-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz batai15 #181933 üzenetére
Én főleg benzineseket néztem, de arra kell ügyelni, hogy az olajcserét azért a korábbi gazdik ne lébecolják el. Olyat is láttam, hogy felrakta a német szervizkönyvet a joautok.hu oldalra az eladó, ahol látszott, hogy a végén már igencsak 30 000 km feletti kihagyások voltak az olajcserék között. Volt egy személyes megnézésű, ahol az utolsó beírás 38 000 km-el korábban volt. Meg olyat is, hogy az olajcserés matrica szerint 10W40-es olajat raktak bele, holott a gépkönyvbe 0W30 vagy 5W30 olajat ajánlottak. Az ilyenbe én már nem mertem beugorni, nekem is évi 20 000+ km futásteljesítményre kellett megbízható autó, és hiába Toyota a Toyota, azért itt sem örökélet plusz egy év, amivel számolhatsz.
Törődni kell(ene) a sebváltóolaj-cserével is, sajnos olyat is láttam, hogy arról se volt bejegyzés.
Illetve nézd meg a Toyota Klub D-4D topicot, hátha találsz benne valami hasznosat.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
SaNyEe
aktív tag
válasz batai15 #181935 üzenetére
Emiatt ne problémázz.
Az, hogy papíron az 5. tulaj csak annyit jelent, hogy mondjuk míg a szalonban állt volt 1-2 váltás Én a második tulaja vagyok az autómnak, de mire az első tulajdonosához került volt 1-2 váltás a szalonban, kereskedőnél. Nézd meg a hirdetésem, feltöltöttem bele a jszp lekérdezést, én is néztem az elején, hogy ez most mi-- end of transmission --
-
diegho
nagyúr
válasz batai15 #181949 üzenetére
Fél liter nem elhanyagolható? Hát na, az én futásommal számolva (évi 18k) a fél liter az konkrétan 90liter, ami ~36k évente. Ha ez nem elhanyagolható, akkor mi? Kollégám is vett egy hibridet 6m-ért és most el van telve a 4,4-es fogyasztástól, hát na... hasonlítsuk össze egy 2 literrel többet fogyasztó benzines autóval, ami 3,5M-ba kerül. Azt a 2,5M különbséget 17 év alatt hozza vissza az én futásommal... ennyit számít a fogyasztás, tényleg szép leírni a 2 litert, de na...
-
őstag
válasz batai15 #181984 üzenetére
ha tényleg 14 órát dolgozol egy nap, abba hogy fog beleférni, amikor a kocsid kiesik napokra, meg 1-2 havonta szervizbe kell vinni?
ja meg egy 200 ezret futott dízelre rákölteni 2-300 ezret, az kb telejsne normál kiadás bármikor
ez baromi jól hangzik hogy elmegy 400 ezret, csak azt nem kalkuláod bele, hogy közbe ráköltöd a vételárát 3x alkatrészre, illetve áll akár heteket a szervizbenem fikázni meg beszólni akarok, de aki napi 14 órát dolgozik (minden nap, ünepnap is-a heti 100 csak így jön ki), annak legyen már havi 70-80 ezer ft-ja egy új autóra
vagy ha nincs akkor ott valami nagy hiba van...
ha meg nem vállalkozó, akkor adjon a cég cégeset[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
OPiiPO
addikt
válasz batai15 #181993 üzenetére
Nyugi van, szerintem vegyél vissza a hangnemből - segíteni próbált csak, de ha ebben a hangnemben folytatod kevesen lesznek majd akik tényleg segíteni is fognak, ezt azért gondold át . . .
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
V.Stryker
nagyúr
válasz batai15 #182072 üzenetére
Hát az újabb autók tántorítanak el. Van egy régebbi de ismert előéletű autó, jól felszerelt. És vannak újabbak, nem ismert előélettel, kicsit rosszabb felszereltséggel. És fogalmam sincs.
Lehet felhívom AAA-t és ráalkuszom egy pofátlant a Saabra.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz batai15 #182078 üzenetére
Az AAA-t én is útálom, de konkrétan ez az autó a családból lett oda letámasztva egy hónapja. Szóval ha jó az ár, a kocsit ismerem.
Most felhívtam őket, előzetesen azt mondták,hogy 950.000-ért biztosan elhozható.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
veterán
válasz batai15 #182143 üzenetére
Valami mást.
Egyik barátomnak volt 2010. körüli Avensis 1,6i; nevetségesen keveset fogyasztott, de ő
fillérb...zóPlattner, most Priussal jár.
Folyton attól rettegett, hogy elromlik benne az elektromos kézifék, ami típushiba és állítólag 400 e. Ft a javítása.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz batai15 #182143 üzenetére
Függően attól mekkora vagy.
Én 196cm, és az Avensis-t nézegettem pont a belméret miatt. A Corolla és az Auris szűk egy kicsit.Hozzáteszem hajdan volt E100-as Corollám, de ott mögöttem nem fért volna el senki...
Egyébként elég ciki a piac, láttam olyan Avensis-t, amelynél 38 ezer km-es olajcsere-periódusról árulkodott a szervizkönyv. Az úgy nem volt túl bizalomgerjesztő...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
SaNyEe
aktív tag
válasz batai15 #182174 üzenetére
Az alapjárati, aközeli rezonancia sok 4 hengeres dízel velejárója.
Leállásnál kéne hallani a kéttömegűt, ha baja van.Úgyamúgy akármikor is beüthet a baj velük, annyira használat/futás függő a dolog, ezt előre nem tudod kiszűrni, tesztnél sem.
Nézd meg az általános állapotát.
Nézd meg mi az ami igazolhatóan ki volt benne cserélve, nyilván minél több minden kopó ki volt cserélve az neked annál jobb. Ha ezt minél olcsóbban kapod, neked az annál jobb.A kuplung keménységére meg mindjárt ír pár toyotás neked
-- end of transmission --
-
molnarpeter
nagyúr
válasz batai15 #182174 üzenetére
Ismerősömék ilyennel járnak új kora óta, van benne félmillió km Hátsó híd rohad rajtuk, meg az utángyártott karosszériaelemek, amúgy nem jellemző a rozsda. Halogén fényszóró nem valami nagy szám, sokan cserélik jobbra külön a projektort benne. Porlasztó, stb árakat érdemes megnézni neten. Ha tetszik, volna értelme egy átvizsgáló szakit hívni akár.
Olcsót venni sokszor nem éri meg piaci szempontból (állapot javítás után sem fog többet érni), drágán vásárolni meg lutri/sok utánajárás, de legfőképp x év múlva derül ki, mit sikerült venni...
[ Szerkesztve ]
-
SaNyEe
aktív tag
válasz batai15 #182178 üzenetére
Nincs Tuti vétel 10+ éves autóknál.
A szop04larc mindegyikbe be van készítve. Melyikbe mekkora, majd akkor derül ki, amikor húzol egy vonalat az eladásnál.
A legtöbb amit tehetsz, hogy ami a saját szűrődön átmegy, vizsgáltasd át szervízben, vagy erre a szolgáltatásra specializálódott emberkével választasz eleve. Amit ott mondanak, az lehet alku alapja, ha a leírt állapot és az ár nagyon nem tükrözi azt, amit tapasztalsz.Kollégám pont keres autót, Hyundai IX valami suv-ot. Mind hibátlan, sokhangszórós, napfénytetős, balesetmentesnek hirdetett aztán:
- audió rendszer nem működik "csere alatt van"
- napfénytető vissza nem megy, csak kinyílik
- a rozsda lakomázza a rosszul javított karosszériaelemet
- nem indul (de azonnal vihető )
- NEM LEHET elvinni átvizsgáltatni, stbS ezeket mind "becsületes" kereskedőtől, tulajdonostól. Élmény ilyenek között hirdetnem, bár szerencsére még senki se jött azzal, hogy a másik ócsóbb.
-- end of transmission --
-
dj79
senior tag
válasz batai15 #182406 üzenetére
Ez ilyen, minden használtautónak megvan a maga baja sajnos, ami miatt lehet parázni.
2m körül már van épkézláb Megane 3, 1.6 szívóbenzin, az elég jól sikerült modell, már nincsenek trafógondjai, max az okoskerék miatti vezérléscsere kerül többe, mint egy random benzines kocsinál.
[ Szerkesztve ]
-
SaNyEe
aktív tag
válasz batai15 #182406 üzenetére
Viccet félretéve, LPG? Egyik kollégámnak van, kéri a gázt, de eljár majdnem dízel áron.
Megnéztem az Epicán a vonatkozó alkatrészárakat (nincs 50%-os szerelői kedvezményem, csak amit láttam nagyhirtelen mezei userként autoalkatreszonline24-en): BOSCH befegykendező 80, üzemanyagellátó egység 100, DMF AISIN (jobbik) 180, olcsóbb 130. Azt hittem ezek a drága tételek, de akkor úgy látom ócsó inkább Ezek új árak.
Ezt mind beleszámoltad a dízel 5éves javítási költségeibe? Ha igen, jó nagy sz0pó@larccal számoltál, persze a pakliban benne van.Egy szög egyszerű már elgázosított benzinessel sztem még jól is járhatsz, az még lehet (legújabb olvasás hahuról: CSALÓDÁSMENTES ). Az átalakításuk aránylag költséges, de manapság csomitartóból helyet nem visz, pótkerék helyére pakolják.
-- end of transmission --
-
hobizoli
nagyúr
válasz batai15 #182417 üzenetére
LPG rendszereket jol be kell allitani es akkor meg jobban is megy vele az auto
kcal egyenertekre kene kiszamolni csak azt nem csinaljak meg rendesen
az LPG oktanszama 102-105 kozott van szoval nagyobb elogyujtassal tud mukodni vele a motor
de az energiat akkoris be kell vinni hozza mennyisegben, nincs meseha az nem tortenik meg akkor erdozik gyengebbnek az auto
ha jol emlexem 20-25%-l ker tobbet a motor LPG-bol, itthon meg mar a +10%-ra is huzgaltak a szemoldodkuket sokan
magyarul ha nem annyit adsz neki, akkor ugyanugy "Lean" AFR keverekkel jarsz, mint benzinnel is
----
E85-nel is ez volt a lenyeg csak mas %-kkal
ott 1.46x a szorzo alapbol es padlgaznal nem 0.84-re kell dusitani, mint a benzinnel, hanem 0.72-re
ha igy csinalod ugyanaz a motor (turbomotorral haszanltuk) 40-50loerovel erosebb ugyanakkora toltonyomasnal, mint benzinnel, mert nagyobb elogyujasi szoggel tud mukodni a motor az uzemanyag magasabb kompresszioturese miatt (ami az oktanszamabol jon)több drón kell ;P
-
pit stop
addikt
válasz batai15 #182531 üzenetére
Pedig pár napja te magad írtad: "vagy egy SX4 scross ha isten is megsegít."
Az is egy kis suvTin: attól, hogy vagy Te, meg 10 másik ember aki megvenné új Avensist pl., de van 10.000 aki CHR-t akar, akkor bármennyire is fáj, nem fognak kedvetekért Avensist csinálni, ha a skiccek árát se tudnák kifizetni belőle a központban.
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
Doki16
addikt
válasz batai15 #182578 üzenetére
Veheted nyugodtan, de legyen a zsebedben még fél milla minimum. Ennyi idős autónál bármikor behalhat a DSG és kéttömegű már, a DPF-ről nem is beszélve.
1.4 TSI+DSG kombóról ha nem extrém alacsony futású lebeszélnélek. Mindegyik szárazkuplungos és nem olyan tartósak mint az olajos testvéreik.(#182579) molnarpeter: Sajnos akkor az sem jobb
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz batai15 #182584 üzenetére
6-os Passat nem rossz, 280+k km van Kormiban (2.0 CR TDI + DSG), eddig nagy baja nem volt. Gyári a motor és a turbó is, sőt még a kettőstömegű is (igen, a DSG-ben van DMF, mert az nem automata váltó, hanem egy robotizált kézi). Egyedül a EGR volt cserés amit megszorult nem zárt és telenyomta a DPF szűrőt korommal, így cserélni kellett mind a kettőt. Nem volt olcsó ellenben k. drága volt.
Amúgy egész jól meg, kényelmes, nincs rá panasz teszi a dolgát és városon kívül nem eszik sokat. Olyan németesen steril, nem szeretem de nem is utálom (bezzeg a Skodát ami előtte volt... na attól hánytam kb).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Doki16
addikt
válasz batai15 #182586 üzenetére
Inkább cserélni. 200k+ km felett azért bele kell férnie egy EGR cserének
B6-ból ha teheted csak CR dízelt nézzél. A 2.0 jóféle, én nagyon szerettem. Egy éven keresztül hajtottam a B7-es verziót DSG és elég jó kocsi. Q5-ben volt még 2.0 CR az is teljesen megbízható konstrukció volt már.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz batai15 #182588 üzenetére
2 millióért eléggé kínálat alja lesz. Nagyon résen kell lenni ha DSG-s Passatot akarsz venni. 10 éves kocsik már ezek és a világ összes kilométere bennük lehet. Ismerősömnek van egy B6-os és most 360-nál kell benne DPF-et cserélni. Szerintem ez nagyon jó arány. Mondjuk csere helyett tisztítást választott, mert nem volt másra pénze. Mondtam neki, hogy 50k km-re még jó lesz akkor kb
Ha mindenképpen TSI akkor az 1.4 122 lovas verzió. Ez a legmegbízhatóbb. Láncot kell cserélni benne néha és annyi
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
pit stop
addikt
válasz batai15 #182584 üzenetére
Peugeot 308 miért esett ki? Sok kérdés között már elfelejtettem. Dízelben én azt venném, és még a márkaszervíz se horror többiekhez képest.
Doki: Prius 4 nem is nagyon lesz itthon, a rettenet gyenge kereslet miatt megszüntették a forgalmazását is (tehát ami van arra hosszú távon esetleges alkatrész is horror lesz)
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs