-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
Ez tényleg jól néz ki, és esélyesen kevesebb rezgést is vesz át, mint nálam, ahol közvetlen a tükör helyére van becsavarozva.
Mondjuk nálam ez pont nem megvalósítható, mert nekem kormányvég tükröm van csak Na meg a VFR kevésbé rezeg mint ez az egyhengeres csoda.
bacus: Köszi! Régóta nézem már az X3-at, annak már elég elfogadható képe van, csak a keretbe nem fér bele jelenleg, ezért gondolkodtam valami alternatíván.
-
senior tag
-
senior tag
válasz bacus #144995 üzenetére
Ezt esetleg meg tudnád majd nézni? Mert ha nem tudja, akkor ez is kiesik, várhatom majd az X4-et
Osmo-t nem veszek, az is egy lencsés, ott a Hero 9, ugyan azt tudja.
Másodlagos terv, ha nem rezegne ennyire a motor, vagy ki tudnék találni a kormányon valami jobb felfogatást, akkor veszek egy Hero 7-et ami vehetne bármit, a sisakon meg maradna a Hero 9.Mentolka: Bocsi, azért sem reagáltam rá, mert bár olcsóbb, mint az X3, cserébe gyengébb is a képe. Ha már váltanék, akkor felfele képminőségben is, nem lefele. Minden esetre egy jó kamera, jobb mint az X2 (árban kb ott van), de nem jobb mint az X3.
-
senior tag
-
senior tag
válasz ratkaics #145117 üzenetére
Én tuti valami ycf-imr pitbike-ot vennék, abból már vannak egész komoly teljesítményűek is, váltósok és viszonylag megbízhatóak, cserébe annyira nem is drágák. Ebből van mindenféle méretű/erejű.
Esetleg még egy crf(?)110, az is már váltós, de ez újonan már drágább.
Esetleg egy Keeway RKF 125, ez kinézetre hasonlít nagyon a Duke-okhoz, csak alacsonyabb, erről már talán leér a lába. (nem ismerem mennyire megbízható, de nálunk most a motoros iskolába az a 125-ös tanuló motor pár éve, és nincs baja) -
senior tag
Bőrruha vásárláson töröm a fejem, bár van egy teljes szett cordura ruhám, de mindig is ki akartam próbálni (eddig húztam, mert az Adventure-n hülyén néztem volna ki benne).
Milyen időben lehet hordani bőrruhát? Nyáron gondolom meleg, de télen/átmeneti időben? Ezekben is van téli bélés, vagy ezalá alá kell öltözni jobban? Kb. hány fokig türhető?
A felsőben gondolom van protektor mindenhol, de a nadrágban, ha a térdénél ilyen "koptatós", alatta van protektor?
Esőben átázik, tökreteszi az eső? (esőruhám még nincs, nem is tervezek venni, a cordurám vízálló)
Ezt le lehet fújni impregnálóval? Segít az itt bármit?
Mosógépben gondolom nem mosható, tisztíttatni szezononként hányszor érdemes? (a cordurát szezon végén, meg közbe mosom egyszer)
Alapvetően kényelmesebb viselet, mint a cordura? Gondolom az elején be kell "törni", viselni kell egy darabig, mire rendesen fogok tudni benne mozogni, a kérdés, hogy aztán kényelmes lesz-e, vagy végig nagyon merev?
Sajnos még nem láttam élőben bőrruhát, és próbálni se fogok tudni, mert nem igazán van a méretembe (vagy nem nekem tetsző), csináltatni nem szeretnék, úgyhogy marad a külföldi rendelés -
senior tag
válasz dellfanboy #145144 üzenetére
Köszi minden választ meg a tippeket
Alapvetően kb 15 fokig tervezem használni, van téli aláöltözőm, az csak aláfér. Gondoltam hogy pulcsi nem, mert akkor nyáron lógna rajtam.
Mivel dolgozni is ezzel járok, és esőben is el kell menni dolgozni, ezért én szoktam esőben is motorozni (mondjuk akkor felveszem a cordurát max), de olyan simán előfordulhat, hogy menet közben elkap egy zápor, de nincs időm megállni és megvárni az esőt.
(Mondjuk én elmebeteg vagyok, mentem már pályán is olyan esőbe, hogy 3 deci vizet öntöttem ki a vízálló csizmámból, meg a vízálló cordurám is beázott, de mondjuk ezt nem ismételném meg mégegyszer )
Nyáron minden nap motorral megyek dolgozni, viszont rövid távra, éves szinten 5-7e km-t tolok a motorba úgy, hogy idén nem jutottam el sehova túrázni, még a balcsira se, egy produktív nyáron simán megvan a 15e km. Ahogy az eső, úgy a 35+ fok sem szokott megállítani, mondjuk 35+ fokra van hálós protektoringem.
Egyébként egyelőre ezt néztem ki, tudom, olcsó, nem nagy cucc, egyelőre egy belépő szettet néztem, hogy tetszik-e egyáltalán. Ebből van 34-es, nekem méretben esélyesen az kell. -
senior tag
válasz zgospel #145146 üzenetére
Köszi neked is!
A legkisebbet veszem, így biztos nem lesz baj a mérettel, max ha nagyon kicsi, akkor max az egyel nagyobb kell, de nem para a visszaküldés se, gyakran rendelek mindenféle ruhát(/kesztyűt/sisakot) netről.Téli aláöltözőt most vettem a hétvégén, nyárim ugyan nincs, de az még ráér.
Szerencsére ez is perforált így talán jobban tudok mozogni benne, persze nagyobb eséllyel ázik be, a cél csak az, hogy egy nyári záport kibírjon.
Belülre tisztító sprét már láttam, akkor hozzácsapok a rendeléshez majd egy olyat is, ha az elég. -
senior tag
válasz dellfanboy #145147 üzenetére
Igen, nő vagyok, csak a nevem megtévesztő kemény 160 centi és 50kg, tehát tuti, hogy a legkisebb méretet kell rendelnem
-
senior tag
válasz zgospel #145150 üzenetére
Az a bajom, hogy itthon 100k alatt nem nagyon vannak női bőrruhák. Ha van, akkor is mind rózsaszín, vagy virágos- nem tetszik.
Hiába megyek be egy boltba felpróbálni egy ruhát, attól még nem fogom tudni a méretemet.
Néztem már használt szetteket is, de a méretemben lévőt még nem találtam (vagy drágábban), pedig mindenféle fb csoportba bent vagyok.
Egyébként, tételezzük fel, hogy 10k körül lesz a visszaküldési díj. Még akkor is 100k alatt sikerült megvenni, itthon nincs annyiért. -
senior tag
válasz zgospel #145153 üzenetére
Azért ha már másodjára sem találom el a méretet, akkor esélyesen feladom
Akkor mennyitől van a "minőség"? Sokan hordanak mugenrace ruhát, az is "csak" 150 pénz. Értem én hogy nem csúcs márka/termék, de most van egy beugró keret, kipróbálom mert izgatja a fantáziám, aztán ha jó, akkor veszek egy jobbat - akkor esélyesen megszabadulok minden más motoros ( ) ruhámtól is.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz pepucs #145157 üzenetére
XLmoto-n néztem, de ott is 500+ eutól kezdődik, annyiért meg már itthon is van.
Louis-t is néztem, ott Probiker vagy Vanucci szettet össze lehet vadászni ennyiért, de azok kevésbé tetszenek és nem hiszem hogy jobb minőségűek. (Meg, a Louis-al már volt negativ tapasztalatom, az FC-moto-val nem)
Szlovák határnál hol? Van esetleg webshop?Alapvetően nem tervezek benne elázni, meg nem feltétlen lesz ez az elsődleges szettem. Nagyon melegre meg hidegre van más.
-
senior tag
-
senior tag
Kérnék egy kis segítséget/tanácsot az Adv-vel kapcsolatban:
Tegnap szépen hazajött vele a párom, "semmi baja" nem volt, beálltunk az udvarra mindkét motorral. Ma reggel indítjuk a gépeket, a Husky indult is, az Adv-nek a kijelzője felvillant, majd elaludt, azóta se kép, se hang.
Ez eléggé akksi gyanúsnak tűnik, tavaly augusztusi a motor, akksi még nem volt benne cserélve, mondjuk fogalmam sincs mi szívhatta le tegnaphoz képest, mert nincs rajta semmi fogyasztó, ilyen még nem volt.
Akksit egyébként hivatalosan a szervízben cserélnek egy garis motornál? 2 éve a Duke-hoz kaptam ingyé egy új akksit, de nem tudom, hogy csak a kereskedő volt jófej, vagy ez mindenhol így van. Ezt azért kéne tudnom, mert lenne közelebb szervíz, mint ahonnan már kaptam egyszer.
Ehhez kapcsolódik, hogy múltkor a szervízben, mikor rádugták a diagnosztikát észrevette a szevizes, hogy a +nál lévő kábel kókányolt, rövidebb is mint a másik oldali, gányul be volt szikszalagozva. Olyan, mintha valaki elcsípte volna a kábelt (mondjuk egy sérülés miatt), és összegányolta volna. Sosem vettem volna észre ha nem mutatják meg a Centrumban, nem vettem még le soha az ülést.
A kérdésem az volna, hogy ha tételezzük fel, megtört most az a kábel (amit kicserélni gondolom nem olyan egyszerű már), újonan vettem, nem én voltam, a két szakszervíz közül egyik sem vállalja fel, hogy ő volt, akkor ha ezzel/emiatt van baj, akkor engem terhelnek vele?A másik fő gondom még mindig a kuplunggal van. Múlthéten mentem vele hosszas kihagyás után, alig tudtam vele elindulni. Rohadtul fent fog a kuplung (ha mondjuk 5cm útja van, akkor az utolsó 1cm-en). A másik, hogy annyira puha a pedál, hogy ha berakom sebességbe azt se érzem, hogy eggyel kapcsoltam magasabb fokozatba vagy kettővel és ezen nem igazán segít az se, hogy a kiejlző meg random írja ki a sebességi fokozatokat, tehát annak hinni nem igazán lehet. Szóval baromi jó, hogy igazából váltás után fogalmad sincs hogy hanyadikba van a motor, játszanál a kuplunggal (ha mondjuk kettőt ment felfele) hogy be ne fulladjon, de igazából játszani se tudsz vele, meg a kijelző is tud fals adatot írni. Ja, kikapcsoltuk már a quickshiftert is, hátha attól bolondul meg. Hát, jobb nem lett, cserébe úgy, hogy ki van kapcsolva is megy a gyorsváltó, párom elfelejtette még az első úton, hogy kikapcsoltuk, de azt mondta simán vette kuplung nélkül is, mint eddig. Szétkopott volna a váltó?
Harmadik: Hátsófék konkrétan nincs a motoron. Ha tövig nyomom se történik az ég világon semmi. Ami azért balesetveszélyes, mert a Husky-n van és jól is működik, mikor ráültem erre meg szembesültem vele, hogy ezzel biztos nem állok meg, de még lassulni se fogok Újkora óta nincs rajta fék, nézettem már meg, azt mondták a betét még jó, nem cserélik. Hogy lehet ezen "tuningolni"?
-
senior tag
válasz JoinR #145206 üzenetére
Mikor én ültem rajta, akkor néztem (vagy inkább úgy mondom, hogy nekem feltűnt volna, ha kevés), nem volt semmi rendellenes.
MTC fail-t láttam a multkor a szevízben, ami szokott ennél az akksi hibára utalni, még beszéltük is, hogy lehet szar lesz lassan az akksi, de mondjuk akkor világított minden mint a karácsonyfa meg be sem indult bár akkor egyébként nem az akksinak volt baja.
A Duke-ba is 1 éven túl cserélték, az is augusztusi motor volt, és az tél közepén-végén kotlott le, akkor cserélték nekem. Felhívhatom ugyan azt a szervízt, aki már egyszer adott, hátha ad megint, csak azok postázni tudják csak mert messze van, hetek. Ezért kérdeztem, mert a Centrum közel van, de ők tuti nem adnak, ha nem jár.Úgy mondjuk simán sélülhet, hogy mivel rövid, alig ér oda, feszül, kidörzsölődik a rázkódástól, meg mivel hülye szögben is van, megtörhet idővel. (Hol van még szikszalag?! Én eskü nem látom)
Hát úgy, hogy mivel nagyon puha a váltókar, kicsit erősebben nyomom felfele (nem izomból rárugok, hanem pl akkora erőt fejtek ki, mint a Husky-n) akkor ő simán ugrik kettőt is felfele. Olyan szinten puha, hogy ha behúzom a kuplunggot, akkor ha lehajolok a kisujjammal is tudnék felfele váltani, pedig gyenge a kisujjam. De lehet ha csak erősen koncentrálva nézek rá is vált. Mondjuk, van otthon sűrített levegő, szerintem ha ráfújom, attól is vált, ezt majd kipróbálom
Szüleimnél van még egy hátsó emelőm, arra felrakom és megnézem hogy így alaphelyzetben mennyit fog a hátsó, ha megfogja, akkor elfogadom hogy ez ilyen.
pepucs: Kösz! Ezt szerintem el is megyek felpróbálni
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #145213 üzenetére
Köszönöm
Akkor felhívhatom a Centrumot, így hamarabb lesz akksim. Alacsony feszültség simán lehet, arra emlékszem hogy indításkor 11.9 köré esik le, menet közben 13.9-14.1 között van.Múltkor ugye cseréltek a váltóba szimeringet meg feltöltötték olajjal, mert a jelenség hasonló volt, meg láttam hogy olajos. Simán előfordulhat hogy levegős, de pont ugyan olyan szar amúgy most is mint előtte. Erre amúgy pont azt mondták, hogy ez egy gyakori hiba bizonyos havi gyártásúaknál.
Ő úgy váltott vele, mint a gyorsváltónál, tehát csak feljebb pöccintette a pedált. Anno velem is előfordult hogy kikapcsoltam, és fel akartam váltani, de mivel a “megszokott erővel nem ment” rá is eszméltem hamar, hogy kikapcsoltam. Szerintem már annyira kikopott, hogy ezért tudott így váltani. Persze nem csinálta többet, véletlen volt, mikor hazaértünk megnéztük és tényleg ki volt kapcsolva.
Úgy ment fel kettőt, hogy megemeltem a pedált de a vastag cipő miatt nem éreztem hogy bevette volna a sebességet (meg kettő közé is be tud menni), ezért úgy tartottam a lábam, így tettem 2-ből 4-be.
A kuplung miatt biztosan visszaviszem a télen amikor már nem motorozunk, akkor mondom nekik a fék légtelenítést is
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #145216 üzenetére
Olyanom is volt már, 5-ben krúzolás közben, mikor kis gázt adtam neki akkor csak a fordulat ment fel, lassult a motor. Akkor teljesen elengedtem a gázkart, aztán helyrejött.
Meg egy időben az volt a gyakori, hogy 1-2-3-nál leállt a motor (mintha lefulladt volna, de ez behúzott kuplunggal, kuplungkarhoz hozzáérés nélkül is ment, 4 ezres fordulat felett), meg ugye egyszer "üresben" elindult. Ezért újraprogramozták a gyorsváltót (kétszer), ezek megszűntek.
Azóta annyi maradt meg, hogy bármelyik sebesség közé lehet üreset váltani, meg a műászerfalon ha mondjuk 2-est ír, a gyakorlatban üresbe van. Sőt, az a legveszélyesebb ha azt írja hogy üresben van, mert gyakorlatilag szinte sosics ilyekor üresben ténylegesen.
390 Adv 2022. -
senior tag
válasz pepucs #145218 üzenetére
Biztos, legyen úgy Mechanikusan sajnos annyira értek csak a motorhoz, hogy körbe tudom írni a hibát
Biquci: Szerintem csak az újabakkal van ennyi gond, vagy pont kifogtam. A 18-as Duke-ba belepörgettem majd 20 ezret másfél év alatt, azon csak akksit kellett cserélni. A Husky is 18-as, abba most a 21 ezrediket pörgetem, sem nekem, sem az előző tulajoknak nem volt vele baja, abban is csak akksi csere volt.
Az Adv augusztusban volt egy éves, kb 7 ezer van benne, ebből mindent összeadva majd’ 2 hónapot volt szervizbe.Fejlemény: Beleraktam a kulcsot, 12.1V-ot írt. Majd megnyomtam az önindítót, és megint elsötétült
Ezt értettem gány alatt:
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #145223 üzenetére
Előfordulhat Mikor kész lett a motor és érte mentem be sem indult, aztán rádugták gépre, törölték a hibakódot, mentek vele pár tesztkört ott a placcon, de mindig visszadobta a hibát, aztán eltűntek vele egy órára. Utána még mentek vele, indult, eltűnt a karácsonyfa effektus, így elhoztam.
Alapvetően nem figyelem a fokozatot (én), megszoktam, a Husky-n se látom, de párom most tanul újra motorozni, neki hasznos lenne. Meg na, amikor parkolunk le vele akkor nem könnyű eltalálni hogy melyik üres az üres.
Elhiszem hogy user error, a szervizes nem mondta rossznak, mondjuk ment vele 2 percet. Van amikor jó, csak általában nem. Alapvetően ez csak a 4-ik motor életemben, de mindkettőnknek szar, párom nem hiszem hogy finomkodik vele, sőt inkább ellenkezőleg. Odaadom még ismerősöknek akik kicsit tapasztaltabbak, ők mit mondanak rá.
De jó hír, rendelik és küldik az új akksit, tényleg full kuka, ráraktuk a töltőre, full fel volt töltve szerinte, mikor ráindítottunk volna akkor már fullra lemerülve. Rajtahagytuk volna, de mikor kikapcsoltuk a motort megint azt írta hogy fullra van töltve. Gyújtáson hagyva a töltőn meg nem töltött, hanem merült.
-
senior tag
válasz pepucs #145226 üzenetére
Örök hálám a Shox-os tippért
Ugyan az egybe női szettek közül egy se volt rám jó, de külön-külön találtam cuccokat amik passzoltak egymáshoz. Sikerült tartani a kitűzött keretet is.
(Amúgy annak az egybe szettnek nagyon elbaszott méretezése van, külön-külön a szokásos méretembe találtam is ruhát)A végén már nem csak kiütötték, hanem a váltófokozat érzékelőt állították nullába (ma is tanultam valamit). Ezt a folyamatot nem láttam már, leültettek egy fél órára az üzletben inkább.
-
senior tag
válasz bardi #145233 üzenetére
Ezt a kabátot vettem végül, ebben gerincprotektor nincs is, csak a habszivacs. Ajánlottak hozzá való level 2-es protektort, viszont a protektoringemben is az van, méretben nagyjából azonos volt az általuk mutatottal, így első körben nem vettem meg hozzá.Majd karira Amit linkeltél, az nekem tuti nem fér alá, elég passzentos a kabát. Az volt a bajom az összes nőivel is, hogy a hátánál az ujjánál bugyros volt, a csipőnél meg alig tudtam összehúzni, szóval nekem egy pólón kívül semmi nem fér alá.
A nadrágban lévő protektorokat nem néztem még, ahogy azt se tudom, hogy a csípőnél itt is szivacs van-e még vagy már protektor. Ez amúgy pont férfi nadrág, mert a nőiből ami jó volt csípőnél az lábra hosszú volt, ezt felvettem és mintha rám öntötték volna Volt hozzá térdkoptató is. Annyi, hogy egyelőre nem összecipzározható a kettő, de megvan mindennek az ellendarabja, majd átvarrjuk rá.
A farmerom mondjuk pont olyan, hogy a cordurámba lévő level 2-es protektor pont belefér, így azzal tuningoltam fel.
Igazából baromi jól jártam ezzel a 30 rugós protektoringgel, az összes protektor benne level 2-es, így igazából bármelyik cuccom fel tudom vele turbózni, a ktm-es cordurám is hasonló áron vettem, abban is a térd az level 2-es volt. -
senior tag
válasz Biqci #145240 üzenetére
Haveromnak volt Yamaha XT125X-e, nem volt túl erős, de megbízható volt, ahhoz tuti van sok alkatrész is.
Ami még talán belefér a keretbe az Aprilia SX125, ebből elég sok mászkál itthon, gondolom van ehhez is alkatrész. Hasonló még a Yamaha DT 125, ezt néztem én is annó.
Ezekből vannak régebbi-újabbak, régebbiek biztos beleférnek a keretbe. Ami még jó, az a WR 125, de az esélyesen drágább. Amit kerülnék, az a Husky SM 125, azokról nem hallottam jókat.
Újonan egy Keeway TX125 is beleférhet a keretbe, de az nem annyira vagány, megbízhatóság meg lutri. Találkoztam már 50e futott futárral is, annak épp nem volt baja vele. -
senior tag
válasz bardi #145253 üzenetére
Az előbbit én is néztem, csak méretben nem volt rámvaló
Amúgy minőséginek tűnt. Ezeket néztem még, árához képest ez is jónak tűnt, csak ez is nagy volt.
Igen, azt mondták a boltban, hogy 99% hogy össze lehet kapcsolni mindent mindennel, a gyakorlatban az enyémet pont nem lehetett De az több sebből is vérzett, a cipzár mérete sem volt azonos. Amúgy körbe is össze lehet ezeket cipzározni, meg van egy kis cipzár, amivel meg csak hátul a deréknál. Az enyémhez adták a gatya és a kabát ellendarabját is, így igazából csak újra kell varrni a cipzárt, nem egy nagy dolog. -
senior tag
válasz Zsírkrétamen #145254 üzenetére
Egész jól vizsgázott ma a bőrruha, ennél jobb napot nem is találhattam volna a motorozásra Szerencsére annyira nem esett, hogy beázzak bárhol, fázni se fáztam, a Decathlonos aláöltöző nagyon jól vizsgázott.
Amúgy a nadrágban érdekes, nincs a csípőnél protektor benne, ellenben a combom teljes hosszában van protektor oldalt.
Ami viszont zavart, hogy a nadrág csúszkál az ülésen, minden elindulásnál visz hátra a lendület, megállásnál meg én csúszkáltam előre hogy leérjen a lábujjhegyem, se a farmerom, se a cordurám nem csúszkál ennyire az ülésen.
Ami viszont kipontozódott az a Revit Crater 2 kesztyűm, ugyan be nem ázott, de kicsit fázott benne a kezem, semmivel nem jobb, mint a ktm-es negyed annyiba kerülő kesztyűm. Nagy esőnél még megnézem, hogy tovább tart-e mint az eddigi kesztyűm, ha be is ázik, biztos kib@szom mert nem is kényelmesebb mint a régi kesztyűm -
senior tag
válasz Biqci #145264 üzenetére
Ha annyira esik, kesztyűt se veszek fel, csak jobban lefagyasztja a kezem, megáll benne a víz Ismerős a szitu, nekem a Daniese vízálló túracsizmám ázott így be, 300km eső, autópálya, max 70-el haladt mindenki a belsőben is, akkora eső volt. 300km után mikor lejöttem a pályáról megálltam, kiöntöttem vagy 3dl vizet majd mentem tovább, várt még 200km napsütésben, szinte megszáradtam.
Alapvetően egyik kesztyű sem kényelmes, gyűlölöm a kesztyűket, ezért adok még neki esélyt, ilyen hidegben már muszáj valami kesztyűt felvennem.
Nekem plusracinges farmerom van, az pl tapad ahogy kell -
senior tag
válasz pepucs #145266 üzenetére
Voltam azóta a Decatlonba, találtam is ott egy kesztyűt (nem konkrétan azt amit te irtál, de azt is próbáltam), lehet ma szabadidőmbe megveszem, talán 5 rugó volt, annyit megér, úgy sincs kesztyűm télre (mármint, nem motoros).
macilaci78: Ehhez növeszthetem, maximum lefolyik oldalra
Pttypang: Amikor indulok vagy megállni tervezek, tehát pont nem szorítok lábbal.
Szimplán csak arra akartam utalni, hogy a popó részen ez a nadrág csúszósabb, mint egy farmer vagy egy cordura. Az irodai székben is csúszkálok rajta.bacus: Tudom hogy fontos, mindig meg is kapom, hogy miért nem hordok, azért igyekszem magamra eröltetni. Kb 6 kesztyűm van és számtalant próbáltam már, eddig nem sikerült megtalálni a tökéletest, de nem adom fel
dellfanboy: Esélyesen ez lesz, ha marad a motor (márpedig most úgy fest) akkor veszek/csináltatok rá egy másik ülést, amúgy is egy kényelmetlen vasalódeszka
-
senior tag
válasz macilaci78 #145279 üzenetére
Az a baj, hogy nekem nőiből is xs-s méret kell, ami sok helyen nincs, vagy rózsaszín amit nem veszek, így igazából eléggé lekorlátozom magam.
A nyári kesztyűm pl egész kényelmes, az már alapvetően rajtam szokott lenni, csak míg az Adv-n kb nem is fogtam a kormányt (főleg nem szorítottam) így ott kényelmes volt, a Husky-n meg még mindig nem ülök mindig helyesen és ha támaszkodok a kezemen, akkor nyom az a kesztyű is. Ez mondjuk mindegy is, mert nyárig még van idő, addigra megszokom.
Megnézem ma azt a Decathlonos kesztyűt, igaz hogy nem protektoros, de legalább nem fázik majd benne a kezem, meg a semminél több.Közben meg is jött az új akksi az Adv-be, este kerül is bele
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Zsírkrétamen #145225 üzenetére
Ver az isten engem ezzel a KTM-el
Megjött az új akksi, de beszart az akku töltő, vettünk hétvégén egyet, feltöltöttük, de se kép, se hang. Biztosítékok lábai égettek, még ki tudja mi baja van.
Este jön érte az Assistant és elszállítják. Még szerencse, hogy 3 motorunk van -
senior tag
válasz Topiccsendőr #145308 üzenetére
Az nem szakadt. Amúgy van fejlemény, gyujtáson volt hagyva (nem figyeltem, nem én piszkáltam utoljára) és ahogy pozicionáltam vissza az ülést, beindult, ugyan mtc failt meg kínai karaktereket írt, de úgy megijedtem hogy kikapcsoltam. Hívtam a párom hogy "eztnézdbeindult", majd rá is akartunk indítani, de akkor megint kikapcsolt. Na visszaraktuk az üléseket hogy várjuk a trélert, próbából ráindítottunk mégegyszer, be is indult, majd elkezdett füstölni az eleje Nem láttuk hogy pontosan honnan, de valami elektromos dolog éghetett mert nem benzin és nem olja szaga volt. Tovább nem piszkáltuk, remélem nem gyullad ki
Amilyen szerencsém van, ma ráindítanak a Centrumba, majd közlik, hogy semmi baja a motornak és vihetem haza...na akkor fog a Dunába landolni. -
senior tag
válasz Topiccsendőr #145341 üzenetére
Elvileg még senki nem nyúlt a biztosítékokhoz, nem lett cserélve sem. Szerintem még a szervízben sem nyúltak hozzá, általános szervíz alkalmával kétlem, hasonló hibám meg még nem volt, szóval szerintem senki nem nyúlt hozzá.
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #145350 üzenetére
Új, tavaly augusztusban vettem át.
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #145352 üzenetére
Igen-igen. Ugye onnan indult, hogy azt gondoltuk az akksi a szar (amúgy az is), megkapta az új akksit, de továbbra sem indult be.
Esélyesen meglátszódik a nyoma, amúgy nagyon elölről, szinte a hűtő felöl jött a füst, de nagyon hamar leállítottuk, nem akartuk hogy begyulladjon, tele van a tank is benzinnel....
Egész jól látni elöl a kábeleket-csatlakozókat, de hirtelenjében nem láttunk semmit megégve. -
senior tag
válasz RAiN91 #145461 üzenetére
Szia!
Én ezt a felsőt és ezt a nadrágot vettem kipróbálásra, sokat nem vártam tőle, de gondoltam kipróbálom.
Ma reggel is ebben jöttem, nekem 15km a meló, annyi, hogy én erre még ráhúzok egy pulcsit, nadrágból meg kordura van. A kabátba már elfért volna a téli bélés azt éreztem, de igazából a kezem-fejem jobban fázott, mint a testem
Nekem bevált, nem keresek ennél jobbat jelenleg. -
senior tag
A CFMoto-nak van szerintetek itthoni szervize, hivatalos forgalmazója?
Forgalmazót mintha látnék, de nem sok modell van náluk, újak egyáltalán nem. Főleg inkább a szeviz érdekelne, van valakinek itt CFMoto-ja?
Nagyon tetszik az új 450 MT, ha nem lesz horror ára, meg van itthon szerviz, esélyesen cserélnék rá. -
senior tag
válasz dellfanboy #145509 üzenetére
Az mondjuk pont nem tetszik benne, de oldalról pl nagyon is
Egyébként meg egy rakat tulajdonságban jobb mint a 390 Adv, futóműben biztos visszalépés lesz valamennyire , de ez majd kiderül. Vétel előtt úgy is ki fogom próbálni.
Ezt láttam én is, erre mondtam, hogy egy csomó új modell nincs is feltüntetve. Ellenben a szerviz kérdésre meg van a válasz a Viszonteladóink fülön írnak egy pesti szervizet. -
senior tag
válasz rottenbull #145513 üzenetére
Hát amit egyelőre tudok: nagyobb tank, 2 henger, alacsonyabb ülés, fűzött kerék-gyárilag jobb gumi számomra, jobban felszerelt (értem ezalatt a bukócsövet, dobozokat, biztos lesz olyan modell amihez alapból adják), és esélyesen árban is kevesebb lesz, gombbal kapcsolható abs, kézzel állítható plexi, gps mount, usb, 21-es első kerék....
Amiben esélyesen roszabb: futómű (kyb vs wp, bár a cf-nél nagyobb a rugóút, ugyan úgy állítható de talán nem kézzel), fék (a cf-nél nem tudni ki gyártja, de a hátsó tárcsa nagyobb, meg elvileg 4 dugattyús az első), +5-10 kiló, meg egy hangyafasznyival gyengébb.
Szerintem sokkal több pozitív tulajdonsága van, ha árban alá lőnek, nekem instant buy lesz. (csak szabaduljak meg ettől a temetőtől, persze ha egyáltalán sikerül megjavítaniuk)[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz rottenbull #145516 üzenetére
Ebben azért nem volt sok offroad előny A fűzött kerék meg a gombbos abs. Az összes többi inkább túra előny. A nagyjából azonos fogyasztás de 3 literrel nagyobb tank túránál hasznos, dobozok szintén túránál előny, stb.
Én is 1 henger párti vagyok, még a nagyobb (500-700km) túráknál sem fáraszt meg nem zavar a rezonancia engem, de meg kell hagynom, ha kifejezetten túra gépet keresnék most, biztos nem vennék már 1 hengerest. -
senior tag
válasz rottenbull #145518 üzenetére
A legtöbb nagyobb köbcentis túraendurónak 21-es kereke van.
Az a baj az Adv szélvédőjével, hogy nem állítható. Vettem hozzá túra plexit, de nekem pont rossz magaságú, így fent maradt a gyári. Ha veszek rá egy kis szélterelőt azzal be tudtam volna lőni a megfelelő magasságot, de az megint X összeg. Itt meg belerakták, nem nagy ördöngősség.
Gondolom te akkor az SW-t vetted. Na nekem a sima van, arra a küllős kerék pluszba 300 rugó, a bukócső 50-100 között, a haspáncél emlékeim szerint szintén 50 körül. Az alap modell emlékeim szerint 2.6M, az SW 2.9M. Ha az SW-re csak a bukócsövet, az állitható plexit meg a dobozokat megveszed pluszban simán 3.5M körül találod magad. A 450 MT biztosan nem fog ennyibe kerülni.
Néztem, a 450 NK-et, az a 390 Duke-al van pariban, annak 2.1M az ára. Esélytelen, hogy a 450 MT-nek a felszerelt változata 3M felett legyen.
Szerintem meg pont jó ez az utólag engedélyezés, ha összejön rá a keret akkor nem kell a motorhoz nyúlni, fél óra és bekalibrálva megkapod.
Ha már itt tartunk, a CF hátránya még, hogy abba nincs gyorsváltó (vagyis csak nem láttam mint opciót), ez lehet valakinek negativum.Amúgy meg örülj neki hogy csak hidegen fullad le Az enyém időjárástól függetlenül megáll ha nincs kedve menni, de nem leszek ilyen negativ, legalább nem robbant fel.
-
senior tag
válasz csongi #145527 üzenetére
Ez az, de a sima verziója nem ennyire, az a NX500-ra hasonlít nagyon.
Ez sem rossz és nem is vészes az ára
(Mondjuk én nem venném, nincs szükségem 500ccm feletti motorra, 90%-ban pesten vagy elővárosban használom most a motort, oda meg felesleges a több erő-nagyobb súly.) -
senior tag
válasz rottenbull #145531 üzenetére
Mondjál már egy tuti megoldást, ami működik Majd ha végre visszakapom a motorom, szivesen alkalmaznám
Amúgy van valami ebben az euro 5 dologban, a husky még euro 4-es, az nem fullad le.
KTM-nél rég óta így van, a 2020-ban vett motoromnál is már csak elektronikus volt. Bármikor le tudod kérdeztetni, és ha venni akarsz egy használt motort és a gazdája is beleegyezik, akkor másét is lekérdezheted. -
senior tag
Szerintetek, ha én már egyszer vizsgáztam A-ra, akkor a rendszer engedne újra bejelentkezni?
Párom anno (mondjuk 10 éve) úgy emlékszik, hogy letette a jogsit A-ra. Volt is nagy motorja, kölcsönzött is nagy motort anno, majd volt egy balesete, és 5 évvel később ült vissza de csak egy 125-ös robeszra.
Majd jöttem én a képbe az A2-es motorommal, kipróbálta, vezette, sokszor volt hogy ő vitt. Egyik nap szó volt a jogsiról, elővette, amin nem volt csak A1 beírva, nem is értette ez hogy lehet. Ment a para, hogy hónapok óta vezeti az A2-es motorom, meg fogja is még, ezzel kezdeni kéne valamit. Mivel az az iskola ahol anno 10 éve vizsgázott már bezárt, akkor még nem etitán volt meg hasonlók, sehol nem tudott utánanézni hogy akkor végülis milyen vizsgát tett anno.
Mindegy, beiratkozott, kresz megvolt, az órákat meg le sem vezette, egyből átment hisz tud vezetni, kb 1 hónap alatt megvolt a jogsi a beiratkozástól számítva.
Mentünk be az okmányirodába, ahol a nőci szólt, hogy hát de önnek már van A kategóriája...nézegette még a rendszereket, elvileg a régi rendszerben benne volt már egy A jogsi, mondjuk a annak a dátuma egyáltalán nem stimmelhetett, de az új rendszerükben meg nem volt benne. Nézegették ott többen, belezavarodtak párszor, végül úgy váltunk el, hogy azt mondta az ügyintéző, hogy jó hogy letette most az A-ra a jogsit, mert csak A1-re volt neki (úgy, hogy ez a hölgy korábban azt sem tudta hogy az A2 tartalmazza az A-t).
Amúgy ilyenkor mi a szitu? Beiratkozáskor, vagy vizsgára jelentkezéskor nincs valami rendszer/szoftver, aminek tárolnia kéne ha már vizsgázott erre valaha? Ha bezárt a suli és az okmányiroda valaha elcseszi az adataim, annak hogy tudok utánajárni?
(Egyébként már mindegy, csak így utólag érdekelne hátha valaki járt így vagy tud valamit)Elképesztő amúgy milyen diákok vannak most így évvégén, meg fogy kik kapnak jogosítványt. Szörnyű volt hallani páromtól a sztorikat, hogy egy kis pénz ellenében elnézik, ha forgalmi vizsgán nem használ a tanuló indexet, vagy nem veszi vissza, vagy nem hajlandó 40-nél többel menni lakott területen kívül a záróvonalról nem is beszélve. Ezt mind egy tanuló követte el egy vizsgán, amin átment ezek után. Ez Budapest...Aztán csodálkozunk miért van ennyi motoros baleset
-
senior tag
válasz Debilon #145622 üzenetére
Yes, fordítva akartam írni
JoinR: Na látod ezt én se értettem, majd jobban szemügyre vettem a jogsit, és majdnem minden kategória megvan...így megértettem, hogy a sok vizsga miatt ez nem maradt már meg, meg régen volt....
rottenbull: Volt nyoma, de annyira belezavarodtak a rendszereikbe, hogy végül letagadták. Egy fiatal hölgy volt bent, ő segítőkész volt, aztán odahívott egy idősebbet hogy akkor most mi a helyes, az ránézés nélkül rávágta hogy nem volt jogosítványa. Persze lehet, hogy ha erősködünk és kitartunk az állításunk mellett, akkor előbb utóbb valamelyik ügyintéző beadja a derekát és megnézi rendesen.
-
senior tag
Kinek mi volt a leghoszabb garanciális ügyintézése?
Van valakinek ötlete, mennyi ideig ülhet egy szervíz a motoromon?
(Már hónapok óta ülnek az enyémen és e-mailre se válaszolnak) -
senior tag
válasz Topiccsendőr #146024 üzenetére
A "Vállalási szabályzat"-ukat elolvastam, de abban (sem) láttam olyat, hogy meddig ülhetnek a motoromon.
A dolog kb annyi lehet, hogy egy alkatrész az akksinál (kábel vagy valami) nem érkezik meg a nagykerből, legalábbis erre hivatkoztak még novemberben. Csakhogy mi van ha sosem érkezik be az alkatrész, mert amúgy nincs vagy nem gyártanak külön?! Szóval azért lenne csak fontos, hogy mi lehet az az utolsó végdátum, amikor kártérítést kapok (vagy másik motort)?
Nem feltétlen akarok szemétkedni szándékosan, mert ők a legközelebbi hivatalos szervíz és ha "felnyomom őket" gondolom nem vihetném oda többet a motort, úgyhogy egyelőre csak halmozom az információkat. -
senior tag
válasz Steven #146026 üzenetére
Úgy mondom akkor, hogy egy pontot már találtam, amivel fel lehetne őket nyomni (ez a gyorsváltós-váltós-lefulladós mizzériám, amit elvileg már megcsináltak (a váltót) de a gyakorlatban semmit nem javult, ez most így röviden és tömören), elvileg így sem adhatták volna vissza a motort, csak ugye ezt bizonyítani nem egyszerű, mert ott náluk az alatt a 200m alatt nem produkálta. Ellenben roppant balesetveszélyes, ha menet közben egyszer csak lefullad a motor Az biztos, ha valaha visszakapom, minden másodpercben rögzíteni fog a gopro, hogy ezeket a hibáit be tudjam bizonyítani.
U.i: Az hozzátartozik a sztorihoz, hogy idén még nem hivogattam őket csak írtam e-mailt, általában havonta 1-2 alkalommal. Eddig nem igazán volt időm hivogatni őket.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz dellfanboy #146028 üzenetére
Legutolsó tájékoztatás szerint az a baja a motoromnak, hogy eltört/sérült a pozitív akksi kábel.
Azzal a hibával trélereztettem be, hogy a vacsi új akksival (amit egyébként ők nem küldtek meg, de egy másik hivatalos szervíz igen) sem indul be a motor és nem ad életjelet. Azonban a tréler kihívása előtt mikor visszaraktuk az ülést beindult a motor, csak füstölt az eleje (valami elektromos kábel lehetett).Ez az akksi kábeles sztori meg onnan jött nekik, hogy a legutolsó (nyár végi) ottlétem után mondta a szervizes, hogy meg van ragasztva az akksi kábelem, azt valaki már gányolta és baj lesz belőle. Akkor közöltem vele, hogy ugyan a motort nem konkrétan itt vettem, de csak hozzátok hoztam szervízre, tehát vagy itt történt vele valami vagy amikor megvettem, de hát nyilván senki nem nézegeti az akkumulátort egy zsír új motorba, csak ha baj van vele. Erre persze csendben maradtak.
Steven: Ez is egy szép sztori, szerencse hogy nem lett belőle nagyobb baj. Azért durva...Nekem is az baszta ki a biztosítékot először, hogy nem adnak se csere eszközt, de azért hónapokig ülhetnek rajta és rohadtul nem érdekli őket, ha ez az egyetlen munkába járási eszközöm.
Arról nem is beszélve, hogy kicsivel több mint egy éves a motor és a mostani alkalmat is beleszámolva már több mint fél évet volt szervízben. -
senior tag
válasz JoinR #146031 üzenetére
Na, faxa Nekem azt mondták arra a szimmeringre, hogy csak bizonyos évjárat bizonyos hónapi motorjait érintette ez a hiba, ezért sem volt rá visszahívás. A tied is 22 augusztusi?! Nem hiszem...Nekem muszáj volt emiatt (is) otthagynom, mert mire oda jutottam már elég rossz volt a helyzet, meg volt 1-2 extra amit már rátetettem. Egy hónapot volt ott akkor is a motor.
Ezzel az a vicces sztorim van, hogy amikor már eltelt egy hónap, elkezdtem hivogatni őket hogy mi van már (ez nyáron volt), akkor mondták, hogy a szimmering már rég ki van cserélve, de a hozott kuplungkart nem tudják felrakni, mert aki az előzőt felrakta (az sem gyári), az elbaszta a menetét a csavarnak, így most semmilyen kuplungkart nem tudnak rárakni, mert ilyen csavarjuk nincs, rendelésre meg több hónapot ír a beszerzésre (hozzáteszem, itt már megkérdeztem, hogy milyen csavar, mert bemegyek egy k@rva csavarboltba és veszek egyet, de azt mondták hogy ez speckó csavar, nemúgyvanaz', és természetesen egy csavar 5k lesz), majd akkor közöltem, hogy az aki elbaszta a csavar menetét, azok ti voltatok. Na akkor kerítettek valami más motorból csavart ingyen és rá 2-3 napra át tudtam venni végül a motort. Vagyis, átvettem, kitolták a szervízből, beindítottam, majd egy métert nem tudtam menni vele, de rá másfél órára már igen
Azt megérteném, ha valamilyen alkatrész nincs raktáron, és idő míg beszerzik. Ezzel kezdtük, hogy amikor befogadták a szervízbe (vagyis hogy kaptam visszajelzést, hogy a trélerestől átvették) akkor megírták, hogy a pozitív kábel a szar, és kb 2 hét lesz mire megjön. 2 hét múlva írtam nekik, hogy mizu van, akkor írták, hogy csúszik a szállítás, ez december eleje volt, na azóta nincs válasz a leveleimre.
Már megbántam egyébként, hogy nem a győriekhez küldettem el a motort (lett volna rá lehetőségem), csak hát a fenének van kedve 100km-t utazgatni utána a motorért, na meg ők szóltak előre, hogy nagyon el vannak most havazva, minimum egy hónap. Utólag belegondolva, inkább várok náluk a motoromra, mert ők legalább hajlandóak tájékoztatni hogy mi van, meg nem csak a kifogásokat keresik, hanem megcsinálják amit kérek -
senior tag
válasz Topiccsendőr #146036 üzenetére
Köszi!
Egyébként tegnap sikerült időt szakítanom hogy felhívjam őket (furán hangzik, de míg írni szinte bármikor tudok, telefonálni annyira nem, főleg nem nyitvatartási időben) és mint kiderült, már szinte készen van a motor. Elvileg cserélték az összes (!) kábelt a motorban és ezért tartott ennyi ideig, de már a padon van és tesztelik, pár nap és készen lesz. Mikor rákérdeztem, hogy miért nem válaszoltak az e-mailjeimre azt a választ kaptam, hogy hát dolgoztak a motoron ilyenekre nem értek rá, a javítás ugye fontosabb...
U.i: Mire ezt megírtam, hívtak hogy készen van. Nyilván örülök neki, mert sajnos ezekben a minuszokban is kell néha motoroznom (és egy adv-n jobb mint egy naked-en), de azért valahol rohadjanak meg hogy erről sem tájékoztattak hogy mit csinálnak vele, meg az is b@sz hogy egész tegnapig nem tudtam semmit a motorról hónapok óta.
Kíváncsi leszek mit mondanak még élőben, meg mennyi igaz a sztoriból. Minden esetre nem túl tisztán jutott el a szervízbe, így biztosan látni fogom ha tiszták az új kábelek -
senior tag
Ti fűthető kesztyűt vennétek inkább, vagy markolat fűtést?
Sajnos télen most elég sokat kellett motoroznom (és biztos kelleni is fog még) és általában akkor, amikor minusz fokok vannak Ugyan elég jó lett végül a Revit GoreTex-es kesztyűm, de mivel a Husky-n nincs kézvédő, egy idő után és bizonyos tempó felett megfagynak az ujjaim.
A markolat fűtés áttehető egyik motorról a másikra? Pl. most feltenném a Husky-ra, mert én gyakrabban megyek télen mint a párom az Adv-vel (meg kitudja az megint meddig lesz jó), viszont ha tavasszal eladom a Hsuky-t, akkor áttenném az Adv-re, nem adnám el vele.
Emiatt (az hogy másik motoron is használnám) jobb lenne gondolom a kesztyű, de az talán nem olyan tartós (meg ha az új motoron lesz markolatfűtés, akkor tök jó lenne, ha az Adv-n is lenne).Más:
Tavasszal esedékessé válik egy új motor vásárlása.
A Husky-t és egy robogót szeretnénk egyesíteni, az összeg olyan 3M környéke lenne amit rászánunk. Új, vagy még garanciális motort keresnénk.
A 390 Adv mellé keresünk valamit, tehát nagyjából ugyan azt kellene tudnia, mint a 390-nek (ha nem lenne ennyire rossz tapasztalatom a 390 Adv-vel, valszeg' még egy ugyan ilyet vennénk).
Tehát valami túramotor, ami dobozolható, de nem GS szélességű mert városban van javarészt használva. Erőben elegendő nekünk ez, 2 személlyel is elvagyunk rajta, de lehet erősebb, olyan durván 700ccm-ig nézelődtem, mindkettőnknek van A joggsija és tapasztalata is.
Ülésmagasságra jó lenne ha 830mm vagy azalatt lenne, hogy ha netán nekem is kell vezetni, akkor tudjam (sőt, az még nem tisztázott kié lesz ), mindegy hogy alacsonyabb üléssel vagy ültetéssel, de meg lehessen oldani.
Amik ki vannak zárva: TRK502 (ezt láttam már élőbe, baromi széles, nehéz), CB500X, Dl650 és szintén gyengébb motort nem szeretnék, tehát a 310 GS, Rally 300 és a Himalayan kizárva.
Amiket eléggé befutók: QJ motor SVT650X, Rieju Aventura 500, CF Moto 450MT.
Ha nekem kéne venni és nem akarnánk idén mászkálni európában, akkor MT-07-et vennék De az nem lenne komfortos hosszú távon, már pedig idén tervbe van pár hoszabb túra. Ami még belefér az árba az az új 500-as Honda (ez se tetszik, de nem akarok képek alapján dönteni), a 702-es TRK (attól félek, ha az 502 baromi széles akkor ez is az lehet, de még ezt sem láttam élőbe), NC750 (ezt már néztem anno is, erőben olyasmi mint a 390 és praktikus mint egy robogó) és talán még a Tracer 7 is pont belefér (biztos ez sem rossz, de sosem mozgatott meg, annyira nem tetszik).
Mit vennétek, milyen motor van még, ami jó lehet csak elkerülte a figyelmem? -
senior tag
válasz yodamastah #146140 üzenetére
Az a helyzet, hogy eddig totál felesleges pénzkidobásnak éreztem ezt, hisz nem motorozok télen, kb 5-10 fokig tökre jó a kesztyűm és mivel ez alatt letesszük a motort, így felesleges.
Most pont úgy adódott, hogy -3-ban haza kellett mennem (ami 200km), meg dolgoznom is el kellett jönni a -7ben (ez szerencsére csak 30km) így elgondolkodtam rajta hogy jó lenne valami, mert ugyan túl éltem mindkét utat, de nem közlekedtem valami biztonságosan a lefagyott ujjaimmal.
Így hirtelenjében a markolat felé húzok, mert lehet hogy kell most pár napot használnunk az Adv-t (feltéve ha ma tényleg elhozom), mert lehet nem lesz autónk holnaptól és én szerintem még jobban bírom a hideget mint a párom, így lehet ma-holnap vennünk is kellene egy ilyet. Oxford az ajánlott? Abból valamelyik Touring tipusút vegyem meg?
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xbox tulajok OFF topicja
- Mesterséges intelligencia topik
- Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
- Autós topik
- Politika
- Robot fűnyírók
- Azonnali processzoros kérdések órája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest