-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
válasz scream #178899 üzenetére
Ha a Meriva az 1.8-as motorral lomha volt, akkor a keresett kategóriában minden az lesz. Tudniillik a Meriva egy kisautó, amiben az 1.8-as szívó benzin egy erős motornak számított annak idején, és pörgetve elég dinamikusan lehetett vele haladni, sőt szvsz. a mai napig jól használható, nem forgalmi akadály.
Úgy vélem, hogy egy olyan járműre van szükséged, ami alacsony fordulaton is elég nyomatékos a dinamikus haladáshoz, és így csak a turbódízelek jöhetnek szóba, tehát vagy egy patika állapotú Golf 4-es 1.9 PDTDI-t tudok javasolni, vagy esetleg egy Golf 5-öst ugyanezzel a motorral, de annak nagyon az alját kapni ennyiért.
Ha új autó is szóba jöhetne (természetesen többszörös áron), akkor már bármiből kapsz turbósat, de sajnos a keret ezt nem engedi meg.
Jobb ötletem nincs, mivel szerintem a kritériumaidnak megfelelő autók mind lomhák lesznek számodra, kivéve a turbódízelek.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
freeknight
őstag
-
freeknight
őstag
válasz vzsryl #178902 üzenetére
Nem, az 1,8-as szívó Opel nagyon lomha, ahogy igazából az összes szívó benzines opel gép abból a korszakból, a gázpedállal leginkább a motor hangerejét és a fogyasztást lehet szabályozni, a gyorsaságot nem igazán .
Az igaz, hogy 1 millióért nem lehet versenygépet kapni, de nem is az a cél szerintem, és az 1.9 pd sem az a kimondott erőmű. -
scream
veterán
válasz vzsryl #178902 üzenetére
Köszi a választ.
Mivel csak abban a Merivában ültem, ami a miénk volt, így lehet, hogy az előélete miatt volt ez - édesanyámtól kaptuk meg, aki Németo-ban 160-170 körül járt vele tetemes mennyiséget és kizártnak tartom, hogy ez jót tett volna az autónak (valszeg az olajevés is ezzel függött össze, de ~1500 eur szervizköltség elköltése után sem tudták megmondani szakszervizben kint, hogy mi az oka, és megszüntetni sem sikerült... ).
Viszont volt egyazon szériás 1.8-as benzines Vectra sedan a családban (nem tudom, hogy a motor ugyan az-e a két modellben), viszont érezhetően teljesen más világ volt - sokkal dinamikusabb, persze lehet a váltó miatt - a Merivában baromi vacak volt.
Azt még kifelejtettem, hogy olyan autó kéne, aminek az utastere, amennyire a büdzsé engedi halk legyen, a Merivában pályán 130-nál üvölteni kellett az anyósülésen lévővel, hogy lehessen érteni amit az ember mond. Tudom, a gumin is sok múlik, de az sem minden.
[ Szerkesztve ]
-
scream
veterán
válasz freeknight #178903 üzenetére
Jazz másik oldalról van a családban (2013-as), ültem benne, de nem igazán nyerte el a tetszésemet, főleg a mérete miatt, a fejem szinte súrolta a tetőt, pedig átlag magasságom van (184cm). A csomagtartó mérete meg szerintem 2 75l-es bőrönddel megtölthető.
A Civikekkel van valami gond, ami miatt inkább a Jazz javasolt? Vagy megint csak a pénzhatár miatt?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
vzsryl
nagyúr
válasz freeknight #178905 üzenetére
Volt 1.6-os F Astra-m 75LE-vel. Amikor országúton visszadobtam 3-ba, akkor elindult és nagyon szépen meg tudtam vele előzni a 70-nel közlekedő nyerges kamiont is, halálfélelem nélkül.
Az 1.8-as Ecotec motorral csak Zafia A-ban volt tapasztalatom, de egyáltalán nem éreztem lomhának. Szívó-benzines autó, és úgy is kellett használni. 5000-es fordulat környékén nem csak a hangjuk nagy.Az 1.9 PD is kb ugyanúgy autózható, mint az 1.8-as Ecotec, de a TDI alul is tudja azt, amit az Opel csak 4000 fölött kezd csipegetni. 15-20 évvel ezelőtt ennyit tudtak az alsó-közép kategóriás autók. A sport változatuk meg annyit tudtak, mint most egy sima alsó-közepes. Nem kell csodát várni ezektől az öreg autóktól.
(#178906) scream: A nagy tempójú, magas fordulatú autózás megköveteli a sűrű olajcserét és a megfelelő bemelegítést. Tehát ha már pl. az előző olajcsere óta eltelt 12k km és az elindulás után 2 perccel üvegeljük a pályán a verdát, akkor kampó. Btw. az 1.8-as Ecotec-ek nem hajlamosak annyira az olajfogyasztásra, mint az 1.6-osok, szóval ott tényleg nem volt rendeltetésszerű a használat.
A magas olajfogyasztás nem teszi lomhává az autót, sőt a teljesítményt még extrém esetben sem tudja túlzottan befolyásolni.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
_ak_
addikt
válasz scream #178907 üzenetére
tboldi-t csak megerősíteni tudom, szinten ~193 centivel nagyon is jó volt a helykínálat, végül csak azért lett 7gen Civic, mert nem tálaltam olyan Jazz-t ami tetszett 1m környékén. Ugyan szerettem a Civicet, de több probléma is volt vele és már nem akartuk megmenteni. Továbbá városban a parkolás nem mókás vele, mert akkora fordulóköre van, mint egy XC90-nek kb.
Nem vagyok egy kicsit sem szakértő a témában, de szerintem annyit már rég nem érnek amennyit kérnek értük.
Let's begin, de gozaimasu!
-
nagyúr
válasz vzsryl #178909 üzenetére
Volt 1.6-os F Astra-m 75LE-vel. Amikor országúton visszadobtam 3-ba, akkor elindult és nagyon szépen meg tudtam vele előzni a 70-nel közlekedő nyerges kamiont is, halálfélelem nélkül.
x16szr?
Még csak 155e km van benne így 20 évesen, még mindig szeretem. Azért már érződik a kor, de ilyen futásteljesítmény mellett...B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
q13579
senior tag
válasz scream #178899 üzenetére
B5.5 Passat-ot én is ajánlom...
Nekünk volt egy 2005-ös példány, 1 évesen vettük és 13 évesen adtuk el 160.000 km-re. 10.000 km-ként megkapta a komplett olajcserét, szűrőt jó, megbízható szerelővel... Csak egy EGR szelepet kellett cserélni, más baja nem volt, úgy, hogy inkább városias használat volt... Ja és mindezt 6,2 literes vegyes fogyasztással....
Nagyon kényelmes autó, dinamikusan vezethető, jól felextrázottak is akadnak és nem utolsósorban biztonságos, komfortos.
-
soldi3r
veterán
válasz scream #178907 üzenetére
2006 utan gyartott 1.8-as Toyota motorokkal jellemzoen nincs gond (viszont az elotte levokkel igen, ugyhogy azt keruld). Corolla Versoban es Avensis T25-ben talalsz olyat. Mondjuk a tuti a 2.0-s, de az ritka lesz es dragabb.
VAG 1.6-os is eleg megbizhato (Octavia 2, Jetta), de azt is gyengenek fogod tartani.E30 (oo=[][]=oo)
-
ngaba
aktív tag
Kezd sürgetővé válni az autócsere (a vártnál korábban született meg a kislányunk, de azért még elférünk, mert nem utazunk messze, amíg nem tudja megtartani a nyakát). Szóval lehet, hogy marad a biztonsági játékos Focus2 kombi, abból rengeteg van eladó, csak találok egy használhatót.
A francia autó szerelőm eldöntötte a "késői Pug307" vs. "korai Pug308" dilemmámat (1.6 benzin): "Prince motorral nem szabad megvenni a 308-at, a késői 307 pedig megbízható." De 2007-2008-as 307-ből van kábé 6 db eladó az egész országban, és egyik se nagyon tetszik.
De azért még egyszer nagy köszönettel fogadok tippeket a következő felálláshoz:
10-12 év körüli családi autó, 1.6 szívóbenzin (ha nehéz a kocsi, akkor lehet 1.8 is, több ne nagyon), legalább alsóközép kombi vagy egyterű. A keret: max. 1.5 millió.Fő szempontjaim (a szokásos fenntartási költségeken túl):
- Kívül kompakt (és könnyű), belül tágas Tehát csak indokolt esetben legyen 4,5 méternél hosszabb, de férjünk el benne (hátul anyuka + kisbaba, elöl az anyósülés előtt egy basset hound kutya + valahol összecsukott babakocsi + 3 utazótáska).
- Lágy rugózás gerincproblémák miatt.
- Az egyterűek szimpibbek nekem a nagyobb beltér miatt, de félek, hogy a csomagtartó alapterülete kicsi egy babakocsihoz.
- A beltér tágassága nekem fontosabb, mint a csomagtartó mérete (persze adott hosszban az egyik a másik rovására megy). A csomagtartó mérete legyen "épp elég" egy családi autóhoz, később már úgysem lesz babakocsi. A Hyundai i30 csomagtartóját már nem mertem bevállalni, de valami ilyesmi elosztás szimpatikusabb, mint a belül szorongás. Lásd még: Fiat Croma. Az Opel Signum már nekem is sok.
- Szubjektív: A ritkább autókat jobban kedvelem, mint a tucatokat, ha nem vészesen drága a fenntartása (a Fiat Cromával is szemezgettem; az olcsósága miatt pedig a Nissan Primera P12 kombival, de végül mindkettőt elvetettem: A Croma túl nagy és nehéz, a Primera pedig állítólag túl feszesre hangolt).Előre is köszönök minden "titkos tippet".
-
motoflug
őstag
Sziasztok!
Használt 1.4 turbós 4-5 éves Opel Mokkát szabad venni? -
zeus_2k14
senior tag
Üdv.
Lehet ilyet itt nem lehet, remélem ilyenből nem lesz gond...Csak érdeklődnék.
Mennyit érhet kb egy 2006-os Golf Plus 1.6 benzin 330.000 km-el? Maximum ? Friss műszaki, friss olajcsere , stb, egyedül a vezérlés nem friss.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ngaba #178925 üzenetére
Ülés: bármi, legfeljebb kell valami egyedi megoldás, hogy kézzel ki tudd tekerni azt a 2 csavart. Az ülés légzsák lehet még probléma, de áthidalható az is.
Focus azért nem a ringató futóművéről ismerszik meg szvsz. Meriva (1.7 dízel)? SX4? "Földszintes" autóval nem tudom, mennyire gáz a hátprobléma, de gondolom az "emeletesek" jobbak.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz ngaba #178925 üzenetére
Első ülést nem szokás könnyen kivehetővé alakítani sajnos. A kisbuszokban vannak néhol jópofa ülés fordítgatós, kiveszegetős megoldások, illetve 5+2 személyes egyterűkben le lehet hajtani a leghátsó 2 ülést vagy pl. Honda Jazz, 8gen Honda Civic hátsó ülés sorát lehet felhajtani. Egyébként bármilyen autóból ki lehet venni az első üléseket, de ha légzsák is van akkor azt ki kell kötni, ahhoz jó levenni az akkusarut, illetve indítás után jó eséllyel kapsz hibakódot is. Cseppet sem triviális megoldás A legjobb amit tehetsz, hogy kellően nagy csomagtérrel rendelkező autót veszel és hátra rakod a kutyust.
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #178932 üzenetére
Köszönöm a válaszokat. A Merivát és az SX4-et nem is néztem, nekem kicsinek tűnnek. (Na jó, plusz utálom az Opelt. Egyedül a K Astra tetszik. De most már a márka-előítéleteimet is ledobtam. ) Sokáig a C-max volt a favorit, de végül fájó szívvel azt is kicsinek ítéltem méricsgélések után (a kutyát is nehéz lenne elrakni az utastérben, meg a csomagtartóméret is necces). És a C-max nagyobb a két javasoltnál, ha jól gondolom...
Igen, a hátnak jobb a magas. Ez is egy érv az egyterű mellett.
Azt szomorúan hallom, hogy a Focusnak is sportos a futóműve. Mindenki isteníti a futóművét, meg utaztam a kollégám négyajtósával, és az nekem kimondottan kényelmesnek tűnt (bár nem én vagyok a hátfájós). Igaz, azt is olvastam valami népítéletben, hogy a négyajtós a legpuhább. (Ez igaz?)Kutya: Ebből a szempontból a legoptimálisabb egy hatszemélyes autó lenne, és a kutya elterülne az első üléssoron mellettem. De úgy vagyok vele, hogy nem szeretem (és veszélyesnek is tartom) azt, hogy a hatszemélyes autókban az ajtóban ül a sofőr. Meg hát mi mégiscsak egy 3 fős család vagyunk (és ez is a hosszútávú terv) + egy kutya, erre az átmeneti "hátul ül a menyasszonyom" helyzetre szerintem felesleges hatszemélyes autó. Amin még gondolkodtam, hogy hátul 3 üléses egyterűből kivenni az egyik ülést, és a csomagtartóból "előrelógna" a kutya az utastérbe. De nem tudom, hogy elég széles lenne-e ott a hely neki hosszú távon (rövid távon OK). Az biztos, hogy ha teljesen a csomagtartóban utazna, akkor a nagy kombikban sem maradna több hely a csomagoknak, mint most az ötajtós 306-omban... Szóval maradtam az anyósülés előtti térnél, az a legbiztonságosabb is mindenkinek. (És vicces, ebből a szempontból rosszabbak az egyterűek. Ott általában egy magas sínen van az ülés, ami a kutyának nem OK. A 306 ebből a szempontból meglepően jó.)
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz tboy93 #178933 üzenetére
Régi Ford Galaxy-ban megfordítható az első ülés (mind a kettő, nekem ilyen volt), mondjuk menet közbeni biztonságról nem beszélnék...(persze az anyósülésről lehet ebben az esetben nyilatkozni)
@(#178934) ngaba
Egyterűvel hoztuk el a menhelyről kutyillát. A hátsó ülés előtt feküdt (na nem végig, mert kissé mozgékony...), simán elfért... Na jó, azért a régi Galaxy az nem kicsi - cserébe a legvariálhatóbb, ami a piacon létezik, ide értve az Alhambra, Sharan unokatesókat. De ez csak a régiekre vonatkozik, ahol kiszedhető ülések voltak. Az újak nem adják meg ezt a szabadságot.@(#178937) molnarpeter
Ó, hogy ez nem jutott eszembe... pedig szemezgettem vele már párszor...[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
ngaba
aktív tag
válasz cappa72 #178936 üzenetére
Elhiszem. De azért a Galaxy egy más kategória, mint amikben eddig gondolkodtam...
Mondjuk érdekes, hogy először a kompaktság volt a fő szempont (sokat lesz használva városban is, és azért nem annyira szeretek nagy autókkal parkolni). Először még a 4,5 méteres hosszt is sokalltam (ezért kötöttem ki elsőként a C-maxnál, ami aztán minden egyéb prioritásomtól függetlenül megtetszett), most meg már egyre nagyobb és nagyobb autókat nézek, mert mindenki azt mondja, hogy kelleni fog az majd.
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #178937 üzenetére
Hm, köszi, a ritkább autókat kedvelő énemnek felcsillant a szeme. Lehet, hogy megnézek egyet valahol (de azért ott van bennem az, amit a hatüléses autókról írtam).
-
félisten
2016 körüli Toyota hibridek még sokáig elmennek gond nélkül (átlagos esetben), ugye?
while (!sleep) sheep++;
-
Doki16
addikt
Biztos, hogy nagyon sokáig el fog menni még. Nem ritka félmilliót futott hibátlan példány. De nem az évjárat számít hanem a km és hogy milyen állapotban van, értsd mennyire tartották karban.
Amúgy meg ott van rá a 10 év hibrid garancia.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
Ezt a kereskedést hanyagold. Ezek az autók már rég nincsenek náluk általában. Meg nagyon drágák is.
Ennyiért már kapsz egy fullos új Corolla hybridet is
Mondjuk ezt a Highlindert speciel egyáltalán nem ismerem, hogy milyen lehet. Nálunk ez nincs elterjedve. De ennyiért már van új RAV4 is. És abban baromi jó lett az új hibrid rendszer.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
félisten
válasz Doki16 #178947 üzenetére
Koszi a tippet. Igen, szoval az van, hogy a RAV4 kicsit egyszeru nekem, marmint ennyi penzert kapnek egy tok jo hajtaslancot, egy gaz infotainment rendszert, es egy kozepes minosegu belteret. A Corolla Hybridnel szeretnek valami tagasabbat, a mostani C5 utan visszalepes lenne.
Szoval mi az, ami a RAV4 kategoriajaban
- tagas, legalabb C5 szinten
- megbizhato
- kenyelmes
- nem dizel (nem szeretem a hangjat)
- kombi vagy SUVAmit meg en latok per pillanat:
- RAV4: tok jo lenne, ha az infotainment nem lenne olyan, amilyen (regi modellnel benyelnem, de 2019-ben gaz)
- Tarraco: talan az egyik optimalis valasztas
- Proceed: szep, sok garancia, de vszeg kisebb tererzet, mint a C5
- Sorento: dizelt lehet inkabb kapni
- hasznalt Santa Fe: ez lehet jo, a beltere kicsit regimodi, de olcsobb, mint a fentiek
- BMW-kbol, Audikbol szinte csak dizel van, egyebkent meg kell a fenenek
- Superb nem tetszik a felesegmnek
- Stelvio: sajna tul draga, pedig minden tekintetben bejon
- Murano: na, ez erdekes, van mar 8M alatt, bar eleg izlestelen a beltere, kulsore viszont tetszik, es V6!
- Volvokbol T5/T6 verzio ritkabb
- Forester: a 240 lovas verzio ritka es draga, most vezettem egy ilyet, es tok jo, de ennyi penzt boven nem er meg szerintem.A Highlanderek azert jottek be a kepbe, mert belulrol fullosak, nem dizelek.. csak nagyon dragak.
Legjobban egy Volvo V60 CC vagy egy Highlander jonne be, asszem, de ujan mindkettore sajnalnam a penzt.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
motoflug
őstag
Sziasztok!
Nem tudom hol kérdezzem, ha rossz a topik, kérlek segítsetek, hol tájékozódjak.
A családban a nagyapa nevén van egy autó, amit el akarunk adni. Mivel a nagyapa egészségi állapota korlátozza ebben, így vagy a nagymama nevére kellene írni, vagy igazából nem tudjuk mi a legértelmesebb megoldás. Megbízási szerződéssel eladható az autó, vagy át kell írni? Milyen költségek, dokumentumok kellenek ehhez?
Előre is köszönöm!
-
őstag
Hát én kíváncsi vagyok hogy az új highlandert hozzák e Európába. Nagy valószínűség szerint nem, de azért lenne egy két érv mellette (ugyanaz a padlólemez mint a rav4, most gyakorlatilag ugyanaz a 2,5 alapú hibrid kicsit több lovacskával, plusz ez az itthoni 7 személyes támogatásra ideális lenne). 1-2 milla pluszért a rav4-hez képest meggondolandó lenne.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest