkor civic vti és ahhoz még az 1.9 dci is kevés lenne (persze nem nyomatékba) de a civic-et is rommá kell forgatni csak az bírja is főleg hogy gyárilag 5500 körül kapcsol a vti vezérlés és onnan jön meg igazán az ereje
De hogy a földön maradjunk az az 1.6 bőven elegendő erővel rendelkezik és ahol ezek a motornak csúfolt turbos babetta motorok már rég kihalnak a tied vígan fogja róni az utakat
(#15812) MMA87: Most így fejből meg nem mondom mennyinél adja le a max nyomatékot de semmi baja nem lesz tőle hisz 16 szelepes jobban kell forgatni...ettől függetlenül ha mind1ik fokozatban tiltásig csapkodnád neki egyértelműen nem hálálná meg.. most az hogy gyorsításnál előzésnél elforog 5000ig semmi baja nem lesz Spec édes anyám golfjával 3000-es fordulat alatt nem lehet emberien közlekedni mert megalszik a tej a szájába
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
-
Josi
aktív tag
Célszerű idönként picit megjáratni, mert alacsonyabb fordulaton ellustul a motor és nem adja le azt a teljesítményt amit kellene neki.
Négyezres fordulat teljesen rendben van neki.
Az 1.4 16v 6500 környékén tilt le.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
rob210
Topikgazda
Pedig nyugodtan forgasd meg, semmi baja nem lesz.
Én a 8V-st szoktam 4000.ig forgatni ahol már igen tisztességesen muzsikál, 75 ló ide vagy oda.Most a havazásban is hazafelé nagyon szépen megtekertem a kereket még 4.-ikben is 3800nál
Bár ez most élmény autókázás volt, hagy szokja egy kicsit ezt is.Én is vigyázok az autómra hétköznapi közlekedésben nem gyilkolom, de váltani 3.000.-alatt nem szoktam.
Az ugyanis nem egészséges a benzines motorok főtengelyének, ha beejted a fordulatot 1.500 alá és ott nyomod a gázt.
Na az tönkreteszi a motort valóban.Egy konkrét példa a végére.
Haver pont most a hetekben mesélte, hogy ment le Sopronba és olyan szarul ment a kocsi nem akart szegényke 130 nál többet menni.
Kb. Győrnél egyszer csak rántott egy kurva nagyot az autó, és elindult mint akit hátulról tolni kezdtek.
Mondtam is neki ne csodálkozz ott tisztult ki a rendszered, valami bazinagy dzsúszt kiköphetet a motorod és fellélegzettRenault power
-
_NCT
őstag
Ha menni akarok vele, akkor természetesen pörgetnem kell, ezt írtam. Csak a nyomatéka kb olyan mint a turbós benzines 1.2-esnek No mind1, azt már el sem merem mondani, hogy 40-nél 4.be rakom általában, és van hogy 1000-1300 körül muzsikál az autó.Tehát épp mikor gurul már megy 2-be, azután 2ezernél 3-ba és így tovább. 1500-2000körül tartom a fordulatot városban.
-
giigz
veterán
En most 1.600 km-t utaztam egy 1.6-os Focussal, es a vezetoje folyamatosan 3.000-3.500 körül valtott, 130-140-nel meg folyamatosan 4.000-es fordulat 700 km-en at.
A kocsiban 130k km van, semmi baja. A nagybatyam aki vezette, mar bo 1 millio km-t vezetett, es legalabb 10-20 kocsi volt mar nala hosszutavon, mind tokeletesen mukodott, az egyik Ford dizelbe 400k km-t rakott, persze az nem ide tartozik, de az a lenyeg, hogy felejtsd el 1.500 alatt hasznalni a kocsit, es nyugodtan forgasd, hasznald 3-4.000-es fordulatig. Nem fog tobbet enni szerintem, bar ki tudja.
-
_NCT
őstag
Ejjj kapom az áldást, de nem baj, legalább tudom, h faszságot csinálok akkor elfelejtem ezt a hülye spórolós vezetést és éltetem a kocsit 2-3ezer körül
Ezért jó, hogy írok ide, legalább megtudom a tutit
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Ütemesen haladó városi forgalomban - (viszonylag) sík terepen, és lejtőn - a 4. fokozatot egyszerűen felejtse el! A 3-as után egyből kapcsoljon 5-ösbe. A mai motorok többsége megfelelően rugalmas ahhoz, hogy sík terepen már 50 km/h sebességnél, 5. sebességfokozatban is rángatás-mentesen, erőlködés nélkül hajtsák az autót. Gyakorlatilag a 4. sebesség használata, folyamatos tempós haladást lehetővé tévő forgalomban, sík úton, csak fölösleges megszokás. Egy adott sík útszakaszon, ahol azonos sebességgel 4-es helyett 5-ös fokozatban halad, 10 - 16% üzemanyag megtakarítás is elérhető.
Tehát, amennyit csak ésszerűen lehet, közlekedjen 5. sebességfokozatban, városban is.
Három dologra azonban figyeljen oda!
Az egyik: (a kocsi méretéhez képest) kisebb űrtartalmú motorok esetében elképzelhető, hogy az autó 5. sebességfokozatban 50-55 km/h sebességnél csak erőlködik. Ebben az esetben ezt a módszert ne használja.
A másik, pedig egy olyan hiba, ami figyelmetlenség esetén könnyen rendszeres velejárója lehet a módszernek! Ha a forgalom tempója nem teszi lehetővé az ötös fokozatba kapcsolást, ne felejtse a váltót hármasban, hanem kapcsoljon fel négyes fokozatba, illetve ha kissé le kellett lassítania (mondjuk 45-re) akkor gyorsításhoz kapcsoljon vissza a megfelelő fokozatba, és ne hagyja, hogy a motor ötösben erőlködjön, mert rossz lesz a gyorsítás hatásfoka.
A harmadik pedig az, ami eleinte különösen könnyen előfordul, hogy mire ránézünk a sebességmérőre, az már 60 km/h feletti értéket mutat, ugyanis a fülünkkel megszoktuk, hogy városi forgalomban, 50-60 között milyen hangja van a motornak, és az a hang 5. fokozatban nyilván magasabb sebességnél jelentkezik.1500 alatt ne tarsd a fordulatot szeritem sem. De lehet azt érezni, hogy szenved e a motor vagy sem ezen a fordulaton. Bár elvileg van valami olyan, hogy alapjárat +500-as fordulatszám a minimum , ez nálam pl 700-750 + 500-at jelentene. De 1500 alatt érzni, hogy már erölködik a motor.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz Manitou #15828 üzenetére
Sokan azt írták M2-nél, hogy viszont 1esbe csak akkor váltunk vissza, ha már áll az autó, ha egy kicsit is gurul, mehet a 2-es. Viszont így 2-esnél sokszor érzem, hogy ráz a kasztni és erőlködik, de csak itt.... Akkor ez most 2 dolog miatt lehet:
ad1.: balfasz vagyok és nyomjak nagyobb gázt, a kuplungot csúsztassam
ad2.: váltsak vissza nyugodtan 1be és pörgessem a motort, amíg a 2-es erőlködés nélkül mén.
-
aktív tag
MMA87: En az "ad1"-et hasznalom, mivel ahogy mar irtam, egy elsobbsegadas kotelezo vagy stop tablahoz erkezve lassitas kozben a kocsi nem engedi 1-esbe tenni, ezert en is inkabb 2-esben "remegtetem" a motort. Nagy gazt meg azert nem adnek, mert akkor meg a kuplung szenved 2-esben.
Es - ahogy mar szinten irtam - en fel szoktam valtani 5-osbe varosban, de persze csak ugy, ahogy az iras mondja: csak sebessegtartasra, gyorsitaskor visszavaltok.
De abban a tobbieknek igaza van, hogyha igy hasznalod, ne is varj nagy erot tole. Nem tudom, hol lehet a nyomatekgorbe csucsa, de en 3500-4000 korul erzem, hogy ott nagyon megjon az ereje, de en ezt csak varoson kivul szoktam hasznalni elmenyautozasra. Es ott a hangja is nagyon megjon, bar ez lehet az uj kat+kipuff miatt van
-
eTrade
tag
Sziasztok!
Sajnos még mindig nem sikerült rátalálni a megfelelő Mégane-ra.
Nézelődés / keresgélés közben észrevettem valamit, ami nem teljesen világos számomra:1. műszerfal és 2. műszerfal nem azonos, pedig az első kocsi 1999-es Mégane classic, a második meg 2000-es szintén M1 classic. Gondolom az első kocsiban cserélve volt egy másik típusúra.
-
-
-
SZATA
senior tag
Ebben tudnáltok segíteni? A céltopikban nem sok eredményre jutottam. Főleg a hely érdekelne Bp-en ahol érdemes.
[ Szerkesztve ]
-
kisninja
őstag
Pont méganokrol van szó
Phase II (1999 - 2002) be milyen gyertyát ajánlanátokpowered by: ®MAJORMÜVEK®
-
_NCT
őstag
No mára "csupán" a bal oldali tompított kiégése jutott, mint hiba....
Találtam egy helyi maszek szerelőt, akinek van computere meg mindene az autóhoz, megkérdezem tőle a tükör állító joystick/kapcsolót is holnap, remélem nem mondanak horror összeget. Meg lehet átnézetem majd vele az autót, mert kezdek egy kicsit kiábrándulni, h minden napra jut valami.....
-
bucilali
aktív tag
Hali Mindenkinek!
Egy R19 boldog tulaja vagyok immár 19 éve. Sajnos tegnap az első ajtó nyitásakor vettem észre, hogy azt a kis kapcsolót, ami a belső világítást kapcsolja az ajtó nyitásakor, kilőtte valahova.
Ilyen kapcsoló érdekelne 2 db. Ha tudtok valahol, megköszönném.Köszi és üdv: bucilali
Ha nem megy, eröltesd!-Ha eltörik, úgyis ki kellett volna cserélni....(Murphy)
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Mazda topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- DIGI kábel TV
- LEGO klub
- Autós topik
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- További aktív témák...
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Meross MSS425F okos elosztó, 4 alja + 4 USB, Homekit kompatibilis
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab
- noblechairs alkatrészek azonnal készletről EPIC, ICON, HERO, LEGEND