- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Hálózati / IP kamera
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Facebook és Messenger
- Mikrotik routerek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Outlook topic
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Laraxior
titán
válasz batai15 #177070 üzenetére
Gyári hiba, elvileg nagyobb Hyundai szervizekben, tartanak is raktáron.
Ingyen megy a csere, csak hát a nyűg ugye, hogy vinni, hozni, autó nélkül lenni stb..."Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Doki16
addikt
válasz batai15 #177536 üzenetére
Gyanítom azért mert mégsem lehet olyan egyszerű
Azért az Atkinson ciklusú benzinmotor mellett a lényeg a bolygóműves két villanymotoros E-CVT. Ami még senkinek se sikerült. Igen bőg meg minden, de jelenleg a legmegbízhatóbb automata "váltó".
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz batai15 #177536 üzenetére
Egy csomó szabadalom védi a technológiájukat, így nem lehet csak úgy lemásolni...
Az Atkinson-ciklusú motor meg önmagában nem elég ugye. Nagyon sok gyártó tudja már a változó szelepvezérlés birtokában, hogy az Otto motor részterhelésen átvált Atkinson-ciklusra, plusz ott van még a hengerlekapcsolás...
#nincsbennetarcsi
-
Doki16
addikt
válasz batai15 #177538 üzenetére
Ha én tudnék venni egy Camry-t nem nagyon érdekelne a szolár tető
Prius-ban volt/van. Ott mire tudtak használni? Nagyon pici az, hogy bármit csináljon.
Leaf-ben volt azt tudom, de ott csak a 12 Voltos aksit töltötte aminek nem tudom, hogy mi értelme volt?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz batai15 #177540 üzenetére
De az az egész hajtáslánc érdeme, az Atkinson motor önmagában nem lenne elég hozzá, pont ahogy írod. Ugyan nagyobb a hatásfoka mint egy Otto motornak de gyengék azok a motorok önmagukban. Nem véletlenül nem terjedt el széles körben...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz batai15 #177545 üzenetére
Ennek oka részben az ellentétes vásárlói kívánalmak, hogy legyen erősebb mint az előd de egyen kevesebbet is. Ezt nehéz megvalósítania a gyártóknak. A HSD-t meg nem másolhatják le csak úgy, mert csomó szabadalom védi. Valami (legalább részben) újat kéne letenniük az asztalra azt meg nem kevés idő és pénz kifejleszteni. Jobban jár a gyártó, ha a meglévő technika mellé raknak vmi kis villanyhajtást és kész. Nincs jelentős fejlesztési/tesztelési/gyártási költség.
#nincsbennetarcsi
-
Doki16
addikt
válasz batai15 #177543 üzenetére
Na várj, most panoráma tető vagy szolár tető, mert nem mindegy. Panoráma az nekem is van az Aurisban is baromi jó, tényleg nagyon látványos tud lenni.
(#177542) BigBlackDog: Biztos, hogy nem tud működtetni önállóan egy klímát. Ilyen melegben mint amik most voltak, nekem 2-3 kW körül fogyasztott. Azt egy ilyen 0,5-1 négyzetméteres panel nem állítja elő.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
ngaba
aktív tag
válasz batai15 #177640 üzenetére
Köszönöm az eddigi válaszokat mindkettőtöknek, akkor kihagyom ezt a benzines 308-at.
Azért nem akarok dízelt (és a turbóstól is kicsit tartok), mert sokat használom városban (vidéki nagyváros), és azt olvastam, hogy azt nem igazán szereti. Amúgy városi autó meg nem elég, mert havonta legalább egyszer utazunk rokonokhoz többszáz km-t sok cuccal. (Ha lenne pénzem, akkor lenne egy városi autóm + mellette egy utazóautóm, de ennyi nincs. Ez a szívóbenzines alsóközép kombi kategória egy középút, de pont egyik feladatra sem optimális.
footy: Pont T-Jet Bravo van a szüleimnek, újonnan vásárolva anno. Valóban jókat írnak róla és nálunk is elég megbízható (a klímája romlott el elég hamar, de azt asszem még garanciában javították + egyszer volt valami nehezen indulásos gondja, de hamar és olcsón megcsinálták, nem emlékszem pontosan, de a szerelők egyből tudták, hogy mi a gond). Nekünk bizonyos objektív szempontok miatt kiesik a Bravo. (Pl. van a családban gerincprobléma, és ahhoz túl sportos a rugózása, és a kutya se biztos, hogy beférne az anyósülés elé, amíg a menyasszonyom hátul ül a gyerekkel. A kialakult listámban elég sok colstokos méregetés van már, illetve a rugózás egy fontos szempont.) Személy szerint nekem is tetszik a Bravo, és marha jó vezetni is, de családi autónak nem venném: Az elfordított középkonzol miatt nekem az anyósülésen ülve nyomja a bal térdemet, illetve a hátsó rész nagyon bunker nekem (azt szeretem, ha nagy a hátsó ablak is, csak sajnos a mai trendek nem errefelé mennek).
De szívesen várok más típusokat is.
Személy szerint szeretem a távolkeletieket is: Az 1. generációs Hyundai i30 kombival is sokáig szemezgettem, mert a belseje nagyautós méreteket idéz, csak hát ugye ennek rovására túl kicsi a csomagtartó, illetve ha lenne a legújabb Mitsubishi Lancerből kombi, akkor szinte biztos, hogy azért lelkesednék. A Toyotákat/Hondákat meg túlárazottnak találtam (nyilván jók, de ennyi felárat nem biztos, hogy megérnek).
[ Szerkesztve ]
-
Csaby25
senior tag
válasz batai15 #177752 üzenetére
Azt nem írtam, hogy Magyarországon szeretnék autót venni... És tudtommal nincs olyan szabály, hogy ide csak magyarországiak írhatnak... Az árak meg hasonlóak, ezért sztem nem releváns....
[ Szerkesztve ]
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
Csaby25
senior tag
válasz batai15 #177757 üzenetére
Értem, köszi.
Jelenleg ezeket néztem ki:
Seat Toledo
Seat Toledo
Ford Fusion[ Szerkesztve ]
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
Gombinyó
őstag
válasz batai15 #177855 üzenetére
Viszonylag sokat megyek és a 10 éves használt kérte a pénzt rendesen. Így lett új, ami végül olcsóbbra jön ki mintha a használtra költöttem volna állandóan (a kötelezőkön felül). Persze ez csak akkor igaz, ha beéri az ember az újonnan alacsonyabb ársávban lévő benzines autókkal.
-
válasz batai15 #177855 üzenetére
Ha van 3M önerő 1-1,5M hitel 5 évre 20-30eFt havonta, nem 50-60eFt
Ha 10 évre tervezel, akkor én újat vennék
A vitara, scross jó vonal
Ja, hogy automata, ja az drágább[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
vzsryl
nagyúr
válasz batai15 #177855 üzenetére
Én is ott lyukadtam ki pár hónappal ezelőtt, hogy ha váltok, akkor újra. Nekem a legfontosabb szempont, hogy ne kelljen vele folyamatosan szervizbe járni, mert az rengeteg értékes idővel jár, ráadásul kényelmetlen dolog egy ismerőst megkérni, hogy hurcibáljon verdáért a szerelőhöz, vagy esetleg taxizni stb...
Aztán bejött a képbe még egy dolog. Ha népszerű autót veszek újonnan, akkor pár évente elenyésző buktával tudom mindig egyre újabbra cserélni. Lásd az általad említett Suzukik, vagy akár Kiák, Hondák, Toyoták stb...
Sokan azt hiszik, hogyha kigurulnak a szalonból az új autóval, akkor rögtön milliókat buknak. De ez csak akkor igaz, ha ritka és/vagy drága/prémium kocsit vesznek. Pl. a legolcsóbb 3 éves Vitara a hahu-n 3,4M, de abban már 130.000 km van. A nagyja 4M körül tanyázik.Az autóhitelekhez abszolút nem értek, de tudomásom szerint vannak olyan konstrukciók, amik pont a sűrűbb cserét könnyítik meg anyagilag. Lehet hülyeséget írtam, majd valamelyik pénzügyi szakember topiklakó megírja a tutit.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
BigBlackDog
veterán
válasz batai15 #177857 üzenetére
Amit nem láttam leírva, hogy Swift esetén nincs +7 év gari (az csak az itthon gyárottakra vonatkozik). Egyébként a Swift szerintem egy jó autó, a CVT-től sem félnék. Viszont, ha nincs készleten 1.2 CVT (már pedig HaHun nem láttam), akkor felkészülnék a 5-6 hónapos szállítási időre. Legalábbis még január környékén ez volt a mondás.
S-Cross viszont szerintem racionálisabb választás, ha nem csak országúti, városi felhasználásra kell. Automatája jobb szerintem, mint a CVT és azért komfortosabb a Swifthez képest. Meg talán gyorsabban is hozzá lehet jutni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz batai15 #177855 üzenetére
Ki hogy jutott el használt autó helyett új autó vásárláshoz?
2004-ben apum úgy jutott el, hogy azt gondolta: "Idén leszek kerek 40 éves, megérdemlek egy új autót!" Így lett Volvo 343-ból Suzuki WagonR+.
szerk.: (#177862) batai15
Azt a Yokohama téli szettet, amit a szalonokban árulnak, inkább felejtsd el. Külön-külön összeszedve a felnit, gumit és TPMS-t olcsóbban kijöhetsz, vagy ugyanazért az összegért sokkal-sokkal jobb gumit is kaphatsz.
Amúgy általában csak a regisztrációs adó szokott az autó árában lenni, a forgalomba helyezés még rájön.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz batai15 #177862 üzenetére
Nekem szalonban nem sikerült nagyon faragni. Swiftnél semmit nem engedtek, S-Cross/Vitara esetén kb. 50-100e Huf volt a különbség az országban lévő kereskedők e-mailes ajánlataiban. És igen, még erre jön az átírás, forgalomba helyezés, ha jól tudom. Viszont ennél a költségnél relatív eléggé nagy volt a szórás, érdemes szerintem néhány kereskedésből bekérni egy-egy ajánlatot.
Én a szalonokban "akciósan" adott téli gumit elengedném, első körben négyévszakost néznék, ha havas használat nem nagyon lesz. Amennyiben szokott lenni, akkor meg néznék valami jobb télit. A Vitara, S-Cross és a Swift gumimérete is viszonylag drága, nem árt tisztában lenni ezzel (közép-felsőkategória esetén 35-40e Huffal számolnék guminként).
Én Vitara helyett inkább S-Crosst választanám a jobb felszereltség és számomra kellemesebb beltér miatt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz batai15 #177855 üzenetére
Legutóbb ügy jutottam el az új autó vásárlásáig, hogy 5,5-ert adták az előd-modell 3-4 éves példányait, az újat pedig 7,8-ert meg tudtam rendelni. Aztán eladtam 15 hónaposan. Azóta csak használtat veszek.
Ha 10 évig megtartod, teljesen logikus választás az új, és teljesen logikus választás egy Suzuki Scross. A kérdés az, hogy hajlandó vagy-e 10 éven keresztül ugyanazt az autót nézni, használni mindennap? Én ráunnék.
[ Szerkesztve ]
-
Johnny198612
tag
válasz batai15 #177855 üzenetére
Tok jo, hogy jottel, bennem is ugyanezek a gondolatok vannak az uj auto vasarlas kapcsan, csak nem akartam ilyen hosszan leírni.
Ha esetleg nem felejted el, es megtalalod, amit keresel, irj ram legyszi, mire esett a valasztas
Tobbieknek koszi a tippet. A Fiat Tipot neztem neten, megvan benne minden amit keresek, de a legtobb teszten kiemelik a 8 liter atlagfogyasztast, amit lehet h kicsit nehez lenyelni. Igaz, hogy tekintve a felszereltseget ezert az arert, lehet h az a tobblet benzinar nem is olyan sok.
Mik a tapasztalatok az uj Fiatokkal megbizhatosag terén?
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz batai15 #177917 üzenetére
És 1 millió körül mit javasolsz? Ideje már keresgélek, 7. gen Civicet akartam, de valószínűleg mindegyik egy roncs már...Igazából csak helyi járkálásra kéne városba valami benzines, autópályára van egy dízel golf plusunk ha arra kellene. Japánok eszetlen túlárazása miatt nehéz jót találni ekörül, Fordból van ugye a focus meg a fiesta amit néztem még 1.4-es motorral
Az is megfordult a fejemben, hogy minél fiatalabbat és valami mini autót (fiat panda, hyundai i10, twingo, aygo?), de nem tudom mennyire jó ötlet.
-
hobizoli
nagyúr
válasz batai15 #178233 üzenetére
na ez az
a sok palyazas lehuzza
ezert mondom, hogy varosi fogyi a mervado(bb)meg a varos is mi?
Bp vagy vmi videki varos?
meg Bp-n hol es mikor?
reggel a Hungaria krt is all a dugo, az tuti nem tesz jot a fogyinak, 11-kor meg kb vegig mesz ugyanott 50-l zoldhullamban a Nepliget-tol a BS-igtöbb drón kell ;P
-
nagyúr
-
őstag
válasz batai15 #178276 üzenetére
Hát egy 1.4t scross automata azért teljesen más kategória mint egy swift (nekem az van, de nem utálom a swiftet, maga méretében kifejezetten tetszik). Ha meg tudod oldani a plusz egy millát akkor ár érték arányban nagyon megéri (1.4t-hez az automata váltó is erősebb, a több nyomatékhoz). Mondjuk az idő sürget mert az 1.4-hez is jön a részecskeszűrő (nem csodálkoznék ha lassan csak készletes lenne nélküle).
-
válasz batai15 #178276 üzenetére
Mindkettő nagyon jó ár/értékű autó, azt neked kell eldönteni melyikre van szükséged, hosszú távra tervezve az scrosst venném, ha megteheted.
Crytec210: kb mindkettő nagyon soknak tűnik, teljes rendszert cseréltettem egy golf 4-en 24eFt volt[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
őstag
válasz batai15 #178284 üzenetére
Hibridet meg tudom érteni. Én a rav4 hibridet nézegettem következő autónak, mert többet járok városban mint gondoltam (és annak jobb már azért a hangszigetelése).
xc40 kis hibridet éppen lehúztam az álomlistáról mert az automatája nem hagyományos mint a "nagyban" hanem duplakuplungos...
-
FoglaltEzis
újonc
válasz batai15 #178319 üzenetére
Húha, csak a dízel a járható út? Eddig kerültem, mert nem volt indokolt a váltás benzinről, és reméltem hogy mivel lassan de biztosan távolodik a piac tőle, én is megúszom (sok ismerős panaszkodott rájuk hogy nagyon költséges ha elromlik a benzinessel szemben).
Megnézem a Rio-t, illetve a 206-ot, utóbbi mindig is tetszett, csak róla is hallani költséges történeteket (hátsó híd, kormány elektronika, vezérlő számítógép, stb), ezért eddig nem néztem közelebbről.
Amúgy mennyi lenne az az összeghatár, amiért már biztosabb kézzel lehet választani, és mondjuk csak egy 100-150ezres első szervízzel kellene számolni?
(Nyilván kell minden kocsira költeni, nekem is volt többszázezres köröm a mostanival, ezt kéri, ezt kapja, ha a motorjára kellene most megint ennyit költeni megcsináltatnám inkább, mint egy új, de a kaszni harmada elporlad lassan, értelmetlen kb nekiállni összevarrni)[ Szerkesztve ]
-
FoglaltEzis
újonc
válasz batai15 #178324 üzenetére
Értem, köszi!
Tegyük fel, hogy van 1 millió forint a vásárlásra, és még 200 az egyébre, így is a HDI-s Peugeot-ok és az 1.6 benzin Mk2 Focus? Valami olyan kellene, ami nem fog szétrohadni, és törődéssel elmenne egy jó 5-10 évet, kb mint az Ibiza tette. Kb 15.000km/év a használat, ezt elvileg kellene bírnia egy gondosan szervizelt kocsinak, nem?
A mostani is hibátlan műszakilag, csak a kaszni adta fel a harcot -
veterán
válasz batai15 #178383 üzenetére
Apámnak van Ignis 1.2 (90 le); tényleg tök jól megy, viccesen fogyaszt (vegyesben 5 környékén, tengerpartról 4,85-tel fordult meg, autópályán, gondolom azért nem padlón küldte, 74 évesen ).
Vezettem pár hónapja egy Swift 1.0T hibridet; az 1.2 inkább kéne, élvezetesebb vezetni, szebb a hangja; pedig a nyers adatokat tekintve az 1.0T a gyorsabb. -
Doki16
addikt
válasz batai15 #178383 üzenetére
Anyukámnak 1.2 automata van. Nagyon jó motor, imádom vezetni. Tök jól megy ahhoz képest. 4 "sebesség" kicsit furcsa, de egy nagyon megbízható és tényleg hihetetlenül jól fogyasztó kocsi. Csak városban van használva és 4,6 az átlag. Tehát nagyon eltalálta a Suzuki azért szeretik ennyire ezt a kis szívó benzint.
(#178380) Tom1939: Persze, nyilván valamivel többet eszik, de simán megéri a többlet erőt.
Spritmonitor:
1.0T: 6,21
1.4T: 7,03Elhanyagolható. Sima szívó Vitarám evett 7 litert.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz batai15 #178389 üzenetére
Ózdról hoztuk el a Mátrán keresztül és végig jött mögöttem az autópályán 140-el faterom. Olyan kicsi a kasztni, hogy simán viszi ez a kis motor is. Ahonnan anyukám jár be elég dimbes-dombos. Konkrétan 6 km-en van benne 150m szint. Igen lemértem barométeres Garminnal
De ez városba való nem pályára. Nem érzem magam olyan komfortosan benne 130-nál mint a Passatban vagy az Aurisban. Mondjuk az automata váltónak köszönhetően alacsonyan van a fordulat.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
veterán
válasz batai15 #178387 üzenetére
Az 1.0T hibridet városban vezettem, próbaúton kb. 2 km-t. (Városi autónak gondoltam megvenni, de túl sokat kellett volna rákölteni).
Apám 1.2-esével többször mentem már Zalaegerszegről a Balatonra; ez egy kanyargós, dimbes-dombos útvonal. Simán felmegy az emelkedőn, nem nagyon érzi meg. Kiforgatva qva jól harap, kár hogy leszabályoz 6000 után. (És meglepő módon nem akar felborulni kanyarban, pedig ránézésre ezt nem gondolnád egy Ignisről. )Az 1.0T - nekem, a fülemnek - elég varrógép volt és nem éreztem benne különösebb erőfölényt.
Ki kell próbálni vásárlás előtt! Az Ignisszel sem mentem 120-nál gyorsabban.
-
Doki16
addikt
válasz batai15 #178391 üzenetére
Ne vegyél Aurist. Nincs belőle keveset futott. Dízel helyett használták mindenhol nyugaton. Ami magánkézbe volt és másodautónak annak meg nagyon komolyan megkérik az árát. Amúgy meg hülyén hangzik, de egy Prius/Auris HSD 200e km semmit nem jelent. Ha bele meg a külseje rendben van ahogy az enyémnél is, akkor a hajtás nagyon egyben van még ennyinél is. Múlt héten mértem be a nagyakksit 180k km után. A 14 block (26cella) közül a legnagyobb eltérés 0,1 V. 0,2 voltig még 100%-nak mondják.
Ha mégis találsz alacsony futásút 5-6 millió alatt akkor az gyanús, nagyon meg kell vizsgálni.
Mondjuk kár bármelyik Suzukit egy Executive Aurishoz hasonlítani. Újkori árokhoz képest 5 millió differenciál van ami azért látszik nagyon sok helyen.
Amúgy tök jó ez a felütés most a Totalcar cikkében. Passatot egy Suzuki áráért? Igen, van annyiért egy ilyen 4 éves kocsi, mint egy új GLX Vitara vagy S-Cross. Ezt kell mérlegelni, hogy melyik éri meg jobban. Mondjuk 180-at futott Passatnál már sok minden ki fog jönni idővel.Fogyasztás ha érdekel az Aurisról akkor pontos adatokkal nagyon szívesen megtárgyalom veled privátban. Nem fárasztom itt az embereket vele
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- MIUI / HyperOS topik
- Autós topik
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Erős asztalláb (Steelcase)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen