Új hozzászólás Aktív témák

  • csongi

    veterán

    válasz Topiccsendőr #23293 üzenetére

    Van benne igazság, de mint mondtam , és ezt te is alátámasztottad a túlárazás a "szamárnál" is fent áll. Egy pár dolgot össze számoltam már, egy 250-es burgonya házi szervizem alatt, 26Ft/km költséggel gurult. Az 500-as pedig, 29Ft/km. Szóval nem sok az a 3ft, de évente 10-12 Ezer Km-nél már az is jelentős. Persze ez nézőpont kérdése, mert nézhetjük úgy is milyen jól áll az 500-as a 250-hez képest. De lehetne fordítva is.
    Szóval vannak dolgok amik egyértelműen a fogyasztásra alapulnak.. Vannak olyan blokkok amik működnek szivacs légszűrővel és papír olaj szűrővel, és vannak olyanok amikhez papír levegő, és fém olaj szűrő kell.
    Megy a mutyi itt is :). Tehát amennyiben sikerül egy normális tisztítható levegőszűrőt össze hozni, akkor az évente akár két liter olaj árát is megspórolhatja,( ami egy olaj csere) vagy pl a gyertya amiről legutóbb beszéltünk. Ha két ciklust elmegy ami 50ezer akkor megint sikerült egy picit spórolni. Sajnos ezt éljük meg Magyarországon, kényszerből keresni kell olcsóbb működő megoldásokat. Éves szinten pár tíz ezer forint is számít, pedig észre sem kellene venni. Sajnos szenvednek a szerelők is a fogyó munkák miatt. Az alkatrész kereskedéseket annyira nem sajnálom :) kezd realizálódni a haszonkulcs, ez van, a megszorítások rendesen érezhetőek. Igaz, hogy addig nyújtózkodjunk amíg a takarónk ér, mondás, de most az van hogy rövidebb a takaró amit rád tesznek, és mindegy mit csinálsz a lábad akkor is kilóg alóla. Egy szerviz, szerelőnél mindegy hogy 500 vagy 250, akkor is ugyan annyi. Nem sok arányosság van.
    Itt 10 éves motorokról beszélek, nem szalon gépekről. Lassan ez is kiváltság hogy ilyen idős motorokkal lehet motorozni. A kétkerekűnek ez lenne a lényege, olcsóbb közlekedési eszköz. De egy használhatóbb mindenes, fenntartása nem kevesebb mint egy 10 éves fabiáé. Ez a ki..szottúl aránytalan. :(

Új hozzászólás Aktív témák