- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Linux kezdőknek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Zyxel NAS326
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Delphi programozás
- Megvédenék a gyerekeket az agresszív algoritmusoktól
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #147896 üzenetére
Az én motorom fűtetlen garázsban volt mindig, az nem tudom mennyivel jobb, mint az utca (ebből a szempontból)
"önmagam hite vagyok magamban"
-
-Maci-
addikt
41 éves BMW itt várja a kövi kört.
Sosem volt gond a karbikkal, pedig már 15 éve együtt vagyunk.
A benzin csapot soha nem zárom el, nehogy kiszáradjanak a belső tömítésk.If you don't know where you are going, any road will get you there! [--o--] The world is flat!! [--o--]
-
Zoli bácsi
őstag
Garázs: Nekem az udvar sarkában van egy betonlapokból összerakott, bevakolt, zárt garázs. A hőmérséklet nem sokban különbözik a kintitől, inkább csak lassúbb a hőmérséklet változás, lassabban hűl, lassabban melegszik. Viszont meglepően száraz, ez a lényeg. Beton alj, autó alatt szerelőakna. Az autóm 20 éves, 12 éve áll benne, előtte hasonlóban, és egy rozsdapötty nincs.
Azt mondom, nincs gond a fűtetlen garázzsal, ha amúgy száraz, pár dologra kell figyelni. Első az akkumulátor, télen. Motorból kiveszem, autót töltögetem. A másik gond, amikor mínuszok után felmelegszik a levegő, jön egy melegfront, kicsapódik a pára az autón, motoron. Ilyenkor próbálok szellőztetni, hogy hamarabb leszáradjon. A kipufogó végét motoron olajos ronggyal bedugom tél előtt, persze ettől még valószínű belül is lecsapódik a pára. A motort télre ilyen LIDL-es szürke, vékony ponyvával takarom, jobbára por ellen. Persze, ha melegszik az idő, leveszem a ponyvát, száradjon le a pára kicsapódás.
Régen az MZ-ket hasonló mód, hasonló garázsban teleltettem át, akkor még voltak telek....Anno rossz pokrócokkal, lepedőkkel takartam le por ellen, az tuti átszellőzött, le sem vettem tavaszig. Nem volt soha rozsdásodással gondom, igazából nekem sosem hiányzott a fűtött garázs. -
veterán
Horneten felfedeztem, hogy a nem gyari, dupla bubis plexit raktak ra valamilyen serules utan, ami pont a kobakra tolja nekem a szelet, ha nagyon kihuzom magam, akkor kilog a fejem az orvenylesbol, sokkal csendesebb.
A gyari plexin nincs bubi, azzal valoszinuleg nem lenne gondom.
80 font korul latok ebayen gyarinak tunot. Hasznaltat nem talaltam.
Erdemes megrendelni, vagy probalkozzak egyeni rendelessel helyi vallalkozoktol?Van meg hely, ahol keresgelhetek bontott utan?
Jobban megnezve, a tukor rogzitesi pontok nincsenek rajta az ebay-es plexin...
Ezen a kedves oldalon talaltam még gyári méretűt elvileg.[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
-
hroberto
veterán
Ahogy írják is a 100-as benzinben is van csak kevesebb. Pár éve "véletlenül" 95-össel raktam tele az akkori motorom ősszel, és semmi baja nem volt tavasszal. Azóta nem foglalkozom ezzel.
Egy Pannónia meg nem a legjobb példa. Mikor azokat gyártották, még ólommentes benzin sem volt talán, nemhogy bioetanol.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
zgospel
őstag
válasz bardi #147910 üzenetére
E10 azt jelenti hogy maximum 10% etanol tartalom, E5 pedig a maximum 5%.
A maximum nem jelenti azt, hogy benne is lesz annyi, sőt!
Mivel kifejezetten drága, ezért változó, hogy épp mekkora részét teszi ki az üzemanyagnak. Viszont ha nincs hozzákeverve, akkor különböző pénzbüntetési sávok vannak, ezért mindig az etanol aktuális árfolyama szerint egyensúlyoznak az üzemanyag bioetanol tartalmával, és próbálják belőni azt, hogy mikor olcsóbb több bírságot fizetni az alacsonyabb etanoltartalom miatt, és mikor éri meg a magasabb etanolarány.Van amikor olyan drága az etanol, hogy jobban megéri megfizetni a pénzbírságot egy alacsonyabb etanol tartalmú benzinért.
Pl az Auchan benzinkutaknál megnéztem találomra a 95-ös benzint ugyanannál a kútnál, 2022. januárban 7% körül volt az etanol, 2024. februárban pedig 9%.
https://www.auchan.hu/benzinkutak/uzemanyagok-minosegellenorzeseDe pl a 100-asban 0,9% volt februárban, szóval E5 a besorolás, de mint írtam az 5% csak egy megengedett maximum.
Semmi közöm az Auchanhoz egyébként, csak az ő oldalukon van szem előtt és könnyen hozzáférhető a jegyzőkönyv.
szerk: érdemes nézni az oktánszám eredményeket is a jegyzőkönyvben, pl a 95-ös benzin is többnyire 97-98 körül mozog.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
bardi
aktív tag
válasz macilaci78 #147911 üzenetére
E?
Van a kúton 95 e10 meg 100 e5. Hogy milyen csoda neveket raknak mellé engem nem érdekel. Utóbbi időben külföldön láttam csak etanol mentes benzint. 99%ban mol kútra járok tankolni.'92 Honda VFR 750
-
Zoli bácsi
őstag
Én évek..évtizedek óta úgy teszem el téli pihenőre a gépeket (Motor, fűnyíró), hogy egyrészt E5 benzinnel használom, másik meg hogy eltevés előtt teszek a benzinhez egy nagyon kevés szintetikus 2T olajat. Ezzel jól megjáratom, és úgy teszem el. Fűnyíró karburátoros, nem járatom ki soha a benzint. 12 éves, a karburátor nem volt szétszedve, kipucolva.
Most tekintsünk el attól, hogy most november közepén füvet nyírtam, aztán már március elején, a motort is elővettem február közepén..Azért hosszabb szokott lenni a téli pihenő, de soha nem volt gond.
Benzinkúton kerestem régebben télre üzemanyag stabilizátort, aztán mondták a kutasok, felesleges. Tegyek kevés jó minőségű 2T olajat a benzinbe, az nem engedi szétesni az alkotórészeket egy darabig. Nem füstöl a gép, 1-2 kupakkal teszek a benzinhez.
Fűnyíró, motor pöccre indult, és látszólag nem gond hogy "keverékkel" megy tavasszal, persze ez nagyon szegény keverék, ettől a 2T motor beállna hamar. -
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #147914 üzenetére
Sztm az eloirt bioreszaranyt nem csak etanolbol rakjak ossze, hanem etbe-bol is az etanol melle. Korabban beszeltuk ezt a temat, az akkori eu kovetelmenyrendszert belinkeltem, mennyi resznek kell bionak lenni, ezen belul mennyinek etanolbol, de nem tudom mennyire aktualis manapsag az.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
válasz bardi #147910 üzenetére
Nincs.
Azert van odairva az E5 mert az a hivatalos mrgnevezese a potlasnak, de az nem ethanol, hanem valami mas, mar nem emlekszem mi.
TC-n volt valami cikk rola.Mod
[link]
"Ezek az üzemanyagfajták a jogszabály adta lehetőségek miatt sokszor nem tartalmaznak etanolt, hanem az etil-tercier-butil-éter nevű adalékanyag bekeverésével teljesítik a rájuk vonatkozó E5 előírást"[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
senior tag
Gumikérdés:
Adott elöl-hátul egy Pilot Road 4 gumi, 2 éves, van már benne lassan 13ekm, viszont bőven a kopásjelző fölött van még, nem is kockás, ránézésre még van benne vagy 3ekm.
Párom folyamatosan panaszkodik, hogy elképesztően csúszkál a hátulja, kanyarnál lemászik az ívről, forgalomba meg az a gáz, ha valahonnan ki akar gyorsan fordulni, annak meg driftelés a vége, rendesen olyan, mintha abs nélkül lenne és földúton
Szóval esélyesen előbb le szeretné cserélni, mit ajánlanátok rá?
Méretet azért nem írok, mert szinte mindenféle gumi elérhető rá "tereptől" a slick-ig....
Felhasználás: Város, minusztól a 40 fokig, eső, hosszú túrák, bírjon minél többet. Ahova biztos nem megy: pálya, kanyarvadászat.
Road 6 mehet? Talán ez lenne rá az egyik legdrágább szett, de mindkét motoromon nagyon jól teljesített ugyan ilyen felhasználásnál.A nagyobb baj, hogy nekem is kéne gumit vennem. Az enyém már 4 éves, szintén 13ekm, a mintája még jó, nem is csúszkálok, szóval nekem nyárig van időm még gondolkodni, de nem akarom az utolsó pillanatokra hagyni.
150/70 R18 és 90/90-21.
Eddig a TKC70-en gondolkodtam, mert tudom hogy tartós, és egyébként a felhasználási szokásaimra is jó volt, viszont idén biztos nem megyek földutazni, pályázni viszont igen, szóval akkor már jól jönne egy aszfaltosabb gumi.
Ezek vannak, de egyikret se ismerem, nem hallottam még róluk semmit: Anakee Road, Commander 2(/3), ME 888 Marathon Ultra, Tourance Next 2, Scorpion Trail 2-3, Trailmax Meridian, ContiTrailAttack 3, BridgeStone A41.
Melyikkel van már tapasztalat, mit vegyek rá? -
Zoli bácsi
őstag
Benzin témához, még egy gondolat, ha elfogadjátok. Jómagam 40 éve tankolok, fogyasztok benzint. Nem az a legfontosabb, hogy E5 vagy E10, a legfontosabb, hogy HOL.
Kerüljétek az eldugottabb, kis forgalmú kutakat. Meg az olcsó kúthálózatokat. Lehetőleg nagyobb nevű, forgalmas helyen lévő kúton tankoljatok.
Kis forgalmú, nevenincs kutakkal sok rossz tapasztalatom van, igazából hiba nem lett az autómban, de megugró fogyasztás, eltűnő nyomaték.....Érezni. Ami számszerűsíthető, hogy egyszer 45 litert tankoltam a Suzuki Ignisembe (2004) egy kis kútnál. Nem reklamáltam, olvastam ilyen tágulási tér anomáliákról... Azóta is úgy sikerült MOL kútnál 41 litert beletölteni, hogy mire oda gurultam, lehetett hallani hogy szörcsög, levegőt szív a benzinpumpa.... -
d@vee
őstag
válasz Zoli bácsi #147921 üzenetére
Jó tipp a 2T olaj. De mennyi az a kevés, teszem azt 15 liternél?
Molon tankolok általában, eldugott kutakra a kocsival járok, annak mindegyJa
-
Zoli bácsi
őstag
válasz d@vee #147922 üzenetére
Őszintén megmondom, sosem mérem ki, pedig van itthon bőven fecskendő. Érzésre, a fűnyíró pár deci benzinjéhez egy fél olajos kupak, a motor 12L-es tartályába 3 kupakkal tettem. Szigorúan szintetikus, katalizátorbarát 2T olaj. Illetve a pontosság kedvéért leírnám, hogy nem közvetlen a tankba öntöttem, hanem pár dl benzinben feloldottam ezt az olajat, és ezt öntöttem a tankhoz, hogy jobban keveredjen. Fűnyírót meg tudtam jól rázni, döntögetni, ott nem kell.
Valahol olvastam, még arra is jó ez a kevéske 2t olaj, hogy védi a fém tartály belsejét a rozsdától.
A fűnyíróm karburátoros, sosem engedtem le, meg nem fogyasztottam ki a benzint, így tettem el az utólsó őszi használat után. Minden tavasszal első rántásra indult, nem is füstöl, pedig arányaiban több olaj van a benzinben, mint a motornál. -
Topiccsendőr
addikt
válasz Zsírkrétamen #147920 üzenetére
13e km utan kockasnak kellene lennie, plane ha 3000 van mar csak benne. Hacsak nem csak es kizarolag szerpentineztek vele. A kovetelmenybe irt varosi felhasznalas sem ebbe az iranyba mutat.
Az elkepesztoen csuszkal a hatulja, kanyarban lemaszik az ivrol... gyakorlatilag powerslide-ol egy motorral, amiben van kiporgesgatlo?
Road6 mehet ra. Varosban sztm semmi ertelme, meg ezt az egesz problema leirast nem tudom ertelmezni, ugyhogy sztm mindegy milyen a gumi, a usernel tunik az errornak lenni.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
bacus
őstag
válasz Zoli bácsi #147921 üzenetére
Még régen a 90 es évek elején daciam volt, 44 liter tank, mivel hátul volt a tank betöltő nyílás is, ott nem volt olyan, hogy jó, de még van pár liter a csőben...
Egy mol kútnál egyszer tankoltam bele 60 litert , írtam a panaszkönyvbe, illetve kérdeztem a kutast, hogy mégis hogyan tovább, mert hogy ez ugye 16l plusz, ezt biztos nem fizetem ki, ha nem tudunk megegyezni, jöhet a hitelesítés, akár le is engedhetik az autóból a benzint, időm van, stb.
Megegyeztünk, a panaszkönyvi beírásomnak SEMMI következménye nem lett, pedig névvel, címmel írtam. A kút azóta is mol kút. Én valamiért ha lehet inkább az OMV kutat preferálom, de szerettem az aral és az esso-t is, csak ilyen már nincs nálunk
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Steven
addikt
válasz bacus #147926 üzenetére
Szerintem régen sokan próbálkoztak csalással "kút márkától" függeltenül
Emlékszem nagyapám Zsigulijába töltöttünk sokkal többet mint ami lehetséges ő pl rendőrt hívott.Szerintem ma már ez nem megoldható hála a digitalizációnak.
Mellék info 1:
"Megegyeztünk, a panaszkönyvi beírásomnak SEMMI következménye nem lett, pedig névvel, címmel írtam. A kút azóta is mol kút. Én valamiért ha lehet inkább az OMV kutat preferálom, de szerettem az aral és az esso-t is, csak ilyen már nincs nálunk "Nem nehéz egy ilyet kicserélni lemész a helyi store-ba és veszel . (kb senki le se....)
A fogyasztó védelem (tapasztalatomból mondom) kevés panaszt vesz komolyan ,régen meg szerintem még annyit se.Mellék info 2:
Nagyon sok kút nem az adott kút márka tulajdona álltalában ezek franchise -ba működnek.Ezért is volt balhé a 450 ft os fix árból ,ha emlékszel.
Szvl kár bármilyen márkát hibáztatni.[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Steven #147927 üzenetére
A 450 fix arbol azert volt balhe, mert torvenyben volt eloirva, hogy rendelkezesre kell allj, meg akkor is, ha ennel tobbert vasarlod meg a benzint, amin tuladsz. Amennyiben ezt nem tudtad meglepni- tehat nem raktal bele a sajat penzedbol, hogy tankoljanak a te sajat penzedbol az emberek- a mol vette at a kutadat.
Kesobb a mol bejelentette, h nem tud adni benzint a kis kutaknak, ellatasi problemak miatt, de a torveny tovabbra is hatalyban volt, hogy rendelkezesre kell allniuk a kis kutaknak, kulonben jon a mol es atveszi. Ugy, hogy nem kapnak benzint... ezert alakult ki az a helyzet, hogy max 1litert, vagy 5 litert lehetett tankolni/ ember.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bacus
őstag
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #147924 üzenetére
Tippeltem a net alapján, kb 15ekm-t mennek el, ez függ motortól és felhasználástól is, nálunk szerintem ennyit még el fog menni. Az előző tulaj tett bele 11ekm-t, ő nem úgy használta mint mi, nem CSAK szerpentinezett vele, de sokat, igen. Láttam már sokat autópályázott gumit, az gáz volt, ez koránt sem olyan még.
Valami olyasmi. Láttam már hogy előttem csinálja, meg tükörben is láttam már. Sőt a legjobb amikor egy kanyarból nekiáll kigyorsítani, akkor emeli az elejét és közben meg még csúszik a hátulja.
Nem tudok róla nyilatkozni, én max 30km-t mentem a motorjával, amikor hoztuk haza. Ezen kívül egy ugyan ilyen gumival felszerelt ugyan ilyen motorral mentem már bajna-héregen, de abba meg csak 3-5ekm volt (nem emlékszem pontosan), az viszont nekem nem csúszkált, ő meg a bérmotorral nem ment gyorsan, így nem tudjuk összehasonlítani sem.
Benne van az user error faktor is, simán lehet, hogy ha én mennék vele, semmi ilyet nem tapasztalnék, de mindegy is, nem az én motorom, ha neki nem jó, nem jó. Ígyis-úgyis cserés lesz, max ha az új gumival is szar neki, akkor majd elgondolkodik rajta....Azért igyekeznék a legjobbat megvenni rá, ezen ne múljon.Én még filózom a ContiTrailAttack 3 és a Tourance Next 2 között, bár valszeg' előbbi lesz. Az Anakee Road se tűnik rossznak, csak még túl új, nem találok róla hosszútávú teszteket, mondjuk nyárig még változhat.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Zsírkrétamen #147931 üzenetére
Nezd, ez alapjan nyelgazon indul el varosban... ne csusszon a gumi? Supercorsa nem fog csuszni.
De erre most mit lehet mondani? Nyelen indul, emeli az elejet, meg csuszik varosi hasznalatnal. Hat nemtom.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-Maci-
addikt
válasz Zsírkrétamen #147920 üzenetére
Én a Bridgestone T32-t ajánlom. Nekem bevált.
If you don't know where you are going, any road will get you there! [--o--] The world is flat!! [--o--]
-
Zoli bácsi
őstag
Szerintetek éves szinten pár kisebb túrához, nyáron, megfelelhet ez a kesztyű?: [link]
Bőr kesztyűm van, most még jó, nyárra keresek valami szellőset, mert kényelmetlen (meleg) volt nyáron. Mondjátok meg ha nagyon gagyi, akkor kihagyom.
Köszi! -
A Zéé
addikt
válasz Zoli bácsi #147934 üzenetére
Első körben a tenyerét kellene alaposan megnézni. Ha az textil,vagy szimpla, egy rétegű bőr a tenyér aljánál, akkor felejtős.
Másodjára azt kell megpróbalni, hogy az ujjakon az a végigfutó műanyag mennyire teszi merevvé az ujjakat, mert motorozáshoz szerintem az sem jó, ha ott merev.
Ezek a kis videóból nem derülnek ki rendesen, de amit ott látok, az nekem annyira nem tetszik.Just a simple Lineman...
-
Zoli bácsi
őstag
válasz A Zéé #147935 üzenetére
Köszi, azért írtam le a kérdést eredetileg, mert nem akartam elmenni a Shox-ba. lányom Győrbe lakik, hétvégén jár haza, hozatni akartam vele.
De végiggondolva, elmegyek valamikor, próbálok, és megkérdezem a csajokat (Eladó hölgyek), aztán úgy veszek. Amilyen kora nyári időket mutatnak az előjelzések, lehet felmotorozok, stílusosan megyek a Shox-ba. -
-Maci-
addikt
válasz Zoli bácsi #147934 üzenetére
Nekem van egy Mugen kesztyűm, aminek hasonló műanyag szellőzők vannak az ujjaiban.
Ezek elkezdték feltörni 2 ujjamat. Sehogy sem bírtam betörni, pedig nem volt olcsó.
Biztos jók ezek a beépített protektorok, de szerintem egy jó markolat védő mögött ezek feleslegesek.
Én nem veszek mégegyszer ilyen merevített kesztyűt.
Van perforált, jól átszellőző kesztyű a kánikulára.
Szóval én el engedném. Az ára is sejteti, hogy azért ez nem egy profi cucc.Szerintem
If you don't know where you are going, any road will get you there! [--o--] The world is flat!! [--o--]
-
bardi
aktív tag
válasz Zoli bácsi #147936 üzenetére
Győr mellől a Louis se egy nagy táv, azt szokták még itt javasolni.
'92 Honda VFR 750
-
pepucs
tag
válasz Zoli bácsi #147934 üzenetére
Ez über gagyi hatású élőben is.
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #147936 üzenetére
Mintha fogszabályzót keresnél... Hogy kényelmes lesz-e neked, azt te tudod.
A legtöbb valamire való motoros boltban van legalább valami cső, amire rá tudsz fogni kesztyűben. Én is próbálgattam a viseltes Plus Racing utódját keresni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Zoli bácsi
őstag
Oké, köszi, lebeszéltetek. Személyesen vásárolok. Louis sincs messze, Pomogyi osztrák határ nekem 12km (Soproni kb 45km), ha jól látom van Bécsben meg Bécsújhelyen. Az a baj, nem beszélni német, já gavarity paruszki, és ha tudod miről hablatyolok, te sem vagy mai gyerek.
-
bardi
aktív tag
válasz Zoli bácsi #147941 üzenetére
Azért egy boltba besétálni, levenni a polcról pár kesztyűt, felpróbálni, talán nem kell hozzá nagy nyelvtudás Illetve ott az activity, mint mindenki által ebszélt nyelv
'92 Honda VFR 750
-
bacus
őstag
válasz Zoli bácsi #147941 üzenetére
Én tavaly kint voltam még Somatom-al a bécsi Louisban, legalább két eladó beszélt magyarul.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
soldi3r
veterán
válasz Zoli bácsi #147934 üzenetére
Nem sokkal dragabban en ezt a 3-at neztem ilyen celra.
Alpinestars Copper, Revit Mosca, Revit AccessE30 (oo=[][]=oo)
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #147941 üzenetére
Nem lehetetlen, hogy valamelyik eladó beszél angolul, ne adj Isten, a határ közelében magyarul. Vagy összefutsz hazánk valamelyik fiával, lányával a boltban és kisegít.
Volt olyan ügyfelem, akivel nem beszéltünk közös nyelvet, google fordítónak diktált, ami angolul kiírta a mondandóját...
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
vihartigris
őstag
-
palfitom
félisten
válasz Zoli bácsi #147941 üzenetére
"já gavarity paruszki" - ja gavarju pa ruski
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
Biqci
aktív tag
válasz Zoli bácsi #147941 üzenetére
ja gavarjú pa ruszki ... Máskor tessék jobban odafigyelni a ragozásra...
Na, megelőzött a kollega
[ Szerkesztve ]
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Zoli bácsi
őstag
Köszönöm a ragozási kiigazítást. Valóban, beugrott hogy így helyes.
Na, megrendeltem osztrák webshopból a kinézett nyitható sisakot (megjött a fizu, az emelt, +20%, 116 ezerrel kevesebb mint az előző havi ), ezt a típust Shox-nál próbáltam, pont jó a 3xl méret.
Osztrák webshopból 20 euro szállítási díjjal, és a 10% kupon akcióval kereken 100 euro volt. Ha jól számolom 15 ezerrel olcsóbb mintha itthon venném. Egyszerűen semmi kedvem, meg energiám kajtatni, hol kapok méretet a buksi fejemre. Illetve meguntam saját tökölődésem, hogy mit vegyek. Ez jó volt, méret, tetszett, nem egy ökör ára. [link] Megrendeltem. UFF.
Kesztyűt meg majd próbálok, valószínűleg a Shox-ba, persze magasabb árkategóriában. Most megküldték a zöld kártyát a motorra (Eddig is lehetett, de nem is figyeltem), mehetek külföldre is, lehet megnézem amit mondtatok, nincs messze.
Mielőtt kérditek, ez a sisakos bolt Ausztria túlsó felén van, ha itt lenne közel, kimentem volna érte, már a csavargás miatt is, meg kesztyűt is néztem volna.
Kösz mindenkinek a segítséget. -
norbert1998
veterán
Kimentem egyet motorozni egy osztrák szerpentinre, Rohonc-Léka közötti szakaszra, oda-vissza mentem egyet, durva 10-10 perc. Kipróbáltam egy telefonos telemetriát, majd töltök fel képeket róla, ha értelmezhető az eredmény. Rohoncról Lékára senki nem volt az úton, egy motoros jött szembe, meg később 3 autó egymás mögött - ők jól vágták is a kanyarokat sajnos.
Odafelé próbáltam szép iveken, szépen helyezkedve a motoron közlekedni, nem a tempót, hanem az eleganciát nyomni - nem mindig sikerült, néha túl lelkes voltam az elegáns kanyarbevételhez. Na majd visszafelé jobban figyelek rá.Visszafelé elindultam, már vagy 2-3 perce csapatom.
Egyszercsak megjelent a tükőrben egy nálam sokkal gyorsabb autó. Na mondom, oké, hogy nem vágom a kanyarokat meg most a szép ivekre és a helyes pozicióra törekszem, de azért ennyivel csak nem gyorsabb egy autó. Hagyom, hogy megelőzzön:
Egy kib.szott platós Transporter volt!! WTF Alig birtam menni mögötte! Bár ő az összes kanyart durván levágta, és nyilván azt is pontosan vágta, hogy hol jár, mi mekkora tempóval vehető be. De akkor is, egy rohadt Transporter!
Sok helyen közel se mertem azzal a tempóval átmenni a kanyaron, amivel ő átment. Oké, továbbra se hagytam el a sávomat, sút, minden kanyart úgy vettem be, ahogy azt illene iven, ő viszont padkától padkáig ment.
Ráadásul olyan vállalhatatlan sebességekkel az erdőben, hogy még néha egyenesben se mentem utána. A kanyarokban láttam, hogy folyamatosan, mindegyikben csúszik az autó feneke, és csak nyomja és nyomja.Most meséltem havernak, aki jár ausztriába motorral, kocsival dolgozni. Első kérdése: ERBA-s autó volt? ERBA-s autó volt, ami ilyen Strabag konurens talán. Kegyetlen
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Mobilhasználat külföldön
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Nintendo Switch
- SPS-PRO 600I szünetmentestáphoz diagnosztikai szoftver /ingyenes/ keresek
- Mobil flották
- Note-os lett a 2024-es Moto G Stylus
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Okos Otthon / Smart Home
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen