- YouTube
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Windows 11
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Aliexpress tapasztalatok
- Synology NAS
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- SkyShowtime
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
Sziasztok!
Szeretném idén letenni az A jogosítványt. Idén nyáron betöltöm a 24-et, A1-ről váltanék.
Múltkor összefutottam az oktatómmal, aki azt mondta, hogy ez a 2 éven belüli kategóriaváltás úgy megy, hogy nem az A1 jogsi megszerzésétől számított 2 éven belül kell letennem az A-t, hanem az A1 sikeres kresz vizsgámtól számított 2 évben. Ez tényleg így van?
Mivel online csináltam a kresz-t (etitán), meg tudom esetleg valahol nézni, mikor tettem sikeres vizsgát? (Hátha meg lehet nézni valahol, nem szivesen mennék el ezért az autós/motoros suliba. Azt látom, hogy mikor léptem be elsőre az e-titán felületére a motoros jogsi miatt, meg azt is látom, hogy a B-nél mikor léptem be elsőre és mikor teljesítettem az összes kurzust, de ennyit látok e-mailek alapján.)
Nagyon jó lenne, ha meg tudnám úszni az ismételt kresz vizsgát (az ár miatt leginkább), csak június végén töltöm a 24-et, és nem mindegy, hogy július-augusztusig kell letennem az A-t, vagy november elejéig, amikor meglett a forgalmi vizsgám is. -
senior tag
-
senior tag
válasz A Zéé #133438 üzenetére
Milyen volt a váltás A1-ről korlátlanra? Milyen gépről mire váltottál?
Engem az összes rokon/ismerős/szülők próbálnak lebeszélni, hogy sok lesz így elsőre, csináljak csak A2-őt. Igazság szerint én felesleges időhúzásnak tartanám, úgy is pár éven belül mennék A2-ről korlátlanra, meg ha meg is lesz a korlátlan, nem fogok elsőre egy 1250gs-t vennibacus: Ha már bent járok, erre is rákérdezek, mert nem attól félek, hogy 2 hét alatt nem tudnék felkészülni a vizsgákra, hanem hogy horror idő, mire kapok vizsga időpontokat
Áhh, szörnyű vagyok dátumokban, azóta már van naptáram. Ráadásul a kresz és a forgalmi is 2-jára lett meg aminek nem örülök, így nem is fűződik hozzá jó emlék, hogy könyebb legyen megjegyezni a dátumokat.Más: Van valakinek NC750 (dct) vagy KTM ADV 790/890 motorja?
Ez a kettő jöhetne számításba nálam, bár totál 2 kategória árban és tulajdonságokban is. Az NC is jó lenne arra amire használnám, csak félek, hogy pár év múlva kevés lenne az az erő. Na meg néha rámjön a terepezhetnék (ez a legkevesebb, azon a lájtos terepen a Duke-al is elboldogultam, de emiatt is húz a szívem inkább ismét a KTM felé). -
senior tag
válasz norbert1998 #133448 üzenetére
Az oké, hogy a forgalmi vizsga csak életkor betöltése után mehet, de pl a rutinvizsga?
Ültem már pár nagyobb gépen, 150-300-390-500-650.
Elsőre persze én is féltem, meg dög nehéz volt, meg alig ér le a lábam (162cm vagyok), de mivel kiskorom óta ülök utasként nagy dögökön, az első 50km után már szokható volt az erő.
Egyébként meg nyugis túrázó típus vagyok, szóval amikor mentem nagyobb géppel, akkor se mentem gyorsabban/durvábban mint a 125-össel.
A 390 Duke-ot pl nagyon élem, csak szeretnék végre hoszabb túrákra is elmenni, ahol kellene autópályázni is, és eddigi tapasztalataim alapján nem szívesen tolnék le egy 200-400km etapot autópályán a 390-essel, sem a naked mivolta miatt, sem pedig az ereje miatt. A CB500X nekem is nagyon tetszik, árban is jó lenne de félek hogy 1-2 év alatt kimotorozom, és adhatnám el. Persze ha netán összejön a 890 ADV, az se biztos, hogy 5 évig megmarad, de ezzel már szeretnék hoszabb távra tervezni, inkább valami 650-900 közötti vasat venni. -
senior tag
válasz Geresics #133449 üzenetére
Ezt láttam, ahogy az összes itthoni tesztet elolvastam és videókat is megnéztem
Meggyőző egyébként az NC, meg praktikus, dct a túrákhoz kifejezetten jól jönne meg a reggeli ingázáshoz. Elég jó motor, vannak akik már 100.000+ kilómétert is beletettek, nem megy tönkre....
Csak aztán belegondolok hogy a 890-el lehetne jókat terepezni, csak jobban megy ha kellene az erő, de többet is fogyaszt, drágább is.
Mindkettő mellett sok a pró meg a kontra, nehéz így a döntés.Tervezek ilyen tréningekre elmenni, mert hasznosnak tartom. De majd csak ha meg lesz az új vas, meg már összeszoktunk
-
senior tag
válasz A Zéé #133453 üzenetére
Köszi. Az új rutinpálya megvan, szezon végén begyakoroltam, párszor találkoztam is ott a volt oktatómmal, átnéztük már a pályát. Nekem tetszik hogy sokkal technikásabb mint a régi, saját motorral nyilván nem okoz gondot, de kiváncsi leszek mennyire fog sikerülni valami nagyobb nehezebb oktató motorral.
2 alkalommal sikerült kipróbálnom a 390-est. Egyszer melóba mentem reggel, ott pl baromira jól jött az a plusz erő, intenzívebben tudtam kigyorsítani, egyszerűbb volt reggel leküzdeni az autósokat, akkor baromira élveztem hogy egy erősebb, de ugyan akkora motoron ülök mint eddig. Következő alkalommal egy 50km körüli túrát tettünk ketten, ahol már nézelődtünk, nem siettünk sehova, így viszont néha fel sem tűnt, hogy nem a 125-ösn ülök éppen. Jó az a 390, de nem éreztem egy olyan ugrásnak hogy na erre most lecserélném, mert annyival jobb vagy másabb mint a mostani. Eleve ezzel kellett volna kezdeni
Én biztos megnézném a 690-et is, hogy milyen, és ha kényelmes.... -
senior tag
-
senior tag
-
senior tag
válasz djeperto #133543 üzenetére
Ez volt az, de azt hiszem akkor még 78k volt. Egy hete volt még 38 és 39 méretben is.
Más: Bázismotorból én eddig kétszer rendeltem, mindkétszer megbántam.
Akartam venni egy Nexx Vilijord sisakot, de ez már az a kategória árban, amit inkább fel akartam próbálni, így nem bántam, hogy +15k-t adok a louis árhoz képest. Eltelik egy hét, majd akkor írtak, hogy meg sem tudták rendelni, mert már nincs a louis-ban olyan méret amit rendeltem. Nagyon örültem neki, mert ha tudtam volna, hogy csak a megrendelést elhúzzák egy hétig, én is meg tudtam volna rendelni közvetlen a louis-ból és akkor még volt is készleten és akciós is volt. A másik alkalommal egy mezt szerettem volna megrendelni, azzal is megvárattak jópár napig, mire visszaírtak, hogy nincs is olyan termékük, csak rosszul volt fent a weboldalon.(Ezek után inkább megrendeltem a louisból a Nexx Vilijord sisakom xxs méretben, majd megérkezett egy Nexx Vilitur sisak xxs méretben Írtam nekik hogy helló én nem ezt rendeltem, majd közölték, hogy nem tudnak másikat küldeni mert nincs is nekik, szóval küldjem csak vissza, talán visszakapom az árát, de a postát sem állják. Így inkább megtartottam a Vilitur-t.)
Valaki amúgy használ Nexx sisakot? Az X-COM 2-vel van valakinek tapasztalata?
-
senior tag
válasz dellfanboy #133566 üzenetére
Szerintem egyáltalán nem rossz márka, elég sokan használják a WED sisakjukat. Teljes áron (500-600 euró) én sem venném meg, de 350 körül szerintem nem rossz vétel. 85 körül volt, ebben az árkategóriában szerintem jobb, mint bármelyik flip-up sisak. Azt mondjuk kihagytam, hogy a carbont küldték legalább.
-
senior tag
válasz Whist #134353 üzenetére
Rengeteget tudnék mesélni erről a szakaszról
Tavaly áprilisban kezdtem friss B125 jogsival egy KTM Duke 125-el a Dorog-Budapest vonalat, mondjuk én a 2. kerületig mentem. (Reggel 8-ra jártam a csúcsban, bár akkor hűvösvölgy fele mentem, 5 fele haza pedig a bécsi út fele a 10-esen.)
Teljesen élhető volt, sőt általában a nagyobb motorokat ott is hagytam, sokkal jobban tudtam cikázni a kocsik közt, mint mondjuk a gs meg az nc (meg pár gyorsasági) akikkel egyidőbe mentem mindig reggel. Persze Pesten belül a futár robogósok mindig lehagytak, de ott inkább a rutinom volt kevés, mint a motor. Általában a hét 5, de néha 7 napjában tettem meg ezt a távot, sosem éreztem, hogy kevés lenne a motor ingázásra. -
senior tag
Járt valaki mostanság a Wallis-ban új motor vásárlás céljából?
Megtetszett a 750GS, viszont ha ott is azt mondják, hogy jövőre, akkor be se mennék érdeklődni.... -
senior tag
válasz Geresics #135706 üzenetére
E-mail írtam, csak gondoltam hátha van itt valaki, aki volt bent mostanság, vagy van ott ismeretsége....
Minden esetre azóta voltam bentTovábbra sem tudok dönteni, mi legyen a következő motorom.
3 lehetséges befutóra szűkítettem a kört:
Honda NC750 (dct)
Triumph Tiger 850 Sport
BMW F750GSA Hondát jövőre ígérték, a Triumph talán karácsony, viszont a BMW-sek azt mondták, augusztus környékén már lehet motorom. Annyira nem sürgős, mert a jogsi is augusztus környékén lesz meg, de fogalmam sincs melyik legyen.
Egyiken sem tudtam ülni mert egyik szalonba sincs semmi, egyedül a gs-t tudom csütörtökön megnézni a Full-Gas-nál. Kicsit félek hogy impulzusvásárló leszek, ha a gs bejön csütörtökön, és még kapható is, de nem tudom mennyire lenne jó döntés.
Egyikről se hallottam semmi rosszat, mindegyik megfelelne arra amire venném (túra, pici terep), és extrákkal együtt mindegyik megállna 4.5m környékén.
Ti melyiket vennétek? Várnátok jövő évig vele, ha már úgy is csak nyár végén lesz meg a jogsi?
(Ha mondjuk várnék, jöhetnek még újdonságok, adv 790, 800-as africa twin stb., amik között még lehet lenne befutó....) -
senior tag
válasz Geresics #135737 üzenetére
A KTM 790/890 Adv lenne az álommotorom. Viszont az idei modellek 5m, ennyi pénzt meg nem szeretnék motorra borítani, ezért esett ki a kalapból, pedig ez volt a terv még tavaly meg év elején. Használtan meg nem igen látok jót (vagy olyat, ami nem R-es). Ezért is filózom, mert elvileg ismét lesz 790-es Adv jövőre (vagy valamikor), és ha árban is jobb lesz, akkor talán beleférne a keretbe. Sajnos ez csak spekuláció, eleve úgy szóltak a hírek, hogy 2022-re lesznek újabb modellek.
A 650XT nem gyere be, eleve nekem magas, megszoktam már a mini tablet műszerfalakat, meg itt lakom a suzuki gyár mellett, már csak azért se vennék
Az NC a megbízhatósága miatt jött képbe, hogy kimegy a világból, illetve az ára miatt, egy elég népszerű mindenes motor, csak ugye nem az erejéről híres. Nem is felel meg minden kritériumomnak, viszont eléggé mindenes, és az erejével az első pár évben nem is lenne baj, viszont utána....
A BMW-nél néztem a F850GS-t is, viszont ez is megint a keret határán mozog, súlyban és magasságban is, így inkább az extázott 750-et választanám.
Illetve mivel a magasságom és súlyom (162m, 50kg) úgy sem engedne nagyobb túra gépet venni, így nem 1-2 évre tervezek vele, hanem amíg szét nem hullik, azért is vergődök rajta ennyit, hogy mi legyen, mert nem tervezek feljebb lépni már.Gixxer88: Köszi neked is Az NC-t lehet kiejtem a kalapból.
-
senior tag
válasz #14787072 #135746 üzenetére
Sajnos nem tudok üléspróbát tartani, mert a pesti szalonnak nincs motorja, és nem is nagyon lesz, mert ami jön azt adják is el rögtön.
Na igen, a BMW mellett az is érv, hogy az 3.5m, így a 4.5m-es keretembe még fér bele extra
A cikket pedig köszi, átfutom
A 890-ről tudom, hogy 830mm az ülésmagassága (ekkorán ülök most), és van hozzá gyári ültető szett, meg alacsony ülés is.
Felülnék én szívesen mindre, sőt, nagyon szeretném, de egyedül a a gs-re fogok tudni ráülni holnap, mert sehol nincs motor a szalonba (vagyis olyan, amire ráülnék). -
senior tag
-
senior tag
-
senior tag
Sziasztok!
Hol tudnék jobban utánaolvasni külföldi motor behozatalával kapcsolatban?
(Találtam pár cikket, de azok mind régebbiek, nem tudom mik a mostani szabályok)
Mivel közel van hozzám a szlovák határ, találtam kint egy KTM szalont, ahol tudnék venni 890 Adv-t a megálmodott keretemen belül. Lenne lehetőségem full új (0km-es, most legyártott még nincs az üzletben) motort venni, vagy pedig 7-8ezer km-es (szintén idén gyártott, szinte új) motort venni, csak fogalmam sincs mi ennek a menete. Valami részletesebb leírás jó lenne mindkét esetre, mert teljesen tájékozatlan vagyok a témában -
senior tag
válasz norbert1998 #135967 üzenetére
Ezt átfutottam, köszi.
Ha most ott a párezer kilóméteres motoron még van forgalmi, van rendszáma meg minden, akkor ezt nekem kell intézni hogy ne legyen, vagy ez nem baj?
Plusz ebben nincs benne a vacsi új motor kérdése, ami még egy kamionon utazik... -
senior tag
-
senior tag
Sikeresen meglett ma az A kategóriás jogsim
Május végén iratkoztam be, június végén lettem 24, így júli 11-én rutinoztam, ma meg voltam a forgalmin. Így kicsivel több mint 2 hónapig tartott, de meló mellett nem is tudtam volna gyakrabban menni. Belefértem a két évbe is, így nem kellett a kresz meg ilyenek.Leadtam a Duke-ot is, így a kerek két év alatt ~17.500 ugrott bele, ebből 15k volt tavaly, idén alig mentem vele, lefoglalt a jogsi csinálás meg az új motor vadászás.
Végül egy 390 Adventure-re esett a választás, ő a kiválasztott, de csak a jövő héten hozhatom el:
Sokáig filóztam mi legyen, de se a Triumph 850 Sport-ra, se az NC750-re nem tudtam ráülni és motorom is csak jövőre lett volna, a 750gs nem volt rossz, de végül lett volna keret a 890 Adv-re amibe amúgy is bele voltam bolondulva. Aztán beszélgettem ismerősökkel, gondolkodtam rajta jódarabig, és rájöttem hogy nem túl ésszerű döntés egy 125-ös után beleugrani egy 890-be, túl erős lenne, nem élvezném, jobb hogy beépítem ezt a köztes lépcsőt. Ugyan pont ezért használtat akartam elhozni, de nincs fent egy értelmes hirdetés se, így végül maradt az új. Ugyan ebben a kategóriában ott volt a CB500X (meg a v-strom 650), de egyik sem fogott meg egy pillanatra sem, plusz terepen terelgetni ezt nekem sokkal könyebb lesz. Gyorsan beletolom a hétvégén az ezres szervízbe valót, mert augusztusban még el akarok jutni Romániába (egyedül ott nem voltam a környező országok közül), aztán remélem ugyan ilyen hibamentes 20+ ezer kilómétert rakok bele jövőre, mint a kicsi Duke-ba
-
senior tag
válasz JoinR #137108 üzenetére
Köszi mindenkinek
Igen, ahhoz képest elég drága lett a 390, viszont a Duke ára konkrétan a kétszerese mostanra, így azt is jobb áron tudtam eladni, így kevésbé fájt a 390 ára. Mivel elég sokat túrázok, lehet kiegyensúlyozottabb lett volna a CB, viszont azt a +45kg-ot terepen megéreztem volna.(meg hát én magam is 45 kiló vagyok )
Jól emlékszem, hogy neked is ilyened volt? Vettél rá extrákat? -
senior tag
-
senior tag
Szeretnék bekerülni az összefoglalóba
KTM 390 Adventure (2022)
Más: Van valakinek tapasztalata az SW-Motech Drybag 80-as bukócsőre rakható táskájával kapcsolatban? Esetleg van más alternativa, ami ár-érték arányba jobb, és hasonlóan nagy kapacitású (tehát nem csak egy kis szerszámtartó)?
-
senior tag
Sziasztok!
Ismerősömnek keresnék túra motort. Ismerősöm 175cm, 120kg. Maximum ár 2.5M. Valami újabb motort szeretne, garis, vagy közel garist, nem akarja szervizelni. A kat jogsija van, de vagy 20 éve nincs motorja, tehát valami újrakezdő kellene.
Alapvetően valami kényelmes motort szeretne, ilyen hétvégi kirándulósnak (országon belül), ami jó akár munkába járósnak, jó túrázni, meg esetleg könnyebb terepen elmenne. (Szeretne vele az M0-án is túlélni, meg pályáznia is kellene munkába járáshoz, de ehhez meg gyengék amiket néz szerintem.)A CB500X volt a kinézett, de ülés próbát se tud tartani, mert a szalonokban nincs motor, plusz ha újat szeretne, akkor idén már nem lesz motorja (plusz ez is kicsit elment már árban, de egy full újért talán adna többet). Hahun egy 2019-est látok ami belefér az árba, nem túl nagy a kínálat. (Amúgy, esetleg lenne itt olyan, akivel össze lehetne futni egy üléspróba erejéig?)
Neki tetszett a Benelli TRK500, de elvetette, mert elég széles, meg nehéz is, szóval ez kiesett.
Versys 300? Jó lehet ezekre a felhasználásokra?
Honda CRF300l? Ezzel az a baj, hogy vajon kényelmes-e?!
NC750? Szerintem ez lenne neki a legjobb, de valamiért nem tetszik neki, új ebből is esélytelen, de szerintetek? Talán még rábeszélhető
Valami egyéb ötlet?A TRK250 viszont nagyon tetszik neki, 1.3M az ára, ami főleg csábító benne. Vegye? Szerintem roppant gyenge lenne neki, meg nem vagyok benne biztos, hogy tartós lenne.
(A 390-es Adv-m próbálta, ez tetszik neki, de az új ára ennek se megfelelő, a Hahu-s kínálatot meg ismerjük, mert én is használtat akartam venni. Magam se tudom, hogy akár eladjam-e neki, mert nekem meg a 890 Adv az álom, de vagy 2 szezont ki akartam húzni a 390-el a váltás előtt....) -
senior tag
Kis beszámoló az új protektoring/kabátomról, hátha valaki hasonlót keres.
Alapvetően egy protektoringet vagy ahhoz hasonlót kerestem, amit könnyen fel lehet venni és nagyon szellős, hogy a nyári napokon is legyen rajtam védelem, amikor a kabát már túl meleg.
Hálós kabátot azért nem akartam, mert az olcsóbbak még rosszabb anyagból vannak, illetve nehezebbek, mint egy protektoring, nehezebb táskába-irodába elrakni.
Sajnos az xs is egy picit nagy lett, tehát póló alá nem fér be (mez alá mondjuk esélyes), de nem is baj, a cipzár miatt úgy is olyan inkább mint egy kabát, csak sokkal könnyebb és szellősebb.
Mindenhol teljesen átlátni rajta, kb 20km/h-tól érzem benne a szelet, a minősége tök jó, van rajta hátul egy kis zseb ahova telefon-kulcs befér, a protektorok pedig a ruganyosabb fajtából vannak. XLmoto vásárlás, kb 100 eur volt.
-
senior tag
-
senior tag
válasz Jakab66[hun] #144380 üzenetére
Nem jelezne, nálam se dobott hibakódot a műszerfalra (bár nekem az akksi volt szar, és az indexek villogtak rendellenesen, a többi meg szimplán csak nem világított).
Ha ez megnyugtat, nekem 5000km van a motoromban, és kuplungcserén van (látszólag kifolyt az olaj, nem tudom még mit csinálnak vele, nem igazán értek hozzá ). Már 2 hete van szervízbe, lassan megunom a robogózást -
senior tag
válasz Jakab66[hun] #144462 üzenetére
Én egy ilyet vettem, és erre raktam rá a már meglévő quadlock-os cuccom.
-
senior tag
Szerintetek valahol a fogyasztás mérőt lehetne nullázni? (390 Adv)
Roppant idegesítő, hogy sosem tudom, mennyi benzin van a motorba
Most hétvégén a 14l-es tankot 200km alatt "nulláztam" (tippelő óra szerint kevesebb, mint 60km-nyi benya maradt benne úgy, hogy ezt már az utolsó 20km-en kiírta és villogott hogy tankoljam megfele mert már nincs benne szinte semmi), úgy, hogy szerinte 3.8l/100km a fogyasztásom. (Egyébként, legalább 100-150km-nyi benzin maradt még benne érzetre, de nyilván ilyenkor már inkább megtankolom)
A másik amit imádok, hogy itt a munkahelyemnél elég nagy emelkedő van, ha úgy parkolom le a motort, akkor a délutáni indításkor rinyál, hogy nincs benne benzin, pedig mikor leraktam még 3 egység, és 250km hatótávot ír. Persze 10-15km után észhez tér (vagy, még menet közben is kevesebbet ír a kiinduláshoz képest is, majd 4 egységre ugrik fel, mire hazaérek, tehát reggelhez képest még termelődik is bele benya ). Alapvetően ez nem annyira gáz, de ha reggel nem figyelem, hogy mennyivel raktam le, vagy elfelejtem mikor tankoltam utoljára, akkor be tudok stresszelni, hogy hazaérek-e egyáltalán. -
senior tag
válasz Topiccsendőr #144535 üzenetére
Én értem, csak amikor sír, hogy kifogyott, és elmegy még 250km-ert, (na jó, lehet csak 100-at), akkor nem hiszem, hogy meg kéne állnom tankolni. Ilyen alapon mehetnék 2 naponta tankolni, pedig átlagosan elég egy héten csak egyszer.
Most is siettem haza mert időre mentem, ezért gondolkodtam, hogy kibírja-e az utolsó 20km-ert, így inkább bevállaltam a kockázatot, de egyébként szerintem még vagy 2 nap melóba is behozna. Fonyódon tankoltam meg egyébként mikor indultam vissza, 30percet álltam a kúton, mert tömeg volt, nem lett volna időm még egy ilyen kitérőre. -
senior tag
válasz dellfanboy #144538 üzenetére
Ez is logikus, de fullon voltam most csomaggal, nem volt hely benzinre.
Meg persze számolgathatnám is, hogy pontosan mennyi a fogyasztásom, mikor tankoltam, sokan vezetik...Ha nincs más megoldás, akkor majd így teszek
(vagy marad az érzésre megállapítás, súly alapján már nagyjából vágom, mennyi benzin van benne)[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #144541 üzenetére
Mert néha ha sárga, akkor elmegy még 250km-ert, néha meg csak 50-et. Honnan tudjam, hogy éppen mennyit?!
Az a baj, hogy néha 200km-ert 150-es átlagtempóval teszek meg, néha meg 50-el, és a pillanatnyi fogasztás óra szerint nem változik.
Mindegy is, átnyálazom a kézikönyvet, vagy felhívom a szervízt, hátha azok tudják.
Azt hittem esetleg járt már valaki hasonlóan és tudja hogy kell nullázni. -
senior tag
válasz macilaci78 #144548 üzenetére
A korábbi Duke-om megfelelően mutatta, azzal tudtam, hogy 500-550km-ert tudok megtenni, tehát 5 nap be tudok járni dolgozni. Ha nyomtam neki, akkor a pillanatnyi fogyasztás is megváltozott, egy autópályás session után 2.8l/100km-ert fogyasztott, egyébként meg 2.4l/100km-ert. Tehát annál felhasználástól függően változott. Ezen meg bármit csinálok, megvétel óta ugyan annyit mutat.
-
senior tag
-
senior tag
Lett egy új családtag
3 napos, úgy hogy még csak az ismerkedés megy, illetve a gumi annyira kopott, hogy lecserélés előtt már nem is illene vele menni
Ki milyen gumit ajánlana rá?
Én a Road 5-öt ismerem, a Duke-on az volt, elég sokat elment. Valami hasonló kellene (esetleg olcsóbb), pályázni nem fogok vele, napi munkábajárós lesz.
-
senior tag
válasz dellfanboy #144656 üzenetére
Jó árban volt, így elhoztuk felesbe a párommal. Ő megy az Adv-vel, én meg ezzel, így van végre 2 motorunk. Van egy robesz is, de így legalább mindig lesz 2 motor, amit tudunk használni, ha valamelyik bedöglik. (A robesszel mindig van valami nyűg, az Adv-nek meg mindig van valami váltó baja )
Nem hiszem hogy szükséges rá ilyen gumi Meg valamivel drágább is a Road-nál, meg gondolom nem is fut el annyit… -
senior tag
Budapesten (vagy környékén) tudtok egy jó gumist, aki nem dolgozik horror áron?
-
senior tag
válasz dellfanboy #144767 üzenetére
Nem náluk vettem a gumit (mert nem volt raktáron náluk), és mindkettőt kell cserélni, kicsit drágállom, hogy 40-ért cserélik, az konkrétan az első gumi ára
-
senior tag
-
senior tag
válasz DJGABI #144789 üzenetére
Én is megbuktam elsőre a rutinon, pedig a sajátommal csináltam, hónapok óta motoroztam vele.
A kis Duke csinált olyat, hogy hidegen "beraktam" 1-be, még ki is írta, hogy bement, de a gyakorlatban mégsem, ha elkezdtem neki húzni a gázt, akkor a műszerfal is idővel feldolgozta, hogy amúgy ő üresben van. Na ezt a hátsó visszafordító kellős közepén észleltem, mikor a hátsó fékkel fékezgettem és húztam a gázt (mi nem a kuplung csúsztatásával tanultuk ezt), csak hát a gázhúzással nem értem semmit üresben és annyira lelassultam, hogy mire lenéztem a műszerfalra és felfogtam mi van, addigra le is kellett tennem a lábam. Hiába magyarázkodtam, mondtam nekik hogy ez gyakori, nem volt eléggé bemelegedve a motor, meghúztak. Ellenben, kövi vizsgán direkt kaptam időt, hogy most ne ez legyen a "kifogás". Át is mentem.
Majd a forgalmi vizsgán lefulladtam a lámpánál majd 2x, soha előtte és utána se fulladtam le vele, akkor pont sikerült, túlizgultam. Szerencsére észre sem vették mert rögtön visszaindítottam, így nem is kötözködtek vele.
Aztán elmentem A-ra, ahol győzködnöm kellett az oktatót, hogy vállaljon el. Úgy gondolta, hogy a 160cm-el és az 50kg-al nem tudok megtartani egy 220kg-os motort. Rutin elsőre meglett. Aztán forgalomba se akart vinni, mert hogy alig érek le róla, nem fogom tudni megtartani a motort.
Kitalálta, ha emelkedőn minden gond nélkül el tudok indulni, akkor kivisz a forgalomba. Kb 3x meg kellett neki mutatnom, hogy sima liba, az én motorom még magasabb mint a tanuló motor, így végül mehettem forgalomba, át is mentem elsőre.Majd vizsga után meglett pár napra a 390 Adv, hazahoztam, mentem vele egy darabig, meg voltam róla győződve, hogy tudok motorozni. Majd kimentem vele a tanpályára, és a hátsó visszafordítót nem tudtam vele megcsinálni (kellett egy darabig gyakorolnom, mire meglett). Ekkor visszavettem az arcomból és rájöttem, hogy még hosszú út áll előttem
-
senior tag
válasz crocy #144816 üzenetére
A1-nél a saját motorommal mentem, ott nem volt megemelve az alapjárat, eléggé dadogós volt alacsony fordulaton, így ott a kuplungos megoldás játszott nekem (persze az oktató meg tudta csinálni stabilgáz+hátsófék kombóval, meg is mutatta, csak akkor még nagyon kezdő voltam), az A-nál meg én is a letolós módszert alkalmaztam magamtól, a súlya és a bedöntés miatt nekem se kellett nyúlni semmihez, maximum néha fékeztem ha nagyon begyorsultam.
Saját motorral megint az van, hogy alacsony fordulaton dadog, a stabil gáz eléréséhez nagyon kell fékeznem és a hátsó nem is fogja meg annyira, így itt a kuplungolgatás játszik inkább. Első kör persze simán megy a sebesség miatt, de a duplakör alatt már be-be kell kuplungolgatnom. -
senior tag
válasz Zsírkrétamen #144655 üzenetére
Egy kis élménybeszámoló a Huskyról.
Ha nem ismerném a két motort, és nem tudnám, hogy ugyan az a blokk van benne, biztosan azt mondanám, hogy a Huskyba valami nagyobb blokk van. Az üléspozíció miatt amúgy is teljesen máshogy hat a sebesség rajta, de ha csinálnánk mindkettővel egy 0-100-at, tuti otthagyja az Adventure-t. A vége valahol ugyan ott lehet mint annak, 160-ig próbálgattam, mindenféle erőlködés nélkül megy annyit.
Ami viszont sokkal jobb, az a fék, az első is meg a hátsó is. Ezen mintha elöl fém fékcső lenne, talán a tárcsa is nagyobb, minden esetre sokkal jobban adagolható, jobban megfogja a motort. Ami külön öröm, hogy ezen VAN hátsó fék, míg az Adv-n csak dísznek lehet, nem igazán lassítja a motort, kb hasztalan az első perctől kezdve.
A másik amit imádok, a váltója, pontos, jól érezhető és akkor megy be üresbe, amikor oda is akarod tenni. Ezzel szemben a KTM-nél valamit nagyon elbaltáztak itt, folyton gondom van a váltóval, pontatlan, nem oda vált ahova akarod, üresbe csak akkor megy ha nem akarod, bármelyik sebesség közé csinál üreset...Ennél roszabb már csak a gyorsváltó, amit a megbízhatatlan működése miatt már nem is használunk.
Meglepő, de a lámpája is jobb a Huskynak, el se tudom képzelni, mikor kéne ezen a távolságit bekapcsolni, pedig azt gondoltam, hogy az Adv-nek sokkal nagyobb lesz a fénye.
Egy dolog, amit nem bírok megszokni, az az üléspozíció-kormány. Nekem ez a csutka kormány nagyon nemgyerebe, túlzottan előre dőlve ülök a motoron, és így túlzottan rátámaszkodok a kormányra, ami miatt nagyon hamar elfárad a kezem, bezsibbad. Ez az én hibám, van amikor eltalálom a pozíciót és akkor nem is fáradok el rajta, de javarészt még nem. Persze le lehetne cserélni a kormány egyenesre hogy kényelmesebb legyen, de azzal meg feladnám az egyik legnagyobb előnyét az ADV-vel szemben, hogy kis keskeny, úgy férek át vele a sorok között mint kés a vajon. Úgyhogy egyelőre marad a szenvedés, amíg meg nem tanulok rajta normálisan ülni.
30 rugó volt végül a két gumicsere, de így megvolt az olajcsere is, levegőszűrőt is rendeltem (mert emlékeztem, hogy az enyémbe is 18k-nál volt a csere), fékfolyadékot is cseréltek, meg felkerült rá ideiglenesen egy kormányvég tükör is. Megérte így nekem, nem lett volna sok idő nekünk megcsinálni ezt a kis szervizelést, de így legalább megvan, egy darabig nem kell hozzányúlni. -
senior tag
válasz dellfanboy #144871 üzenetére
Igazad van, meg van a két motor között kb ~10kg különbség is. Szimplán csak meglepődtem rajta, tudtam hogy lesz különbség, de nem gondoltam hogy ekkora.
Igen tudom, hogy nem jól ülök rajta, más motoroknál nem támaszkodok a kormányon. Valahogy ezen nem tudok úgy ráfogni a combommal az idomra, az Adv-nél azt is kényelmesebben tudom tartani (néha üres utakon szoktam pihentetni mindkét kezem, akkor combbal jól rászorítok, kisebb kanyarokat is lehet úgy abszolválni hogy nem fogom a kormányt). Köszi, a derékból tartásra igyekszem figyelni, de gyúrni is kéne, eléggé elpuhultam már.
Nincs hálisten', de nem is szeretnék. Félek, hogy ezt is elcseszi, meg ez nem garos, nem férne bele, hogy minden hónapba vihessem újraprogramoztatni Jó volt amúgy a gyorsváltó, szerettem (amíg jól működött), de így hogy nincs, nem is hiányzik.
Szubjektív vélemény, de vezettem már 390 Duke-ot is (szintén 2018-as), annál nem volt meg ez az élmény mit a Husky-nál, eszembe se jutott, hogy lecseréljem rá az Adv-t. -
senior tag
válasz Topiccsendőr #144878 üzenetére
Ez szerintem nem öntanuló, de ez csak tipp. 5000km-ig tök jó volt (vagyis 4000km-t használtam), aztán kezdte el a vacakolást, totál elmászott, “üresben” elindult és hasonlók. Meg aztán szimeringet kellett cserélni a váltóban, akkor újraprogramozták. Majd mégegyszer újraprogramozták, mert nem tudtam elindulni se a szervizből Szóval most lett újrakalibrálva vagy 2 hete, de még mindig nem jó. Egyelőre kikapcsoljuk, megnézzük hagyományosan is szar-e a váltó.
Nem használom alacsony fordulaton, nem engedem vissza a gázkart, ezeket elmondták az aktiváláskor is. -
senior tag
Szeretnék valami átmeneti kesztyűt venni, ami jobb egy kicsit hidegebb időre is, illetve egy kisebb eső esetén se ázik be rögtön. Ami fontos kritérium, hogy ne egy nagy ormótlan téli kesztyű legyen, nyáron is inkább a cross kesztyűket szeretem, nem szeretem ha agyon van párnázva meg nehéz benne mozgatni az ujjaim (pl a sportkesztyűket sem szeretem).
Ezeket néztem ki, van valakinek bármelyikkel tapasztalata (van mindből férfi kiadás is), vagy melyiket vennétek?
Ilyen kesztyűim vannak jelenleg:
Icon Athem 2 Stealth - nyárra
KTM RACETECH WP GLOVES - télre, de zavart hogy nincs protektor, illetve kicsit nagy is rám, az idők során meg elvesztette a vízhatlanságát.
Macna Chill RTX - Ez hasonlít leginkább egy cross kesztyűre, de nincs a bütyköknél protektor, ez nagyon nem tetszik, meg nem tűnik valami vastagnak.
Furygan Jet All Season D3O - Hasonló a mostani kesztyűm is kinézetre, tetszik a lyukacsos kialakítás felül és talán ez levegőzik a legjobban is. Ezzel az a bajom, hogy nem ismerem a márkát, illetve hogy nagyon sok a párnázott rész az alján, félek hogy fogni nem lesz jó vele.
MACNA TERRA RTX - Ez jónak tűnik, de hosszított kesztyűm se volt még, nem minden kabátba tudom belegyűrködni, illetve a tenyér részen a megerősítésnél az a gumis rész kérdéses, egy sima nyári kesztyűt már próbáltam tőlük, és ott zavart a gumis rész, elég merev.
REV´IT Crater 2 WSP - Ez tűnik a legjobbnak, gore-tex meg minden, itt csak egy a bajom, hogy ez is kicsit olyan ormótlan, vastag (téli) kesztyűnek tűnik így képek-videók alapján. Minden esetre ez tűnik a legjobb döntésnek. -
senior tag
válasz pepucs #144940 üzenetére
Jó lenne, de olyan passzentos a nyári kesztyűm (ami amúgy esélyesen kicsi is, jövőre cserélem), hogy az alá biztos nem fér be semmi. Na meg nem is a legolcsóbb kesztyűre mennék rá, jó lenne ha bírna ez is pár évet. A linkeltek között meg van olyan, aminek az ujján van ilyen vízlehúzó izé, hátha jobban leszedni a plexiről a vizet mint az, hogy kézzel elmaszatolom
-
senior tag
Használ valaki kormányon GoPro-t?
Adott egy Hero 9-es, és vettem hozzá egy tükörszárba rögzíthető ram bogyót, egy 6cm-es kart, a tetejére meg egy bogyós rögzítőt. Alapvetően tök jól működik a stabilizátora, sisakon mindent jól kikompenzál, viszont a kormányon iszonyatosan rezeg. A kátyúkat még jól kikompenzálja, de minden egyes gyorsításnál annyira rezeg, hogy totál szétmossa a képet.
A opció: Létezik valami rezgéselnyelő valami a ram-es cuccokhoz?
B opció: Túl kicsi a kar, amit vettem? Nemtudom ha nagyobbat veszek, úgy csillapodik-e a rezgés.
C opció: Nem lehet megoldani mert nagyon rezeg a motor, sose lesz jó. -
senior tag
válasz Zsírkrétamen #144971 üzenetére
2 plusz infó: Az Adv-n Doubletakemirror van, az is ram-os, annak hosszú a karja, ha azonos méretű a bogyó, megpróbálom ezzel a nagyobb karral kipróbálni a hétvégén.
Az Adv-n van egy ilyen gps tartó, erre egyszer rögzítettem a kamerát, akkor nem volt ilyen rezgés gondom. Más motorra ha lehet ilyet tenni, meg nincs útba a plexi, hasznos lehet.(Ezzel csak az volt a baj, hogy a plexi kettévágta a képet, meg már nem az Adv-re kéne a kamera, meg erre max fixen lehetne felrakni a kamerát, a ram-os azért tetszene, mert akár menet közbe tudom állítani-forgatni a kamerát)Az első kerék sárhányójára tudnám még tenni, szerintem az is egy jó szög lehetne, de! Azért találtam ki ezt a szöget, mert nincs 360-as kamerám, ezzel meg tudnám venni az utat, vagy magam, vagy bármit, mert ezzel a bogyós módszerrel útközbe is bármikor tudom állítani. Egyéb esetben meg a sisakon már van egy jó rögzítő, maximum marad úgy, csak mivel olcsó volt aliról, gondoltam berendelem és megnézem ez működik-e.
Nincs valakinek Hero 9-nél újabb kamerája, aki ilyet ki tudna próbálni? Lehet azoknak jobb a stabilizátora, ezt is jobban kiszűri.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- YouTube
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Elfelejtettem a film címét
- EAFC 24
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- nVidia tulajok OFF topikja
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Kupon kunyeráló
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen