- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Proxmox VE
- Mozilla Thunderbird
- Crypto Trade
- Pokémon-tolvajnak mondják, beperelték a fejlesztőt
- Mobilinternet
- Bevált az AI, egy nagy cégnél sorra váltják le az embereket
- Windows 11
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HoaryFox
őstag
válasz Oppenheimer #148087 üzenetére
Én már megbarátkoztam a gyári dobokkal, 6ezres fordulat alatt úgyse hallok belőle semmit
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bardi #148100 üzenetére
Tudtommal nem. De egyebken guglizva azt is jelenti amit ti irtok. Tulkepp a szeleposszenyitasnal a negativ nyomashullam hasznalata.
2T nel az atomlok iranyaval es azok gazoszlopainak utkoztetesevel alakitod a scavaninget, mig 4T nel a kipufogoszelep es szivoszelepek egymashoz viszonyitott helyzetevel. Ez az oldscool jelentese.amikor a negativ nyomashullammal (mondhatjuk hogy a forro kipufogogaz kezdeti nagy nyomaskulonbsegebol megmaradt lendulete miatt) szeleposszenyitasnal kirantod a gazokat, tehat a szivooldalon is megjelenik nyomaskulonbsegkent, ekkor sziv mar a motor- holott a kipufogas meg folyamatban van (nem sziv, hanem a nyomaskulonbseg miatt beömlik a nagyobb nyomasu levego- de erted) - es en ugy tudtam- tultoltod a hengert a megfelelo idoben visszaerkezo pozitiv nyomashullammal, ami 2T nel akar 2bar is lehet. 4T nel mar nem emlekszem, es nem talaltam ra emlitest jelenleg, szoval most elbizonytalanodtam. de en igy tanultam, hogy itt is van pozitiv nyomashullam. Mivel engem a 2T jobban erdekel, ezzel most nem lesz idom foglalkozni, megkoszonom, ha valaki felvilagosit.
A kipufogo osszekotese az meg interferencia cső.
Az osszekotesuk fugg a gyujtassorrendtol. motoroknal joval tobb fajta van, mint autoknal igy minden mashogy is nez ki (ugy ertem sor4 bol van screamer (flatplane) es crossplane) utcan es a gp ben is van crossplane es 360°-os v4. utcara 180° os v4 (rc24-36) itt masnak kell lennie a kipuff rendszernek, holott a blokk ugyanugy 90 fokos v4.
Vagy az r1 crossplane sor4 nel mashogy van osszekotve a leomlo, mint a screamer sor4 nel. Utcan legfokepp sehogy, de akra rendszernel mar valamifele 4a 2a 2az 1a 2be van.
De van egy evo rendszer a garazsban. lefotozom, ha kell.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #148103 üzenetére
[link]
8. perctol, jol emlekeztem, az exup a pozitiv nyomashullam miatt van. De ezzel nem toltod tul a hengert ebbe az esetben.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
HoaryFox
őstag
No, mégiscsak ki kellett cserélnem az akksit a motorban. Múltkor alig akart indulni, nagyon leesett a feszültség, még a műszerfal is el-elsötétült ahogy forgatta az önindítót.
Pedig kivéve is 12,8V feszültséget írt a kis kijelzője.
Landport AGM került bele, kíváncsi leszek meddig bírja."A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
Zoli bácsi
őstag
Na, megjött a rendelt sisakom. [link] 6,5 nap alatt, múlt csütörtök este rendeltem. Úgy láttam osztrák bolt, de német o.-ban adták fel a csomagot. Tegnap 9.33-kor jött egy mail MPL-től, hogy kiszállítás 10-13 óra közt lesz. Persze, mire láttam, asszony rég átvette itthon, melóban voltam.
Hazajöttem melóból, kipróbáltam, megnéztem. Hál' istennek pont jó a méret, ugye Shox-ban felpróbáltam. Tudom, nem nagy szám, de gondoltam kipróbálom a felnyitható sisakokat, éves szinten pár ezer kilóméterhez elég lesz.
20 euro a szállítás Mo-ra, de így is spóroltam 15 ezret (forintban számolva) itthoni árhoz képest. -
norbert1998
veterán
Jól belementetek ebbe a témába most
Én arra gondoltam, hogy az áramlás és akadályozása miatt a pozitív lökéshullám úgymond tud kompressziót növelni, mivel a kipufogó és a szívó szelep egy kis ideig egyszerre van nyitva. Ezt szerintem az én motorom, és a legtöbb, 2000-es évek beli motor nem tudja. Ellenben a negatív nyomás hullám, a meglévő áramlás, tudja maga után húzni a levegőt, ha úgy van kialakítva, és szerintem ez tényleg lehet befolyásolva egy gyorsabb áramú végdobbal.
A biztos az lesz, ha fent van és kiderült.
-
-
3800+
őstag
válasz norbert1998 #148107 üzenetére
Nálam nem sokára visszakerül az utólag rendelt gyári rendszer. Kíváncsi leszek én is lesz-e különbség a DB-killeres nyitott rendszer és a katalizátoros gyári között. Csak a témához szólva, én mikor kivettem a killert, a fordulatszám tartomány alsó harmadában megdöglött a motor. A hangját még nem hallottam gyári dobbal, remélem tűrhető lesz és nem kell cserélgetnem attól függően melyik országban közlekedek.
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #148107 üzenetére
Nem ismerek olyan motorkerekpar motort, ahol ne lenne szeleposszenyitas (amikor szivo es kipuf nyitva van). Es ahol szeleposszenyitas van, ott a negativ nyomashullamot kihasznaljak.
A pozitiv lokeshullam - igy tobb evtized utan belegondolok ( ) - azert nem mukodik, mert a szivoszelep vegig nyitva marad, mivel akkor kezdodik a szivoutem. Igy logikusan ugy kovetkeztetem, h nem tudod tultolteni ezzel, mivel a szivoszelep nyitva lesz. Ez akkor mukodne ha a szivoutem befejezodne es a kipufogoszelep nyitva lenne, amin keresztul feljebb pumpalod a hengert, de ehhez a pozitiv nyomashullamnak nagyobbnak kellene lennie a hengerben levo nyomasnal is, de olyan allapot meg nincs. szoval sztm ezt rosszul tanitottak, feltetelezem osszekevertek a 2T nel visszatero pozitiv nyomashullammal.
Illetve a yamaha exup-os vieojaban is ugy hivatkoznak ra, mint ami elrontja a gazcseret, tehat akadalyozza, kevesebb lesz a nyomatek, es ez ellen csinaltak az exup szelepet.Explosión de dos tiempos
-
Sys85
veterán
Na erre mondjatok ötleteket mitől lehet!
A Hornet folyamatosan eszi a bal első indexizzót, de csak a bal elsőt.
600km 3db izzó… -
Sys85
veterán
válasz dellfanboy #148113 üzenetére
Az egész történet:
1hónapja kiment a bal első, izzót (BA9S) a környéken nem kapni,net meg a hétvége miatt nem játszott, így Homasita és új indexpár (abban van izzó).
Az újban megint kiment a vasárnapi túra alatt.
A csomag másik fel nem használt indexéből kivettem az izzót, ez ment ki most 40km után…
Elgondolkodtam azon hogy körbeledezem. -
Zoli bácsi
őstag
válasz Sys85 #148114 üzenetére
BMW autós topikban nem hiszem hogy ilyen problémával küzdene valaki.....
Komolyra fordítva a szót: A led háklisabb a feszültségingadozásra, szóval előbb nézd át a foglalatot, a vezetéket. Esetleg mérjél rá, mekkora feszültséget kap az izzó.
Tuti valami gond van, a 20 éves autómban (150e. km) nem cseréltem izzót, csak a H4-eket a fényerő miatt. Minden index izzó gyári. (És Suzukim van, szóval indexelek) -
veterán
válasz Sys85 #148112 üzenetére
Csak hondaim voltak eddig (ami nagymotor), egyetlen egy darab izzot sem csereltem.
Sose.
Baaaar talan, mintha a vfrben az egyik feklampa talan cseres volt, de nem eskudnek meg ra, szerintem csak csodalkoztam, hogy gyari, es van rajta nemi kosz.
Ott neked valami kontakthiba van, vagy nem tudom.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Sys85
veterán
Megvan!
Az izzófoglalat palást része nem kontaktolt rendesen…
Mozgattam össze-vissza, aztán egyszer felvillant.
Elég volt kicsit megpöccinteni és megint nem volt jó.
Fogóval kicsit megnyomkodtam a foglalatot (biztos ami biztos a másik hármat is), igaz így kicsit nehezen ment bele az izzó, de most jó, áll mint katiban a gyerek.
Ezek szerint az előző izzóm is jó (gyors leteszteltem, még jó hogy nem dobtam egyből a kukába).
Ilyen problémával még nem találkoztam, főleg egy gyakorlatilag új indexnél.Minőségi cucc ez a Lampa márka… -
HoaryFox
őstag
válasz Oppenheimer #148108 üzenetére
Feszültségértékek rendben, nincs baj még egyikkel sem. Pont nemsokára fogok egy kis feszültségindikátort beszerelni, hogy figyelhessem. Nagyon ügyelek, hogy 3000-es fordulat alatt ne nagyon használjam a motort.
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
bardi
aktív tag
válasz Topiccsendőr #148103 üzenetére
4T-nél is túl lehet tölteni a hengereket, valahol 130%-ot írnak, ott a kipufogó oldal segítsége mellett kell az, hogy a szívócsőben a levegő lendülete, nyomáshulláma rásegítsen. Ez is fordulatszám függő, talán pont az R1-en van változó szívócsőhossz.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Topiccsendőr #148121 üzenetére
Onnan nem túltöltöd, hanem az ürítést segíted. Szerintem 4T-t csak kipufogó oldalról nem lehet sehogy se túltölteni.
'92 Honda VFR 750
-
nrg.960
tag
Sziasztok!
Friss A kategóriával tervezem első "nagymotorom" beszerzését.
Leginkább túraenduro a fő csapásvonal.Magasságon 188cm. Rászánt összeg a megvételre kb 1m.
Kiszemeltek között szerepel a BMW F650GS modellek (kb. 2002-2005).
Még élőben nem nézegettem őket, de tudom hogy az üléseik elég alacsonyak, az már rögtön csere lenne egy emeltre.
Ahogy olvasgattam 650-es Rotax blokkal van szerelve. Mennyire macerás motorok, és a megbízhatóság terén mennyire jók?
Van-e valami szériahiba, vagy amire nagyobb figyelmet kell fordítani?
Alkatrész utábpótlás mennyire körülményes, vagy van hozzá minden bőven?
Mekkora futásteljesítmennyel rendelkeznek 100-150k km vagy esetleg még annál is több?Esetleg milyen más alternatíva lenne még a GS-en kívül?
Előre is köszi a választ
Nem vagyok a szavak embere..
-
macilaci78
nagyúr
válasz nrg.960 #148124 üzenetére
Túraendúrót nem mertem megvenni, nekem 1,3 mFt volt a keret, amiért hasonló korúak voltak. Szerelni nem akartam megtanulni, volt 20 év körüli autóm...
V-Strom DL 650, Versys, TRK502, NC750, ilyesmik voltak nekem ajánlva. Tavaly lett jogsi, idén februárban vettem egy Sh300 robogót. 2014-es, valós 7k km-rel.
196 cm vagyok, a V-Strom nyergében éreztem azt, hogy ezaz, megérkeztem. Nyilván a BMW is jó volt. A Versys is jó méret, csak nekem kényelmetlenül keskeny a tank.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nrg.960
tag
válasz vlevi #148128 üzenetére
Igen, a szebb DL-ek olyan 1,5m. Transalp XL650v is olyan 1,2-1,5. XL700V meg már inkább 2m.
Első tanuló motornak nem akarnék 1m-től többet (meg most nagyon bele sem fér), + első szervíz és a sallangok ha hozzá kell még picit nyúlni.
Kérdés mennyire kell hozzányúlni a f650gs-hez
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
Laraxior
titán
Vettem egy új akkut a motorba, mivel a régi teljesen megadta magát. Gyors kérdés, mert elfelejtettem már, utoljára 6 éve kapott újat
Ahogy megérkezik az a vacak tegyem töltőre, vagy mehet egyből a motorba? (GP-PRO GTX12-BS 12V 12Ah GEL-Batterie)
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
bacus
őstag
válasz nrg.960 #148124 üzenetére
Ha ez az összeg "rászánt", azaz magadnak meghúzott korlát, akkor ez nagy hiba, én is így vettem motort, utólag nem volt igazán jó döntés. Sokkal jobbat, sokkal fiatalabbat kellett volna vennem, de én is csak a "rászánt" összegben gondolkoztam.
Egy fiatalabb motor, igaz drágább, de eladhatóbb is, ha mégsem jön be, vagy kinövöd, akkor az eladásnál behozza a többlet költséget.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Laraxior
titán
válasz Sys85 #148132 üzenetére
Még jó hogy megnéztem előtte, hogy kompatibilis-e... erre meg túl magas
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
norbert1998
veterán
válasz nrg.960 #148129 üzenetére
Én nem vennék egyhengeres 650-est. Nekem nagyon nem jött be az a három, amin ültem. Két pegaso, az egyik az enyém volt, és egy f650. Szörnyű a karakter, szörnyű a vibrációs, szörnyű a hang. Ellenségemnek se.
Esetleg a KLE500, ha a Strom nem fér bele. De a Strom-mal nem fogsz csalódni. Mindenben jobb szinte, mint a Pegaso.
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #148111 üzenetére
-
bardi
aktív tag
válasz macilaci78 #148127 üzenetére
"Szerelni nem akartam megtanulni, volt 20 év körüli autóm..."
Ha annál megtanultál, akkor ennél már nem is kellett volna
'92 Honda VFR 750
-
pepucs
tag
Kedves volt aki a KTM napon az egyik 1290 adventure-t elborította, visszavitte tesztkör után, lerakta és elsétált ő lemaradt arról hogy a kitöltött nyomtatványon ott az összes adata és a személyi,jogsi,lakcím kártya befotózva?
Pont akkor értünk vissza amikor nézték hogy valaki csak úgy lerakta, az oldala meg végig súrolva.[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
csongi
veterán
válasz nrg.960 #148124 üzenetére
GS sem lesz 1M korul ami erdemben rendbe van.
Pegaso 650 Ie.
660 Trail
Xtz660
XF650A BMW sajat modositasaival tolta tovabba a rotaxot elmennek 150k felett is ha rendben van tartva es hasznalva.
A tobbi ikabb 100k, es lehet a hengert es kornyezetet
cserelni, updatelni.
A Pegasonal szamolni kell a hengerfej tomites cserere, sajnos a nem megfelelo hutofolyadek megeszi, es hajlamos kiegesre. Gyarilag nem a legerosebb resze.V2-be 600 transalp, de a 650 is Milla felett inkabb.
Sor2 KLE 500
Ami orszaguti tura enduro, azokkal nem igazan fogsz endurozni, inkabb turazni.
TDM
Versys
De ott van meg a Kopanord, ha az endurozas kiesik.
Varadero
DL 650 No ABS.A Pegaso is hatar eset.
-
csongi
veterán
válasz norbert1998 #148135 üzenetére
Amig jo minosegu aszfalton haladsz .
Aztan megfordul a kocka.
De ket eltero kategoria a ketto.
A DL aszfalt tura enduros.
A Pegaso meg inkabb kaland motor. .
Raz rendesen az biztos. .
Egy jo attetellel egesz elfogathatora lehet szeliditeni.
Es ne feledjuk azt a 30Kg suly diferenciat.
Erdekes egy rotakapa, megvan a varazsa, nem lehet unalmasnak, vagy kozombosnek nevezni. -
Laraxior
titán
Pont most neztem az enyemet, pc37.
6 éve vettem, igaz csak.párezer km-t mentem vele, de akkor volt 3250€, most joforman 5k alatt nincs is
Én meg 2000ért akartam feldobni mérgemben a nyomi akku miatt"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Zoli bácsi
őstag
Kérdésem lenne.
Vettem ilyen sisakot, most volt a főpróba: [link]
Még a fejemnek is "újszaga" van, miután levettem. Kényelmes, pont méret. Ami szokatlan a régi sisak után, hogy elég jól zárt, ebben a kora nyári időben álló helyzetben párásodik a plexi belseje. Természetesen haladás közben nincs gond, de rendőrlámpánál megállva belehelem. Mondjuk tök jó hogy felnyitható, élveztem, a napszemüveget leengedtem, és kis sebességnél kvázi nyitott sisakként használtam, kb 40Km/h sebességnél zártam. Nem nagy probléma, csak kérdezem, ez normális jelenség? Régi sisakom is párásodott, de ilyenkor már nem, kb 18 fokig.
Ezt megoldaná a Pin-lock? Soha nem használtam, de tudom mi az. Köszi! -
Debilon
addikt
válasz Zoli bácsi #148145 üzenetére
szellőzők nyitva vannak?
plexit résnyire kinyitni ilyenkor?próbálj meg orron át lélegezni
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Benhill
senior tag
Hali!
Gumi hol érdemes venni? Erről nem látok összefoglalóban tul sokat.
Legtöbb cég ahol van, az román vagy szlovák, és az ár 35-55k között van.
Illetve van olyan ahova előre utalhatok?[link] - ezt a gumit néztem ki az enduromra, jelenleg is ilyen van rajta, de a hátsó már cserés.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Dreame A1 - por helyett a fű is jó
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- EAFC 25
- Elden Ring
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Nikon DSLR topik
- A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen