-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz Geller72 #98496 üzenetére
El kell menni, fel kell próbálni, amelyik passzol a fejformádra az lesz a jó. AGV-t itthon a Shox eléggé túlárazza, K5-öt 120-ért adják miközben Ny-Európában 85-90-ből megvan, szállítással is.
Shark, Scorpion, HJC, Bell, Nolan, X-litehttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
tboldi
nagyúr
válasz Geller72 #98582 üzenetére
Én 194 cm vagyok, de az esetek 90%-ában egyedül használom az autót, úgyhogy ez nem gond.
A Sportban van tempomat, 6. fokozat, és a kinézett példány 5 ajtós is.De nem biztos, hogy cserélek, egészen megszerettem ezt a kis Jazz-t is. Habár nem bánnám, ha ~20 lóval erősebb lenne, de az igényeimet tulajdonképpen kiszolgálja.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Geller72 #98588 üzenetére
A 2004-nél fiatalabb GS500-akon is alkalmazták ezt a megoldást, ott 1-esben nem, csak 2-3. fokozatban korlátozott, de nagyon. Negyedikben jobban gyorsult a motor mint harmadikban - igen kellemetlenné téve a 70 km/h-ról indított teherautó előzéseket. Szerencsére ott csak egy két pólusú csatlakozót kellett széthúzni, és mindjárt jó lett a 2-3 fokozat is.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Geresics
addikt
válasz Geller72 #98582 üzenetére
187cm és 105kg vagyok. Hibátlanul elférek a Swiftemben úgy, hogy még magam mögé beférek! OK, hátul nem tespedős, de többször vittem a kollégákat enni, és aki először ült mögém, mindig meglepődött, hogy mennyi hely van!
Viszont, én ülök minden autóban, és nem fekszem! Anno fuvaroztam, és ott megszoktam az egyenes derékkal való ülést, aztán amikor sportosabbra vettük a figurát a Mecsekben pár sportosabb autóval (fiatalság-bolondság), akkor is kifejezetten jó volt, hogy rendesen ültem, és nem feküdtem (gyorsabb kormány-műveletek).(#98583) tboldi
Csak azért, hogy lecseréld az autót, azért szerintem nincs értelme cserélni. Én 9 éve vettem a Swiftet, és ha nem akarnánk jövőre 3. kölköt, akkor eszem ágában sem volna lecserélni. De 3 gyerek egyszerűen nem fér el benne. Ez már indok a cserére - bár én mondtam az asszonynak, hogy én majd mindig jövök külön, motorral!(#98584) Bogyó bá'
Szerencsére nem tudom milyen sérvvel vezetni, így elhiszem, hogy Neked nem kényelmes! Mindenki másnak azt mondom, hogy benne van a hiba, mert egy autóban ülni kell, és nem feküdni!
Igazából jobban belegondolva Neked is azt mondom, hogy benned van a hiba, csak a hiba konkrét megnevezése "porckorongsérv" jelen esetben!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Geller72 #98608 üzenetére
Tulajdonképpen akár az is lehet, ha sikerül annyira sok súlyt annyira előrevinni, akkor akár állóhelyzetben vagy gyorsítva is előrebukik. Bár elég akrobatikus póz kellhet hozzá . Valahogy szemben kell csimpaszkodni a fejidomba és az első keréken állva hátratolva a segged. Jah és jó kövérnek is kell lenni.
Egyébként komolyra fordítva a szót, itt most azért megy a küzdés, hogy ne megcsússzon az első, hanem a hátulja jöjjön fel. Ezen pedig a toló erő - forgatónyomaték arány javításával tud segíteni. Csak az a kérdéses pont, hogy az emelkedés vagy a csúszás jön előbb.
-
#31733248
törölt tag
válasz Geller72 #101567 üzenetére
Próbáld ki a Nolan N44 Evot, nekem is az van. Lefelé is jól látsz benne, napszemüvege van, kommunikációt is tudsz bele rakni. Fel tudod venni úgy, hogy az állrészét csak utólag pattintod be, akkor lesz picit szorosabb. Érdemes a füled helyét ujjal kinyomkodni ha nyomja, úgy gyorsabban felveszi a fejformádat.
-
vendingo
veterán
-
tboldi
nagyúr
válasz Geller72 #101581 üzenetére
Autószerelő szemmel nézve én épp ellenkezőleg látom.
Pl. egy 350-es Jawával biztosan több gond van/volt 10 éves korára, mint mondjuk egy Yamaha FZ6S Fazerrel ugyanennyi idősen.A ‘88-as 125-ös ETZ-vel én is mindig cipeltem magammal pár szerszámot, de a 2006-os Jazz-zel egyáltalán nem érzem szükségességét, csak egy kerékkulcs van defekt esetére. És nem azért, mert speckó szerszámok kellenének hozzá, egy 13-as és egy 10-es kulccsal kis túlzással szét lehet kapni az egészet, hanem mert megvan a bizalom, hogy soha nem fog otthagyni.
Tudom, alma-körte, de most nincs motorom, a szinte új exemmel (Honda CB500X) meg nem lenne fair összehasonlítani.szerk.: Meg azért nem ennyire fekete-fehér a történet, rengeteg más dolog is közrejátszik abban, hogy a régi vagy az újabb a megbízhatóbb. Főleg az emberi tényező nem elhanyagolható.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Geller72 #101581 üzenetére
Én mint műszaki analfabéta, egy rigával is trélerre kényszerülnék, ezért nálam nem szempont, hogy útszélén motorblokk felújítást tudjak csinálni a hátizsákból
Nekem inkább az jön be, hogy közel 15 év, és 70ekm alatt egy köhintése nem volt a motornak. Ha most eszembe jutna elindulni a transzfogarasra, akkor is biztos lehetek benne, hogy különösebb előkészületek nélkül azt a néhány ezer km-t gond nélkül letudja. gumi, fékbetét, folyadékszintek, aztán lehet felpattintani a dobozokat, és indulás...
Ezért én inkább megbízok a modernebb technikában, japán összeszerelésben, mint a 60-as évekbeli szoci technikában, amit próbálsz életben tartani az utángyártott alkatrészekkel.
Az is igaz, ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet
[link][ Szerkesztve ]
-
BlackPriest
őstag
válasz Geller72 #108382 üzenetére
sm szettnél illene nagyobb féket is felrakni. 15ért hengerszett az az ipari hulladék. mikor én is am6-al toltam ideiglenesen és nézegettem mit lehetne kihozni belőle, 50 alatt nem volt olyan szett,. amit bárki ajánlott volna. kismotoros topikban elég sokat csámcsogtuk a témát
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
BlackPriest
őstag
válasz Geller72 #108384 üzenetére
ez így van, nekem a 16-os karbival (gyári) meg egy bontott rezonátorral is durvát javult. lánckerékkel is lehet játszani, max nem gyorsul úgy, de a forgalom gyorsulását tudni fogja. a nagyobb tárcsához a féknyerget is át kell tenni jó eséllyel.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geller72 #108402 üzenetére
Valamit félreolvastál, én nem mondtam hogy 161-el mész, én azt írtam hogy egy túra során 150 kilométeres távolságot tudok megtenni tankolás nélkül.
Egy nagy cm3 motornak sokkal kedvezőbb a fogyasztása, nem kell forgatni nyomatékból megold mindent.
Nem tudom mint tesz le egy villanymotor, de nekem az is bőven elég amit egy 580-654 cm3 motor tud.
És ahogy emelkedik a fordulat úgy lesz még állattabb, de alul is nagyot tolnak.
Mondjuk azért a 650 cm3 4 ütemű endurótól sem rossz hogy 2000 fordulaton ami alapjárat fölött van 500-al lead 54 NM nyomatékot, 5000 meg 70 NM-t.
Nekem ez bőven elég, sőt nagyon sok is.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geller72 #108402 üzenetére
az elektromos motor lent tol nagyot, de eddig csak olyan nyomatekgorbet lattam ami mindig lefele mutat a fordulatszam novekedesevel. lasd lent. ha jol emlekszem elektrotechbol ugy tanitottak, hogy Faraday- Lenz torvenye miatt nem is lehet egyenes.
ha szabalyzoval megcsinaljak egyenesre, akkor eleg sokat veszitenek lent vele.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geller72 #108416 üzenetére
nem pontosan ertem azt, amit leirtal, de a nyomatekgorbe ennek ellenere nem egyenes...
barhol barmit talalsz, az ilyen, nem egyenes.
inkabb arra lennek kivancsi, hogy az elejen miert 100% es miert esik be a nyomatek. az indokod szerint igy szabalyozzak.
de nem azert mert egyszeruen a fordszam novekedessel mar alig lesz feszultseg, a korabban emlitett torveny miatt?[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geller72 #108413 üzenetére
De most te beszélsz egy kis cm3 125 vagy 250 2T motorról, én meg beszélek egy 600 vagy 600+ cm3 gépről.
A kettőt ne említsük egy lapon fogyasztás szempontjából, a másik az pedig a felhasználás, én enduró túrákra használom aminek nem az a lényege hogy az első órában végig nyelezzem.Aztán a többiben pedig kamillázzak hová tűnt el az erőm.Be kell osztanom mivel nem 1-2 órára megyek el motorozni, hanem 8-10 órára.Ha tartasz pihenőket, ami úgy gondolom ennyi terepezésnél esedékes akkor is motorozol 6-7 órát.
A múltkori nagy esőzések után ennyi időt kint tölteni, dombokat mászni stb...azon körülménye között rohadtul megterhelő.
És odáig el is kell jutni ami nekem 60 kilométer ha Kisbérnek megyek és onnan át Rédére.
Ezt a szakaszt lightosan nyomom le, olyan bemelegítésféle, mivel tudom ott mi vár rám és oda kell a kraft, ha már előtte kinyiffanok akkor ott végem.
Az EXC 250 2T-vel is elmentem túrázni, 11 literes nagy tankom volt rajta, 110 kilométert bírt, ami azt jelenti 10 km/liter.
Ezekkel is lehet nagyobb távolságokra menni, csak hát jobban kell rá figyelni, mert tudnak kajálni, főleg amikor pörgetve vannak.
A nagy cm3 gépek valamivel nehezebbek ezt nem is tagadom, viszont ahol ezzel szopón vagyok ott a 250-el is azon lettem volna.
Ha beragadok valahova ugyan úgy segítség kell a motoros társtól.
Főleg amikor fogy az erő, már teljesen mindegy nekem hogy 110-vagy 140 kg, mivel az 50-et sem tolnám ki.
Pont azért nem vennék sem 250 sem 350 gépet amiért te mondod, 45 meg 50 fölötti lóerők ekkora cm3-ben pont nem a megbízhatóságról lesznek híresek, meg nem arról hogy nem kell őket sűrűn szervizelni.
Inkább legyen nagy cm3, ne legyen üzemórás, a plusz löket térfogatnak köszönhetően még többet is nyújt ha húzni akarod, adrenalin kell.
Mondjuk egy WR450-nél is többet, ezen totál meglepődtem, ami nagyon jó ha azt nézzük hogy az egy kihegyezett versenyenduró.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
BlackPriest
őstag
válasz Geller72 #108415 üzenetére
ha már drz, a 40 lovas verziók mennyire strapabírók? mikor jön el egy nagy szerviz ideje (tudom, ki mire használja, de kb). nekem most egy crf 250m van, de gondolkodok, hogy kéne valami nagyobb. no nem azért, mert ezt már kinőttem, de van 1-2 helyzet, amikor némi erő jól jönne. gondolkodtam a big bore kit-en is, néztem 610es huskyt, de azt horror üzemben tartani, xt-k elég nehéznek tűnnek, drz (sm) tűnik jó megoldásnak
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geller72 #108478 üzenetére
Hányadik gazdája volt?
Hogyan szervizelték előtte?
Most az hogy ő mit adott meg neki már teljesen minden ha az előző gazdája szart az egészre.
Lehet azt foltozgatni össze-vissza akkor sem lesz sose az igazi hacsak nem csinál rajta egy full felújítást!
Tudnék erről mesélni, futottam már bele én is meg haveri körből többen is.
És nem Husqinál hanem KTM-nél, az LC4 sorozatból ami megint egy megbízható típus, de ettől még rohadtul nem igaz az adott típusra hogy megbíthatatlan, hanem a múltját lenne érdemes megnézni.
Érdemes lenne utánaolvasni külföldi oldalakon a típussal/típusokkal kapcsolatban, olyanoktól akik használják, karbantartják rendesen, milyen a TE vagy egy KTM LC4.
A DRZ-t meg hagyjuk már, endurózni pont hogy nem a legjobb, olyan minta varacskos disznó, túrja magát a földbe.
Sárban, homokban sokkal nehezebb kezelni mint a legtöbb gépet, olyan orr nehéz.
Alapból a futóműve, fékei meg sem közelítik akár a KTM/Husqi gépekét, de még tunigolva sem.
Nem leszólom még véletlen sem, csak ne istenítsük már, helyén kezeljük milyen.
Volt szerencsém mindegyikhez így tudom mi a különbség a típusok között.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geller72 #108481 üzenetére
Az a te haveri köröd, az én haveri/ismerősi körömben több is van!
Te is a kiemeltél valamit a TE-vel kapcsolatban, leírtad a mostani írásodból is ez derül ki, miközben fogalmad sincs milyen.
Mondod ezt úgy hogy egy darabbal gondja volt a gazdinak, ennyi erővel minden típus rossz mert abból is kifogsz olyat aminek vérzik a torka.
Kicsikét utána kellene olvasni mint ahogy én is tettem.
Olyanoknak is akiknek DRZ volt egy időben a TE-vel.
Meglepő ugye hogy azt írják rá ugyanaz a megbízhatóság jellemi csak mindenben felülmúlja.
Vannak gyenge pontjai, mint minden más típusnak, de nem szervizigényesek.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
dellfanboy
őstag
válasz Geller72 #108481 üzenetére
Hq sincs, és ahogy beszélgettünk, nem is lesz
es evvel mit szeretnel alatamasztani? mert egy [hasznalt, ki tudja mennyire leharcolt] 610-es utan levonni a kovetkeztetest sok mindenre vall, de semmikepp se mondanam bolcs dontesnek.
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest