-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
TrollBalint
addikt
válasz batai15 #208364 üzenetére
Néha én is gondolkodom azon, hogy esetleg külföldön kellene megpróbálni, mert akkor legalább a hazai kereskedő hasznát nem kellene kifizetni és talán olcsóbban juthatnék hozzá, de nem igazán sem németül, sem angolul eléggé, plusz az autókhoz sem értek Azt hiszem ezt mondják halmozottan hátrányos helyzetnek?
[ Szerkesztve ]
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
nagyúr
válasz batai15 #208364 üzenetére
Nagyon ritkán éri meg új autót venni. Én cégesnek kértem újat, így jó alkut kaptam, 4 évig használom cégesként, aztán ha úgy van 4 évesen "használtan" megveszem saját célra pici pénzért. Magánszemélyként a mostaninál 5x jobb anyagi helyzetben gondolkodnék el új autón...
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz batai15 #211859 üzenetére
Kizashi tetszik, azt en is netegettem anno.
Inkabb a karoaszeria elemek hianya ami fajo lehet, nem nagyon van bontott belole ugyanis. A tobbi alkatresz nem veszesen draga hozza. A motorja jo, a cvt tud behalni ha nem volt cserelve az olaj de manualissal nincs gond. Volt ra gyari visszahivas (legzsak, uzemanyagtank) azt VIN alapjan lehet csekkolni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
grizlisandor
addikt
válasz batai15 #211859 üzenetére
Gondolom te se akarsz idősebb autóba átüllni, mert kb ennél jobb fogyasztást kevés D-szegmensű autó nem fog tudni. Nem ismerem a váltó pontos típusát, de szerintem a 2.0 hdi-hoz biztos valami olajos automata váltót adtak, a rendszeres olajcsere biztosan hozzáad az életciklusához.
Írd meg mennyi pénzed van rá és mekkora bódéjú autó kell, topik talál egy kedvezőbb fogyasztású autót.
Összes használt autóra költeni kell, biztos előlről kezdenéd a dolgot?
A tiédben van már FAP folyadék vagy DPF? Ha nincs, akkor nagy baja nem lesz attól a használattól. Tessék adni neki prémium gázolajat meg, 2-3 hetente menni vele egy hosszabb utat 50 km+, évente vagy 10-15k km után olajcserét neki. Váltóban meg cseréltetnék olajat a békesség miatt. -
-
válasz batai15 #211886 üzenetére
Kicsi benzines pl 1,25 i20, i10, vagy pocanto, rio, vagy 1,25 suzukik elvannak 5-6 literből, de nem lesz nagy menés, amúgy arányaiban nem mennek rosszul, mert könnyű mindnem láttam árban meddig mennél el?
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz batai15 #211890 üzenetére
Akkor 9-es Civic, az praktikus es nem olyan draga hozza az alkatresz. Varosban bever 9-et siman es mondjuk az sem a macsosag netovabbja de hat valamit valamiert.
Ha Suzuki is jatazik esetleg Baleno? Keveset eszik es egesz ertelmes meretu.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
válasz batai15 #211907 üzenetére
A baleno alul motorizált? 865kg és 90 lóerős, megy az ha akarod egy 1,8 140 lovas insigniát, vagy egy 1,6 116 lovas J astrát biztos, hogy lealáz
A súlyt is kell nézni, pláne, ha keveset akarsz fogyasztani mondjuk nem szép, minden jósága és praktikuma ellenére én sem tudtam magamat meggyőzni, hogy vegyek inkább fogyasztok többet egy 1,4/1,6 i30- al[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
grizlisandor
addikt
válasz batai15 #212272 üzenetére
2 hete írtad, hogy "napi 2x10 km és havi átlag 500km" futásteljesítményre keresel autót, ez változott?
Ha nem, akkor nem kell neked DPF-es autó, VAG topikban olvasd vissza a hozzászólásokat egy phkolléga PDTDIről CRTDIre váltott és hasonló használatra nem barát a DPF. -
Gombinyó
őstag
válasz batai15 #212279 üzenetére
Ha bejött a HDI, akkor 2.0 tdci néven is megkapod 4m körül a Focus MK3.5-ben magas felszereltséggel vagy az MK4 Mondeoban (ennyiért ez már a kínálat teteje, az MK5-ök kezdődnek itt). Esetleg egy széria végi Laguna 3 a 2.0 dci-vel. Amúgy a 308/508 is tök jó választás lenne. Szívó motoros autót ne nagyon nézz ilyen elvárásokkal.
-
Manitou
addikt
válasz batai15 #212278 üzenetére
Na igen, ezt mondom. Teljesen más a két motor. A HDI már alacsony tartományban is nagy nyomatékkal bír, ott érzed , hogy nagyon megindul, viszont utána hamarabb kifullad, mint a benzines szívó, azt forgatni kell, és kéri is . Mondjuk ilyen 40-50-ig elhiszem, hogy jobban mehet a HDI, de felette nem gondolnám, számok ide vagy oda.
-
imyourfriend
őstag
válasz batai15 #212283 üzenetére
Ilyen rövid távra inkább benzinest vennék, legyen az barmennyibel is lomhább.. dpf meg egyéb josagokkal meggyűlhet az ember baja hamar arról nem beszélve 10km alatt nem tud atmelegedni a rendszer és ez okozhat mindenféle problémát. 15km-re járok dolgozni de télen inkább vonattal mivel nem tudom úgy felmelegíteni az Oktav rendszerét megfelelő hőfokra. Olaj felmelegszik 80-ra és addigra be is erek melóba.
-
WasabiTrsr
csendes tag
válasz batai15 #215133 üzenetére
Egy adatpontkent, 2008-as focuson a benzinfogyasztas leesik 0-ra motorfek hasznalatkor. Nincs semmilyen alapjarat (szerintem), hanem a "menet" hajtja a mindent is. En abban sem lennek biztos, hogy levego aramlik, bar lehet azt suritgeti ott magaban, hisz akkor nem tudna ellentartani a motor a lejtonek. A vitorlazas amit irsz, az amikor kirakod uresbe.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
426os
őstag
válasz batai15 #215139 üzenetére
Manuális autónál, ha sebességben gurulsz, nem adsz gázt, akkor nincs befecskendezés és alapjáratról sem beszélhetünk, mert az alapjárati fordulatszámnál magasabban pörög a motor és csak és kizárólag a gravitáció forgatja a hajtásláncon keresztül. Ilyenkor nincs befecskendezés egészen addig, amíg le nem csökken a fordulatszám az alapjárati RPM környékére, amikor a motorvezérlő elkezdi megakadályozni a lefulladást.
Talán az első befecskendezős motorok még nem voltak annyira szofisztikáltak, hogy ilyenkor lekapcsolják az üzemanyagot, de az elmúlt kb 25 évben nem hiszem, hogy készült olyan modern autó (extrém kivételektől most tekintsünk el), ami adagolná az üzemanyagot motorfék üzemben.
Az automataváltó vitorlázó funkciója teljesen más, ne keverd ide..
-
zgospel
őstag
válasz batai15 #215137 üzenetére
Azért az nagyon kemény, hogy azt írod "csak legyünk tisztában némi gép technikailag dologgal" (sic!), miközben látványosan homály amit írsz. Vagy csak nagyon pontatlanul fogalmazol, aminek az eredménye az, hogy mellébeszélésnek tűnik amit írsz, ezesetben érdemes lenne pontosítanod.
Felengedett gázzal alapjáraton utoljára kéziváltós autók közül a kétütemű Wartburg gurult a szabadonfutó miatt, mert a motor járáskultúrájából és a kétütemből adódóan motorféken nagyon kellemetlenül rángatott volna a bódé.
Nem euro norma kérdése, hanem amióta befecskendezőkre cserélték a karburátorokat, azóta tolóüzemben nincs üzemanyagbefecskendezés, mert pazarlás, felesleges. Karburátornál mivel nincs számítógép általi vezérlés, ezért mindig a karbi beállítás szerint megy be az üzemanyag, motorféken is. És igen, a karbis az le is fullad, hiszen nincs elektronika ami lereagálja ha alapjárat alá esik a fordulat.
Qru leírta tömören: ha alapjárat közelébe esne a fordulatszám motorféküzemben, akkor kapcsol a vezérlő és nem engedi lefulladni a motort, elkezdi tolni be az üzemanyagot, az autó meg megy tovább. Próbáld ki, berakod az autót egyesbe, és gázadás nélkül lassan elkezded felengedni a kuplungot. Az autó el fog indulni és alapjáraton haladni fog előre, mert a vezérlő nem engedi lefulladni, adja helyetted a gázt.
Többnyire versenysportban vagy tuningnál a motorfék erősségét lehet állítani úgy, hogy teljesen elzárt befecskendezés helyett valamennyi üzemanyagot mégis toljon be a vezérlő, akár hűtés miatt, akár a motorfék karakterisztikájának (erősségének) változtatása miatt. Az lehet, hogy vannak olyan a közúton ritkának számító motortípusok amik felépítésükből adódóan motorféken is nyomnak be valamennyi minimális üzemanyagot a fentebb írt okok miatt, de teljesen átlagos sornégy kisköbcentis motorknál ez nem jellemző, felesleges.Az hogy a te automatád hogyan működik, az egy dolog, nem lehet általánosítani minden automatára ahogy te leírtad, mert többféle elven működő automata létezik. Hagyományos olajos automatáknál valóban szabadon fut, kivéve amikor direkt fokozatban van, ott van motorfék egész addig, amíg túl alacsonyra nem esik az alapjárat, ott teszi ki szabadonfutásba a vezérlő, ami olyan, mintha egy kéziváltósat kivennél üresbe. Az olajos váltó működése az ilyen.
Egyébként fél perc guglizással is megtudhattad volna a megoldást.
Ettől még simán lehet, hogy a turbók javítását jó minőségben végezted el.
Ha mégis ugyanarról beszélünk akkor bocsi, csak nem ezt írtad. Sajnos a fórum az ilyen, pontatlanul kell fogalmazni, különben elbeszélünk egymás mellett.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
válasz batai15 #215133 üzenetére
Pedig a motorféknél pont, hogy nincs üzemanyag fogyasztás, olajnyomas az van, üresben van alapjárat
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
válasz batai15 #215149 üzenetére
Amikor üresben van az autó, akkor van sima alapjárat és befecskendezés, te ezt írtad:
"Izé alapjárat van továbbra is , ahhoz meg kell tüzelő anyag :U, tehát van égestermék is. (Vagyis ott biztosan van üzemanyag befecskendezés is )
Nem úgy kell a motor fék üzemet elképzelni mintha az leállítaná az ember az autót"Motorféknél nincs alapjárat, meg befecskendezés, csak akkor, ha annyira leesik a fordulat.
Na mindegy látom nem érdemes neked írni, mert már többen leírták.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
hobizoli
nagyúr
válasz batai15 #215133 üzenetére
kb 1500rpm alatt van csak ujra befecsekendezes, vhol 1200 alatt
addig csak a levego megy at a motoronODB2 kiolvason nezve lehet is latni a kivezerlesi idoket is akar
meg en programoztam standalone ECU-t, ahol mindent IS te allitasz be
ott is mindig ugy allitottuk be a befecskendezest, hogy 60-65 fokos CLT felett, par % TPS alatt es alacsony kPa-s MAP ertek alatt = motorfek uzem, hogy egy n rpm-nel adja vissza a benzint
pl:meg az elektromos vezerlesu karbik is becsuktak a kabin a tuszelepet ezelott mar ~30+ evvel is
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hdanesz
senior tag
válasz batai15 #216069 üzenetére
Az 1.4 HDI-t csak ajánlani tudom. Faternak az van. Peugeot 206, 270 ezernél jár, ebből 150 ezret oktatóautóként töltött. Borzalmas nagy hibája nem volt. Itt-ott eresztette az olajat de pár tömítéscsere megoldotta. Alig fogyaszt..szinte bármilyen körülmények közt. (130-135-ig... felette nem tudom)
Neki a Riviera fantázianevű felszereltség van, nem sok extra: manuális klíma meg fűthető tükör és távirányítós központi zár.
Nekem volt 2016-os 1.4 CR TDI Fabia-m, imádtam. Három henger...de nem volt vele bajom. Igaz, ez nem az az árkategória mint a 206.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz batai15 #217069 üzenetére
Nem ez GM fejlesztés és bajos tud lenni vezérlése ha nem megfelelő olajat kapott.
#nincsbennetarcsi
-
dong86
csendes tag
válasz batai15 #217752 üzenetére
Nekem 1.6 PT GT- 225 van a cégesben, nem szabad elhúzni az olajcserét és akkor elvileg nem lesz gond. Már úgy vettem át 0 km-es korában hogy 5 ezerre be volt programozva egy kötelező olajcsere, és amúgy 1 év/20 ezer km-re van állítva. Mondjuk magamnak megvenni kétszer is meggondolnám így pár évesen a brutális értékvesztés miatt. Volt a csoportban egy olyan akinek fullos kombija volt, 2 évesen alig több, mint a feléért tudta eladni mint amennyi az új listaára volt. Amúgy elég jó autó: még a 19-es kerekekkel is elég kényelmes, nem tudom ez mennyiben tudható be az állítható futóműnek. A kormányzása majdnem 3-as BMW szintű(előtte MSport F31-esem volt) elég jól megy és vegyesben egy 7-8 literrel járok el vele. Egy hátránya van, hogy elképesztően szűk belül.
-
BigBlackDog
veterán
válasz batai15 #217805 üzenetére
Azért a Mazda 6 szerintem egy jobb utazóautó, mint a Civic. Viszont 1.5T-vel az utóbbi is számomra meglepően nagyautós volt, UFO után másra számítottam. Zajszigetelésben emlékeim szerint egyébként nem volt annyira jó a Honda. Vitara is volt nálam pár napra, ár-érték arányban biztos nem rossz, de én inkább keresnék egyéb alternatívát, ha inkább hosszú távú közlekedésre kellene valami.
508 miért esett ki? Egy egyszerűbb, hagyományos futóműves C5, vagy pl. egy késői Laguna nem játszik?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest