-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
válasz aero. #179199 üzenetére
Saxót azt semmiképpen ne. Inkább egy szívódízel vw lupót. Olcsó egyszerű kisautó és úgy ahogy még biztonságosnak is mondható. Fenntartási költségben megbízhatóságban helykínálatban beltérben zajszigetelésben fogyasztásban... gyakorlatilag mindenben veri a saxót.
[ Szerkesztve ]
...
-
rbalint88
addikt
válasz gaborbol #179185 üzenetére
akkor tényleg nem érdemes a hibridekkel bíbelődnöd. az accord gondolom az acura tlx akar lenni, csak lefordítottad mivel itthoni, de EU tapasztalat sincs nagyon ezekről a modellekről, így nem hiszem, hogy bármi értelmeset hozzá tudnánk tenni a kérdéskörhöz. szerintem azt vedd, amelyik tetszik
10-20 év után most kezdik visszacsöpögtetni ide ezt a kategóriát a camryvel és lexus es-sel, ami ugye máshogy csomagolva ugyanaz az autó, de eskü a polgáribb toyotát kérném belőle, a lexus nagyon nem adja ki élőben (furcsa ekkora méretben az elsőkerekes arányú forma, aztán kicsit nagy fingás helyett beszarás lett fílinges), meg ugye a lexus az árazásban is prémium, technikában viszont ez a modell pont nem. -
q13579
senior tag
Sziasztok. 2015.11 havi 1.4 tsi 125 le esetén mire érdemes figyelni (golf VII)? Ezek már a jobb tsi-khez tartoznak ugye? 65.000 km-es autórol lenne szó, nem hinném, hogy nagy probléma lehetne, de ha érdemes valamit célirányosan megnézni rajta, megtenném....
-
félisten
Naszoval. Bejott a kepbe ket dolog:
- tavalyi X4, 3 litykos dizel
- uj Kia Optima GT SWKb. hasonlo arban. A BMW-t meg meg kell neznem, a Kia-ra meg kene ajanlatot kapnom.
Eleg vicces egyebkent h a szalonban nem nagyon vesznek szerintem komolyan, mert eleg fiatalnak nezek ki, nincs pocakom, es bejovok, h vennek kp-ra egy uj autot, raadasul nincs is nagy arcom (csak forumon, hehe). Szoval az elado kb. vonakodott, de elvileg fog irni.
while (!sleep) sheep++;
-
félisten
válasz kisza25 #179210 üzenetére
Tudom, egy egeszen konkret darabrol van szo.
Ultem egyebkent Proceedben, szuperul nez ki, de kicsit szuk a mostani kocsimhoz kepest, szoval lefele nem szeretnek valtani. Csomagtartoja hatalmas, elol rendben is van a ter, de hatul azert szuk.
Ezenkivul ultem Seat Tarraco-ban es Kia Sorento-ban, es az utobbi nekem jobban tetszik.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
harry
veterán
Mondtátok korábban, hogy ha Ausztriába költözök (ami fél éven belül tervezek, kinti albérlet -> kinti lakcím), akkor az autót is regisztráltatni kell 3 hónapon belül.
Ennek a részleteiről tudnátok mesélni / linkelni irományt (angolul vagy magyarul)?
Mivel a jelenlegi autóm egy 2003-as Megane, amit amúgy is csak rövidebb időre vettem, ezért kint szeretnék venni másikat, ezt meg eladni (itt vagy ott). Csak hát nem biztos, hogy 3 hónap alatt ezt sikerül megoldani, meg eleinte lenne elég másik gondom is, mint kocsik után járkálni.
Pontosan mikor / miért szükséges az autót átregisztrálni, illetve ki lehet-e tolni ezt az időtartamot 3 hónapról többre?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
kisza25
félisten
válasz Mentolka #179213 üzenetére
Igazából ez csak rajtad múlik
harry állandó lakcím esetén 4hónapod van (ez lehet azóta változott), ha 3-4 havonta hazajössz legalább egy hónapra, akkor nem kell. Ha ott van állandó lakcímed, akkor kell, ha lízinges az autó akkor nem kell[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
harry
veterán
válasz kisza25 #179215 üzenetére
S azt hogy néznék / bizonyítanám, hogy mikor, mennyi időre járnék haza?
Bérelt lakásnál, ahogy gondolom itthon is, csak tartózkodási címem van, nem hiszem, hogy állandóra lenne szükségem, nem? Igaz ez picit off, de gondolom itt is tesznek különbséget, de akkor csak az állandónál van ennek jelentősége?
A cél az, hogy hosszútávon kint legyünk (és nyilván idővel lenne 'kinti' autó is, csak nem az első negyedévben). Na de én úgy gondolnám, hogy az ember bérelt lakásnál csak tartózkodási helyként regisztrálja, ahogy itthon is, nem állandó címet (bár nyilván ha nem lenne itthoni címem, kénytelen lennék ott kérni...)
Másik (kinti) kérdés: az ugye szabályos kutya szállítási mód, ha a hátsó ülésen van, (kutya) biztonsági övvel + hevederrel rögzítve van, illetve van egy a széktámlák között átdobott ponyva, ami így elszeparálja az első ülésektől...?
Mivel 4 ajtó, így csomagtérbe nem tudom tenni... Max az ülés helyére tudnék szállító dobozt szerelni, de arra megint csak nem feltétlenül költenék már.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
kisza25
félisten
Most nem fogom leírni életem történetét, de csak is az elhatározáson és kitartáon múlt, hogy kp-ra vegyek házat és autót. Semmi hátszél, szülői segítség és hasonlók nélkül.
Heti 100+ óra munka, fél évek szabadnap nélkül...
Első új autómat 2006- ban 26 évesen vettem, második új autót 31 évesen, házat 33 évesen, a mostani autót meg 38 évesen.
A szakmámban dolgozva, mindent elvállalva és bevállalva. (Sima szakmunkával szakácsként)
Szerencséről annyit, hogy első munkahelyemen nem akartak kifizetni, aztán végül kis ráhatással fizettek, de nem annyit, a másodiknál is munkaügyi bíróság lett belőle.
(Vendéglátás, Balaton, fekete munka, nem jelentettek be senkit.... 1995-2002- es évek.)
És Ausztriában is az első fizetés nem annyi volt, mint ami meg volt beszélve... szóval ennyit a szerencséről.[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
kisza25
félisten
válasz harry #179217 üzenetére
Kijelentkezel lakcímről, mondjuk az sem mindegy hol leszel, milyen gyakran ellenőríznek.
Nálunk úgy működött, hogy a munkáltató igazolta, hogy ott vagyok és azzal kellett bejelentkeznem lakcímre és szezon végén meg ki kellett jelentkezni. 3-3,5 hónapnál többet nem voltam kint egyhuzamban. Én ott laktam ahol dolgoztam, külső albérletnél nem tudom pontosan, de akik kint voltak évesen mindenki osztrák rendszámmal ment.
Amúgy engem 10 év alatt 1* igazoltattak, de erre ugye nem lehet adni.[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
őstag
válasz alázógyík #179212 üzenetére
15 éve volt ez igaz amit írsz
szerinted a mostani 4% thm max hitelekből (és sok helyen 0 vagy 2 stb.) mennyi jutalék van?
talán a használtautó 10% körülieknél van még valami, de a srác 1 éves bmw-t akar venni, nem hinném hogy akkora balek lenne hogy iylenbe beleugorjon, ritka a gazdag hülyecryptot minden termékemért elfogadom
-
harry
veterán
válasz kisza25 #179219 üzenetére
Nálunk a terv kb az, hogy 2-6 hónapig egy bútorzott 'ideiglenes' albérlet, megnézni milyen is ott kint. Aztán ha minden jól megy, éves távlatra bérelni lakást. Így 0 vagy 1 lakcímváltás lesz ~4 hónap alatt. Mindemellett lenne magyar állandó lakcímem. Így akkor csak annyi a lényeg, hogy a kint cím tartózkodási, s nem állandó...?
Mindenesetre köszi, megpróbálok utánajárni osztrák / kiköltözős oldalakon.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
grozad
csendes tag
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni - meglepő módon a témaindító kérdésben -, remélem, általatok kitisztul, hogy mit, hogyan, mikor, miért!
Az alapszituáció az, hogy - úgy tűnik - a fehér hollót keresem: nem túl szervizigényes, megbízható, kényelmes utazóautót, melyben el lehet férni - mind utas, mind csomag szempontból -, legyen benne tempomat (és ülésfűtés), illetőleg lehessen vele "izzadás" nélkül előzni országúton, autópályán se kelljen 92x megsaccolni, hogy várjak-e még, vagy menjek: ha segítség a viszonyításhoz, a családban volt egy hármas Mazda 2.0 GTA, hozzá hasonló dinamikát szeretnék kapni.
A keret 1-1,3 m Ft, leginkább hosszabb utakra használnám, autópályán, országúton, kicsi város, évi 15-20e km.
Eddig a következő típusokat találtam számomra megfelelőnek, természetesen mindegyikről lebeszélt mindenki, kivéve az 1.6-os Focust:
Mazda 6 GG/GY 2.0, 2.3 benzin;
Volvo S40/V50 második generáció;
Volvo S60/V70: a D5-ös, 163 lóerős, korai évjáratból;
Focus MK2-2,5 és C-Max: 1.6-ból a 101 lóerős, valamint 1.8, 2.0;
Toyota Avensis T25 1.8, 2.0 benzin;
Mercedes-Benz W211, E240 benzin vagy E220 dízel.A Mazdáról lebeszéltek, mert rohad, eszi az olajat, valamint - elmondások alapján - ugyannyiba kerül a fenntartása, mint a Mercinek, a Volvóról lebeszéltek, mert - ugyancsak elmondások alapján - ugyan prémiumként pozicionálja magát, de annyira nem az, viszont a fenntartása prémiumszintű, valamint sok elektronikai nyűgje van, az Avensistől az olajfogyasztás miatt vették el a kedvem. A Focusnál - ahogy olvastam, hallottam - szintén jellemző az olajfogyasztás az 1.8-nál és a 2.0-nál, az 1.6-ról csak jókat hallottam, bár nem tudom, mennyire felelne meg autópályára, országúti dinamikus közlekedésre. Meg szeretném jegyezni, hogy nem szoktam száguldozni, nem is szeretnék, viszont nem is szeretek beragadni egy 60-70-nel tötymörgő kocsisorba.
Ha valamelyikőtöknek esetleg volt tapasztalata egyikkel, másikkal a felsoroltak közül, kérlek benneteket, hogy írjátok meg a fentiek alapján, hogy a felsoroltak közül érdemes egyáltalán keresgélnem? Vagy hagyjam az egészet, és a jövőben tegyek hozzá a vételárhoz valamennyit más típusra?
Tisztában vagyok azzal, hogy lassan nagykorúakká válnak a példaként felhozott autók, viszont sajnos azzal kapcsolatban nincs tapasztalatom, hogy ennyi idős autóktól mit várhatok el reálisan ennyi pénzért és mit nem, illetőleg, létezik-e egyáltalán ennyi pénzért a szempontoknak megfelelő autó, pénznyelőbe meg nem szívesen kerülnék.
Sry, ha fullba nyomtam a kretént, Oszkár bácsit nem is várom már idén!
Köszi előre is!
-
gaborbol
őstag
Camry bol vezettem egy 0 kilometereset par napig 2015-ben, az ujra kivancsi lennek, majd berelek egyet par napra.
Munkatarsamnak van egy 2015-os leagcy-ja, de full fapad
Bt,tolato kamera es ennyi, nem ertem, hogy lehet ennyire alap.Ezt nagyon szivesen megneznem, ha picivel kevesebb lenne benne:
Amugy bejon igy ahogy van.
Mult evben bereltem egy V6 is Avalon-t, egy eves volt, az nagyon bejott, azota is nezegetem oket.
[ Szerkesztve ]
-
-
Kolty
aktív tag
Sziasztok.
Hyundai.okról milyen véleménnyel vagytok?
Lenne az ismeretségi körben egy i20.as 62kw.1248ccm.
Gondolkodunk a mevásárlásán.
Sokat nem értünk az autókhoz.
Vajon az ember ezzel jár jobban vagy egy toyota corolla versoval, opel merivával? (tudom, h azok nagyobbak ám ez van ismerősnél)
Javíttatást meghibásodás stb. tekintve.
Illetve gyengébb-e gyorsulásban mint egy 1,4 16V c corsa? (ez van most,ennél gyengébbet sokkal nem szeretnénk)
Köszönöm.
-
footy
addikt
X4-et ne mar, az nagyon ronda es hatul alig lehet elferni
Insignia OPC-t meg lehet talalni 2literes turboval 8-as automataval. (Nem kell hallgatni a diesel kerregest se) Multkor volt fennt egy alig hasznalt (1eves valami 25e km-rel) 7,5M korul. -
kisza25
félisten
válasz Kolty #179225 üzenetére
Szia! Nekem volt 2015-ös i20, teljesen jól el lehetett vele közlekedni, 980kg (sok nagyszilárdságú acél miatt)
4 felnőtt elfér benne. Csomagtartó is van (326 liter)
Kényelmesek az ülések. Relatív drága alkatrészek.
Nálam 6,3 volt 10 ekm átlaga, de az 1,4 tipo 8 liter, az 1,4 kia proceed 8 liter, az én felhasználásommal nem tudnak keveset enni az autók.
Negatívumok: sérülékeny festés, a lámpabúrák könyen berepedeznek, 3. féklámpánál a ragasztás el tud engedni.
Ezeket garanciában lehet cseréltetni (ha még van rá)
Nekem ilyen volt[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
rbalint88
addikt
X4... az egyetlen auto a bmw palettajan, amit nem ertek. Ugye ennek a bogarhato suv temanak epp az a lenyege, hogy azt hordeti, hogy mennyire sok penzed van, hogy meg ilyen feleslegesen pazarlo autot is megengedhetsz magadnak. Na most ebbol csinalni polgari verziot az nekem kicsit skizo. Emellett a forma aranyai se adjak ki, szeretne turho lenni, de ahhoz kicsi, viszont elegansnak meg nem eleg cizellalt. Plusz van egy olyan uzenete is, minden mas premiumautonal erosebben, hogy ferjemtol/sugardaddytol kaptam, es az ove muszaj nagyobb legyen. Egy Q5-nel, GLC-nel ez abszolut nem latvanyos, X3-nal sem, ennel meg ordit.
Hana sorrento tetszik, akkor azt kell venni. DCT valtos hyundait/kiat csak ugy vennek, hogy gari vege elott eladom. Cegnel a tucsonok 2 evesek kb es tobb is elkezdett mar kuszaskor remegni. Egyelore szoftverfrissites volt csak, de szerintem kuplungcsere is lesz hamarosan egy-ketton...
-
félisten
válasz rbalint88 #179228 üzenetére
Nekem mindig is tetszett. Sehol nem akarok vele megjelenni, nem jarok munkába, nem jarok tárgyalásra. Hatul csak két gyerekulesnek kell elférni, az gondolom menne. Q5 egyáltalán nem tetszik, X3 tetszik.
De még gondolkozom.A Kia Optima nem DCT-s, hanem sima automata. A legfőbb baj vele, hogy van benne egy idióta hanggenerator. Sorento teherautodizeles sajnos.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gaborbol #179223 üzenetére
Kis pénz kis foci. Nekem is full fapad az Impreza, bár a Jazz után így is óriási előrelépés.
Ez már nagyon jól felszerelt PZEV, ez azért merőben más mint a fapados Legacy, ha nem nagy kitérő akkor nézd meg élőben is (vagy bérelj, ha az egyszerűbb). A világos belső elég kényes, noha képen jól mutat de használhatóságát tekintve nem annyira... Elég kényes, az enyém ugyanilyen világos belsős (bár ez enyémnél ez nem egy választható opció volt, a világos fényezéshez alapból világos belső társul).
Érdemes végigpróbálnod az összes kiszemelt autót, én pl anno G8 Civicet akartam de pont egy ilyen próba után engedtem el a dolgot... Szóval nem szabad fotelből autót venni, ki kell próbálni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
q13579
senior tag
válasz grozad #179222 üzenetére
Ezeket a paraméterek az általam használt és ajánlani mert autók közül kettő teljesíti:
Passat B5, vagy B5.5 1.9 pdtdi. Ha odafigyelsz, hogy gondos gazdától veszed és egy szerelő átnézi, jó társ tud lenni. (Gépre kell rakni, megnézni a PD elemek milyen állapotban vannak, illetve kettőstömegűt, futóművét alaposan átnézni, ez lehet talán zsebbenyúlósabb. Ha ezek rendbe vannak a motorja, váltója sokáig szépen teszi a dolgát. Meg kell neki adni a 10-15.000 kilométerenkénti olajcserét jó minőséggel és hálás lesz.
Szűkebb méretben de kombiként még szerintem bőven vállalhatóan A4 B6 1.9 pdtdi is tudja ugyanezt jobb futóművel. Esetleg az 1.8t benzin. Itt kevesebb valamelyest a hibafaktor, cserébe van 9-10 literes fogyasztás.
(Mi a 10 év használat alatt egy benzineshez képest megspóroltunk legalább 1,2-1,4 mHUF-ot üzemanyagon, amit szerencsére nem kellett rákölteni javításra...)
Ja és az sem mellékes, hogy azért ezekhez az autókhoz rakat számra van akár bontott, de jó minőségű alkatrész is, aminek az ára már bőven vállalható, ha esetleg kis pénzből akarod megoldani, illetve találni még olyan jobb szerelőket, akik hozzáértéssel és nagy tapasztalattal tudnak ezekhez nyúlni.
-
Louis
tag
Sziasztok!
Szeretnénk másik autót vásárolni. Pénzünk 2 millió kp. és max 1 milliót igényelnék mellé hitelt. Szeretném ez alatt megoldani, igényem egy astra, focus, golf stb méretű autó. Napi 70km mennék vele, ehhez mérten egy 1.6 dízelt tartanék reálisnak. Évjáratban 2014 utáni érdekel.
Kérdésem, hogy kell e félni a nagyobb km -es autóktól? Jelenleg úgy gondolkodom, hogy inkább vennék fiatalabb dízelt 200.000km felett, amiben már többnyire ki vannak cserélve a húzósabb kopó alkatrészek, mintsem egy öregebb de a kevesebb km. -ből adódóan városi cammogásra használt dízelt.
pl. ilyesmi autókat nézek is nézek golf vii. De van ami nagyon tetszik, csak nem tudom a mazda 3 2.2 dízeltől kell e tartani.
Havi bevételünkből havi 130k marad takarékosságra, és még van mellette félre tett pénzünk. Úgy érzem ezeket a kategóriákat fenn tudom tartani.
Szóval kérdésem, így ismertetve anyagi helyzetem és igényeim Ti mit javasolnátok, kevesebb km öregebb vagy mehet fiatalabb de több km is (persze itt figyelve a szerviz előéletre).
Még annyi, hogy engem nem zavar a sok km, simán megvenném a "levedlett" flottás" autókat is (azokat legalább márkaszervizbe hordták).
[ Szerkesztve ]
''Nézd ott egy csikorgó nyom...''
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tboy93 #179239 üzenetére
Fordnál pl. 20 ezres periódus van, céges használattal, országot járva szvsz nem egy veszélyes dolog. VAG esetén érdemes lehet körülnézni, hátha van flexibilis intervallumon szervizelt autó, akkor figyelembe veszi az autó a használatot és annak függvényében előbb kér szervizt.
-
Lajki
tag
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni az alábbiakban:
Jelenleg egy 320-as CLK-t használok, de munkából adódóan nagyobbra kell váltanom. Hetente 2-3x járok hosszabb utakra is, szóval nem városi szaladgálós autót szeretnék. Az elmúlt 1 évben 3 tonna cementlapot szállítottam vele, így a fő szempontok:
Max 4-4,5 m-ig.
SUV, Pickup vagy kombi ami szóba jöhet.
Hosszabb távokra használnám, de városban is futkosok, sajnos....
Terhelhető legyen pár száz kilóig ( egy év után ne szarjon be a lengőkar stb..)
Mivel a 4-es úton járok heti 3x, plusz a csepelműveken belül van a manufaktúra, így a felfüggesztést ( vagy minek is hívjam) strapabíró legyen.Remélem elegendő infót adtam meg.
Igazából ki is néztem kettőt, ami tetszik, de a véleményetekre lennék kiváncsi.
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D (2014es)
Toyota Rav4 2.2 D-4D 170 LE (2011, 3. generációs)Tömören ennyi és előre is köszönöm a segítségeteket!
Szívesen meghallgatok bármilyen más alternatívát.
-
Lajki
tag
Igen, először én is a HI LUX-ra gondooltam, de megmondom őszintén a régebbi modellek számomra nagyon fapadosak és nem találtam automatát.( Tudok váltani, de sokat telefonalok,levelet írok útközben. így feltétlenül automatára volna szükségem)
Márészről, van egy nagytestű kutyám, akit sokat cipelek magammal, így egy zártterű jobb lenne.2019-es modellt vígan elfogadnék, de gondolom, ki nem
Köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Lajki #179248 üzenetére
Milyen terjedelmű lenne a szállítandó anyag? Pick-up rém rázós, ha nincs rajta teher, beltér is jellemzően spártai. Esetleg terepkombi műfaj? Octavia Scout, Golf Alltrack, A4 Allroad amikre gondolok - tágas kombi, de nem fölöslegesen toronyház, megerősített futóművel (konszern sablon technika, tartós, és jellemzően nem túl drága alkatrészek). 2 literes vagy nagyobb VAG dízelek már nedves kuplungos DSG-t kaptak, a 60 ezres olajcserét tartva megbízhatónak is mondható.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gzbotii #179241 üzenetére
Fizikailag lehet mert csak világít az IMA hiba miatt a visszajelző, de nem tilt le. Viszont nem érdemes így használni, mert felettébb veszélyes is tud lenni. Az akkupakk így hol besegít, hol visszafog. Ha éppen visszafog akkor nem csak a 20kW-os teljesítményének a kiesésével kell számolni, hanem ilyenkor a leeső feszültség miatt automatikus elkezdi a kényszertöltést (az elektronika ugye 20-80% között próbálja tartani a töltöttséget állandóan, mert így a legtartósabb az akksi) a benzinmotor, ami ugye megint -20kW. Na most egy amúgy sem erős autónál kiesik 40kW pl előzés közben, az meg tudja viccelni az embert azért...
De itt van róla egy jó leírás:[link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest