- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózati / IP kamera
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Arch Linux
- Opera böngésző
- Folytatja a leépítéseket a Tesla
- Linux kezdőknek
- Windows 11
- Programozásról_szubjektíven
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
SaNyEe
aktív tag
válasz batai15 #181110 üzenetére
Én most vettem egy Opel Amperát, eddig nagyon jól szolgál :)
200km távot 120km autópálya, 70 főút, maradék város, 4.7 literrel eljár, mindenhol óra szerint a limitet betartva.
70km megy városban, ha nem kell fűteni.Csomitartó 310 liter, alapterületre mondjuk egész oké, cserébe nem túl mély.
Ugyanitt aláírásomban szereplő nagyszedán dízel kevés km-el, valóban megkímélt állapotban eladó :)
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz batai15 #181115 üzenetére
Egész biztos lehetsz abban, hogy nem véletlen vannak úgy árazva azok a Camry-k ahogy
Keress szakit, elég ritka modell idehaza az, amit szeretnél.Az eladó Epica-t meg most az Ampera-t is csak azután vettem meg, hogy megvolt hozzá egy szervíz, ahol karban tudják tartani. Mindegyik rétegmodell, egy akármelyik szervízre egyiket se bíznám rá, hamar tud sokba kerülni az
Ott meg minden kérdésedre is választ kapsz
Pit stop: Ezt cáfolni nem tudom :)
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz F-ECT$ #181118 üzenetére
Kormányablakos sorbanállás után elküldenek eredetiségvizsgálatra :)
Érdekmúlás miatt meg visszaigényelhető a biztosítási díj arányos része az eladó autóról.ngaba: rendes gumis rendes kalibrált centírozó masinkáján 0-0-ra centirozni kellene sanszosan
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
-
SaNyEe
aktív tag
válasz F-ECT$ #181390 üzenetére
Tömören: nem :)
Kutyát nem érdekli mit csináltál vele. Olcsó legyen és jó, ilyen nagyon egyszerű igények vannak mostanság.Magyarán: ha felhozza a dolgot, elengedsz az árából egy polírt mondjuk.
Bár az esztétikai kozmetikázás lehet megtérülős, de csak, ha filléres szigorúan :D-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Mr.Grincs #181417 üzenetére
Na, ez a használtautó piac ma
Toronyórát lánccal néccázéF-ECT$: Pont ezt írtam tegnap
Ha szopatni akarja a barátnőjét miért nem néz valami rendes torkos szopósat neki? [link]
Igaz tolatni nem tud, de az nem volt szempont, vegye eztEnnyiért a szempontok:
- ne egye le a nadrágod a javításokkal
- ne igya ki a kutat, vagyis első pont
- legyen benne még legalább egy, jobb esetben 2 műszaki vizsga mielőtt a bontóba kerül
- rozsda távoli rokona legyen lehetőleg
- tömegcikk legyen, ha kell valami mégis, az gombokért legyen.Csak, hogy a realitás talaját legalább érintőlegesen elérje a haver
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Azért írta, hogy a lista végére került, mert (okosan) megszűri előre a piacot.
Hányszor hallottam, hogy megnézett 20 .. leírom húsz autót a polgár mire megvett egyet.Mondom jóvan, biztos örültek neked mindenhol, és ugyanabból a típusból nézte ez a legjobb.
Ha előszűrte volna 2-3 autónál fix nem nézett volna meg többet.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz rbalint88 #181460 üzenetére
Hát nemtom :)
Ennyire koros autókat még nem vettem sose és nem is tervezek, de a 40. hívásnál már azért elgondolkodnék.
Mondjuk ha a "jóáras" ársávban próbáltad megtalálni az aranyat a szarkupacban azt megértem, viszont az már sport, nem autóvásárlás
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Milyen körülmények között okoz ekkora nyűgöt a pára?
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
áh, vagy úgy. Azt hittem azért manapság már kihalnak a klímátlan gépsárkányok a hétköznapokból
Akkor víztartályos mobil klíma a csomitartóba?
Jó dolog a klíma az fix, hűt, fűt, párátlanít meg mindent is csinál pl berreg. Tök fura, hogy az az autónk hangos alkatrésze meg a vákuumszivattyú a féknél[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Dare2Live #181478 üzenetére
háztartásban használtunk anno kalcium kloridot ilyesmi célra.
Ezeket a problémákat sose tapasztaltam. Mármimt ha problémának tekinthető, hogy párátlanítás közben melegebb sanszosan nem lesz az autóban abban a pár másodpercben, úgy igen.
Automata klíma kívánt hőfokra beállít, ha némi pára felépült volna mégis (esős időben 4- 5 fővel beszállás után), párátlanító funkció kb 20s alatt szedte le az egészet.Mondjuk ha már mindenhol is lecsapódik a pára az régen rossz szvsz.
Ha sokszor nedves cipővel lépsz az autóba, időnként érdemes lehet egy szárítás a szőnyegeknek. Hiába párátlanítasz, ha amúgy korlátlanul pótolható, pont kisfiam copatott minket így meg. Nem fért a szárítóba a kedvenc párnája, szárítóról tépte le és rakta az autóba ... szerettem érte nagyon, Budapesttől Debrecenig pár percenként ment a párátlanítás[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Dare2Live #181483 üzenetére
kívülről hogyne fagyna oda :)
Belül viszont még sose kapartam.2 éve garázsolok, addig csillaggarázsban parkoltam. Legnagyobb bajom az volt, hogy rohadt hideg volt minden IS az autóban, párával nekem bajaim belül nemigen voltak.
Madarakkal annál több, szerencsére a garázs azt is javarészt megoldotta.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz #76896256 #181538 üzenetére
csekkold le az aláírásom, ha érdekelhet (dobj privátot)
Ismerősnél van G5 golf, Csak alátámasztani tudom Cifu által írtakat.
Viszont világból kimegy. Golf 5-ből van Plus kivitel, kicsit tágasabb felfelé, mint a sima Golf5 és állítólag okosabban oakolható (tulaj elmondása alapján jelentsen is ez bármit)[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz geckowize #181715 üzenetére
a forgatónyomaték különbségre vesd szemed, azt fogod érezni.
Nyomatékból a több,az a jó. Az lesz rugalmasabb a hétköznapokon is városban, kaptatón felfelé meg úgy általában mindenkor. Hogy csúcsteljesítményben is jobb, az grátisz.Amikor beültem a turbódízelbe (320Nm) hirtelen megértettem hogy fér be a 2 autónyi lyukba akárki a belsőbe a külső sávból, csak ki kellett várni a turbó tőtike idejét..
A villannyal már ez a baj is megszűnt-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Egy kérdés eladóknak
Úgy tűnik elvinnék a szekeret, viszont ami nekem nem kerek, hogy a pitypangba töltöm ki az adásvételit, a problémám:
A vevő 2 részletben szeretné kiegyenlíteni a vételárat (és a teljes vételár készhezvételéig természetesen nálam marad az autó).
Kb 60 százalékot akarna utalni, majd 2 hét múlva jönne 40 százalék KP-val.Ezt Ti, hogy oldanátok meg? Erre a standard szerződés 6. pontja nincs felkészítve.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Tulajdonképp az autó csak a helyet foglalja, az utódját már egy hónapja használjuk, szval porfogó a garázsban a jelenlegi funkciója.
De sztem az lesz a legtisztább (és az ocsmányirodának is a mintaszerződés alapján) ennek ellenére, hogy elkérek 10% foglalót, mindent lefektetünk a foglalós nyomtatványon, próbaút után akár km-t is, mert nem megy sehova, aztán a maradék meg 2 hét múlva egyben .. vagyhát így akkor 2 részben mégis, mert KP meg utalás.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz kekigyu #181807 üzenetére
Jön, megy, teszi a dolgát. A-ból B-be autónak megfelel.
Egyébként, ha már nagy alapvetések
A dízelhiszti is amiatt alakult ki nagyrészt az embereknek (és most előre is elnézést attól, aki magára veszi), mert kb a lakosság 30-40 százaléka örül, ha megtalálja a száját és meg tudja rágni a belerakott élelmet.Nem hiszem el, hogy bizonyos dolog csak műszaki affinitás kérdése egyszerűen.
Az emberek azt várhák egy modern turbódízeltől, de nyugodtan ide merem sorolni a modern benzines motorokat is, hogy a jármű legyen a tulajdonosért, és pont. Így -> .Amikor vibrál a karosszéria, mert mondjuk 1200 fordulaton "poén" terhelni a motort (fillérb@szás) az nem tűnik fel? DPF szeresse, mert elég tökéletlen az égés, kettőstömegű már remeg az örömtől, user meg örül, mert "kevés" a fogyasztás.
Vagy a reggel hidegen parkettázva indulás .. csiklandozza a turbó házát a tengely, de pörög :) ugyanez visszafelé, terheléses menet után azonnali leállítással. Merthát az autó legyen a júzerért. Legpoénabb meg az eltömődött dpf-el hónaljban a tisztítónál ücsörgős, technikát 38 nyelven anyázós, de a regenerációkat meg nem várós tulaj, mert az autó legyen az emberért. Sebaj, így biztos időt és pénzt is spórolt a dízel nekik ...
Agyrém, mennyire nincsenek felkészülve emberek a saját autóik használatára (és erre mindig van valami aktuális kifogásuk rá)
A "mikor is volt utoljára olajcsere" meg már csak hab a tortán.Tutibiztos vagyok benne, hogy a műszaki gondok igen nagy hányada user error csak és kizárólag.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz richies #181835 üzenetére
"Duster amúgy ok lehet?" Ülj be és döntsd el. A régi nekem naggyon puritán, nagyon kényelmetlen volt csak utasként is, biztos nem venném. Az új lövésem nincs milyen.
Az úthibákat mondjuk 10/10 vette!
Ha már ilyen rétegautó vonalon mozgok úgyis .. Nézz meg egy-két Chevrolet Cativa-t (Opel Antara tesómodell). Aztán ülj be egy Dusterbe
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Dare2Live #181869 üzenetére
"3ért 100-150.000+kmel 5-8évesen vagy újat 3ért azért fentartásban és idegeskedésben is nagy
leszlehet a difi." Hangsúly a leheten.Egy 5 éves 3 milliós használt autót max papíron érdemes összevetni ezzel számok szintjén.
3 millióért egy 5 éves autó biztonságos lesz, kényelmes lesz és felextrázott lesz (kiváltképp egy loganhoz mérten). Ha beletenyerel két kézzel a használtautópiac mélyére a polgár, akkor költenie is kell majd az autóra ez való igaz, DE!
5 éves loganok mennyiért kelnek el, ha újat lehet kapni 2.2 millióért? (oké, abban a forgatható kormánykerék is extra már, de új) TCO-t növelő tényező, ettől szűkülhet az olló, na nem egy 5 évesen 3 milliós használt autó mellett...Mert ha már 5 évest tennék mellé, biztos valami dácsával konkurálót tennék oda, nem pedig egy passat CC-t Mondeot meg mást, ami ilyen árban tud mozogni 5-8 évesen 150k km körül. Értsd: nem fog 3 millióba kerülni, messze nem. Persze új se lesz.
Ezek a mai kor "Mi autónk" autói. Mikor megjelentek is nagyon ropira törtek (12-14 éve?) Azóta ugyanaz a technika, csak közben az autóipar ugrott 2-3 hiperűrt és "kicsit" keményebbek meg "kicsit" nehezebbek is lettek a vetélytársak az utakon. Még városba talán-talán be merném vállalni ide-oda rohanósnak, ritkán. Talán.Kollégám Épp egy boldog (tudatlan ) Lodgy tulajdonos. Annyira faszányos az autó (szerinte), hogy igazából Espace-t és társait figymálgatja le, hogy azok ugyanazok az autók, csak drágábbak, öröm hallgatni a képzelgéseit. Persze egy 28 éves Clioból átülve lehet még űrtechnikának is nézni a dolgot, csak nem jó kontextusban kezelte kicsit, 2016-ban.
Tömören: A-ból B-be edénynek se venném, mert még ha financiálisan megerőszakolom a dolgot lehet 5-10 év alatt mondjuk 20-30%-al kevesebbe lesz a TCO, de amit cserébe kap az ember hát nemtom ... Ú de várjunk, a Logan sedan .. na ..
Megvettem anno az Epica-t, ráköltöttem 0.5M-et 3.5 év alatt és 1.8-ba volt megvételkor, eladáskor kb 1.4 - 1.5 lesz tartozékaival együtt. (Ha nem vettem volna meg most az Amperát, még elszaladnék így vele egy évet 0 költséggel .. jó egy 30e Ft-os olajcserét hozzácsapok) szval 4.5 évre vetítve került az autózás 800-ba egy felsőközépkategóriás, jól extrázott sedannal esetemben.
Ha 500 lesz ugyanez a mutatvány a Logannal 5 év alatt, a legmekafullextrábba SE ülnék bele annyi időre[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Nekem nincs ezzel bajom, almát ne hasonlítsunk körtéhez. Mondjuk egy 8 éves Loganhoz egy 0 km-es logant vagy egy 2M körüli sx4 .. ezerszer különb, biztonságosabb, jobban felszerelt jármű.
Nálam a stratégia elég egyszerű vásárlásnál: leszűrt kínálat (típus, évjárat, felszereltség, futásteljesítmény) felső harmadának alját áttekintem. Innen kihullik képek, leírás alapján a fele minimum, a maradékból a közeli und szimpatikusakat felhívom és az első nagyonbestbuy vételnél be is fejezem a történetet.
Mellényúlások száma 0/3. Persze nem garancia semmire, lazán beeshetett volna akármelyik autómnál valami költségesebb tétel, de csak azok jöttek, amik kopásból eredtek, vagy szériagond.
Persze ha úgy csinálnám, hogy melyik az a legfiatalabb, extrásabb stb, stb autó ami éppen keretembe még belefér, úgy lehet még ma is kutatnám az aranyat a kakihalmazban :) és az igencsak frusztrálna engem is.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz rbalint88 #181886 üzenetére
Hát, nyilván van, csak megfelelően kell paraméterezni mr hahu-t, mondom ezt úgy, hogy nem tudom a keresési feltételeid.
Ha toronyóra kell lánccal jóárasan, az necces valóban, s megfelelően sok pénz esetén inkább néznek újat sokan. Ez is érthető, de ettől a kínálat messze nem olyan, mint ahogy az sokszor meg van festve és/vagy mindenkinek mások a szempontok autó vásárlásakor.Ha megzöldülnél és jönne gyermek is .. nézz rá egy outlander phev-re. Ha nagyon aprók lennének a makik és vinni kéne babaholmikat is, Ampera helyett 99.9% azt vettem volna. Saját felhasználási szokásaink mellé tökéletes 60-70% város, többi pálya, országút, otthon töltéssel.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz richies #181825 üzenetére
Kuplung usertől függően akár kevesebb km-el is lehet elkophat.
120-nál de akár sokkal kevesebbnél is lehet a féltengelynek baja, jellemzően ha kiszakad a harang és kihordja a zsírt, telemegy dzsuvával, mert a user cseszett ránézni legalább kerékcsere alkalmával ... Ez nem a típusnak a baja, hanem a usernek. Ha össz ennyi a baja én kérnék árleszállítást a futásteljesítmény miatt és kijavíttatnám a hibát.
Egyébként nem vezetted az autót próbaúton, hogy legalább a kuplung nem derült ki? Autó szervízben nem volt felemelve, hogy a féltengely gond látsszon vétel előtt?adatlapod alapján még UK-ban vagy, ha Budapesten vagy Pest megyében élsz tudok ajánlani korrekt, nem világ pénzéért dolgozó megbízható szervízt.
Javasolnám esetedben, hogy szerelőhöz vásárolj autót és vásárlás előtt mindenképp vidd el szervízbe a kocsit állapotfelmérésre, vagy fizess ki egy szakit, aki autóvásárlási szolgáltatást nyújt.
Újat 3-ért én nem vennék.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz vzsryl #181908 üzenetére
hát, azzal cophatsz Te is ha nem sikerül tucatautóba beleszerteni!
Bocs főnök mégse ez volt a baja, de befigyelt már 1-2 felesleges alkatrész, még az elcseszett időd mellé pont nem jön jól
Ha meg kenik vágják a típust, akkor gyorsan kapod azt, amiért fizetsz. Sztem ez jobb megoldás, mégha kicsit többet is kell autózni érte.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz rbalint88 #181906 üzenetére
Pont erről írtam, hogy látatlanba nem jók a kritériumaid ...
Csak az alapján amit leírtál 220 vag termék maradt a rostán úgy, hogy:
2014+ évjárat
benzines (tehát még nincs xyz tsi-re se szűkítve
100.000km max
4.000.000 maxEzután jönnek az egyéni preferenciák, hogykonkrétan melyik karossszéria, melyik kivitele érdekel, legyen bőrkormány (nincs rá külön szűrőfeltétel) meg még gondolom sok más egyéb 4-ért.
Nem a piac baja, hogy nem akarod megfizetni az adott termék árát.
Nyilván összekonfigurálhatod full újonnan a bőrkormányos csodafotelos golf/passat variantot, csak nem 4, de nem is 5-6-7millióba fog megállni. Ennyike.Amiket néha-néha láttam a megtekintett autóknál inkább örülnék a céges/flottás előéletnek de ez is maradjon az én bajom
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz richies #181915 üzenetére
Pedig egy komplett kuplungcsere látatlanban 100+ tétel munkadíjjal (58e egy komplett sachs készlet), s onnantól gondod nincs a cseréjére többet, de ezt nyilván neked kell tudnod mit vállalsz fel, vagy nem.
Féltengely szintén felújítós vagy cserés, érdemes egyszerre kuplunggal, mert amúgy is szét kell bontani a váltó régiót és kivenni a féltengelyt min. egyik oldalon (értsd: spórolsz a féltengelycsere munkadíján). Szval ha a ceeded az évjáratnak mondjuk a közepén tanyázott árban, nem volt kimondott drága, jó ajánlat is lehet. Persze a km pörgetést nem tudja letagadni, az örökre ott marad nyomnak. JSZP lekérdezéssel, vagy miként derült fény a 40.000km tolatásra?[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz rbalint88 #181928 üzenetére
Nem túl keményre tömöttek az ülések a J-nél? Feltételezem ezen is osztozik az Ampera az Astraval. Hosszú úton nekem az Epica fotelje után olyan .. meh (mondjuk az a kocsi pont utazásra van kitalálva, az Ampi meg pont nem). Jól eső érzés belőle kiszállni 250km után, érezteti az emberrel, hogy 80km volt a hatótáv, a többi a ráadás
4 törött csigolyával azon csodálkozom, hogy nem valami kellemes beülömagasságú suvban vagy mpv-ben gondolkodtál
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz batai15 #181935 üzenetére
Emiatt ne problémázz.
Az, hogy papíron az 5. tulaj csak annyit jelent, hogy mondjuk míg a szalonban állt volt 1-2 váltás Én a második tulaja vagyok az autómnak, de mire az első tulajdonosához került volt 1-2 váltás a szalonban, kereskedőnél. Nézd meg a hirdetésem, feltöltöttem bele a jszp lekérdezést, én is néztem az elején, hogy ez most mi-- end of transmission --
-
-
SaNyEe
aktív tag
válasz diegho #181969 üzenetére
Elolvastam korábban képzeld és egész addig nem is kívántam rá reagálni, amíg ki nem szökött a 2 éves törött kiához hasonlítjuk dolog.
Értem, hogy Egy Auris HSD-nek is 4 kereke van meg a 3.5M Ft értékű-es 2 literrel többet fogyasztó szívóbenzinesnek is ugyanúgy 4 kereke van, a kettő között a párhuzam itt kb be is fejeződött. Lehetne egy 50ezer forintos Trabihoz is hasonlítani ennyi erővel, nem? [a sarkítás szándékos]Azonos felszereltség, formavilág mellett érdemes nézni a difit, úgy korrekt, s nyilván mindenki helikopter, aki hibridet vásárol Egyrészt tisztábban jársz vele (kiváltképp phev-vel), sokkal komfortosabban jár, mint a sima benzines, általánosan jobban felszereltek egységnyi felárért cserébe. Drágább? Nyilván .. oszt? Majd futás közben vissza is hozza, közben meg kényelemben vagy.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz tboldi #182062 üzenetére
Ami a képen látható az műszaki hiba. Kb mindegyik autóval előfordulhat, hogy leáll a motorja és/vagy világítása műszaki gond miatt.
Kétlem, hogy ettől egy típus rögtön jajjderossz lenne , ezen az alapon a típusok 100%-a nem ajánlott lenne, hiszen leáll a motorja, vagy nem világít a világítása hiba esetén. Hát, hogy mik vannak!
Hogy pont éjszaka történt, .. hát pech.A karácsonyfa diszkófény tök jól néz ki, unokatesód nem arra a javítási fícsörre fizetett be?
Szerk.: Ha 8 hónapos az autó, az nem K astra?
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz tboldi #182083 üzenetére
Na teszteljük vissza tboldi szabad ég alatt írta-e a kommentjét.
Ha igen, akkor még fog írni, ha nem, akkor rászakadt a mennyezetUnokatesóm faterjának van egy kb 30 éves E90 corolla liftback gti-je. sztem 1:25-ös keverékkel megy már a motor, meg kb 6x kellett lakatolni. Baja egyszer volt, fals levegőt szívott. Ezt úgy huszonpár év tulajdonlás alatt Az elektronikai extrái vacakolnak, de attól mondjuk elmegy A-ból B-be
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz retesz147 #182091 üzenetére
Outlander phev? :) 50km-t eldöcög elektromosan, a többire ott a 2 literes benzinmotor. 5-7misku körül mozognak pár éves használt darabok, ha új játszik csak 15-16M
Ha 150.000km-re terveznek kalkuláljanak egy kb 2 liter/100km üzemanyag árat a tisztán elektromos futás árára, amennyiben 50km elég hatótáv lehet nekik az esetek nagy százalékában.-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
mármint 8-9 litert autópályán AKKOR, amikor amúgy kifogyasztottad az akkupakkod. Hosszútávú pályázásra nyilván nem ezt kell venni, de aki venné, nem is az a tipikus felhasználása
10 litert benzines fogyit feltételezve (autópályán GPS szerinti 130-nál el fogja kérni)
50km-ig 0liter
60km-en 1liter
100km-en 5 liter. Nem folytatom, egyszerű ez a matek .Szval ha az utak 4/5 része belefér mondjuk 50-60km-be, elég ajánlós, beltérnél meg igazából az a nagy kérdés miből ülsz át, nemde? Vagy hozol egy kompromisszumot az emisszió/fogyasztásért cserébe. Ha egy régebbi valamiből vagy nincs is összehasonlítási alapod, lehet annyira fel se tűnik/nem zavaró, hogy nem pont egy tök friss fejlesztés a beltere, csak legyen tisztességesen megcsinálva.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Doki16 #182120 üzenetére
Én csak abból indulok ki, amiket balról jobbról hallottam, nem vagyok tagja semmilyen Outlander csoportnak.
Személyes tapasztalatom csak az Ampera-val van, s ott a kalkulált futás (nyilván vezetési stílus, fűtés, klíma függvényében lehet 75km is), kb egyezik a gyár által megadottal. Azt viszont napról napra tapasztalom, hogy sokan panaszkodnak, hogy nekik miért csak 40km-t megy az autó. 10 esetből 8-nál az jön ki, hogy a klíma/fűtés idő alapon eszi a töltést, ők meg araszolnak a dugóban.
Ebből elég hamar kijön mire megy el az energia. Akku degradációt én egyáltalán nem tapasztaltam, 10.9kwh kivehető ma is a 16kwh-s akkupakkból, amit 90% fölé és 20% alá nem enged meríteni az autó.Ez a kinek mennyit fogyaszt az autó minden phev csoport rákfenéje? Nálunk is posztolgatják, hogy néézd 110km (persze, mátrából legurulva :D )
Tin: nekem az otthon töltés abszolúte nem gond, kertesháznál vagyok, fűtött garázzsal. Nyilván lakótelepi lakásnál nem is választottam volna phev-t, egyszerűen nem arra lett kitalálva, hogy megvillámozzák 10-20 perc alatt, hanem éjszakai töltésre. Az meg már eléggé macera lenne.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Szerintetek az ad "némi" gyanúra okot, hogy a vevő elhatárolódik a bank pénztári kasszájába történő befizetéstől? Eszméletlen milyen "fóbiákkal" bírnak egyesek
Summa summárum továbbra is vegyétek a nagy dízel utazósedan-om
Szerk:
Cifu: Magánszemély volt, de még ha a legjobbat is feltételezem ... Odajön 70-90db bankjeggyel (annak látszó dologgal). Autót odaadom, szerződés aláírva. Megyek be a bankba és ha akár 1db is hamis (legjobb jóhiszeműséget is feltételezve) a bankókból, engem hurcolnak meg. Ha meg mind, se pénz se autó, plusz egy jó kis rendőrségi ügy lesz a cseresznye a habon a nyakamba. Inkább hagytam a dolgot.[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Gaben92 #182163 üzenetére
Az kemény.
Nekik tudom ajánlani a tajgát. Egy közeli településről nagy túrazsákkal útnak kell indulni.
Népsűrűség <1fő/10000km2Tutibiztos senki se fogja kutatgatni és nyugalomban élhet
Amúgy kezelhető? Rettegésben élni annyira nem lehet fain....[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Nem, neki azt ajánlottam, hogy csak foglalózza meg és tartom neki 3 hétig az autót. Hozza az egész összeget 3 héten belül akármikor (kettőt kért max), mert az adásvételiben jó lenne pontos dátumokat rögzíteni. Előre meg nem írunk alá semmit adásvételin. Ő azóta jön a 10%-al, pedig sztem így mindenkinek kisebb kockázat volt.
easter egg batai15-nek: Tegyek Corolla matricát a kocsimra?
LuckyL: A bankban honnan fogják tudni .. miből fogom bizonyítani, hogy ez a pénz onnan származik? Egyszerűen: Addig amíg be nem bizonyítom, hogy a vevőtől kaptam egytől egyig az összeset (amit lehetetlen), minden jogi hercehurca engem terhel.
A szellemeskedést köszi, de ha előbb gondolkodtál volna talán nem rittyented ide.[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Hasonlót mondott nekem a privát bankár néni, azzal a kitétellel, hogy a vevő a befizető. Azóta se hallottam felőle
Így minden esetleges jogi hercehurca Őt terhelte volna. Ha ezt nem vállalja, mit feltételezzek?Először megkérdeztem a bankárom, hogy lehet-e esetleg egy lezárt és mindenki által aláírt borítékban, bevinni a cash-t, de csak annyi lett a végeredmény, hogy az irány ugyan jó, de ettől még én fizetem be.
Nyilván kötelesek felvenni egy minden részletre kiterjedő jegyzőkönyvet, de nem igazán tiszta a helyzet.LuckyL: Ha az paranoid viselkedés, hogy figyelembe veszem a döntéseim lehetséges kimeneteleit, nyugodtan nevezz annak.
Ha egy telefonról vagy más párezer forintos kütyüről van szó, pont nem érdekel. Milliók mozgatása esetén érdemes elgondolkodni azon, mit csinálsz.
Ha nincs semmi takargatnivaló, nyilván bement volna a bankba, befizet a számlámra egy összeget és kész vagyunk. Pont 10 perccel tartott volna tovább, mint a kezembe számolni a bankót.
De summa summárum, a józan eszem és a privát bankár is azt mondta NE csináljam így. Az, hogy mit gondolsz, huszadrangú.[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz batai15 #182174 üzenetére
Az alapjárati, aközeli rezonancia sok 4 hengeres dízel velejárója.
Leállásnál kéne hallani a kéttömegűt, ha baja van.Úgyamúgy akármikor is beüthet a baj velük, annyira használat/futás függő a dolog, ezt előre nem tudod kiszűrni, tesztnél sem.
Nézd meg az általános állapotát.
Nézd meg mi az ami igazolhatóan ki volt benne cserélve, nyilván minél több minden kopó ki volt cserélve az neked annál jobb. Ha ezt minél olcsóbban kapod, neked az annál jobb.A kuplung keménységére meg mindjárt ír pár toyotás neked
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz batai15 #182178 üzenetére
Nincs Tuti vétel 10+ éves autóknál.
A szop04larc mindegyikbe be van készítve. Melyikbe mekkora, majd akkor derül ki, amikor húzol egy vonalat az eladásnál.
A legtöbb amit tehetsz, hogy ami a saját szűrődön átmegy, vizsgáltasd át szervízben, vagy erre a szolgáltatásra specializálódott emberkével választasz eleve. Amit ott mondanak, az lehet alku alapja, ha a leírt állapot és az ár nagyon nem tükrözi azt, amit tapasztalsz.Kollégám pont keres autót, Hyundai IX valami suv-ot. Mind hibátlan, sokhangszórós, napfénytetős, balesetmentesnek hirdetett aztán:
- audió rendszer nem működik "csere alatt van"
- napfénytető vissza nem megy, csak kinyílik
- a rozsda lakomázza a rosszul javított karosszériaelemet
- nem indul (de azonnal vihető )
- NEM LEHET elvinni átvizsgáltatni, stbS ezeket mind "becsületes" kereskedőtől, tulajdonostól. Élmény ilyenek között hirdetnem, bár szerencsére még senki se jött azzal, hogy a másik ócsóbb.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz ödönke #182193 üzenetére
Én csak az elektromosoknál vettem észre az áremelkedést, ott viszont durván.
A hazudozásnak meg sajnos hagyománya van a használtautó piacon, pont pár hsz-el lejjebb fejtettem ki kollégám aktuális tapasztalását. Elég szomorú, ráadásul 5-6 éves autókról van szó ...[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
válasz footy #182261 üzenetére
Sztem uborkaszezon van, majd Karácsony után. Mindenki kérdezte ismerősi körben, hogy "biztosmost"? Meg a kereskedőnél is ... a közlekedő utakon is autók parkolnak.
CactuS: Síkabát, símaszk, széles mosoly mondjuk a gyász 3 hengeres motorja és a lassú robotizált váltója eléggé visszafogja szerencsétlent. Egy jó kis H22 vagy B16A swap megsegíthetné a menésben.
-- end of transmission --
Új hozzászólás Aktív témák
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Battlefield 2042
- EA Sports WRC '23
- Gitáros topic
- Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs