- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Synology NAS
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Padavan firmware
-
IT café
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Sokáig használtam (használok ) 500D-t, de most beruháztam egy 750D-be is, így el tudom mondani a 500D -> 750D váltásról a saját tapasztalaimat, benyomásaimat.
Szubjektíven a legjobban a zár hangja tetszik a 750D-ben Eddigi DSLR gépeim közül ez hasonlít a legjobban a klasszikus, analóg zárhangra (EOS30 analóg gépem volt, az az etalon).
Az objektív különbségek közül először a kijelző képének a kiváló minősége tűnt fel. Sokkal élesebb, kontrasztosabb, színhűbb, mint az 500D kijelzőjének a képe. Az, hogy kihajtható és forgatható, az csak rádob erre az elégedettségre (viszont a kijelző fényereje sajnos automatikusan nem állítódik, neked kell azt állítani).
Nekem újdonság volt, hogy a módváltó tárcsa köbeforog, az 500D-n csak oda-vissza lehet forgatni. A videófelvétel viszont lekerült a módváltó tárcsáról, a bekapcsoló gomra került ez a funkció, ez nekem szokatlan és értelmetlennek is tűnik, az is egy üzemmód.
Az exponálógomb mögötti beállító tárcsa mögött már 3 gomb van, figyelni kell, hogy melyiket nyomod le, nem elég csak úgy odanyomni. Az ISO beállítások lehetősége bővült, egyrészt van magasabb fényérzékenységi beállítás, másrészt van AUTO mód, amelyben eddig elérhetetlen ISO értékek is előjönnek (2500, 3000, 5000, stb.)
Először tartottam attól, hogy kikerült a gépből az az érzékelő, ami a szemedhez emeléskor kikapcsolja a kijelzőt, de nem zavaró a hiánya, amint félig lenyomod az exponálógombot, azonnal kikapcsol a kijelző. Ráadásul a DISP gomb felülre, az ISO gomb mellé került, könnyen ki/be kapcsolható a kijelző.
Az érintőképernyő jó is, meg rossz is. Nagyon sok mindent lehet rajta állítani, de ott, ahol az alap-beállításokat állítod (WB, fénymérés módja, élességállítás módja, stb. stb.) ott csak egy Q jelű mezű érintés-érzékeny, először azt kell nyomni és után a paramétereket. Ez viszont egy csacsiság, mert a kijelző felső sarka mellett ott van egy dedikált Q gomb, ami ugyanerre a célra szolgál. Fel nem foghatom, hogy a Canonnak mi volt ezzel a szándéka.
Azt viszont látni kell, hogy elég sok tekintetben "lefelé" bővült a gép tudása. Egy kicsit is gyakorlott amatőr csak röhög az olyan táma-módokon, mint az ételfotó Szintén fura a manuális módok közé is becsempészett automatikus javítások (kontraszt korrekció, megvilágítás korrekció, stb). Én ezek közé sorolom a sokkal több és érzékenyebb fokusz mezőt is, nálam az EOS30 óta mindig a középső mérőpont aktív, így én döntöm el, hogy mire fókuszáljon a gép, nem valami fura logika alapján dönti el, hogy hova állít fókuszt.
A wifi jó dolog, de a gépeimet már jó ideje tablettel összekötve használom, kábelen eddig is átmentek azok az infók, amiket most wifi visz át.
Most kellene írni valamit a szuper képminőségről is, de abban már az 500D is szinte tökéletes volt (sőt, már a 300D is ) A sok automatika miatt persze a 750D-t használva több ember mondja, hogy jók a képek, mint pl. az 500D esetében, de aki az 500D-vel 100-ból 90 esetben jó képet lőtt, az a 750D-vel sem fog 91-92-nél több jó képet lőnni.
Azt is említenem kell, hogy a 750D pántja keskenyebb, mint az 500D pántja. Ezen persze könnyen lehet segíteni, venni kell az aliexpresszről egy szélesebb pántot és kész.
Marad még az a kérdés, hogy érdemesebb-e 760D-t venni 750D helyett. Erre nem tudok egzakt választ adni. Ha ugyanannyiért megkapod, akkor igen. Ha viszont 10-15 eFt-nál nagyobb az árkülönbség, akkor szerintem nem.
Két lényegi előnye van szerintem a 760D-nek, a felső státusz kijelző és a hátsó üzemmód váltó tárcsa. A második üzemmód váltó tárcsa készségszerű kezelése viszont már nem amatőr kategória, ha felvétel közben folyton el kell emelgetni a szemedtől a gépet, mert tekered a tárcsát és nézed, hogy mit is csinál, akkor nem ér semmit a használata. Az alapfunkciókat pedig az exponáló gomb mögötti tárcsa tekergetésével is tudod állítani.
A felső státusz kijelző jó dolog, kíméli az akkut, de egy tartalék akku beszerzésével az akku üzemideje jobban kitolhatő (A kihajtható, forgatható kijelző miatt az már nem előnye a gép tetejére tett státusz kijelzőnek, hogy fentről, vagy lentről ránézve is láthatóak a beállítások.)
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
matyi012345
őstag
Már vagy 10+ tükrös gép átfutott a kezemen és mindegyik ki tudta oldani a hagyományos középérintkezős kioldót..nem feltételeztem volna egyik ilyen saruval rendelkező gépről sem, hogy nem tudja. Képeken egyértelműen látszott, hogy van neki elektronika kiépítve, leírásba is benne volt, közben meg nem oldotta ki. Mai napig sem értem miért jó ez, vagy mi benne a logika, hogy felrakok egy alkatrészt, kiépítem alá az elektronikát, és a szoftverben letiltok egy funkciót, mert..csak.
-
Gondwana
addikt
-
copass
veterán
ha a hüvelykújjaddal a gombokat nyomogatod instabil lesz a fogásod. plusz kényelmetlen lesz egy idő után. arról nem is beszélve hogy mozog a kéz. előre nyomva a gombot fókuszálsz, majd lefelé exponálsz...
- előadónál mégis mekkora esély van arra hogy gyors mozgás végez és kiugrik az élességi síkból? semennyi.
- tárgyfotózásnál stackelés,távvezérlés,időzítés, kézi fókusz van hogy ne mozduljon be a váz gombnyomogatással
- panoráma kézifókusz és egyforma lesz minden."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Pelican
őstag
Az EOS 5 (filmes) gépem óta a hátsó gombra van téve az AF, kb. 1 nap hozzászokni, utána viszont nehéz elképzelni, hogy lehet máshogy is...
Természetfotózásban rengeteg témát le sem lehet fotózni, ha az expó gombon van az AF (pl. kolibri etetőn)
Az általam ismert természetfotósok legalább 90%-a így használja a gépét.
Amelyik gépnek van több érzékeny AF pontja, ott nem feltétlen kell a középsőt használni, a kompozíciónak megfelelőt is ki lehet választani és azt használni, gyorsan mozgó témánál nincs idő az átkomponálásra.
Más:
Sokáig a One shot AF-et használtam, de mikor áttértem az AI Servóra, sokkal több éles képem lett még álló témáknál is, aminek az az oka, hogy a One shot úgy működik, hogy az adott fókusz állásban a gép megjósolja, hogy hol lesz az élesség és kiadja a parancsot az objektívnek, hogy tekerjen oda, amit az bután végrehajt és nincs semmiféle visszacsatolás vagy finomítás, hogy ténylegesen ott van-e az élesség. A servo is így kezdi, csak ott utána újra és újra nekifut és korrigál (így ha nem is találta el elsőre, már sokkal közelebbről kell megjósolnia, így sokkal pontosabb az eredmény). Az AI focust egyáltalán nem érdemes használni, mert ott a gép dönti el, hogy one shot vagy servo.http://pel.hu/eoscard http://pel.hu/bdedit
-
Pelican
őstag
A fókuszpont állítás a joysticken van nálam, expó előtt előre el kell dönteni a kompozíciót és hogy ahhoz melyik ponton lesz a fókuszálás, és ha jön a téma, akkor már csak fókuszálni és exponálni kell.
Amelyik gépben lehet külön AF pontot állítani a vízszintes, függőleges helyzethez, érdemes azt is bekapcsolni, mert akkor váltáskor nem kell átgyalogolni a fókuszponttal.http://pel.hu/eoscard http://pel.hu/bdedit
-
veterán
Szerintem nincs okod védekezni, mindenki úgy fotózik ahogy akar, ahogy kényelmes neki.
Persze pár megszokáson érdemes néha változtatni, de legalábbis kipróbálni más módszert.
Én is megrögzött középső fókuszpontos vagyok, annyira megszoktam az élességállítás utáni átkomponálást, hogy a most vásárolt 750D-t is rögtön oda állítottam az AF pontot.
Viszont tényleg nincs vizuális visszajelzés az élességállításról (akusztikus van, füttyen a gép ha éles a téma, ha nem tiltottad le ), ezért most próbálgatom a fókuszpont kiválasztásos módszert. Sajna ebben sem túl jó társ a 750D, mert az exponáló gomb mögötti három gombból az egyik az AF pont kiválasztó gomb, amire nem lehet csak úgy készségből rányomni
DE!
Ha kiválasztod azt, hogy a 19 AF pont, vagy az AF zóna legyen az élességállítás alapja, akkor azok a fekete négyzetek maradnak az élességállítás után feketék, amelynél éles a kép.
Próbálgatom ezt a módszert alkalmazni, majd meglátom, hogy a gép okosabb-e mint én
(Vannak kétségeim a gép okosságát illetően, ha állványra teszem a gépet és tízszer állítok élességet, akkor mindig más és más AF pontokra jelöli, hogy oda sikerült az élesség-állítás, pedig semmi sem változott az előző kisérlet óta )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
copass
veterán
igen. gyakran kell egy kézzel tartanom, mert másik kézzel kapaszkodom valamibe! pölö koncerteken, rendezvényeken,esküvőn, tömegfelé,stb. portrémarkolatot ezért utálom, mert hiába stabilabb lesz egy kézzel is, növeli a súlyt. nekem így sokkal stabilabb. de két kézzel az igazi. jobban eloszlik a súly, hosszútávon nem görcsöl be a kezem.
[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
veterán
Te nem érted, hogy mi a fenének kellett a videót levenni a módválasztó tárcsáról én meg örvendeztem neki, hogy végre!!! Téged nem zavart az 500D-nél, hogy ha át akartál váltani fotóról videóra, akkor végig kellett forgatni a módválasztót 12 lépésen keresztül? (M módból) Ami elég körülményes dolog volt. most meg egyet kattintok és máris videó
Nos, minél többet használom a gépet, annál jobban a fenébe kivánom azt, aki a videó módot a bekapcsoló gombra tette
Eddig az 500D-n egy automatikus mozdulat volt bekapcsolni a gépet, most viszont ha nem nézek oda, akkor az esetek 90 %-ában túltolom a bekapcsoló gombot és fényképezés helyett videó módba rakom a gépet
Most azzal próbálkozom, hogy bekapcsolom, aztán hozzá se nyúlok a kapcsolóhoz, egy idő után úgyis alvó módba rakja magát, de ha előkapom, akkor 0,1 másodperc alatt felvételre kész, nem kell a bekapcsoló gombot nézni, hogy hova sikerült állítani
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
_seth_
veterán
Ezért segítenek azzal, hogy ha feltöltött akkor a FULL felirat melletti led fog világítani, így tökéletesen mind1, hogy milyen színe van. Az 5D3-nak pl narancsos-piros amíg tölt és villog, ha kész akkor zöld, ajánlom, hogy cseréld olyanra a 750D-t!
A 750D akkuja és töltője is olyan mint az EOS M-nek, ebből is látni, hogy hova célozták be. (EOS M-nek véknyabb kicsivel az akku)
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
matyi012345
őstag
Nagyon nincs rajta mit kifejteni, látszik a képeken. nézd meg pl. a mellette lévő képet (balra), már távolról látszik a gyenge jpeg tömörítés. Hiába nagy, az nem jár együtt azzal, hogy jó is. Kb. olyan, mint amit a gép JPEG motorja tud. Ha annak a képnek a RAW-ját mellétennéd LR-ben, egyből látnád. Csak ugye sajnos letölthető RAW-ok nincsenek. Ettől függetlenül biztosan nem egy világbajnok objektív, de azért jó lenne RAW-okat látni mert ez így nem mérvadó.
-
matyi012345
őstag
Na akkor Én is veszem a fáradtságot és felteszek egy összehasonlítást. Jobb oldali egy gép által tömörített (max minőségű, teljesen nullán hagyott értékekkel rendelkező) JPEG. Mellette egy nyers, módosítás nélküli RAW. A jobb oldali tipikusan olyan, mint amik az oldalon vannak: zajszűrt, feleslegesen élesített, tömörített pixelkupac. A bal oldali nyers kép pedig teljesen más. Ha a jobb oldalira ránéz valaki, azt gondolná hogy egy gagyi géppel és objektívvel készített kép, pedig közben ugyanazzal a párossal lévő RAW tökéletes lett. Ami egyébként LR konverzió után is tökéletes marad. Az oldalon lévő képek tipikusan olyanok, mint nálam a jobb oldalon lévő gép által kiköpött jpeg.
Ettől függetlenül, ahogy korábban is írtam, nem mondom azt hogy az az objektív egy világbajnok darab de a JPEG tömörítés nagyon elcsúszott azoknál a képeknél, ebben biztos vagyok és sok képnél sokkal szebb textúrákat lehetne előhozni. Téglán, fatörzsön, kavicsokon is ez látszik. Az a portré tényleg rossz lett, abba nincs sokkal több, de amúgy sok képnél lefolytotta a dolgot a tömörítés. És egyébként a gép által készített pocsmány is hatalmas, majdnem ugyanakkora mint amekkorát LR-ből konvertáltam 100% minőségben. [link] Itt a link arról is. Itt most a másik oldalon van a fényképezőgép által tömörített. Üvölt a különbség és látszik, hogy a weboldalon is ilyen képek vannak fent. [link] Ezt pl. szintén nem hiszem el, hogy a RAW a gépből így esik ki, mert az nem ilyen. Ha rossz az obi akkor máshogy van elmosva. Ez szimpla pocsék tömörítés. Ha lenne belőle RAW akkor szerintem meglepődnél rajta, mennyire jó. Ezen látszik, hogy egy korrekt minőségű kép volt mielőtt hozzányúltak.
[ Szerkesztve ]
-
matyi012345
őstag
Az a kép tényleg gyenge lett, de sok más kép van fent, amik szerintem jók lennének tehát nincs megmutatva, mit tud az obi optimális körülmények között. A téglás képnél és néhány másiknál is tartom, hogy jobbak voltak RAW-ban. Végülis mindegy, nem akarom védeni azt az obit csak jobb lett volna látni, hogy valóban mit tud, ha már tesztkép.
-
_seth_
veterán
Amit én vettem pl tudom, hogy esküvőfotósé volt, nem volt nehéz rájönni mivel a szerzői jogoknál otthagyták a nevüket Egy-egy esküvőn simán beleszalad 1500-2000 kép is akár, ha így számolom a 70e expót, akkor az lehet, hogy csak 20 alkalom, bár annál kopottabbnak tűnik azért
Tehát, igen, sokat számít a felhasználás módja.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
torzo
Ármester
Teljesen egyetértek veled. Illetve alapjaiban. A magam példája azonban az volt, hogy a belépő kategóriákra, rutintalan lévén, sok pénzt szórtam el. És persze kinövi az ember, megtapasztalja a sokkal jobbat és nem nyugszik. Szóval elég nagy pénzbeli bukásaim voltak eleinte, az illetőt ettől akarnám megkímélni.
Nikonból tudnám, hogy mit kell venni és ott sem a legújabb modelleket ajánlanám. De nekem a Canon színkezelése sokkal jobban megfelel, ezért javasoltam neki a márkát.
A régi 7D nagyon jó gép tudomásom szerint. Egy jó optikával (Tami 17-50) kellemes kis kombó és megvan 200 kilóból. Belépőre is el lehet könnyen szórni ugyanennyit, aztán jöhet a bosszankodás, hogy...
Na, mindegy. Szóval nem vagyok otthon a Canon alsóbb kategóriáiban. Ha tudtok jobb tanácsot adni, hálásan megköszönöm. -
veterán
Tudod, az a baj szerintem, hogy már minden elhangzott, egyedül a legfontosabb nem, hogy a barátod mit és miért szeretne fotózni?
Na, ez itt a lényeg
Itt mindenki saját magából indul ki, azt gondolja, hogy az illető azt és úgy akarja majd fotózni, amit ő
Közben lehet, hogy az illető "csak" az utazásairól, kirándulásairól szeretne szép fotókat készíteni, amiket max A4 méretben kinyomtat (kinyomtattat), mellette legfeljebb a családi eseményeket, a gyerkeket, a kutyát, a macskát akarja akarja fotózni és eszébe sem jut csillagokat, madarakat, vagy bogarakat fényképezni.
Lehet, hogy a most megvásárolt gépet az életben sem fogja P állásról más "kreatív" állásba átkapcsolni, legfeljebb videózni fog még a géppel.
A római Colosseum nem szalad túl gyorsan, annak a lefényképezéséhez pedig nem kell profi gépváz és "L"-es objektív. Kutyát és kisgyereket fényképezni viszont nem túl egyszerű, tehát egy "olcsókompakt" sem felel meg az elvárásnak. Szóval ilyen használatra a kompromisszum egy kihajtható kijelzős váz és egy 18-135 (vagy 18-200) IS objektív.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
rottenbull
senior tag
A legtobb esetben azt ajanlja az ember, amit maga is megtapasztalt, megha ez nem is a jo irany. Ez alol talan kivetelt kepeznek a sokat tapasztalt arcok, mert ok mar azt ajanljak, ahol ok jarnak, igy atgondoltan vasarolnak. Egy kezdo eseten egyfajta filozofiai, hozza allasbeli alapokat kell eloszor lefektetni. Erre mar jott is ertelmes ajanlat, hogy valasszon ki x kepet a netrol, ami nagyon tetszik neki, akkor el lehet vele dumalgatni a dologrol.
A masik dolog a kamera klubbok, ahol kiprobalhatja sokszor masok felszereleset, sokszor adott tematikaban, igy latja majd, mi hogyan is teljesit.
En a digitalis korszakban valtottam Canon-ra, igy akar kezdokent is felfoghato az akkori tapasztalatom. Ha ezt ajanlanam kovetesre, akkor a srac el fog kolteni masfel millat 2 ev alatt, mire atlepkedi a sok termeket, ami nem jo neki. Ez nem hinnem, hogy jarhato ut lenne. Ezert probaltam ugy hozza allni, hogy mast tapasztaljon meg, mint en. Az lenne a fontos, hogy elinduljon a sajat utjan es tapasztaljon. Evekkel kesobb majd, a tapasztalataira epitve mar o is atgondoltan fog valogatni. Vidd magaddal nehanyszor, amikor hobbi fotozol.
Volt olyan ismerosom, akit az elso ejszaka megvalasztott, mert o biztos nem ul 3 orat egy mezo kozepen a sotetben, mire a felhok eltunnek, stb. Ezek mind megtehetok, a vasarlas elott. Bar lehet ezeken mar tul vagytok.Pelican:
Nem erdemes ebbe statisztikailag bele menni, de a kiforrott tech-el rendelkezo, hozzaerto fotosok szama igencsak elenyeszo a kezdo-halado, meg az utat kereso fotosok szamahoz viszonyitva. Az, hogy xx ev tapasztalattal, most mi a helyzet, gondolom nem vetitheto ra az elso 2 evedre, bar nem tudom.
-
JohnyBlue
őstag
"Ha Robert Capanak lett volna egy EOS 1200D-je, ő lett volna a legboldogabb ember. (Persze, az igazsághoz tartozik, hogy ma már nem tudna olyan könnyen labdába rúgni a legjobb felszereléssel sem, mint régen...)"
Akkor is és most is egy képhez nem csak a felszerelés és a fotós szükségeltetik hanem ott is kell lenni az adott helyen...
pl. maradjunk a partraszállásnál, neki volt egyedül vér a pucájában, hogy odamenjen. Most is így van szerintem, hogy az első vonalba nem rohan mindenki csak a nagyon őrültek
[ Szerkesztve ]
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
-
*Ropi*
félisten
Nem parasztvakítás: a gyakorlatban úgy működik, hogy a sötét tartományból elvesz 2 Bitet amit a csúcsfényekhez használ fel, így ezeket részletesebben tudja eltárolni.
A váz a hisztogramot és a "zebrát" a váz jpeg motorja által a rawba épített jpeg gyorsnézeti képből veszi, ezért villog ott is, ahol nem kellene, mert a jpg csak 8 Bites, így színcsatornánként 64x kevesebb információ van benne, mint a raw-ban - összemosódik az egész.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
A rawban benne van a lehetőség (mint láthattad), csak a 12/14/16 Bit ---> 8Bit átalakításnál elvész, ha nem tudatosan (elő)utómunkázva dolgozod ki a képet (Nézd a hisztogramot: 8 Biten sokkal több minden lóg ki jobboldalt mint 16 Biten!).
A másik fele, hogy amennyiben a monitorod rosszul van beállítva (vagy simán csak kis kontrasztdinamikája van mint egy átlagos laptop panelnek a maga 1:300-400 átfogásával), akkor eleve összemosódik bármi is van a képen.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
_seth_
veterán
(Szerintem az iMac is IPS paneles, azon is nézheted )
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
*Ropi*
félisten
Én egészen konkrétan a Te képedről beszéltem. A monitor pedig teljesen mindegy, hogy MAC-e vagy PC, IPS-e vagy sem - bármit be lehet úgy állítani, hogy a felhasználó szemének tetszik rajta a látvány, viszont valójában semmi köze a referenciához: amíg nincs kalibrálva addig képkidolgozás szempontjából orosz rulett.
Te se mosd egybe a kettőt: van egyszer a RAW ---> JPG konverzió, ami összemossa a csúcsfényeket és van a monitor, ami ha képtelen pontosan megjeleníteni (akár hardveresen akár rossz beállításból kifolyólag) a képet, akkor szemre ugyanazt az eredményt látod, mint ha a JPG konverzió lenne rossz.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Pelican
őstag
Itt egy értelmes összefoglaló a HTP működéséről, ha még lenne kérdésed. De leginkább a saját szemednek higgy.
Azért csak józan paraszti ésszel végiggondolva, ha olyan jó lenne, miért nincs bedrótozva a gépekbe, miért van lehetőség kikapcsolni?
[ Szerkesztve ]
http://pel.hu/eoscard http://pel.hu/bdedit
-
-
copass
veterán
mondja ezt az aki nem lát rendesen és nem fogja fel amit mondanak neki!
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Gondwana
addikt
1EV különbség a szenzor teljes àtfogàsàhoz képest: ugye, jòl olvasom, hogy a panasz, hogy nem mindenki véli làtni az eltérést. Valamiért sejtem, hogy 1EV különbséggel (pl. minden ugyanaz, csak 1/250 helyett 1/500 az egyik kép) lefotòzva ugyanùgy egy középszürkét tartalmazò, de amùgy tarka, sokpicirészletű képet, nem làtnànak eltérést, csak, ha egymàs utàn néznék a két képet.
Én, köszönöm, de hasznàlom, sokszor az a +1EV tartalék kell a vilàgos részeken (de nem a +4EV csùcsfényeken )... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
copass
veterán
a fotó mióta nem nyomdai termék?!
"A monitorkalibrálás is akkor lenne érdekes, ha nyomdai termékről beszélgetnénk és Pantone színeket kellene a valóságban és a monitoron közelíteni egymáshoz."
tessék a kedvedért érthetőrefotosoppoltam.
még mindíg nem vagy tisztában azzal hogy mi a jelentősége. nem is neked készült ez a funkció a jelek szerint."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
*Ropi*
félisten
A papír (és bármilyen más passzív hordozóréteg ) még jobban igényli a dinamikacsökkentő eljárásokat, mert kisebb a kontrasztátfogásuk, mint egy monitornak.
A monitor beállításai pedig mindig számítanak, hiszen azon keresztül nézed vissza a képet - ha példának okáért eleve fel van húzva a fényerő és le van véve a kontraszt, akkor hiába bűvészkedsz a HTP-vel, nem látsz belőle semmit.
Ami még nem került szóba, az a szemed (mint a folyamat része): a Te érdekedben remélem, hogy semmi gond sincsen vele!
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
copass
veterán
saját egyéni ízlés dolga hogy ki hogy ráncigálja meg a csúszkákat. én nem a tartalmi dolgokról beszélek.
az a nem mindegy hogy a monitorodon ami neked fekete az előhíváskor/nyomtatáskor/nyomda,stb után is fekete legyen. ne kapjon egy kis zöldes árnyalatot (bármelyik szín lehet ami elvanmászva) vagy sötétebb/világosabb legyen.
arról nem is beszélve hogy az automata előhívórendszerek automatán rányomnak +1Fé-t!. szerencsére ezt lehet nem kérni!
ha nincs kalibrált rendszered akkor zsákbamacska lesz a végerdmény.
nem semmiért használnak a vérprofik eizo hardveresen önkalibráló monitorokat mert a kalibrálás se tart örökké.a csúcsfényárnyalatnál persze hogy minimális a különbség, de látható és nem parasztvakítás.
nagy potenciál van benne. ha kiismered hogy mennyit bír a szenzorod, akkor a kénkövespokolban is lehet jó képeket készíteni, anélkül hogy nullászajjal dekorálnám ki a sötétrészeket utómunkában mert utánhúzta az expót!"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
spiky03
veterán
Amire használnám az még csak a szokásos dolgok.
Családi események, kirándulások, nyaralások.Amúgy érdekel a fotózás, olvasgattam a témában, meg követem itt is a fotós topikot is.
Aztán ha lenne egy jó gépem, biztos többet kattintgatnék, meg jobban beleásnám magam az utómunkákba is, mert azt szinte soha sem csináltam egy képemen sem. A PS-t azt szoktam használni de pl a LR azt még nem is láttam élőben.
Eddig csak kompakt gépeim voltak.
De persze ha elkap a gépszíj, akkor majd vennék még hozzá ezt-azt kiegészítőket, szűrőket, fix obit ilyesmiket.
@(#33691) copass
Köszönöm én is így gondolnám.
31 ezer expo az már soknak számít ugye a gépbe? Mert találtam egy használt 700D 18-55 meg 55-200-as STM obival, tokkal, állvánnyal, szűrővel, kártyával, távvezérlővel 150-ért.
SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
-
veterán
Amennyivel drágább a 750D érdemes megfontolni inkább egy jó YONGNUO vakut, amelynek forgatható a feje. És akkor szép derített képeket lőhetsz beltérben kevés fény mellett is. Többet ér, mint a 18 kontra 24Mp.
Most jött meg az Aliexpressről a YONGNUO YN565EXII vakum.
Szerencsére vámot nem kellett utána fizetni, így 24 ezer forintért kaptam egy nagyon pöpec vakut. 58-as kulcsszámú, 2 irányban forgatható a feje, teljesen ETTL kompatibilis, van beépített fehér fényterelője és prizmás széleslátószögű adaptere, adtak hozzá egy kétoldalas (fehér és alu) külső fényterelőt meg 12 különböző színű előtétfóliát.
Picit kevesebbet tud, mint egy új Canon Speedlite vaku, de ennyi pénzért egy ilyen tudású vaku ajándék
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen