-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #75919 üzenetére
Köszönöm.
4 literes a tankja, 3 litert fogyaszt százon, igaz, csutka gázon. A végsebessége 74,8 km/h a legutolsó mérés szerint. Élőben sem kicsi, a kerekei 17"-osak. -
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #75919 üzenetére
Felkeltetted a kíváncsiságomat, ezért megmértem az elsőkerék elejétől, a hátsókerék hátuljáig a hosszát a motoromnak, ami 171 cm lett. Aztán megmértem a fiam 125-ös Runnerének ugyanezt a távolságát, azon 174 cm-t mértem. Mindössze 3 cm a különbség.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #75944 üzenetére
Hasonlo tapasztalatom volt nekem is (SOS jogsi), mind idoben, mind hozzaallasban, meg a motorok technikai allapotat tekintve is.
138k??? Az hogy jott ossze, nekem valami 50k korul remlik mikor csinaltam. Vagy a plusz orak dobtak meg?
Elsore engem is meghuztak egy olyan miatt, ami miatt majdnem nekimentem a vizsgabiztosnak es erosen gondolkodtam a feljelentesen.Amugy csak tudom ajanlani hogy ne itt csinald, mert hamarabb meglesz normalisabb oktatokkal.
Iden 3 haverom csinalta Vacon egy oktatonal, aki iszonyat jo fej volt es nem kellett heteket varni az orakra meg a vizsgaidopontra.Roviden a sztori: mar mentunk volna vissza a tanpalyara, Zuglo, Mexikoi uton haladva. Mondta, hogy a kovetkezo lehetseges jobbos utcanal forduljak le. Trofeanal (Erzsebet/Mexikoi sarka) akkoriban utfelujitas volt, felfestesek semmi nem volt. Ott a lampanal jobbra rafordultam az Erzsebetre es ugy mentunk vissza.
A tanpalyan kozolte, hogy szinte hibatlan volt minden, kiveve hogy ott nem lehetett volna jobbra kanyarodni...Mondom ne nezzen hulyenek, itt elek majdnem 20 eve, ismerem mint a tenyerem a kornyeket. Mondja rohogve, hogy akkor most szol, hogy rosszul Annyiban hagytam, mert meg en is elbizonytalanodtam, hogy hatha a felujitas miatt nem figyeltem valamit. Hazafele menet egybol arra mentem es meg se lepodtem, hogy semmi nem tiltotta, semmi valosagalapja nem volt annak amit mondott.Kovetkezo oran ugy lebasztam az oktatot, aki egesz addig egy bunko fsz volt, hogy miert nem allt ki mellettem, hiszen o is tudja hogy ez kamu indok volt. Full kussban volt, majd annyiban maradtunk, hogy nem erdekel hogy, de 2 heten belul szerez egy vizsgaidopontot az ilyenkor kotelezoen levezetendo plusz orakat meg szepen beirja maganak hogy levezettem. Nem is mert egy szot se utana szolni, meg bunkozni.
Kovetkezore meglett csont nelkul.[ Szerkesztve ]
-
vadászcsiga
félisten
válasz energy4ever #75944 üzenetére
Ha nem tudnám hogy Mo-n történt, azt hinném hogy egy tiranai beszámoló.
-
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #75944 üzenetére
Bő 20 éve Békés megyében smkp-ra olyan Java-t adtak rutin vizsgára, ami többet ment pedálozva, mint benzinnel.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #75944 üzenetére
Meg a muszaki allapotra:
Mikor orakra jartam, voltam parba rakva nem egy sraccal, akik A2-rol jottek korlatlan A-t rakni es folyamatosan kuzdottek a gepeiken a valtoval, mert az istennek nem akarta venni a sebesseget/kidobalta, pluszban fulladtak le folyamatosan. Pedig par eve mar toltak jopar kulonbozo motorral, szoval rutinbol nem volt hiany.Akkor egy kezdo mit ossze tud szenvedni egy ilyen vason, csoda ha levizsgazik.
Ami robogot kaptam, azzal elindulni/lassan haladni nem lehetett, mert a kuplungja annyira a halalan volt, hogy amig nem fogott be teljesen, ugy remegett, hogy berazta az egesz kasztnit, majd szet akart esni. Volt hogy sikerult le is fullasztani, amit azota se sikerult semmilyen masik robognal
Mikor ezt emlitettem az elso vizsgan a szobeli muszaki ellenorzesnel a vizsgabiztosnak, mondta hogy oke, tudomasul veszi, de haladjunk ez nem motorszerelo vizsga. Mar akkor ereztem hogy mely baratsagot fogunk kotniAz eletbe nem szabad lenne ilyen motorokat a vizsgabiztosnak engedni elindulni vizsgan, mert aki nem most lat eleteben eloszor motort, annak a jelekbol lejon egybol hogy nem a tanulo a bena.
Pl itt a zugloi SOS jogsinal talan csak a kicsi Suzuki TU 125-osok voltak tok jo allapotban, de hat azok egy atomrobbanas utan is poccre indulnak. Pl A2-es kategoriaban robogoval vizsgazott egy srac es egy motorjuk volt ra, egy 500-as Piaggio X9-es, ami kis joindulattal 3-4 evesen full betegagy volt normal hasznalat mellett, nem meg tanulo motorkent tizenevesen. Nem tudom azota csereltek-e motorokat, de ha igen akkor jol eldugtak, mert minden nap latom elmenni itt a tanulokat es nem sok valtozast latok
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #75950 üzenetére
Kb 5 eve voltam, akkor ezek szerint meg azoknak is sikerul kihajtani a belet. Eleg szomoru.
Gondolkozdtam, hogy a felesegem raveszevem tegye le a B125-ot, de igy nem szivesen kuldenem el (ez a suli van kozel, kb 5 percre). Nem sok ertelmet latom, hogy a szar technikaval kuzdjon honapokat, mert nekem is volt, hogy ket rutin ora kozott eltelt majdnem 2 het.
-
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #75975 üzenetére
Ha igaz, csak a 95-ös helyett lesz, a többi marad. Állítólag a többlet fogyasztás miatt olcsóbb lesz, de én nem mernék mérget venni rá hogy nálunk is így lesz. Ha a motorodon gyárilag az volt, nincs mitől tartanod.
-
CartmanLand0
senior tag
válasz energy4ever #75990 üzenetére
Ki lett kötve, ez biztosabbbak tünt ... több ismerősömnek romlot el a kulon olajzo es beallt a motor
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
Topikgazda
válasz energy4ever #75996 üzenetére
Arra nem figyeltem, hogy feljebb írta. Hát igen, az nem a legjobb...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Dj.Mike
senior tag
válasz energy4ever #75999 üzenetére
Engem idén ma ért először pici érdekesség. 8 óra hossza állás az 1 fokban kint éreztette a törődést az Aprilia akkujánál. Azt hittem be sem tekeri,még a műszerfal piros világítása is elment egy pillanatra.
-
CartmanLand0
senior tag
válasz energy4ever #75999 üzenetére
Nekem 3 nap állás után tegnap kicsit makacskodott ... 10-et rugtam rá, nem indult ... gyujtás le, gyujtás vissza 2.rugásra indult. Utána gond nélkül üzemelt 30KM-t mentem vele kb
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
Topikgazda
válasz energy4ever #76007 üzenetére
Versenyeken 70-nél van meghúzva a határ köbcentiben, ezért is van ebből a méretből a legnagyobb választék alu-nál is. Persze rakhat rá nagyobbat is ha akar magának.
A gyári100-as aerox egy ballépés volt a yamaha-tól, elég komoly konstrukciós hibát csináltak vele.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
CartmanLand0
senior tag
válasz energy4ever #76007 üzenetére
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
perge666
veterán
válasz energy4ever #75999 üzenetére
Nálam a 40 ezres "terep"robogó van használatban hétfő óta,reggelente 8-10 rúgás kell neki,de délután már 3-4 rúgás és szépen ketyeg.
Ugyebár nyáron 1 vagy nagyritkán 2 rúgás elég volt neki,de már hideg van és szerintem ez így normális.
Igaz a Derbi ilyenkor is indul 1-2 rúgásra,de az alig múlt még 2 éves,és van benne garantált 4200km,a Booster meg majdcsak 30 éves és a jóég tudja mennyit futhatott....... -
Tamás9x
őstag
válasz energy4ever #76031 üzenetére
Abban nem hiszek oda kopogásos égésnek vagy nagyon nagy gyujtópont eltérésnek kellene lennie, ami a teljesítményben is erősen érződik. De ezek okot adnak az alaposabb utánnajárásnak.
Gyújtásnál a szikra keletkezési idejének az eleje a lényeg, nem a vége. Nyugodtan húzhatja az ívet a kipufogás végéig, de ha már hamarabb gyújt mint a tervezett pont akkor szopóroller.
Szerintem, de ennek utánna nézek, mert egy pillanatra elbizonytalanodtamhttps://www.youtube.com/@kisstontour
-
CartmanLand0
senior tag
válasz energy4ever #76065 üzenetére
Külsőre nekem is bejön az F12. Igazából az érdekelt volna, melyik a megbizhatóbb motor. Elvileg mindkető gyári és full megkimélt, de hát hiszem ha látom majd :) 75 egyébként jo ár értük? Ujj akksi van mindkettőbe pöcc röff.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #76075 üzenetére
Ha mar felmerult a listaban, az uj Dragstert siman vennem (ha nem haladna meg az ingerkuszobomet az ara , persze nem veletlen kerul annyiba ).
[link] -
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #76074 üzenetére
-
energy4ever
addikt
válasz energy4ever #76077 üzenetére
Amit utoljara lattam ott nem volt utas lehetoseg, picit atvarialtak. Igy mar megjobban tetszetos.
-
CartmanLand0
senior tag
válasz energy4ever #76146 üzenetére
Igen van. Na ezt majd holnap megnézem ... kiszedem majd a karbit, azt is kitisztitom egyben. Ha van tömités ami elkopott esetleg szar a tüszelep cserélem.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
Topikgazda
válasz energy4ever #76146 üzenetére
Ezen sima hagyományos vákuumos benzincsap van gyárilag. Elméletileg. Gyakorlatilag meg lehet rajta már bármi.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tamás9x
őstag
válasz energy4ever #76191 üzenetére
Nekem tetszene a dolog. De napközben, ne reggel, hogy a távolabbiak is oda érjenek.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
d@vee
őstag
válasz energy4ever #76191 üzenetére
Csinálsz egy írást(blog, vagy címlap) neki, hogy igényfelmérés tartás van. Ha van elég jelentkező, itt meg itt, ekkor és ekkor megrendeznénk az első PH! motoros találkozót. Lesz minden, kaja-pia-tombola-kurvák...vagyis na, értitek
[ Szerkesztve ]
Ja
-
CartmanLand0
senior tag
válasz energy4ever #76194 üzenetére
Salgótarján ?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
Tamás9x
őstag
válasz energy4ever #76194 üzenetére
Aggtelek, Eger, Kékes?
Nekem mindegy ha a balatonon lesz se nagy táv már megvolt kismotorralhttps://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topikgazda
válasz energy4ever #76191 üzenetére
Nem mindegy, hogy hol lenne. A távolság végül is lényegtelen a számomra, ha messze kell menni, akkor nagymotorra ülnék. Közepes távra ott van tartalékban a nagy runnerom amit nem is igazán használok, közelebbi távra meg én is elmegyek kisrobesszal. Mondjuk tőlünk Salgótarjánig már csak minimum a runneral vállalnám be az utat...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz energy4ever #76191 üzenetére
Debrecenből több száz km-re, robogóval... 😬
-
perge666
veterán
válasz energy4ever #76204 üzenetére
Tokaj?
Vagy Nyíregyháza,Debrecen,Nyírbátor?Ez az én javaslatom.
Hallgatom másokét is.
-
tothferenc
senior tag
válasz energy4ever #76225 üzenetére
Mivel ezt irta a (#76188) hsz-ben: "Talaltam egy 17,5 dellorto karbit 5500bforintert hibatlanul. Megvettem hozza.", gondolom jogos a felvetesem.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Tamás9x
őstag
válasz energy4ever #76253 üzenetére
Szabad tudni honnan jött? egy Hondás tetszene nekem is
A mikulás is vásárol valahol[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz energy4ever #76256 üzenetére
Szomorú vagyok, akkor nézek valahol
12V-os USB töltőt használ még valaki? Gyorstöltős érdekelne nézegetek nézegetek, de inkább biztosra mennék. 2db usb bőven elég.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #76263 üzenetére
Azt nem értem, egy ilyen motorra minek a visszapillantó? Lehet hogy attól tart hogy 200 körül megelőzi egy Babetta?
-
middleaged
tag
válasz energy4ever #76289 üzenetére
De igen, csak elírtam. Szereljem ki a tankot, vagy mi lehet a menete? Annyit csináltam még, hogy egy fecsivel próbáltam benzint kiszívni a tankból a benzincsövön keresztül sikertelenül.
-
middleaged
tag
válasz energy4ever #76296 üzenetére
Passz, még sosem szereltem. Mindegy, holnap elkezdem szétszedni valamelyik irányból, mert pénteken kellene a moci.
-
Topikgazda
válasz energy4ever #76323 üzenetére
Nálunk az omv kutaknál már december közepén átálltak. Akkor néztem én is, hogy ott van a 100-as mellet az E5 jelzés.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Debilon
addikt
válasz energy4ever #76323 üzenetére
2-3 hónapra rakod el jó esetben a motort, ennyi idő alatt semmi baja nem lesz, ne legyen már ebből ekkora gond
ja, Te télen is jársz vele, most olvasom de a 95 eddig is E5 volt aztán semmi gondot nem okozott pár hónapos leállásnál
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
molnarpeter
nagyúr
válasz energy4ever #76323 üzenetére
Nem etanol, hanem ETBE jellemzően a prémiumok bio tartalma (biztonsági adatlapon meg lehet nézni), magyarul jól eltartható. Mondjuk azt a 2 hónapot szerintem is kibírja a 95 is
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #76342 üzenetére
Tudom, milyen ez. Veszel egy olimpiai légpuskát 1,2 millióért, bal váll felett elhajintod a gyári csövet és teszed bele a normálisat 2 milláért. Persze ezt az az olimpiai céllövő csinálja meg, aki az aranyért megy, nem a részvételért. Egész egyszerűen a gyári cső pontatlansága nagyobb, mint a lövészé. Egy kezemen meg tudom számolni, hány ilyen lövész van Magyarországon.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
energy4ever
addikt
válasz energy4ever #76376 üzenetére
Vegul elmult fullra veletlenil magatol az engine check led, es a hibakod. Lehet ha nincsen ujra hiba bizonyos ido utan magatol megszunik.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #76381 üzenetére
Elfelejtettem tegnap erre irni, pedig meg is volt nyitva a hsz iras
Par gyujtasraadas es X km utan a hibajelzest kikapcsolja az ECU, ha nem erzekel mar jelen levo hibat.
Ennek ellenere maga a hibakod nem torlodik, hanem ha ki lenne olvasva, akkor ott lenne a hibataroloban.Szerk: lehet hogy ennel is letezik olyan modszer, mint a regebbi gixxereken a hibakod kivillogasara es "torlesere" vezetek athidalassal, bar kerdes hogy ki lett-e vezetve. Javareszt ezt az ilyen pre-OBD ECU-knal csinaltak regen autoknal, meg motoroknal.
Nem tudom, hogy a mostani szeriaba mar milyen vezerlo kerult, milyen protokollal. Nem nagyon talaltam infot eddig rola, foleg nem a 125-osrol, de majd keresgelek mert kivancsi vagyok ra[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #76383 üzenetére
"Ennek ellenere maga a hibakod nem torlodik, hanem ha ki lenne olvasva, akkor ott lenne a hibataroloban."
Itt arra gondoltam, hogy ha a rovidrezarassal lett kiolvasva a hibakod, az sokszor csak egy plusz opcio amit bizonyos tipusu motorvezerloknel beleraknak, hogy speci dolgok nelkul megnezd a hibat.
En arra gondoltam, hogy rendes diag kabellel es muszerrel (vagy szoftverrel) ha pl most kiolvasnad, akkor attol hogy kiirattad a muszerfalra a hibakodot, a hibataroloban meg benne marad a kod mint eltarolt hiba, de kap egy jelzest, hogy mar nem aktiv(intermittent error code).
Ezt a hibatarolot diaggal lehet torolni vagy sokszor a tapellatas megszunesevel is torlodik, ha a hiba mar nincs jelen.
Az ilyen idoszakos hibakat ugy kezeli a vezerlo, hogy szamolja (motorvezerlotol fugg, hogy X gyujtas raadast, X fotengely fordulat alatt) mennyiszer fordul elo ez a hiba es ha eler egy bizonyos hatart, akkor az idoszakos hibabol atteszi aktiv statuszba.
Ezert van az, hogy ha pillanatra lehuzol egy szenzort/barmit, akkor utana egy ido utan ha mar nem erzekeli a hiba jelenletet, akkor a hibajelzest is leveszi a muszerfalrol.
Ahogy irtam, a Suzukinak ezt a motorvezerlojet nem ismerem, de tok jo hogy ez legalabb megmaradt igy hogy eltunik a hibajelzes, mert nem ez a tendencia. Inkabb az, hogy gyari muszerrel lehet csak a kodot torolni.
sityupityu: igy van, erre gondoltam
-
perge666
veterán
válasz energy4ever #76400 üzenetére
Pont szerdán mentem a Derbivel egy jó nagy kört. / majdnem 40km-t /
Vele hálistennek nincs gond,ezekbe a hidegekbe is 1 maximum 2 rúgásra indul,amit el is várok egy szűk 2,5 éves motortól,amibe garantált 4200km van. -
perge666
veterán
válasz energy4ever #76403 üzenetére
Nem fagyott le,elég tűrhető idő volt.
Bár hazafelé kezdtem fázni,de nem a kezem.Egy olcsó Aldis kesztyűm van egyékbént,emlékeim szerint 3K volt.
Előtte volt egy 16K-s téli bőr kesztyűm kifejezetten motoros kesztyű volt,de 1 hétig hordtam mert a kezem szabályosan lefagyott benne.
Szerencsére volt munkatársamnak tetszett és átvette árába. -
ShakesVezér
csendes tag
válasz energy4ever #76409 üzenetére
-
d@vee
őstag
-
tothferenc
senior tag
válasz energy4ever #76413 üzenetére
kényszer, vagy fanatizmus? Ilyen időben eszem ágában sincs elővenni nem hogy a Hornetemet, még a robit sem...
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Topikgazda
válasz energy4ever #76411 üzenetére
Á, ez nem motorozásra való idő, legalább is nem ilyen motorra. Még egy robogóval kényszerből elmotorozgat az ember, de már az is kutya nagyon ilyen időben szerintem.
Tavaly előtt télen én az 1000-es gsx r-t dobtam el, pedig akkor sokkal jobb idő volt. Március eleje volt, napsütés, és kb 12 fokban mentünk el motorozni. Ahogy kezdett lemenni a nap, kb 3-4 fokra visszaesett a hőmérséklet. Egy szerpentines úton hazafele egy lassúbb kanyarban el is dobtam a gépet, pedig egyáltalán nem marhultam. Megsérült a hüvelykujjam és a bokám is ráadásul úgy, hogy csizma volt rajtam. Este kórház, másnap meg számolgathattam, hogy mennyibe fog kerülni a javítás a motoron. Mert a bukógombák ellenére bizony sérült az is, pedig csak egy sima kicsúszás (elcsúszás) volt, az úton maradtam a motorral. Ja és az út teljesen száraz volt, de hát az alacsony hőmérsékleten nem lehetett üzem melegen tartani a gumikat. Fájó volt minden szinten az az esés, pedig valójában nem is volt nagy, de mégis...--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tamás9x
őstag
válasz energy4ever #76420 üzenetére
Ha olyan minőség mint a Z-Tech... ami így első kinézetre nagyon nagyon 1 szint akkor inkább hanyagolandó mire kijavítod 500K....
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
tothferenc
senior tag
válasz energy4ever #76420 üzenetére
En is azt szoktam mondani, egy rendes motoros nem fazik, feloltozik Nekem mondjuk mazlim van, a Hornet jo kis naked, a blokkbol hamar jon a labamra a meleg. A motowellnel meg ugye az idom takar. De azert amig nem muszaj, kihagyom.
Volt szerencsem a Honda Monkeyt eleg jol megnezni, nekem adja nagyon. Keewayt meg nem lattam. Mostanaban azon agyalok, hogy a nagymktor mellett eladom a robit, es nezek valami elektromost. Super Soco-t, vagy NUI-t. Bar az asszony azt mondja, ha a kicsi elmegy, ne legyen meg egy. De a nagyot varosban szaladgalni sajnalom.i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest